Akcie společnosti Shopify klesly o 13 % po zveřejnění čtvrtletních výsledků, přestože překonaly odhady.
Tržby a hrubý objem zboží společnosti Shopify vzrostly, ale pokles akcií byl pravděpodobně způsoben obavami z nákladů a výhledu na budoucnost.
I přes páteční propad akcií se základní fundamenty Shopify jeví jako zdravé, ale investoři by měli očekávat mírnější zisky.
(SHOP) v uplynulém roce prudce rostly, ale v úterý se po zveřejnění zprávy o výsledcích za čtvrté čtvrtletí rally na akciích tohoto elektronického obchodu náhle zastavila.
Přestože akcie společnosti poskytující software jako službu (SaaS) překonaly hlavní odhady, den po zveřejnění zprávy se propadly o 13 % a vrátily část svých nedávných zisků.
Celkové výsledky společnosti Shopify byly dobré a ukazují, že se společnost vzpamatovala z útlumu v elektronickém obchodování během ekonomického oživení, které přišlo po pandemii. Tržby ve čtvrtletí vzrostly o 24 % na 2,14 miliardy dolarů, resp. o 30 % při vyloučení dopadu prodeje logistického podniku. Tento výsledek překonal odhady na úrovni 2,08 miliardy dolarů.
Růst byl silný ve všech oblastech, neboť hrubý objem zboží (neboli GMV, celková hodnota zboží prodaného na platformě) se zvýšil o 23 % na 75,1 miliardy USD. Hrubý objem plateb se rovněž zvýšil o 32 % na 45,1 miliardy USD, což představuje 60 % GMV ve čtvrtletí.
V konečném součtu společnost zaznamenala dramatické zlepšení volného peněžního toku, který vyskočil z 90 milionů dolarů v předchozím období na 446 milionů dolarů, a vykázala provozní zisk podle obecně uznávaných účetních zásad (GAAP) ve výši 289 milionů dolarů, což představuje provozní marži 13,5 % v sezónně nejsilnějším období roku. Tento údaj ukazuje, že Shopify se konečně stává solidně ziskovou společností na neočištěném základě, což by mělo investorům dodat jistotu do budoucna.
Na očištěné bázi zisk na akcii vyskočil z 0,07 USD ve čtvrtletí před rokem na 0,34 USD, což překonalo odhady ve výši 0,31 USD.
Zdroj: Unsplash
Proč akcie Shopify klesly Výsledky za čtvrté čtvrtletí byly silné, ale akcie trpí stejným problémem, který je torpédoval během pádu medvědího trhu v roce 2022.
Akcie Shopify se v roce předcházejícím této poslední zprávě o výsledcích téměř zdvojnásobily a jejich poměr ceny k tržbám se nafoukl na více než 16, což některé investory přimělo k zamyšlení, protože ještě v říjnu 2023 byl pod 10. Společnost Shopify také vykázala pouze jeden roční provozní zisk podle GAAP, a to v roce 2021, kdy její výsledky byly podpořeny online nákupy způsobenými pandemií, což znamená, že investoři musí být stále přesvědčeni, že dokáže dosáhnout ziskového roku v normálním prostředí.
Při pohledu na první čtvrtletí společnost předpovídá růst tržeb v rozmezí nízkých 20 %, resp. vysokých 20 % při vyloučení dopadu prodeje logistického byznysu. To byla slabší prognóza než 26,5% růst, který očekávali analytici. Prognóza provozních nákladů rovněž naznačovala, že zisky oproti čtvrtému čtvrtletí výrazně poklesnou.
Je Shopify vhodnou koupí? Výprodej akcií společnosti Shopify v minulém týdnu byl zřejmě z velké části způsoben obavami z ocenění a jejího výhledu na první čtvrtletí, ale ani jedno z toho neodráží základní fundamenty.
Výprodej stlačil poměr ceny k tržbám pod 15 a výhled na první čtvrtletí je také špatným důvodem k prodeji akcií. Vedení společnosti totiž vysvětlilo, že nárůst provozních nákladů byl způsoben vyššími výdaji na marketing a mzdy, což by mělo přispět k růstu tržeb v dalších čtvrtletích.
Navzdory úternímu dvoucifernému poklesu akcií vypadá podnik stále stejně zdravě jako před zprávou, ale investoři by měli do budoucna očekávat mírnější zisky.
Shopify stále vypadá jako nákup pro dlouhodobé investory, ale při současném ocenění není rozumné očekávat takové explozivní zisky, jaké akcie přinesly v minulém roce. Vysoká očekávání jsou nyní zapečetěna a společnost je bude muset splnit.
v uplynulém roce prudce rostly, ale v úterý se po zveřejnění zprávy o výsledcích za čtvrté čtvrtletí rally na akciích tohoto elektronického obchodu náhle zastavila.Přestože akcie společnosti poskytující software jako službu překonaly hlavní odhady, den po zveřejnění zprávy se propadly o 13 % a vrátily část svých nedávných zisků.Celkové výsledky společnosti Shopify byly dobré a ukazují, že se společnost vzpamatovala z útlumu v elektronickém obchodování během ekonomického oživení, které přišlo po pandemii. Tržby ve čtvrtletí vzrostly o 24 % na 2,14 miliardy dolarů, resp. o 30 % při vyloučení dopadu prodeje logistického podniku. Tento výsledek překonal odhady na úrovni 2,08 miliardy dolarů.Růst byl silný ve všech oblastech, neboť hrubý objem zboží se zvýšil o 23 % na 75,1 miliardy USD. Hrubý objem plateb se rovněž zvýšil o 32 % na 45,1 miliardy USD, což představuje 60 % GMV ve čtvrtletí.V konečném součtu společnost zaznamenala dramatické zlepšení volného peněžního toku, který vyskočil z 90 milionů dolarů v předchozím období na 446 milionů dolarů, a vykázala provozní zisk podle obecně uznávaných účetních zásad ve výši 289 milionů dolarů, což představuje provozní marži 13,5 % v sezónně nejsilnějším období roku. Tento údaj ukazuje, že Shopify se konečně stává solidně ziskovou společností na neočištěném základě, což by mělo investorům dodat jistotu do budoucna.Na očištěné bázi zisk na akcii vyskočil z 0,07 USD ve čtvrtletí před rokem na 0,34 USD, což překonalo odhady ve výši 0,31 USD.Proč akcie Shopify kleslyVýsledky za čtvrté čtvrtletí byly silné, ale akcie trpí stejným problémem, který je torpédoval během pádu medvědího trhu v roce 2022.Akcie Shopify se v roce předcházejícím této poslední zprávě o výsledcích téměř zdvojnásobily a jejich poměr ceny k tržbám se nafoukl na více než 16, což některé investory přimělo k zamyšlení, protože ještě v říjnu 2023 byl pod 10. Společnost Shopify také vykázala pouze jeden roční provozní zisk podle GAAP, a to v roce 2021, kdy její výsledky byly podpořeny online nákupy způsobenými pandemií, což znamená, že investoři musí být stále přesvědčeni, že dokáže dosáhnout ziskového roku v normálním prostředí.Při pohledu na první čtvrtletí společnost předpovídá růst tržeb v rozmezí nízkých 20 %, resp. vysokých 20 % při vyloučení dopadu prodeje logistického byznysu. To byla slabší prognóza než 26,5% růst, který očekávali analytici. Prognóza provozních nákladů rovněž naznačovala, že zisky oproti čtvrtému čtvrtletí výrazně poklesnou.Je Shopify vhodnou koupí?Výprodej akcií společnosti Shopify v minulém týdnu byl zřejmě z velké části způsoben obavami z ocenění a jejího výhledu na první čtvrtletí, ale ani jedno z toho neodráží základní fundamenty. Výprodej stlačil poměr ceny k tržbám pod 15 a výhled na první čtvrtletí je také špatným důvodem k prodeji akcií. Vedení společnosti totiž vysvětlilo, že nárůst provozních nákladů byl způsoben vyššími výdaji na marketing a mzdy, což by mělo přispět k růstu tržeb v dalších čtvrtletích.Navzdory úternímu dvoucifernému poklesu akcií vypadá podnik stále stejně zdravě jako před zprávou, ale investoři by měli do budoucna očekávat mírnější zisky.Shopify stále vypadá jako nákup pro dlouhodobé investory, ale při současném ocenění není rozumné očekávat takové explozivní zisky, jaké akcie přinesly v minulém roce. Vysoká očekávání jsou nyní zapečetěna a společnost je bude muset splnit.