Společnost OpenSea, významný hráč v tomto odvětví, spolupracuje se známým konglomerátem hudebních a uměleckých festivalů Coachella
V rámci partnerství vzniknou tři různě vybavené kolekce NFT, z nichž každá nabídne výhody na různé úrovni exkluzivity a ceny
Podle údajů společnosti Tiexo se v současnosti OpenSea řadí na čtvrté místo mezi největšími tržištěmi NFT
Odvětví neobchodovatelných tokenů (Non-Fungible Token – NFT) sice nezaznamenává tak vysokou aktivitu jako v roce 2022, ale stále zažívá značný růst a vývoj. Společnost OpenSea, významný hráč v tomto odvětví, spolupracuje se známým konglomerátem hudebních a uměleckých festivalů Coachella na vydání tří jedinečných kolekcí NFT, které kombinují virtuální výhody s hmatatelnými VIP zážitky v reálném životě.
V rámci partnerství vzniknou tři různě vybavené kolekce NFT, z nichž každá nabídne výhody na různé úrovni exkluzivity a ceny. První z těchto kolekcí, která byla uvedena v úterý, je VIP Pass + Oasis Lounge Keepsake v ceně 1 499 USD za NFT. V rámci této kategorie je k dispozici celkem 1 000 NFT a kupující získají přístup k VIP festivalovému pasu na rok 2024 a budou mít přístup do exkluzivního salónku plného baru s omezenou nabídkou nápojů zdarma.
Konkrétní informace o nákladech a službách spojených s dalšími dvěma kolekcemi budou zveřejněny přibližně koncem března až v polovině dubna. OpenSea se spojila s Avalanche, osmým největším blockchainem podle údajů o objemu prodejů NFT za posledních 30 dní od CryptoSlam, aby tyto NFT sbírky poháněla.
Sam Schoonover, Innovation Lead ve společnosti Coachella, vysvětluje, že partnerství s Avalanche je způsobeno vzájemnou shodou na konceptu produktu, který chce Coachella vyvinout. Další podrobnosti o něm budou zveřejněny v nadcházejících týdnech.
Obliba kolekcí NFT se výrazně rozšiřuje od doby, kdy se tento pojem poprvé rozšířil. Statistiky z vlastních webových stránek společnosti OpenSea uvádějí, že v současné době hostí na svém trhu více než 2 miliony různých kolekcí a až 80 milionů NFT.
Tento nejnovější počin není prvním projektem NFT souvisejícím s hudbou, který nabízí praktické případy využití v reálném světě. Přesto je příkladem toho, jak NFT s užitnou hodnotou zdokonalují způsob, jakým je sektor web3 vnímán navenek.
Změna v oblasti NFT začíná být nápadná; pojem NFT se vyvíjí od pojmu spojovaného s někdy předraženými digitálními profilovými obrázky (PFP) k pojmu zahrnujícímu obrázky, které nabízejí jak online, tak offline užitek. Mnozí doufají, že tento změněný pohled je optimistickým ukazatelem toho, že tržiště NFT úspěšně přilákají nové uživatele a zvýší prodeje, jak mnozí již dlouho předpovídali.
Generální ředitel a spoluzakladatel společnosti OpenSea Devin Finzer se domnívá, že jednou z nejúčinnějších strategií, jak si kryptosubsektor může získat další mainstreamové přijetí, je hudba a sbírky vstupenek založené na NFT. Možná, že sentiment vzpomínek spojený s událostmi, na které se prodávají vstupenky, vytváří pro fanoušky jedinečnou přitažlivost.
Zatímco společnost OpenSea již dříve spustila menší projekty NFT související s hudbou, tento současný se více zaměřuje na prodej vstupenek a VIP přístup, tedy na oblasti, které byly podle Finzera a dalších dlouho přehlíženy. Vzhledem k obrovskému dosahu publika a distribučnímu potenciálu, který Coachella má, Finzer tvrdí, že může povýšit status NFT na bezprecedentní úroveň.
Na Nový rok 2022 dosáhl celosvětový objem prodeje NFT vrcholu 23,7 miliardy dolarů. V uplynulých 30 dnech však tržiště NFT zaznamenala objem prodeje ve výši 2,21 miliardy dolarů, jak vyplývá z analytických údajů společnosti Tiexo. Nehledě na to, že od roku 2017 společnost OpenSea úspěšně uskutečnila transakce v objemu přes 20 miliard dolarů.
Navzdory tomuto velkému celkovému objemu OpenSea v současné době nevede na trhu NFT. Podle údajů společnosti Tiexo se v současnosti řadí na čtvrté místo mezi největšími tržištěmi NFT, přičemž jeho podíl na trhu činí 10 %, což představuje objem 222,65 milionu USD, a zaostává tak za Blur, Magic Eden a OKX za poslední měsíc.
Tento projekt také usnadňuje proces nákupu NFT tím, že vyžaduje pouze registraci e-mailem, místo aby vyžadoval pořízení kryptopeněženky od nováčků. Tento přístup usnadňující přihlášení e-mailem a umožňující přístup kreditní kartou je v tomto často nepřístupném odvětví rostoucím trendem.
Web3 se podle Finzera dlouho potýkal s problémy s použitelností, ale v posledních třech až čtyřech letech byly učiněny značné pokroky směrem k jejímu zlepšení. “Děláme z toho součást zážitku na Coachelle, takže se mohou snadno zaregistrovat a snadno získat NFT,” vysvětlil.
Schoonover předpokládá, že stále více společností si začne uvědomovat, že NFT mohou mít větší hodnotu než jen jako sběratelské obrázky. Uvažuje o nich jako o jedinečných digitálních sběratelských vstupenkách a doufá, že povzbudí ostatní, aby s NFT experimentovali a nabízeli reálné výhody.
Finzer s tímto pohledem rezonoval – zdůraznil, že v posledních letech jsou NFT vyhledávány pro svou “skutečnou užitečnost” přesahující pouhé PFP a sběratelské předměty, zejména pro podskupinu, která nemusí rezonovat s étosem kryptografie, ale vnímá hodnotu této technologie.
“Technologie NFT představuje jedinečný způsob, jak zprostředkovat zábavný zážitek… bez ohledu na to, zda se jedná o NFT nebo virtuální realitu,” prohlásil Schoonover a vyjádřil tím, že diváky zajímá především zábavná hodnota jejich zážitku, nikoli technologické aspekty, které jsou jeho základem.
Odvětví neobchodovatelných tokenů sice nezaznamenává tak vysokou aktivitu jako v roce 2022, ale stále zažívá značný růst a vývoj. Společnost OpenSea, významný hráč v tomto odvětví, spolupracuje se známým konglomerátem hudebních a uměleckých festivalů Coachella na vydání tří jedinečných kolekcí NFT, které kombinují virtuální výhody s hmatatelnými VIP zážitky v reálném životě. V rámci partnerství vzniknou tři různě vybavené kolekce NFT, z nichž každá nabídne výhody na různé úrovni exkluzivity a ceny. První z těchto kolekcí, která byla uvedena v úterý, je VIP Pass + Oasis Lounge Keepsake v ceně 1 499 USD za NFT. V rámci této kategorie je k dispozici celkem 1 000 NFT a kupující získají přístup k VIP festivalovému pasu na rok 2024 a budou mít přístup do exkluzivního salónku plného baru s omezenou nabídkou nápojů zdarma. Konkrétní informace o nákladech a službách spojených s dalšími dvěma kolekcemi budou zveřejněny přibližně koncem března až v polovině dubna. OpenSea se spojila s Avalanche, osmým největším blockchainem podle údajů o objemu prodejů NFT za posledních 30 dní od CryptoSlam, aby tyto NFT sbírky poháněla. Sam Schoonover, Innovation Lead ve společnosti Coachella, vysvětluje, že partnerství s Avalanche je způsobeno vzájemnou shodou na konceptu produktu, který chce Coachella vyvinout. Další podrobnosti o něm budou zveřejněny v nadcházejících týdnech. Obliba kolekcí NFT se výrazně rozšiřuje od doby, kdy se tento pojem poprvé rozšířil. Statistiky z vlastních webových stránek společnosti OpenSea uvádějí, že v současné době hostí na svém trhu více než 2 miliony různých kolekcí a až 80 milionů NFT. Tento nejnovější počin není prvním projektem NFT souvisejícím s hudbou, který nabízí praktické případy využití v reálném světě. Přesto je příkladem toho, jak NFT s užitnou hodnotou zdokonalují způsob, jakým je sektor web3 vnímán navenek. Změna v oblasti NFT začíná být nápadná; pojem NFT se vyvíjí od pojmu spojovaného s někdy předraženými digitálními profilovými obrázky k pojmu zahrnujícímu obrázky, které nabízejí jak online, tak offline užitek. Mnozí doufají, že tento změněný pohled je optimistickým ukazatelem toho, že tržiště NFT úspěšně přilákají nové uživatele a zvýší prodeje, jak mnozí již dlouho předpovídali. Generální ředitel a spoluzakladatel společnosti OpenSea Devin Finzer se domnívá, že jednou z nejúčinnějších strategií, jak si kryptosubsektor může získat další mainstreamové přijetí, je hudba a sbírky vstupenek založené na NFT. Možná, že sentiment vzpomínek spojený s událostmi, na které se prodávají vstupenky, vytváří pro fanoušky jedinečnou přitažlivost. Zatímco společnost OpenSea již dříve spustila menší projekty NFT související s hudbou, tento současný se více zaměřuje na prodej vstupenek a VIP přístup, tedy na oblasti, které byly podle Finzera a dalších dlouho přehlíženy. Vzhledem k obrovskému dosahu publika a distribučnímu potenciálu, který Coachella má, Finzer tvrdí, že může povýšit status NFT na bezprecedentní úroveň. Na Nový rok 2022 dosáhl celosvětový objem prodeje NFT vrcholu 23,7 miliardy dolarů. V uplynulých 30 dnech však tržiště NFT zaznamenala objem prodeje ve výši 2,21 miliardy dolarů, jak vyplývá z analytických údajů společnosti Tiexo. Nehledě na to, že od roku 2017 společnost OpenSea úspěšně uskutečnila transakce v objemu přes 20 miliard dolarů. Navzdory tomuto velkému celkovému objemu OpenSea v současné době nevede na trhu NFT. Podle údajů společnosti Tiexo se v současnosti řadí na čtvrté místo mezi největšími tržištěmi NFT, přičemž jeho podíl na trhu činí 10 %, což představuje objem 222,65 milionu USD, a zaostává tak za Blur, Magic Eden a OKX za poslední měsíc. Tento projekt také usnadňuje proces nákupu NFT tím, že vyžaduje pouze registraci e-mailem, místo aby vyžadoval pořízení kryptopeněženky od nováčků. Tento přístup usnadňující přihlášení e-mailem a umožňující přístup kreditní kartou je v tomto často nepřístupném odvětví rostoucím trendem. Web3 se podle Finzera dlouho potýkal s problémy s použitelností, ale v posledních třech až čtyřech letech byly učiněny značné pokroky směrem k jejímu zlepšení. “Děláme z toho součást zážitku na Coachelle, takže se mohou snadno zaregistrovat a snadno získat NFT,” vysvětlil. Schoonover předpokládá, že stále více společností si začne uvědomovat, že NFT mohou mít větší hodnotu než jen jako sběratelské obrázky. Uvažuje o nich jako o jedinečných digitálních sběratelských vstupenkách a doufá, že povzbudí ostatní, aby s NFT experimentovali a nabízeli reálné výhody. Finzer s tímto pohledem rezonoval – zdůraznil, že v posledních letech jsou NFT vyhledávány pro svou “skutečnou užitečnost” přesahující pouhé PFP a sběratelské předměty, zejména pro podskupinu, která nemusí rezonovat s étosem kryptografie, ale vnímá hodnotu této technologie. “Technologie NFT představuje jedinečný způsob, jak zprostředkovat zábavný zážitek… bez ohledu na to, zda se jedná o NFT nebo virtuální realitu,” prohlásil Schoonover a vyjádřil tím, že diváky zajímá především zábavná hodnota jejich zážitku, nikoli technologické aspekty, které jsou jeho základem.