Tragédie letu Air India 171 z června 2025, při které zahynulo 241 z 242 lidí na palubě a 19 osob na zemi, vyvolává vážné obavy ohledně vyšetřování nehody. Otec kapitána letadla, Pushkar Raj Sabharwal, se nedávno vyjádřil k tomu, jak oficiální vyšetřovatelé insinuovali, že jeho syn mohl po vzletu přepnout palivové spínače do pozice CUTOFF.
Sabharwal, který byl během svého života rovněž úředníkem indického leteckého regulátora, zaslal Federaci indických pilotů (FIP) e-mail, v němž popsal, jak s ním po nehodě komunikovali pracovníci Úřadu pro vyšetřování leteckých nehod (AAIB). Ti podle něj překročili své pravomoci a vyjádřili se k otázce přepnutí palivových spínačů na základě výběrové interpretace záznamu zvuku z kokpitu.
Dne 29. srpna napsal Sabharwal ministerstvu civilního letectví, ve kterém požádal o otevření nového vyšetřování. Varoval, že výběrové informace zveřejněné vyšetřovateli způsobily spekulace o jeho synových činech, což vedlo k jeho osobnímu utrpení. „Důstojnost mého syna a integrita procesu musí být zachovány,“ uvedl v e-mailu.
Současná situace byla dále zkomplikována tím, že indický Nejvyšší soud požádal vládu o odpověď na veřejnou žalobu, která volá po nezávislém vyšetřování neštěstí. Odkazující na nahrávku z kokpitu, která naznačuje, že někdo říkal, že palivo bylo odpojeno, vedou tyto komplikace k silnému požadavku na transparentnost a jasnost ve vyšetřování.
Chcete využít této příležitosti?
FIP kritizovala zásah AAIB a uvedla, že bude o celé záležitosti jednat s ministrem civilního letectví. Ačkoli nebyly vydány žádné oficiální komentáře ze strany ministerstva či Air India, otázky kolem vyšetřování stále zůstávají nevyřešeny a vyžadují prioritní pozornost.
Tragédie letu Air India 171 z června 2025, při které zahynulo 241 z 242 lidí na palubě a 19 osob na zemi, vyvolává vážné obavy ohledně vyšetřování nehody. Otec kapitána letadla, Pushkar Raj Sabharwal, se nedávno vyjádřil k tomu, jak oficiální vyšetřovatelé insinuovali, že jeho syn mohl po vzletu přepnout palivové spínače do pozice CUTOFF.
Sabharwal, který byl během svého života rovněž úředníkem indického leteckého regulátora, zaslal Federaci indických pilotů e-mail, v němž popsal, jak s ním po nehodě komunikovali pracovníci Úřadu pro vyšetřování leteckých nehod . Ti podle něj překročili své pravomoci a vyjádřili se k otázce přepnutí palivových spínačů na základě výběrové interpretace záznamu zvuku z kokpitu.
Dne 29. srpna napsal Sabharwal ministerstvu civilního letectví, ve kterém požádal o otevření nového vyšetřování. Varoval, že výběrové informace zveřejněné vyšetřovateli způsobily spekulace o jeho synových činech, což vedlo k jeho osobnímu utrpení. „Důstojnost mého syna a integrita procesu musí být zachovány,“ uvedl v e-mailu.
Současná situace byla dále zkomplikována tím, že indický Nejvyšší soud požádal vládu o odpověď na veřejnou žalobu, která volá po nezávislém vyšetřování neštěstí. Odkazující na nahrávku z kokpitu, která naznačuje, že někdo říkal, že palivo bylo odpojeno, vedou tyto komplikace k silnému požadavku na transparentnost a jasnost ve vyšetřování.Chcete využít této příležitosti?
FIP kritizovala zásah AAIB a uvedla, že bude o celé záležitosti jednat s ministrem civilního letectví. Ačkoli nebyly vydány žádné oficiální komentáře ze strany ministerstva či Air India, otázky kolem vyšetřování stále zůstávají nevyřešeny a vyžadují prioritní pozornost.