Klíčové body
- Služba Prime Video společnosti začne dnes vysílat reklamy
- Nový byznys, by měl letos vynést 5 miliard dolarů
- Jako největší světový online prodejce má Amazon k dispozici podrobné nákupní profily svých diváků
Oznámil, že od pondělí začíná s reklamou ve své americké službě Prime Video. Cílem tohoto kroku je nejen získat nové příjmy pro svůj reklamní byznys, který se odhaduje na více než 50 miliard dolarů, ale také přesvědčit diváky, aby pohodlně nakupovali ze svých televizorů.
Televizní reklamy se v průběhu let zásadním způsobem podílely na formování budoucích nákupních rozhodnutí diváků, přičemž tento vliv přetrvává i v dnešní éře streamingu. Známé reklamy, které diváky inspirují k tomu, aby uvažovali o významných značkách, jako je Flo od společnosti Progressive, stejně jako gekon Geico, stále tvoří velkou část televizní reklamy. S přechodem od tradičních televizních platforem k možnostem streamování, jako je YouTube nebo Hulu, však reklama zůstává silným faktorem ovlivňujícím nákupní rozhodnutí.
S posledním krokem společnosti Amazon, která zavedla reklamu ve své službě Prime Video, existuje vyhlídka na novou definici světa online maloobchodu. Jako největší světový online prodejce má Amazon k dispozici podrobné nákupní profily svých diváků. Ve spojení se svou robustní doručovací sítí, která je schopna během jednoho dne doručit miliony produktů podstatné části obyvatel USA, mohou být diváci nuceni nakupovat přímo ze svého obývacího pokoje prostřednictvím televizorů, dálkových ovladačů, chytrých telefonů nebo hlasově aktivovaných zařízení podle svých preferencí.

Jak říká Sky Canaves, analytik společnosti Insider Intelligence v New Yorku: “Prime Video může být nejlepší nadějí společnosti Amazon, že se jí podaří uskutečnit nakupování v televizi.” Amazon doufá, že využije nakupovatelné video reklamy jako prostředek pro poskytovatele, kteří již prodávají produkty na Prime.
Streamovací služba si slibuje, že na reklamě vydělá miliardy dolarů. V posledních letech došlo k výraznému přesunu marketingových rozpočtů z tradiční televize na streamovací služby. Amazon ve snaze oslovit publikum, které je druhé za společností Netflix Inc., nabízí konkurenční ceny reklamy. Stojí však také před herkulovským úkolem přeorientovat diváky, aby využívali své televizory jako potenciální nákupní košíky, a přesvědčit inzerenty, aby tento téměř stoletý formát předělali. Tento úkol by si nepochybně vyžádal značné investice času a úsilí.
Podle plánů společnosti Amazon budou předplatitelé služby Prime sledovat reklamy ve filmech a televizních pořadech, pokud si nezvolí příplatek 3 USD měsíčně za obsah bez reklam. Amazon se tak snaží jít po hranici agresivní reklamy a vyhnout se možnému odcizení diváků z přemíry reklam. Společnost Amazon doufá, že většina diváků přijme kompromis mezi pohodlím bez reklam a cenovou dostupností sledování reklam v síti, což je podpořeno odhadem analytiků Bank of America, kteří se domnívají, že 70 % předplatitelů služby Prime by se rozhodlo raději pro sledování reklam, než aby si připlatili za obsah bez reklam.
Amazon předpokládá, že reklamy na Prime Video by měsíčně oslovily přibližně 115 milionů amerických diváků. Banka BofA předpokládá, že tento nový způsob fungování by od počátku generoval úctyhodných 5 miliard dolarů ročně jako příjem, přičemž 3 miliardy dolarů by měly pocházet z prodeje reklam a přibližně 1,8 miliardy dolarů od těch předplatitelů služby Amazon Prime, kteří by byli ochotni se rozloučit s příplatkem za sledování bez reklam.

Podle prognóz analytiků ze společnosti Insider Intelligence by se Amazon mohl do příštího roku stát v USA silou, se kterou by se dalo počítat v oblasti propojené televizní reklamy a která by se držela na druhé pozici hned za Hulu, přičemž by vytlačila YouTube společnosti Google. Tato prognóza se odvíjí především od přístupu společnosti Amazon, která zahrnuje reklamy na každém účtu s výjimkou těch, kteří se rozhodnou upgradovat své předplatné tak, aby reklamy vynechávalo, což by podle odhadů mělo zajistit širokou diváckou základnu pro reklamu od samého počátku.
Společnost Amazon zkoumá využití QR kódů během svých přenosů Thursday Night Football a testuje technologii, která vysílá neznatelné tóny z propagace produktu přímo do chytrého telefonu diváka, který je následně přesměruje na produkt v nákupní aplikaci Amazon. Ačkoli tato funkce zatím není k dispozici pro reklamy Prime Video, potenciální důsledky pro chování spotřebitelů jsou jasné.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky