Na konferenci APPEC v Singapuru uvedli představitelé lodní dopravy, že současný přechod je spíše chaotický, avšak jasný vývoj se očekává v následujících deseti letech. Emma Mazhari, generální ředitelka společnosti Maersk Oil Trading, tvrdí, že právě v období mezi lety 2030 a 2040 dojde k významnému rozvoji nízkouhlíkových paliv. Podstatným faktorem tohoto posunu jsou regulace, jako je evropský systém obchodování s emisemi.Přechod na čistější technologie bude znamenat investice do dvojpalivových systémů, jak ukazuje stratégická rozhodnutí společností jako Maersk a Mitsui O.S.K. Lines. Tyto společnosti uznávají, že využití osvědčených produktů, včetně LNG a methanolu, bude klíčové pro snížení emisí v průběhu nadcházejících let. I přesto, že geopolitická situace komplikuje rozhodovací procesy, odborníci zdůrazňují nezbytnost dekarbonizace jako prioritní strategii pro budoucnost lodní dopravy.Bez ohledu na aktuální výzvy bude transformace v oblasti alternativních paliv směrem k ekologičtější námořní přepravě nevyhnutelná. Společnosti a regulátoři musí spolupracovat, aby zajistili úspěch těchto iniciativ a splnili ambiciózní cíle, které si mezinárodní organizace pro námořní dopravu stanovily.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky