Luxusní sektor čelí vážným problémům, které by mohly ovlivnit jeho obnovu v závěrečných měsících roku 2025. Klíčovými faktory jsou problémy na trzích v Číně a USA, jež mají potenciál ohrozit poptávku zákazníků.
V měsíci září jsou naplánovány módní týdny v New Yorku, Londýně a Paříži, které by měly přilákat zákazníky, kterým v poslední době vzrostly životní náklady. Odborníci na trhu z přední investiční společnosti RBC Capital Markets varují, že navzdory nedávnému nárůstu akcií luxusních značek o 5 % v uplynulém měsíci, všechno nasvědčuje tomu, že očekávané třetí čtvrtletní příjmy nemusí být trvalé.
Na pozadí těchto událostí posílil veletrhy nový kreativní vedení v prestižních značkách jako Dior, Chanel a Gucci. Noví designéři a generální ředitelé se snaží přitáhnout zákazníky zpět, přičemž vysoké ceny luxusního zboží se od konce pandemie COVID-19 výrazně zvýšily.
Podle Bain & Company sektor loni přišel o 50 milionů zákazníků, což odráží dopady zvyšujících se cen a ekonomické nejistoty. Čína, jako největší trh s luxusním zbožím na světě, stále čelí přetrvávající krizi v oblasti nemovitostí, zatímco americké spotřebitele ovlivňují tarify prezidenta Donalda Trumpa.
Chcete využít této příležitosti?Ve světle dalších výzev se skupina LVMH, řízená Bernardem Arnaultem, nedávno dostala pod palbu kvůli úmrtí módního ikony Giorgio Armaniho, což vyvolává otázky o budoucnosti renomovaných značek v čele s touto společností.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky