Letecké společnosti se před červencovým víkendem potýkaly s problémy. Jejich akcie neklesly
Na letištích po celé zemi se před červencovým víkendem nahromadily poruchy letů, ale investoři do leteckých společností se nad nimi většinou povznesli.
Od 24. června do 2. července bylo zpožděno více než 63 000 letů provozovaných americkými leteckými společnostmi, což představuje 30 % jejich letových řádů. Více než 9 000 letů, tj. 4,2 %, bylo zrušeno. Podle webu FlightAware, který se zabývá sledováním letů, jsou obě tato procenta nad průměrem narušení v tomto roce.
V úterý se počet zpožděných letů v USA snížil na téměř 2 500, což je o polovinu méně než v pondělí, ačkoli bouřky nadále narušovaly lety na velkých letištích, jako je Newark a Denver.
Nedávná zpoždění byla způsobena především sérií valících se bouřek spolu s dalšími problémy, jako je nedostatek leteckých dispečerů v přetíženém vzdušném prostoru kolem New Yorku a dalších oblastech, což zmařilo cestovní plány tisíců zákazníků. To narušilo většinou klidné jaro pro cestující.
Nebývale vysoká poptávka po cestování však nadále udržuje akcie leteckých společností na vysoké úrovni, přičemž některé z nich dosáhly mnohaletých maxim.
Úřad pro bezpečnost dopravy uvedl, že v neděli prověřil téměř 2,9 milionu lidí, což je rekordní počet za jediný den. Je to zatím nejzřetelnější známka neutuchající poptávky po letecké dopravě, protože cestující si rezervují lety nebo vybírají body za odměny a dohánějí ztracený čas poté, co pandemie Covid zastavila cesty.
Zdroj: Getty Images
Letecké společnosti American Airlines a Delta Air Lines nedávno zvýšily výhled zisku díky silným rezervacím. Nižší ceny pohonných hmot z loňského roku jsou pro toto odvětví i nadále příznivým faktorem.
Letecké společnosti zveřejní výsledky za druhé čtvrtletí a od poloviny července nabídnou výhled na celé léto, přičemž tyto zprávy budou pravděpodobně zahrnovat finanční dopady přerušení provozu na přelomu června a července.
Akcie leteckých společností rostou Zisky akcií hlavních amerických dopravců v letošním roce výrazně převyšují růst širšího trhu.
Letecké společnosti United Airlines Holdings, Inc. (UAL) a Delta Air Lines, Inc. (DAL) si do pondělí připsaly 46 %, zatímco American Airlines Group Inc. (AAL) 42 %. Pro srovnání, index S&P 500 si za stejné období připsal 16 %. Delta a United se nedávno dotkly nejvyšších hodnot od června 2021.
Letecká společnost Southwest Airlines Co. (LUV), jejíž krach na konci roku 2022 ji přivedl do ztráty v prvním čtvrtletí, letos vzrostla o 10 %.
Dokonce i v uplynulém týdnu, kdy cestovní chaos zasáhl provoz, mnoho akcií leteckých společností překonalo index S&P 500. Výjimkou byla společnost United Airlines. Její akcie klesly o 1,7 %, protože se dopravce snažil stabilizovat svůj provoz, zatímco se bouře stále převalovaly přes jeho centrum na mezinárodním letišti Newark Liberty.
Od 24. června do 2. července měla společnost United největší podíl zpoždění ze všech amerických dopravců – podle údajů FlightAware se jednalo o 42 % zpoždění na hlavním letovém řádu.
Efekt sněhové koule Federální letecký úřad na začátku minulého týdne snížil počet odletů v Newarku, což vedlo k hromadění zpoždění, uvedl generální ředitel Scott Kirby. Když letadla nemohou odlétat, přilétající lety nemají kde zaparkovat, takže se problémy mohou snadno nabalovat jako sněhová koule.
„Letecké společnosti, včetně United, prostě nejsou uzpůsobeny k tomu, aby jejich největší uzel měl čtyři dny po sobě výrazně omezenou kapacitu a přesto úspěšně fungoval,“ uvedl Kirby v poznámce pro zaměstnance o tomto víkendu.
Uvedl, že letecká společnost bude muset omezit svůj letový řád v Newarku, zejména v období jarních a letních bouřek, aby se vyhnula hromadným odletům, pokud nebude na letišti větší kapacita.
Bouřky jsou pro letecké společnosti obtížné, protože se mohou objevit bez většího varování a je těžší je předvídat než jiné druhy počasí, jako jsou hurikány nebo zimní bouře.
Letecké společnosti často spíše odkládají lety, aby počkaly, až se bouřky uvolní a uvolní se vzdušný prostor, než aby je rušily, ale posádky mohou dosáhnout federálně stanovených limitů pro pracovní dny, což ještě zvyšuje narušení provozu.
David Neeleman, zakladatel a bývalý generální ředitel společnosti JetBlue Airways a generální ředitel společnosti Breeze Airways, uvedl, že letecká společnost toho nemůže mnoho udělat, když dojde k tak prudkému snížení počtu příletů.
Od 24. června do 2. července bylo zpožděno více než 63 000 letů provozovaných americkými leteckými společnostmi, což představuje 30 % jejich letových řádů. Více než 9 000 letů, tj. 4,2 %, bylo zrušeno. Podle webu FlightAware, který se zabývá sledováním letů, jsou obě tato procenta nad průměrem narušení v tomto roce.V úterý se počet zpožděných letů v USA snížil na téměř 2 500, což je o polovinu méně než v pondělí, ačkoli bouřky nadále narušovaly lety na velkých letištích, jako je Newark a Denver.Nedávná zpoždění byla způsobena především sérií valících se bouřek spolu s dalšími problémy, jako je nedostatek leteckých dispečerů v přetíženém vzdušném prostoru kolem New Yorku a dalších oblastech, což zmařilo cestovní plány tisíců zákazníků. To narušilo většinou klidné jaro pro cestující.Nebývale vysoká poptávka po cestování však nadále udržuje akcie leteckých společností na vysoké úrovni, přičemž některé z nich dosáhly mnohaletých maxim.Úřad pro bezpečnost dopravy uvedl, že v neděli prověřil téměř 2,9 milionu lidí, což je rekordní počet za jediný den. Je to zatím nejzřetelnější známka neutuchající poptávky po letecké dopravě, protože cestující si rezervují lety nebo vybírají body za odměny a dohánějí ztracený čas poté, co pandemie Covid zastavila cesty.Letecké společnosti American Airlines a Delta Air Lines nedávno zvýšily výhled zisku díky silným rezervacím. Nižší ceny pohonných hmot z loňského roku jsou pro toto odvětví i nadále příznivým faktorem.Letecké společnosti zveřejní výsledky za druhé čtvrtletí a od poloviny července nabídnou výhled na celé léto, přičemž tyto zprávy budou pravděpodobně zahrnovat finanční dopady přerušení provozu na přelomu června a července.Akcie leteckých společností rostouZisky akcií hlavních amerických dopravců v letošním roce výrazně převyšují růst širšího trhu.Letecké společnosti United Airlines Holdings, Inc. a Delta Air Lines, Inc. si do pondělí připsaly 46 %, zatímco American Airlines Group Inc. 42 %. Pro srovnání, index S&P 500 si za stejné období připsal 16 %. Delta a United se nedávno dotkly nejvyšších hodnot od června 2021.Letecká společnost Southwest Airlines Co. , jejíž krach na konci roku 2022 ji přivedl do ztráty v prvním čtvrtletí, letos vzrostla o 10 %.Dokonce i v uplynulém týdnu, kdy cestovní chaos zasáhl provoz, mnoho akcií leteckých společností překonalo index S&P 500. Výjimkou byla společnost United Airlines. Její akcie klesly o 1,7 %, protože se dopravce snažil stabilizovat svůj provoz, zatímco se bouře stále převalovaly přes jeho centrum na mezinárodním letišti Newark Liberty.Od 24. června do 2. července měla společnost United největší podíl zpoždění ze všech amerických dopravců – podle údajů FlightAware se jednalo o 42 % zpoždění na hlavním letovém řádu.Efekt sněhové kouleFederální letecký úřad na začátku minulého týdne snížil počet odletů v Newarku, což vedlo k hromadění zpoždění, uvedl generální ředitel Scott Kirby. Když letadla nemohou odlétat, přilétající lety nemají kde zaparkovat, takže se problémy mohou snadno nabalovat jako sněhová koule.„Letecké společnosti, včetně United, prostě nejsou uzpůsobeny k tomu, aby jejich největší uzel měl čtyři dny po sobě výrazně omezenou kapacitu a přesto úspěšně fungoval,“ uvedl Kirby v poznámce pro zaměstnance o tomto víkendu.Uvedl, že letecká společnost bude muset omezit svůj letový řád v Newarku, zejména v období jarních a letních bouřek, aby se vyhnula hromadným odletům, pokud nebude na letišti větší kapacita.Bouřky jsou pro letecké společnosti obtížné, protože se mohou objevit bez většího varování a je těžší je předvídat než jiné druhy počasí, jako jsou hurikány nebo zimní bouře.Letecké společnosti často spíše odkládají lety, aby počkaly, až se bouřky uvolní a uvolní se vzdušný prostor, než aby je rušily, ale posádky mohou dosáhnout federálně stanovených limitů pro pracovní dny, což ještě zvyšuje narušení provozu.David Neeleman, zakladatel a bývalý generální ředitel společnosti JetBlue Airways a generální ředitel společnosti Breeze Airways, uvedl, že letecká společnost toho nemůže mnoho udělat, když dojde k tak prudkému snížení počtu příletů.