(Reuters) – Kraft Heinz se rozdělí na dvě společnosti, z nichž jedna se zaměří na potraviny a druhá na omáčky a pomazánky, oznámila v úterý. Tím se rozpadne gigant v oblasti balených výrobků, který nikdy nedosáhl růstu, jaký se od něj očekával při jeho založení před deseti lety.
Rozdělení, které by mělo být dokončeno v druhé polovině roku 2026, je posledním z řady reorganizací mezi významnými globálními spotřebitelskými značkami, které kdysi přijaly model konglomerátu, ale nyní přehodnocují svou obchodní strukturu v důsledku stagnujících tržeb, poklesu hodnot a vysokých cel.
Pro investory je výsledek stále nejistý. Akcie v úterý odpoledne klesly o 7,2 %, i když Wall Street rozdělení do značné míry očekávala poté, co Kraft Heinz v květnu oznámil, že hledá příležitosti ke zvýšení hodnoty pro akcionáře.
Fúze z roku 2015, kterou pomohla zorganizovat společnost Berkshire Hathaway Warrena Buffetta společně s brazilskou soukromou investiční společností 3G Capital, vytvořila společnost v hodnotě 45 miliard dolarů s cílem snížit náklady a podpořit růst ikonických značek, jako jsou fazole Heinz, Jell-O a smetanový sýr Philadelphia. Nyní má společnost hodnotu pouhých 33 miliard dolarů.
– Kraft Heinz se rozdělí na dvě společnosti, z nichž jedna se zaměří na potraviny a druhá na omáčky a pomazánky, oznámila v úterý. Tím se rozpadne gigant v oblasti balených výrobků, který nikdy nedosáhl růstu, jaký se od něj očekával při jeho založení před deseti lety.
Rozdělení, které by mělo být dokončeno v druhé polovině roku 2026, je posledním z řady reorganizací mezi významnými globálními spotřebitelskými značkami, které kdysi přijaly model konglomerátu, ale nyní přehodnocují svou obchodní strukturu v důsledku stagnujících tržeb, poklesu hodnot a vysokých cel.
Pro investory je výsledek stále nejistý. Akcie v úterý odpoledne klesly o 7,2 %, i když Wall Street rozdělení do značné míry očekávala poté, co Kraft Heinz v květnu oznámil, že hledá příležitosti ke zvýšení hodnoty pro akcionáře.
Fúze z roku 2015, kterou pomohla zorganizovat společnost Berkshire Hathaway Warrena Buffetta společně s brazilskou soukromou investiční společností 3G Capital, vytvořila společnost v hodnotě 45 miliard dolarů s cílem snížit náklady a podpořit růst ikonických značek, jako jsou fazole Heinz, Jell-O a smetanový sýr Philadelphia. Nyní má společnost hodnotu pouhých 33 miliard dolarů.