Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Ztráty společnosti Wayfair se snižují, ale tržby zaostávají za očekáváním, poptávka zůstává vlažná

Společnost Wayfair, známý internetový prodejce nábytku, se postupně přibližuje k ziskovosti, ale vykázala výsledky za třetí čtvrtletí, které těsně zaostaly za očekáváním trhu ohledně tržeb.

Jan Golda Autor: Jan Golda
2 listopadu, 2023
4 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Nedávný výpadek tržeb odráží přetrvávající problémy na trhu s domácím zbožím, který nadále odolává tlaku.

Během tříměsíčního období končícího 30. září společnost Wayfair oznámila čistou ztrátu ve výši 163 milionů USD, což je méně než ztráta za stejné období v předchozím roce, kdy činila 283 milionů USD. To odpovídá ztrátě 1,40 USD na akcii, což je zlepšení oproti ztrátě 2,66 USD na akcii zaznamenané o rok dříve.

Po odečtení jednorázových položek společnost vykázala upravenou ztrátu ve výši 13 centů na akcii, čímž překonala očekávání Wall Street ve výši 48 centů na akcii. Nicméně tržby ve stejném období nedosáhly ani na jednu akcii. Maloobchodní řetězec vykázal tržby ve výši 2,94 miliardy USD, což je o něco méně, než předpokládali analytici LSEG (dříve Refinitiv), kteří předpovídali tržby ve výši 2,98 miliardy USD.

Přestože tato čísla nedosáhla předpovědí, tržby se přesto zvýšily na 2,94 miliardy USD, což signalizuje 3,7% nárůst oproti 2,84 miliardy USD zaznamenaným ve stejném období předchozího roku.

V situaci, kdy se poptávka v sektoru zboží pro domácnost a v dalších kategoriích spotřebního zboží snižuje, je strategií společnosti Wayfair soustředit se na nákladovou disciplínu jako prostředek ke zvýšení ziskovosti a ochrany svých marží. Toto zaměření se projevilo v upraveném zisku před úroky, zdaněním a odpisy (EBITDA) ve výši 100 milionů USD, což překonalo očekávání analytiků ve výši 55 milionů USD, jak uvedl server StreetAccount.

Advertisement

V uplynulém roce došlo k výraznému snížení nákladů na dopravu a suroviny, což způsobilo pokles průměrné hodnoty objednávek společnosti Wayfair. Společnost však zdůrazňuje, že to není způsobeno tím, že by spotřebitelé nakupovali méně. Místo toho byly snížené náklady přeneseny na zákazníky jako úspory – což nechtěně stáhlo čistý příjem na aktivního zákazníka o 1,6 % na 538 USD. Stejně tak průměrná hodnota objednávky klesla na 297 USD ve srovnání s 325 USD ve stejném čtvrtletí před rokem.

V tomto kontextu volatility vzrostly tržby v USA meziročně o 5,4 % na 2,6 miliardy dolarů, zatímco mezinárodní tržby zaznamenaly 7% pokles a dosáhly 372 milionů dolarů. Počet aktivních zákazníků společnosti Wayfair rovněž mírně poklesl na 22,3 milionu, což představuje 1,3% pokles oproti předchozímu roku. Navzdory tomuto mírnému poklesu společnost zaznamenala nárůst počtu opakovaných zákazníků, kteří tvořili přibližně 80 % celkových objednávek společnosti Wayfair za dané čtvrtletí.

Spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Wayfair, Niraj Shah, k výsledkům společnosti uvedl: “Ve třetím čtvrtletí jsme pokračovali v realizaci dalších opatření, abychom dosáhli konzistentní ziskovosti – s upraveným ziskem EBITDA, který je nyní v kladných číslech za posledních 12 měsíců – a zároveň jsme dosáhli prokazatelného růstu tržního podílu, o čemž svědčí nárůst počtu zákazníků a objednávek.”

Zdroj: Wayfair

Společnost Wayfair, která je digitálně orientovaným maloobchodním prodejcem, nevyrábí nábytek, ale při vyřizování objednávek je závislá na síti dodavatelů. Společnost Wayfair sice bodovala zejména během pandemie COVID-19, ale v posledním roce bojovala s omlazením poptávky tváří v tvář vysokým úrokovým sazbám a pomalému trhu s bydlením.

Loni v květnu společnost zavedla zmrazení náboru zaměstnanců a v lednu následovalo snížení počtu zaměstnanců přibližně o 10 %, tedy o 1 750 osob. Od těchto náročných rozhodnutí se společnosti Wayfair podařilo snížit ztráty a zvýšit marže díky důslednému úsilí o snížení prodejních, režijních a administrativních nákladů.

Toto snižování nákladů se odráží v nejnovějších číslech. Prodejní, správní a režijní náklady se v tomto čtvrtletí snížily na 596 milionů dolarů – oproti 656 milionům dolarů ve stejném období před rokem. V důsledku toho se hrubá marže společnosti zvýšila na 31 % oproti 29 % ve stejném období předchozího roku.

Nedávný výpadek tržeb odráží přetrvávající problémy na trhu s domácím zbožím, který nadále odolává tlaku.Během tříměsíčního období končícího 30. září společnost Wayfair oznámila čistou ztrátu ve výši 163 milionů USD, což je méně než ztráta za stejné období v předchozím roce, kdy činila 283 milionů USD. To odpovídá ztrátě 1,40 USD na akcii, což je zlepšení oproti ztrátě 2,66 USD na akcii zaznamenané o rok dříve.Po odečtení jednorázových položek společnost vykázala upravenou ztrátu ve výši 13 centů na akcii, čímž překonala očekávání Wall Street ve výši 48 centů na akcii. Nicméně tržby ve stejném období nedosáhly ani na jednu akcii. Maloobchodní řetězec vykázal tržby ve výši 2,94 miliardy USD, což je o něco méně, než předpokládali analytici LSEG , kteří předpovídali tržby ve výši 2,98 miliardy USD. Přestože tato čísla nedosáhla předpovědí, tržby se přesto zvýšily na 2,94 miliardy USD, což signalizuje 3,7% nárůst oproti 2,84 miliardy USD zaznamenaným ve stejném období předchozího roku.V situaci, kdy se poptávka v sektoru zboží pro domácnost a v dalších kategoriích spotřebního zboží snižuje, je strategií společnosti Wayfair soustředit se na nákladovou disciplínu jako prostředek ke zvýšení ziskovosti a ochrany svých marží. Toto zaměření se projevilo v upraveném zisku před úroky, zdaněním a odpisy ve výši 100 milionů USD, což překonalo očekávání analytiků ve výši 55 milionů USD, jak uvedl server StreetAccount.V uplynulém roce došlo k výraznému snížení nákladů na dopravu a suroviny, což způsobilo pokles průměrné hodnoty objednávek společnosti Wayfair. Společnost však zdůrazňuje, že to není způsobeno tím, že by spotřebitelé nakupovali méně. Místo toho byly snížené náklady přeneseny na zákazníky jako úspory – což nechtěně stáhlo čistý příjem na aktivního zákazníka o 1,6 % na 538 USD. Stejně tak průměrná hodnota objednávky klesla na 297 USD ve srovnání s 325 USD ve stejném čtvrtletí před rokem.V tomto kontextu volatility vzrostly tržby v USA meziročně o 5,4 % na 2,6 miliardy dolarů, zatímco mezinárodní tržby zaznamenaly 7% pokles a dosáhly 372 milionů dolarů. Počet aktivních zákazníků společnosti Wayfair rovněž mírně poklesl na 22,3 milionu, což představuje 1,3% pokles oproti předchozímu roku. Navzdory tomuto mírnému poklesu společnost zaznamenala nárůst počtu opakovaných zákazníků, kteří tvořili přibližně 80 % celkových objednávek společnosti Wayfair za dané čtvrtletí.Spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Wayfair, Niraj Shah, k výsledkům společnosti uvedl: “Ve třetím čtvrtletí jsme pokračovali v realizaci dalších opatření, abychom dosáhli konzistentní ziskovosti – s upraveným ziskem EBITDA, který je nyní v kladných číslech za posledních 12 měsíců – a zároveň jsme dosáhli prokazatelného růstu tržního podílu, o čemž svědčí nárůst počtu zákazníků a objednávek.”Společnost Wayfair, která je digitálně orientovaným maloobchodním prodejcem, nevyrábí nábytek, ale při vyřizování objednávek je závislá na síti dodavatelů. Společnost Wayfair sice bodovala zejména během pandemie COVID-19, ale v posledním roce bojovala s omlazením poptávky tváří v tvář vysokým úrokovým sazbám a pomalému trhu s bydlením.Loni v květnu společnost zavedla zmrazení náboru zaměstnanců a v lednu následovalo snížení počtu zaměstnanců přibližně o 10 %, tedy o 1 750 osob. Od těchto náročných rozhodnutí se společnosti Wayfair podařilo snížit ztráty a zvýšit marže díky důslednému úsilí o snížení prodejních, režijních a administrativních nákladů.Toto snižování nákladů se odráží v nejnovějších číslech. Prodejní, správní a režijní náklady se v tomto čtvrtletí snížily na 596 milionů dolarů – oproti 656 milionům dolarů ve stejném období před rokem. V důsledku toho se hrubá marže společnosti zvýšila na 31 % oproti 29 % ve stejném období předchozího roku.
Tagy: 3.čtvrtletíAkcieburzyUSAVÝSLEDKYwayfair

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      17:23

      Česko ochromil výpadek proudu, zastavil dopravu a některé služby

      17:00

      ECB pravděpodobně počká s dalším uvolněním měnové politiky až do září – Capital Economics

      16:48

      Jihokorejský parlament schválil dodatečný rozpočet ve výši 31,8 bilionu wonů na podporu ekonomiky

      16:36

      Ostrá konkurence na trhu elektromobilů v Číně testuje výrobní ambice Thajska

      16:24

      90denní celní kolotoč míří k nejistému rozuzlení

      16:12

      EU vyšetřuje Google kvůli antimonopolní stížnosti na AI přehledy vydavatelů

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Volatilita nekončí. Ochranu nabídnou „nudné“ akcie jako Duke Energy nebo Visa

      4 července, 2025

      Druhá polovina roku 2025 začíná pod tlakem zvýšené nejistoty, kterou trhy pociťují již od jara.

      Zdroj: Getty Images

      Analytici z BTIG doporučují tyto akcie pro druhou polovinu roku

      3 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      USA zmírňují pravidla, akcie firem Synopsys a Cadence prudce rostou

      3 července, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Tripadvisor vzrostl poté, co aktivistický investor Starboard získal podíl

      3 července, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Tesla hlásí rekordní propad tržeb oproti loňskému roku – co to znamená dále?

      3 července, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Unsplash
      Akcie

      Datadog nahrazuje Juniper v S&P 500 – Robinhood stále čeká na svou příležitost

      3 července, 2025

      Americký technologický sektor zažil v posledních dnech výrazný pohyb, když byla společnost Datadog Inc oficiálně oznámena jako nový člen prestižního...

      Nejčtenější zprávy.

      Úplná obchodní dohoda mezi EU a USA je podle Ursuly von der Leyenové „nemožná“

      3 července, 2025

      Donald Trump oznámil, že USA uzavřely obchodní dohodu s Vietnamem

      2 července, 2025

      Trump hrozí Japonsku novými cly a tvrdí, že nekupuje americkou rýži

      30 června, 2025

      S&P 500 dosáhl nového rekordu díky oživení technologického sektoru

      2 července, 2025

      Trump tvrdí, že má kupce pro TikTok. Jací hráči se už ucházeli o koupi této aplikace?

      30 června, 2025

      S&P 500 dosáhl dalšího rekordu díky dobré zprávě o zaměstnanosti

      3 července, 2025

      Republikáni v USA se uchylují k poměrně kontroverzním krokům

      4 července, 2025

      S&P 500 uzavírá níže, technologické společnosti zahajují čtvrtletí propadem

      1 července, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.