Hútíové v Jemenu, podporovaní Íránem, zvýšili počet útoků na plavidla v Rudém moři, aby vyjádřili podporu Hamásu v Gaze. Tyto útoky se zaměřily na klíčovou obchodní trasu, která umožňuje přepravu ropy a dalšího zboží Suezským průplavem. V důsledku toho několik lodních společností upravilo své operace. Společnost C.H. Robinson přesměrovala více než 25 lodí kolem mysu Dobré naděje, přičemž očekává, že přerušení provozu bude pokračovat až do začátku roku 2024. Francouzská přepravní skupina CMA CGM plánuje po vyhodnocení bezpečnostní situace postupně zvýšit počet plavidel proplouvajících Suezským průplavem. Euronav, belgická společnost provozující ropné tankery, se rozhodla až do odvolání vyhýbat oblasti Rudého moře. Evergreen, tchajwanská kontejnerová lodní společnost, přesměrovala plavidla a dočasně přestala přijímat izraelský náklad. Další společnosti, včetně Frontline, Gram Car Carriers, Hapag-Lloyd, HMM, Hoegh Autoliners, Maersk, MSC, Ocean Network Express, OOCL, Wallenius Wilhelmsen a Yang Ming Marine Transport, rovněž upravily své trasy a provoz a přesměrovaly plavidla nebo zastavily tranzit přes Rudé moře. Společnost Maersk oznámila, že plánuje obnovit provoz v oblasti, kde probíhá vojenská operace pod vedením USA. Tyto změny byly provedeny v reakci na zvýšená bezpečnostní rizika v regionu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky