Indická reforma spotřební daně zlevní vše od mýdel po luxusní SUV, ale globální módní značky jako Zara, Levi Strauss a Lacoste jsou vyděšeny vyššími daněmi na všechny oděvy s cenou nad 29 dolarů.
Segment prémiového oblečení představuje podle společnosti Datum Intelligence přibližně 18 % oděvního průmyslu v hodnotě 70 miliard dolarů, a to díky rostoucímu počtu nových zbohatlíků a mladých lidí v Indii, kteří dbají na značky.
Největší daňová reforma za posledních osm let, kterou prosadila vláda premiéra Narendry Modiho, snižuje daně na 5 % u oděvů v ceně nižší než 2 500 rupií
To zvýší tlak na společnosti jako PVH Corp, Marks and Spencer, Gap Inc, Under Armour, Nike, H&M a japonskou Uniqlo.
Módní společnosti se obávají dopadu vyšších daní na tržby, protože ambiciózní mladí lidé považují takové nákupy za zlepšení životního stylu, ale zůstávají citliví na cenu, uvedli dva indičtí manažeři oděvních společností zabývající se zahraničními značkami.
„Maloobchod funguje s velmi nízkými maržemi a režijní náklady, jako jsou nájmy, jsou extrémně vysoké,“ řekl generální ředitel zahraniční oděvní značky působící v Indii, který si z obavy z odvetných opatření vlády přál zůstat v anonymitě. „Růst, který jsme dříve očekávali, nyní nenastane.“
Úředník dodal: „Nejde o luxus. Cena 2 500 rupií je nyní základní.“
Chcete využít této příležitosti?Vyšší daně jsou také dvojitou ranou pro domácí výrobce oděvů, jejichž prosperující export do USA se také potýká s 50% cly prezidenta Donalda Trumpa.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky