Electronic Arts (EA) učinil krok, který zásadně mění herní prostředí, s rekordním 55 miliardovým odkoupem, který inicioval saúdskoarabský suverénní fond a další investoři. Tento krok přichází v čase, kdy trh s videohrami čelí pomalejšímu růstu v důsledku klesající spotřeby.
Odkup EA vyžaduje od nových vlastníků, mezi kterými jsou Silver Lake, Public Investment Fund (PIF) a Affinity Partners, převzetí ikonických herních vlastností jako jsou Battlefield, Apex Legends a The Sims. S rostoucím zájmem o filmová a televizní zpracování videoherních IP, se společnost snaží využít tento trend pro diversifyaci svých příjmů.
Společnosti, jako je Sony, již zaznamenaly úspěch s adaptačními projekty, jako je “The Last of Us”, což přimělo Hollywood k dalším investicím do videoherních adaptací. Nové projekty zahrnují Amazon Prime’s “Fallout” a Minecraft Movie od Warner Bros, což naznačuje silný posun v odvětví.
Jon Wakelin, partner v tech strategickém poradenství, poznamenává, že PIF má o aktivita v oblasti zábavy výrazný zájem, s důrazem na digitální média namísto tradičního kina a tištěných médií.
Chcete využít této příležitosti?
Přestože investice do velkých IP skýtá dlouhodobé výhody, vysoké náklady na produkci a vývoj mohou představovat finanční riziko. Tento trend ukazuje na historické obtíže firem, které podcenily náklady na využívání původních herních IP, což vedlo k neúspěchům a poklesu akcií. Jak říká Joost van Dreunen, profesor na NYU Stern, konsolidace IP může fungovat krátkodobě, ale v dlouhodobém horizontu se často vyplatí méně.
Electronic Arts učinil krok, který zásadně mění herní prostředí, s rekordním 55 miliardovým odkoupem, který inicioval saúdskoarabský suverénní fond a další investoři. Tento krok přichází v čase, kdy trh s videohrami čelí pomalejšímu růstu v důsledku klesající spotřeby.
Odkup EA vyžaduje od nových vlastníků, mezi kterými jsou Silver Lake, Public Investment Fund a Affinity Partners, převzetí ikonických herních vlastností jako jsou Battlefield, Apex Legends a The Sims. S rostoucím zájmem o filmová a televizní zpracování videoherních IP, se společnost snaží využít tento trend pro diversifyaci svých příjmů.
Společnosti, jako je Sony, již zaznamenaly úspěch s adaptačními projekty, jako je “The Last of Us”, což přimělo Hollywood k dalším investicím do videoherních adaptací. Nové projekty zahrnují Amazon Prime’s “Fallout” a Minecraft Movie od Warner Bros, což naznačuje silný posun v odvětví.
Jon Wakelin, partner v tech strategickém poradenství, poznamenává, že PIF má o aktivita v oblasti zábavy výrazný zájem, s důrazem na digitální média namísto tradičního kina a tištěných médií.Chcete využít této příležitosti?
Přestože investice do velkých IP skýtá dlouhodobé výhody, vysoké náklady na produkci a vývoj mohou představovat finanční riziko. Tento trend ukazuje na historické obtíže firem, které podcenily náklady na využívání původních herních IP, což vedlo k neúspěchům a poklesu akcií. Jak říká Joost van Dreunen, profesor na NYU Stern, konsolidace IP může fungovat krátkodobě, ale v dlouhodobém horizontu se často vyplatí méně.