Některé společnosti však tvrdí, že zákazníci zřejmě šetří.
Důsledky by mohly být významné vzhledem k tomu, že spotřebitelské výdaje tvoří přibližně dvě třetiny americké ekonomiky.
V pořadu CNBC „Street Signs Asia“ představili Jason Ware, investiční ředitel Albion Financial Group, a Brian Stutland, portfolio manažer Equity Armor Investments, své býčí, respektive medvědí názory.
„Spotřebitelé vypadají docela dobře“ Ware uvedl, že je ohledně spotřebitele v nejbližší době optimistický, a popsal „opravdu silný“ trh práce jako „fontánu, z níž se tato síla spotřebitele rodí“.
Červencové údaje o pracovních místech ukázaly, že ačkoli se mzdy v nezemědělském sektoru za měsíc zvýšily o 187 000, což je mírně pod odhadem 200 000, který odhaduje Dow Jones, ve skutečnosti to představuje mírný nárůst oproti červnu.
Míra nezaměstnanosti činila 3,5 % – těsně nad nejnižší úrovní od konce roku 1969.
„Obecná představa je taková, že spotřebitelé jsou zde v USA odolní. Vidíme to ve zprávách o výsledcích firem. Takže v tomto bodě se právě nacházíme. A myslíme si, že to bude v nejbližší době pokračovat, dokud neuvidíme, že trh práce začíná praskat, a do té doby to se spotřebitelem vypadá docela dobře,“ řekl Ware.
Ohledně střednědobého výhledu je však méně optimistický a domnívá se, že recese je stále pravděpodobná.
„Problémy pro spotřebitele“ Stutland zase souhlasil s tím, že silný trh práce je klíčem k odolnosti spotřebitelů, ale upozornil, že rostoucí úrokové sazby jsou pro spotřebitelské akcie stále horší.
Z historického hlediska existuje vysoká negativní korelace mezi fondem Consumer Discretionary Select Sector SPDR Fund a desetiletými úrokovými sazbami v USA.
„Růst desetiletých sazeb byl v minulosti pro spotřebitelské a diskreční akcie zničující,“ řekl. „S prolomením desetileté sazby nad 4,25 % vidíme, že všechny tyto akcie spotřebního sektoru, které mají za sebou velké roky, se prudce stahují zpět.“
Stutland uvedl, že spotřebitelé budou muset splácet vyšší úrokové sazby, a pokud desetiletá sazba bude pokračovat v rozletu, je to pro spotřebitele „problém“.
„Investiční akcie spotřebního zboží musí mít velkou kapitalizaci, být založeny v USA a v prostředí úrokových sazeb, kde se sazby nemění nebo mírně klesají. To dělá z tohoto sektoru těsnou jehlu pro vítězství,“ řekl.
Ačkoli Ware připouští, že rostoucí sazby mohou pro tyto spotřebitelské akcie znamenat potíže, není si podle něj jistý, že desetiletá sazba 4,25 % „bude mít velký přímý dopad na ekonomickou aktivitu“.
Rostoucí dluh na kreditních kartách Podle zprávy newyorského Federálního rezervního systému ze začátku srpna se Američané v létě stále častěji obraceli na své kreditní karty, aby si vydělali na živobytí, a jejich celkové zůstatky tak poprvé v historii přesáhly 1 bilion USD.
Zdroj: Getty Images
Celková zadluženost kreditních karet se podle zprávy v období od dubna do června zvýšila o 45 miliard USD, což představuje nárůst o více než 4 %.
Ware uvedl, že ačkoli tyto údaje naznačují, že „americký spotřebitel vykazuje známky vyčerpání“, „ve skutečnosti vidíme, že dluh roste v souladu s růstem americké ekonomiky“.
Peněz z pandemických stimulačních dávek ubývá – a to podle něj znamená přechod k úvěrům.
„V současné době je to skutečně jen růst mezd a pracovních míst, co drží lidi venku a utrácejí, takže dokud se to nezmění, je pro mě těžké vidět, že by se spotřebitelé skutečně zmenšovali,“ uzavřel Ware.
Podle Stutlanda ho tato síla spotřebitelů udržuje v optimistickém postoji k akciovému trhu a americké ekonomice obecně – nikoli však k akciím spotřebního zboží.
„Držím se stranou od akcií s nižší tržní kapitalizací a od spotřebních diskrečních akcií z těch oděvních typů značek,“ řekl.
Akcie k nákupu Stutland uvedl, že by vlastnil jména jako Amazon (AMZN), Home Depot (HD) a Lowe’s (LOW). „Jako celek se zužují diskreční akcie spotřebitelů, do kterých lze investovat. Musí být velké a masivní a schopné rychle se přizpůsobit rostoucí poptávce po mzdách a čím větší společnost, tím snáze se vypořádá se snižováním ziskových marží,“ řekl.
Ware uvedl, že jeho firma vlastní také společnosti Amazon a Home Depot a také Starbucks (SBUX). Dodal, že Visa (V) je také „skvělou spotřebitelskou hrou“ s „docela dobrými trendy a objemem provozu“.
„Chcete se držet sekulárních příběhů spotřebitelského růstu, které budou víceletými vítězi,“ řekl.
Některé společnosti však tvrdí, že zákazníci zřejmě šetří.Důsledky by mohly být významné vzhledem k tomu, že spotřebitelské výdaje tvoří přibližně dvě třetiny americké ekonomiky.V pořadu CNBC „Street Signs Asia“ představili Jason Ware, investiční ředitel Albion Financial Group, a Brian Stutland, portfolio manažer Equity Armor Investments, své býčí, respektive medvědí názory.„Spotřebitelé vypadají docela dobře“Ware uvedl, že je ohledně spotřebitele v nejbližší době optimistický, a popsal „opravdu silný“ trh práce jako „fontánu, z níž se tato síla spotřebitele rodí“.Červencové údaje o pracovních místech ukázaly, že ačkoli se mzdy v nezemědělském sektoru za měsíc zvýšily o 187 000, což je mírně pod odhadem 200 000, který odhaduje Dow Jones, ve skutečnosti to představuje mírný nárůst oproti červnu.Míra nezaměstnanosti činila 3,5 % – těsně nad nejnižší úrovní od konce roku 1969. Chcete využít této příležitosti?„Obecná představa je taková, že spotřebitelé jsou zde v USA odolní. Vidíme to ve zprávách o výsledcích firem. Takže v tomto bodě se právě nacházíme. A myslíme si, že to bude v nejbližší době pokračovat, dokud neuvidíme, že trh práce začíná praskat, a do té doby to se spotřebitelem vypadá docela dobře,“ řekl Ware.Ohledně střednědobého výhledu je však méně optimistický a domnívá se, že recese je stále pravděpodobná.„Problémy pro spotřebitele“Stutland zase souhlasil s tím, že silný trh práce je klíčem k odolnosti spotřebitelů, ale upozornil, že rostoucí úrokové sazby jsou pro spotřebitelské akcie stále horší.Z historického hlediska existuje vysoká negativní korelace mezi fondem Consumer Discretionary Select Sector SPDR Fund a desetiletými úrokovými sazbami v USA.„Růst desetiletých sazeb byl v minulosti pro spotřebitelské a diskreční akcie zničující,“ řekl. „S prolomením desetileté sazby nad 4,25 % vidíme, že všechny tyto akcie spotřebního sektoru, které mají za sebou velké roky, se prudce stahují zpět.“Stutland uvedl, že spotřebitelé budou muset splácet vyšší úrokové sazby, a pokud desetiletá sazba bude pokračovat v rozletu, je to pro spotřebitele „problém“.„Investiční akcie spotřebního zboží musí mít velkou kapitalizaci, být založeny v USA a v prostředí úrokových sazeb, kde se sazby nemění nebo mírně klesají. To dělá z tohoto sektoru těsnou jehlu pro vítězství,“ řekl.Ačkoli Ware připouští, že rostoucí sazby mohou pro tyto spotřebitelské akcie znamenat potíže, není si podle něj jistý, že desetiletá sazba 4,25 % „bude mít velký přímý dopad na ekonomickou aktivitu“.Rostoucí dluh na kreditních kartáchPodle zprávy newyorského Federálního rezervního systému ze začátku srpna se Američané v létě stále častěji obraceli na své kreditní karty, aby si vydělali na živobytí, a jejich celkové zůstatky tak poprvé v historii přesáhly 1 bilion USD.Celková zadluženost kreditních karet se podle zprávy v období od dubna do června zvýšila o 45 miliard USD, což představuje nárůst o více než 4 %.Ware uvedl, že ačkoli tyto údaje naznačují, že „americký spotřebitel vykazuje známky vyčerpání“, „ve skutečnosti vidíme, že dluh roste v souladu s růstem americké ekonomiky“.Peněz z pandemických stimulačních dávek ubývá – a to podle něj znamená přechod k úvěrům.„V současné době je to skutečně jen růst mezd a pracovních míst, co drží lidi venku a utrácejí, takže dokud se to nezmění, je pro mě těžké vidět, že by se spotřebitelé skutečně zmenšovali,“ uzavřel Ware.Podle Stutlanda ho tato síla spotřebitelů udržuje v optimistickém postoji k akciovému trhu a americké ekonomice obecně – nikoli však k akciím spotřebního zboží.„Držím se stranou od akcií s nižší tržní kapitalizací a od spotřebních diskrečních akcií z těch oděvních typů značek,“ řekl.Akcie k nákupuStutland uvedl, že by vlastnil jména jako Amazon , Home Depot a Lowe’s . „Jako celek se zužují diskreční akcie spotřebitelů, do kterých lze investovat. Musí být velké a masivní a schopné rychle se přizpůsobit rostoucí poptávce po mzdách a čím větší společnost, tím snáze se vypořádá se snižováním ziskových marží,“ řekl.Ware uvedl, že jeho firma vlastní také společnosti Amazon a Home Depot a také Starbucks . Dodal, že Visa je také „skvělou spotřebitelskou hrou“ s „docela dobrými trendy a objemem provozu“.„Chcete se držet sekulárních příběhů spotřebitelského růstu, které budou víceletými vítězi,“ řekl.
Společnost Upstart Holdings, poskytovatel online úvěrů využívající umělou inteligenci, se dostala do centra pozornosti investorů poté, co JPMorgan zvýšila své...