Klíčové body
- Meta Platforms má robustní ekosystém s 3,24 miliardy denních uživatelů a využívá AI pro růst a zlepšení návratnosti investic do reklamy
- Meta Platforms nabízí růstové příležitosti v oblasti umělé inteligence a metaverze, což podporuje její dlouhodobou odolnost a inovativnost
- Amazon dominuje e-commerce s 37,6% podílem na trhu a rozšiřuje svůj vliv v oblasti cloud computingu a umělé inteligence
- Investice do Meta Platforms a Amazonu poskytují stabilní růst a ziskovost díky jejich vedoucím postavením v klíčových technologických sektorech
Tato skupina technologických lídrů si zvykla přinášet výnosy, které překonávají trh. Proto si vysloužily tuto přezdívku a proto se investoři k těmto společnostem hrnou a posílají jejich tržní kapitalizaci na stratosférické úrovně.
I v těchto výšinách však stále existují vynikající důvody, proč investovat do některých členů „velkolepé sedmičky“. Zde jsou dva, které podle mého názoru stojí za to dlouhodobě držet: Meta Platforms
Meta Platforms
Společnost Meta Platforms prokázala, že její podnikání je neuvěřitelně odolné. Ačkoli se společnost před několika lety potýkala s problémy kvůli narůstajícím ekonomickým problémům, zvyšujícím se úrokovým sazbám a nižším výdajům na reklamu, Meta Platforms se udržela na správné cestě a dokázala se odrazit ode dna. Růst příjmů se v posledních několika čtvrtletích zvýšil, hospodářský výsledek se dostal zpět do zelených čísel a volný peněžní tok má také rostoucí tendenci.

Jedním z tajemství nedávného návratu společnosti Meta Platforms – kromě agresivního snižování nákladů – je rozsáhlý ekosystém společnosti. Na světě je jen málo společností, pokud vůbec nějaké, které mají denní počet aktivních uživatelů 3,24 miliardy. To je číslo, se kterým Meta Platforms ukončila první čtvrtletí a které představuje 7% meziroční nárůst. Technologický gigant získává od tohoto publika více peněz díky svým různým nabídkám.
Klíčovou roli sehrála krátká videa – známá také pod názvem Reels. Meta Platforms využívá doporučovací systém poháněný umělou inteligencí, který má diváky přimět k dalšímu sledování. Na druhé straně Meta využívá AI také k tomu, aby pomohla společnostem navrhovat reklamní kampaně s vyšší návratností investic, což je zřejmý prodejní argument. Vzhledem k rozsáhlé síti uživatelů společnosti Meta lze jen těžko předpokládat, že by tato technologická společnost přišla o významné reklamní zakázky – spíše naopak.
Mezitím bude mít Meta Platforms mnoho příležitostí k růstu, včetně umělé inteligence. Společnost se staví do pozice lídra v oblasti generativní umělé inteligence, když mimo jiné vydala velký jazykový model
Společnost Meta Platforms se ukázala jako neuvěřitelně vynalézavá. Její velký ekosystém uživatelů jí poskytuje možnost experimentovat s různými strategiemi vydělávání peněz, dokud nenajde několik lukrativních. Společnost Meta Platforms se například v současné době snaží zvýšit monetizaci služby WhatsApp prostřednictvím placených a obchodních zpráv.
Dokud společnost zůstane vedoucí platformou sociálních médií – a její síťový efekt jí to na nějakou dobu zajistí – bude Meta Platforms vynikající akcií k nákupu a držení. A konečně, technologický gigant nyní nabízí dividendu. Ačkoli se jedná teprve o nedávnou událost, základní podnikání Meta Platforms je jistě dostatečně silné na to, aby udrželo rostoucí výplaty po dlouhou dobu.
A ti, kteří se rozhodnou dividendu reinvestovat, by mohli časem své zisky významně zvýšit. Další důvod, proč si akcie Meta Platforms ponechat natrvalo.
Amazon
Společnost Amazon začínala jako internetové knihkupectví, než se z ní stal dnes známý e-commerce moloch. Tajemstvím společnosti byla schopnost managementu identifikovat a využívat atraktivní příležitosti a mít inovační schopnosti, které jí umožňují vést hlavní odvětví, v nichž podniká.
V současné době má Amazon pravděpodobně tři atraktivní příležitosti k dlouhodobému růstu. První z nich je, což je zajímavé, elektronický obchod.

Ačkoli se maloobchodní činnost v průběhu let přesunula do online kanálů, zůstává zde stále dostatek prostoru pro růst. V prvním čtvrtletí roku 2024 se e-commerce v USA podílela na celkových maloobchodních tržbách jen 15,9 %, což je nárůst oproti 14,9 % ve srovnatelném období roku 2023. Vzhledem k tomu, že je Amazon vedoucí platformou elektronického obchodování v USA – s 37,6% podílem na trhu v loňském roce – bude z tohoto vzestupného trendu těžit.
Obliba webových stránek také umožňuje společnosti Amazon generovat významné příjmy z reklamní činnosti.
Za druhé je tu cloud computing, další oblast, ve které je Amazon lídrem. V prvním čtvrtletí mu patřil 31% díl koláče. Cloud computing může podnikům nabídnout řadu výhod, od snadného přístupu k datům až po vyšší efektivitu a úsporu nákladů. Toto odvětví by se mělo i nadále skokově rozšiřovat, z čehož budou těžit zavedení lídři, jako je Amazon.
Zatřetí je tu umělá inteligence: Amazon nenechá toto potenciální zlato přijít nazmar. Tato technologická společnost začala nabízet různé služby AI prostřednictvím své odnože pro cloud computing, Amazon Web Services. Buduje také LLM, aby mohla konkurovat společnosti OpenAI, která stojí za ChatGPT.
Amazon bude těžit i z dalších příležitostí, včetně streamování videa a hudby, svých investic do zdravotnictví a dalších. Společnost může stále překonávat trh i s tržní kapitalizací blížící se 2 bilionům dolarů.
Investoři s ní nemohou udělat chybu: Držet si akcie Amazonu natrvalo je skvělý tah.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky