Společnost Meta, přední nadnárodní technologický konglomerát, známý svými přirozenými pokroky v digitální oblasti, zaznamenala od roku 2021 nesrovnatelný nárůst příjmů za třetí čtvrtletí o ohromujících 23 %, což je nárůst, který předčil očekávané výsledky. V souladu se zveřejněním zprávy zaznamenaly akcie společnosti Meta počáteční růst, nicméně v rámci parametrů rozšířeného obchodování došlo k poklesu akcií o více než 3 %. Tento neočekávaný pokles přišel v návaznosti na vyjádření finanční ředitelky Susan Liové, která vyjádřila obavy z možného poklesu reklamy v souvislosti s rostoucím napětím na Blízkém východě.
Ve víru čísel, která se vynořila, byl klíčovým bodem pozornosti zisk na akcii, který se dotkl hranice 4,39 USD z očekávaných 3,63 USD podle prognózy London Stock Exchange Group(LSEG), dříve označované jako Refinitiv. Prudce rostoucí tržby společnosti Meta dosáhly celkem 34,15 miliardy USD, čímž překonaly očekávanou hodnotu 33,56 miliardy USD, jak předpokládala skupina LSEG.
K růstu společnosti Meta přispěly i údaje o počtu uživatelů. Denní počet aktivních uživatelů (DAU) dosáhl 2,09 miliardy, čímž překonal očekávaných 2,07 miliardy. Měsíční počet aktivních uživatelů (MAU) však byl vykázán v souladu s očekáváním ve výši 3,05 miliardy. Průměrný příjem na uživatele (ARPU) se vyšplhal na 11,23 USD, což mírně předčilo prognózu 11,05 USD.
Souběžně s odolným odrazem značky od náročného časového období roku 2022, kdy byla svědkem poklesu tržeb ve třech po sobě jdoucích čtvrtletích, vykázala Meta vysokorychlostní růst v hlavní oblasti digitální reklamy. Výrazné zlepšení zaznamenaly jak tržby, které vyskočily z 27,71 miliardy USD o rok dříve, tak čistý zisk, který se zvýšil o 164 % na 11,58 miliardy USD z 4,4 miliardy USD o rok dříve.
V závodě o digitální dokonalost Meta překonala své konkurenty, přičemž mateřská společnost Google Alphabet a Snap zaznamenaly relativně pomalejší růst příjmů z reklamy, které se zvýšily o 9,5 %, resp. 5 %.
Po změnách v ochraně soukromí, které v roce 2021 provedla společnost Apple v systému iOS a které vystupňovaly obtížnost cílení na uživatele ze strany vývojářů aplikací, se Meta vyšvihla na zenit této křivky. Rychlejší růst společnosti Meta byl podpořen jejími rozsáhlými investicemi do technologií umělé inteligence, které hrály hlavní roli při získávání maloobchodníků, kteří chtějí svým zákazníkům poskytovat cílené propagační akce.
Podle generálního ředitele Marka Zuckerberga společnost sledovala 7% nárůst času stráveného na Facebooku a 6% nárůst na Instagramu, což je výsledek, který se váže ke zlepšení doporučení platformy. Šéfka finančního oddělení Susan Liová vyzdvihla online obchod, za kterým stojí spotřební zboží a hry, jako významný faktor, který přispěl k růstu příjmů z reklamy.
Liová konstatovala, že dynamika ovlivněná konfliktem mezi Izraelem a Hamásem na Blízkém východě byla z hlediska reklamy mírnější. Vyslovila prognózu očekávaných příjmů, které se v aktuálním čtvrtletí pohybují v rozmezí 36,5 až 40 miliard USD, což představuje pozoruhodný 19% meziroční nárůst.
Nahlédneme-li do fiskálního prostředí společnosti Meta na roky 2023 a 2024, předpokládané výdaje by se měly v roce 2023 pohybovat v rozmezí 87 až 89 miliard USD. V roce 2024 se předpokládají výdaje v rozmezí 94 až 99 miliard USD.
Na podporu závazku značky investovat do umělé inteligence Zuckerberg ujistil, že umělá inteligence zůstane i v roce 2024 jejich hlavní oblastí investic, přičemž značný důraz bude kladen na inženýrské i počítačové zdroje. Divize společnosti Reality Labs, zaměřená na rozvoj virtuální reality, utrpěla ve čtvrtletí provozní ztrátu 3,74 miliardy dolarů a od loňského roku stojí na celkové ztrátě téměř 25 miliard dolarů.
Pokud jde o počet zaměstnanců společnosti, k 30. září zaměstnávala Meta 66 185 pracovníků, což znamená meziroční pokles o 24 %. Společnost uvedla, že značná většina tohoto snížení počtu zaměstnanců byla způsobena rozsáhlými opatřeními na snížení nákladů. Tato opatření měla významný vliv na celkové náklady a výdaje společnosti Meta, které se oproti předchozímu roku snížily o 7 % a klesly na 20,4 miliardy USD. Toto snížení zobrazovalo Zuckerbergovo vyhlášení “roku efektivity” na začátku tohoto roku.
V současné době, kdy cena akcií společnosti zaznamenala v letošním roce téměř 150% nárůst, zaujímá Meta pozici druhého nejvýkonnějšího podniku v indexu S&P 500, přičemž zaostává pouze za výrobcem čipů pro umělou inteligenci Nvidia.
Společnost Meta, přední nadnárodní technologický konglomerát, známý svými přirozenými pokroky v digitální oblasti, zaznamenala od roku 2021 nesrovnatelný nárůst příjmů za třetí čtvrtletí o ohromujících 23 %, což je nárůst, který předčil očekávané výsledky. V souladu se zveřejněním zprávy zaznamenaly akcie společnosti Meta počáteční růst, nicméně v rámci parametrů rozšířeného obchodování došlo k poklesu akcií o více než 3 %. Tento neočekávaný pokles přišel v návaznosti na vyjádření finanční ředitelky Susan Liové, která vyjádřila obavy z možného poklesu reklamy v souvislosti s rostoucím napětím na Blízkém východě. Ve víru čísel, která se vynořila, byl klíčovým bodem pozornosti zisk na akcii, který se dotkl hranice 4,39 USD z očekávaných 3,63 USD podle prognózy London Stock Exchange Group, dříve označované jako Refinitiv. Prudce rostoucí tržby společnosti Meta dosáhly celkem 34,15 miliardy USD, čímž překonaly očekávanou hodnotu 33,56 miliardy USD, jak předpokládala skupina LSEG. K růstu společnosti Meta přispěly i údaje o počtu uživatelů. Denní počet aktivních uživatelů dosáhl 2,09 miliardy, čímž překonal očekávaných 2,07 miliardy. Měsíční počet aktivních uživatelů však byl vykázán v souladu s očekáváním ve výši 3,05 miliardy. Průměrný příjem na uživatele se vyšplhal na 11,23 USD, což mírně předčilo prognózu 11,05 USD. Souběžně s odolným odrazem značky od náročného časového období roku 2022, kdy byla svědkem poklesu tržeb ve třech po sobě jdoucích čtvrtletích, vykázala Meta vysokorychlostní růst v hlavní oblasti digitální reklamy. Výrazné zlepšení zaznamenaly jak tržby, které vyskočily z 27,71 miliardy USD o rok dříve, tak čistý zisk, který se zvýšil o 164 % na 11,58 miliardy USD z 4,4 miliardy USD o rok dříve. V závodě o digitální dokonalost Meta překonala své konkurenty, přičemž mateřská společnost Google Alphabet a Snap zaznamenaly relativně pomalejší růst příjmů z reklamy, které se zvýšily o 9,5 %, resp. 5 %.Apartmány Benecko - Investiční apartmány v obci Benecko přímo na sjezdovce Reklama Po změnách v ochraně soukromí, které v roce 2021 provedla společnost Apple v systému iOS a které vystupňovaly obtížnost cílení na uživatele ze strany vývojářů aplikací, se Meta vyšvihla na zenit této křivky. Rychlejší růst společnosti Meta byl podpořen jejími rozsáhlými investicemi do technologií umělé inteligence, které hrály hlavní roli při získávání maloobchodníků, kteří chtějí svým zákazníkům poskytovat cílené propagační akce. Podle generálního ředitele Marka Zuckerberga společnost sledovala 7% nárůst času stráveného na Facebooku a 6% nárůst na Instagramu, což je výsledek, který se váže ke zlepšení doporučení platformy. Šéfka finančního oddělení Susan Liová vyzdvihla online obchod, za kterým stojí spotřební zboží a hry, jako významný faktor, který přispěl k růstu příjmů z reklamy. Liová konstatovala, že dynamika ovlivněná konfliktem mezi Izraelem a Hamásem na Blízkém východě byla z hlediska reklamy mírnější. Vyslovila prognózu očekávaných příjmů, které se v aktuálním čtvrtletí pohybují v rozmezí 36,5 až 40 miliard USD, což představuje pozoruhodný 19% meziroční nárůst. Nahlédneme-li do fiskálního prostředí společnosti Meta na roky 2023 a 2024, předpokládané výdaje by se měly v roce 2023 pohybovat v rozmezí 87 až 89 miliard USD. V roce 2024 se předpokládají výdaje v rozmezí 94 až 99 miliard USD. Na podporu závazku značky investovat do umělé inteligence Zuckerberg ujistil, že umělá inteligence zůstane i v roce 2024 jejich hlavní oblastí investic, přičemž značný důraz bude kladen na inženýrské i počítačové zdroje. Divize společnosti Reality Labs, zaměřená na rozvoj virtuální reality, utrpěla ve čtvrtletí provozní ztrátu 3,74 miliardy dolarů a od loňského roku stojí na celkové ztrátě téměř 25 miliard dolarů. Pokud jde o počet zaměstnanců společnosti, k 30. září zaměstnávala Meta 66 185 pracovníků, což znamená meziroční pokles o 24 %. Společnost uvedla, že značná většina tohoto snížení počtu zaměstnanců byla způsobena rozsáhlými opatřeními na snížení nákladů. Tato opatření měla významný vliv na celkové náklady a výdaje společnosti Meta, které se oproti předchozímu roku snížily o 7 % a klesly na 20,4 miliardy USD. Toto snížení zobrazovalo Zuckerbergovo vyhlášení “roku efektivity” na začátku tohoto roku. V současné době, kdy cena akcií společnosti zaznamenala v letošním roce téměř 150% nárůst, zaujímá Meta pozici druhého nejvýkonnějšího podniku v indexu S&P 500, přičemž zaostává pouze za výrobcem čipů pro umělou inteligenci Nvidia.