V nové studii od TD Bank bylo zjištěno, že 87 % amerických spotřebitelů mění své výdajové návyky v důsledku rostoucí inflace. Tato studie byla provedena v srpnu 2025 na vzorku 1 013 dospělých s kreditními kartami.
Podle výsledků studie 29 % respondentů přiznalo, že omezují výdaje na nepotřebné položky. Váhavost se týká i vysokých příjmových skupin, přičemž 84 % domácností s příjmem nad 100 000 USD a 88 % domácností s příjmy pod 50 000 USD pociťuje dopady inflace.
Pravidelné výdaje za potraviny se stávají pro 46 % Američanů největší kategorií utrácení na kreditních kartách, zatímco na benzin připadá 13 %. Růst výdajů na potraviny zaznamenalo téměř 49 % spotřebitelů, zatímco 10 % uvádí nárůst týkající se benzinu.
Ekonomická očekávání respondentů se výrazně liší: 40 % má optimistický pohled na budoucnost, zatímco 38 % je pesimistických. V oblasti osobních financí 41 % respondentů cítí, že jejich situace je stejná jako před šesti měsíci, což naznačuje stagnaci v obavách nezávislých na změnách příjmů nebo výdajů.
Chcete využít této příležitosti?
Co se týká zadluženosti na kreditních kartách, 73 % Američanů tuto zadluženost vykazuje. Mezi nimi má 55 % dluhy nižší než 6 000 USD a 10 % se dostalo do dluhů přes 10 000 USD. Tato situace vyvolává obavy, přičemž 25 % dotázaných má výrazné obavy o své úvěrové závazky.
Podle Chrise Freda, vedoucího oddělení kreditních karet a nezajištěného půjčování v TD Bank, je nyní zásadní mít dobrý přehled o svých financích a nástrojích, které jsou k dispozici pro zvládání vysokých nákladů na život.
Studie ukazuje, že mezi nejžádanějšími výhodami kreditních karet patří odměny (35 %), nízké úrokové sazby (23 %) a nízké nebo žádné poplatky (17 %). V čase zvyšující se inflace jsou pro spotřebitele flexibilita a odměny z kreditních karet klíčové při úpravě rozpočtů.
V nové studii od TD Bank bylo zjištěno, že 87 % amerických spotřebitelů mění své výdajové návyky v důsledku rostoucí inflace. Tato studie byla provedena v srpnu 2025 na vzorku 1 013 dospělých s kreditními kartami.
Podle výsledků studie 29 % respondentů přiznalo, že omezují výdaje na nepotřebné položky. Váhavost se týká i vysokých příjmových skupin, přičemž 84 % domácností s příjmem nad 100 000 USD a 88 % domácností s příjmy pod 50 000 USD pociťuje dopady inflace.
Pravidelné výdaje za potraviny se stávají pro 46 % Američanů největší kategorií utrácení na kreditních kartách, zatímco na benzin připadá 13 %. Růst výdajů na potraviny zaznamenalo téměř 49 % spotřebitelů, zatímco 10 % uvádí nárůst týkající se benzinu.
Ekonomická očekávání respondentů se výrazně liší: 40 % má optimistický pohled na budoucnost, zatímco 38 % je pesimistických. V oblasti osobních financí 41 % respondentů cítí, že jejich situace je stejná jako před šesti měsíci, což naznačuje stagnaci v obavách nezávislých na změnách příjmů nebo výdajů.Chcete využít této příležitosti?
Co se týká zadluženosti na kreditních kartách, 73 % Američanů tuto zadluženost vykazuje. Mezi nimi má 55 % dluhy nižší než 6 000 USD a 10 % se dostalo do dluhů přes 10 000 USD. Tato situace vyvolává obavy, přičemž 25 % dotázaných má výrazné obavy o své úvěrové závazky.
Podle Chrise Freda, vedoucího oddělení kreditních karet a nezajištěného půjčování v TD Bank, je nyní zásadní mít dobrý přehled o svých financích a nástrojích, které jsou k dispozici pro zvládání vysokých nákladů na život.
Studie ukazuje, že mezi nejžádanějšími výhodami kreditních karet patří odměny , nízké úrokové sazby a nízké nebo žádné poplatky . V čase zvyšující se inflace jsou pro spotřebitele flexibilita a odměny z kreditních karet klíčové při úpravě rozpočtů.