Ten předpovídá meziroční skok v prodeji vstupenek do severoamerických kin o 15 % na 8,49 miliardy dolarů v roce 2023.
Dvouciferný nárůst je dán dvěma faktory. První souvisí s depresivním stavem pokladen kin v loňském roce. Hrubé tržby ve výši 7,4 miliardy dolarů v roce 2022 byly o 65 % vyšší než v roce 2021, ale stále byly o 36 % nižší než tříletý průměr před pandemií, uvedl. Jinými slovy, srovnání bude snadné.
Druhý důvod je mnohem pozitivnější: filmový kalendář je vyrovnanější než od začátku pandemie Covidu.
V roce 2022 sice spotřebitelé chtěli jít do kina, ale v létě a na podzim byly velké mezery, kdy nové filmy v kinech prostě nebyly. A některých typů filmů, jako jsou rodinné filmy nebo originální snímky určené dospělým, byl velký nedostatek. To je klíčový faktor Karnovského předpovědi.
„Vidíme nejméně 30 filmů s potenciálem ~100 milionů dolarů plus v tržbách oproti 18, které této hranice dosáhly v roce 2022,“ napsal minulý týden ve výzkumné zprávě.
Ačkoli celkový počet filmů, u nichž se očekává, že budou široce uvedeny do kin, zůstává pod úrovní před pandemií, tento rozdíl by se mohl v průběhu roku dále zmenšovat. Karnovsky se odvolal na komentáře společnosti Cinemark, která uvedla, že očekává, že počet filmů v širokém nasazení letos vzroste o 20 až 25 z 202, protože menší a středně velká studia se letos přesunou zpět do kin.
Tempo uvádění filmů do kin bude pravděpodobně mnohem větším faktorem úspěchu tohoto odvětví než ekonomika. V minulých hospodářských cyklech bylo sledování filmů zábavou odolnou vůči recesi.
Jak se vyvíjí kalendář Navzdory rozruchu kolem filmu Avatar: Cesta vody bude v prvním čtvrtletí v kinech jen málo nových filmů, ale ve druhém čtvrtletí se tempo výrazně zvýší, počínaje restartem série Dungeons and Dragons.
Zdroj: Getty Images
Karnovsky očekává, že druhé čtvrtletí bude patřit k nejvyšším prodejům vstupenek v tomto roce. O velikonočním víkendu bude uveden film „The Super Mario Bros Movie“. V květnu pak přijdou do kin jedny z největších filmů roku: „Strážci galaxie: Volume 3“, „Fast X“ a pak Disneyho „Malá mořská víla“ na víkend Memorial Day. Červen pokračuje dalšími slibnými tituly, včetně prvního filmu Transformers od roku 2019 a „The Flash“ od DC Comic. Do kin se vrátí také Pixar s filmem „Elementál“.
Díky titulům, jako jsou „Indiana Jones a Číslice osudu“, „Marvelovky“ a „Oppenheimer“ Christophera Nolana, by třetí čtvrtletí mělo podle analytika vykázat velký růst ve srovnání s rokem 2022.
Ve čtvrtém čtvrtletí budou podle něj přírůstky v prodeji vstupenek skromnější. Pokud však budou uvedeny další filmy, zde by mohlo dojít k navýšení jeho předpovědi tržeb. Kalendář má určitý prostor pro případné přírůstky.
V tuto chvíli konec roku přinese několik pozoruhodných titulů, za kterými stojí zavedené franšízy, včetně marvelovského „Kravena lovce“, „Vymítače ďábla“ a „Hunger Games – Balada o ptácích zpěvácích a hadech“.
Zdroj: Getty Images
Co to znamená pro studia Karnovsky a další analytici tvrdí, že mediální společnosti přesouvají svou pozornost od pozornosti, kterou dříve věnovaly svým streamovacím službám. Například film „Elementál“ se chystá do kin. Od pandemie si Disney (DIS) šetřil své tituly od Pixaru, jako jsou „Luca“ a „Turning Red“, pro Disney+.
Namísto toho je cílem vyvinout strategie, které maximalizují hodnotu filmů.
„Po období experimentování se zdá, že se odvětví konsoliduje kolem 30-45denního exkluzivního okna, nebo v některých případech (např. Universal) 17-31denního exkluzivního okna, v závislosti na výsledcích premiérového víkendu,“ napsal Karnovsky. „Existují výjimky, jako je Top Gun: Maverick nebo Black Panther: Wakanda Forever, které měly exkluzivní období delší.“
I když to může být v tuto chvíli výhodnější pro studia než pro provozovatele kin, očekává, že by to mohlo být výhodné pro řetězce kin v budoucnu. Podle něj by například filmy s horšími výsledky mohly rychleji opustit kina.
I streamovací společnosti, jako je Amazon (AMZN), prý plánují uvádět více filmů v kinech. A hodně se diskutuje o tom, kolik peněz by Netflix (NFLX) mohl nechat na stole, kdyby neuváděl filmy jako “The Glass Onion: A Knives Out Mystery” v režii Riana Johnsona v kinech déle.
Přesto banka JPMorgan očekává, že bude trvat ještě dva roky, než se odvětví plně vzpamatuje z Covidu. Nejenže pandemie přerušila uvádění filmů, ale způsobila také zmatek v produkčních plánech. Turbulence jsou stále patrné.
S ohledem na to všechno očekává, že Disney zaznamená největší procentuální nárůst celosvětových tržeb z kinematografie ze společností, které pokrývá. U společností Paramount i NBC Universal se očekává meziroční pokles, protože v roce 2022 se chystají na silné výkony. Film společnosti Paramount „Top Gun: Maverick“ se v loňském roce umístil na vrcholu žebříčku návštěvnosti, zatímco společnost NBC Universal měla nové filmy ze sérií Jurský park a Minions.
A letošní rok prověří, nakolik se jedná o situaci „slepice a vejce“ pro typy obsahu, které se v kinech potýkají s problémy od pandemie. Odvětví si vyzkouší, zda se diváci vrátí pro animované filmy nebo původní filmy, které nejsou součástí blockbusterových franšíz nebo zapadají do speciálních žánrů, jako je sci-fi nebo horor.
Ten předpovídá meziroční skok v prodeji vstupenek do severoamerických kin o 15 % na 8,49 miliardy dolarů v roce 2023.Dvouciferný nárůst je dán dvěma faktory. První souvisí s depresivním stavem pokladen kin v loňském roce. Hrubé tržby ve výši 7,4 miliardy dolarů v roce 2022 byly o 65 % vyšší než v roce 2021, ale stále byly o 36 % nižší než tříletý průměr před pandemií, uvedl. Jinými slovy, srovnání bude snadné.Druhý důvod je mnohem pozitivnější: filmový kalendář je vyrovnanější než od začátku pandemie Covidu.V roce 2022 sice spotřebitelé chtěli jít do kina, ale v létě a na podzim byly velké mezery, kdy nové filmy v kinech prostě nebyly. A některých typů filmů, jako jsou rodinné filmy nebo originální snímky určené dospělým, byl velký nedostatek. To je klíčový faktor Karnovského předpovědi.„Vidíme nejméně 30 filmů s potenciálem ~100 milionů dolarů plus v tržbách oproti 18, které této hranice dosáhly v roce 2022,“ napsal minulý týden ve výzkumné zprávě.Ačkoli celkový počet filmů, u nichž se očekává, že budou široce uvedeny do kin, zůstává pod úrovní před pandemií, tento rozdíl by se mohl v průběhu roku dále zmenšovat. Karnovsky se odvolal na komentáře společnosti Cinemark, která uvedla, že očekává, že počet filmů v širokém nasazení letos vzroste o 20 až 25 z 202, protože menší a středně velká studia se letos přesunou zpět do kin.Tempo uvádění filmů do kin bude pravděpodobně mnohem větším faktorem úspěchu tohoto odvětví než ekonomika. V minulých hospodářských cyklech bylo sledování filmů zábavou odolnou vůči recesi.Jak se vyvíjí kalendářNavzdory rozruchu kolem filmu Avatar: Cesta vody bude v prvním čtvrtletí v kinech jen málo nových filmů, ale ve druhém čtvrtletí se tempo výrazně zvýší, počínaje restartem série Dungeons and Dragons.Zdroj: Getty ImagesKarnovsky očekává, že druhé čtvrtletí bude patřit k nejvyšším prodejům vstupenek v tomto roce. O velikonočním víkendu bude uveden film „The Super Mario Bros Movie“. V květnu pak přijdou do kin jedny z největších filmů roku: „Strážci galaxie: Volume 3“, „Fast X“ a pak Disneyho „Malá mořská víla“ na víkend Memorial Day. Červen pokračuje dalšími slibnými tituly, včetně prvního filmu Transformers od roku 2019 a „The Flash“ od DC Comic. Do kin se vrátí také Pixar s filmem „Elementál“.Díky titulům, jako jsou „Indiana Jones a Číslice osudu“, „Marvelovky“ a „Oppenheimer“ Christophera Nolana, by třetí čtvrtletí mělo podle analytika vykázat velký růst ve srovnání s rokem 2022.Ve čtvrtém čtvrtletí budou podle něj přírůstky v prodeji vstupenek skromnější. Pokud však budou uvedeny další filmy, zde by mohlo dojít k navýšení jeho předpovědi tržeb. Kalendář má určitý prostor pro případné přírůstky.V tuto chvíli konec roku přinese několik pozoruhodných titulů, za kterými stojí zavedené franšízy, včetně marvelovského „Kravena lovce“, „Vymítače ďábla“ a „Hunger Games – Balada o ptácích zpěvácích a hadech“.Zdroj: Getty ImagesCo to znamená pro studiaKarnovsky a další analytici tvrdí, že mediální společnosti přesouvají svou pozornost od pozornosti, kterou dříve věnovaly svým streamovacím službám. Například film „Elementál“ se chystá do kin. Od pandemie si Disney šetřil své tituly od Pixaru, jako jsou „Luca“ a „Turning Red“, pro Disney+.Namísto toho je cílem vyvinout strategie, které maximalizují hodnotu filmů.„Po období experimentování se zdá, že se odvětví konsoliduje kolem 30-45denního exkluzivního okna, nebo v některých případech 17-31denního exkluzivního okna, v závislosti na výsledcích premiérového víkendu,“ napsal Karnovsky. „Existují výjimky, jako je Top Gun: Maverick nebo Black Panther: Wakanda Forever, které měly exkluzivní období delší.“I když to může být v tuto chvíli výhodnější pro studia než pro provozovatele kin, očekává, že by to mohlo být výhodné pro řetězce kin v budoucnu. Podle něj by například filmy s horšími výsledky mohly rychleji opustit kina.I streamovací společnosti, jako je Amazon , prý plánují uvádět více filmů v kinech. A hodně se diskutuje o tom, kolik peněz by Netflix mohl nechat na stole, kdyby neuváděl filmy jako “The Glass Onion: A Knives Out Mystery” v režii Riana Johnsona v kinech déle.Přesto banka JPMorgan očekává, že bude trvat ještě dva roky, než se odvětví plně vzpamatuje z Covidu. Nejenže pandemie přerušila uvádění filmů, ale způsobila také zmatek v produkčních plánech. Turbulence jsou stále patrné.S ohledem na to všechno očekává, že Disney zaznamená největší procentuální nárůst celosvětových tržeb z kinematografie ze společností, které pokrývá. U společností Paramount i NBC Universal se očekává meziroční pokles, protože v roce 2022 se chystají na silné výkony. Film společnosti Paramount „Top Gun: Maverick“ se v loňském roce umístil na vrcholu žebříčku návštěvnosti, zatímco společnost NBC Universal měla nové filmy ze sérií Jurský park a Minions.A letošní rok prověří, nakolik se jedná o situaci „slepice a vejce“ pro typy obsahu, které se v kinech potýkají s problémy od pandemie. Odvětví si vyzkouší, zda se diváci vrátí pro animované filmy nebo původní filmy, které nejsou součástí blockbusterových franšíz nebo zapadají do speciálních žánrů, jako je sci-fi nebo horor.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...