Automobilový průmysl a letecké společnosti jsou letos obzvláště slabé, s tvrdou konkurencí a nízkým oceněním akcií
Ford čelí výrazným finančním ztrátám z prodeje elektromobilů a zaostává za indexem S&P 500
Spirit Airlines se potýká s pokračujícími ztrátami, regulačními problémy a vysokým zadlužením po neúspěšné fúzi s JetBlue
Dvě odvětví, která považuji za obzvláště slabá, jsou automobilový průmysl a letecké společnosti. Tato odvětví čelí tvrdé konkurenci a nízkému ocenění akcií. Zejména dvě společnosti zaostávají za indexem S&P 500 s dostatečným odstupem. Automobilka Ford a letecká společnost Spirit Airlines se ve svém podnikání potýkají s významnými překážkami, které bude třeba překonat, než jejich akcie budou moci konkurovat širšímu trhu. Obě společnosti musí řešit zásadní strategické výzvy a investice do jejich akcií se jeví jako rizikové ve srovnání s ostatními sektory, které nabízejí lepší růstové příležitosti a stabilnější finanční výhledy.
Ford Motor Company Mám rád auta stejně jako ostatní, ale automobilky nejsou vždy tou nejlepší investicí. Akcie společnosti Ford Motor Company (F) za posledních pět let zaostaly za indexem S&P 500 o zhruba 53 %.
Zdroj: Unsplash
U akcií, jako je Ford, které se obchodují za méně než 13násobek zisku, je snadné spadnout do hodnotové pasti. Problém je v tom, že akcie automobilek, s výjimkou divoké jízdy, kterou je Tesla (TSLA), jen zřídkakdy vykazují násobky zisků vyšší než vysoké jednociferné až nízké dvouciferné hodnoty. To znamená, že musí vytvořit pozoruhodný finanční růst, aby jejich akcie měly velké zisky.
Bolest hlavy pro Ford v letošním roce představují elektromobily (EV). V prvním čtvrtletí letošního roku vykázala ztrátu 1,3 miliardy dolarů z prodeje elektromobilů.
Přesně tak – budoucnost automobilů dává Fordu zabrat. A co hůř, bolest hlavy bude pravděpodobně pokračovat i po zbytek roku. Vedení společnosti oznámilo, že v letošním roce očekává ztrátu 5 miliard dolarů měřeno ziskem před úroky a zdaněním (EBIT) z vozů Model e, což je řada Fordových elektromobilů.
Ne že by Ford nevytvořil nějaký dobrý růst. V roce 2022 se příjmy zvýšily o 16 % a v roce 2023 o 11,47 %.
Problém je v tom, že investoři nejsou ochotni zapomenout na pohromu finanční krize z roku 2008 a následný bankrot několika velkých automobilek. V posledním desetiletí se jasně ukázalo, že investoři nemají příliš v úmyslu platit vysoké prémie za akcie velkých automobilek. General Motors (NYSE: GM) se obchoduje za méně než šestinásobek zisku; Toyota (NYSE: TM) se obchoduje za méně než desetinásobek zisku.
Zdá se, že investoři prostě nechtějí platit velké prémie za sektor, který je tak vystaven ekonomické slabosti. Ať už se jedná o tradiční spalovací motor nebo elektromobil, většina z nás bude mít menší chuť koupit si nové auto, pokud se ekonomika propadne. Z tohoto důvodu jsou investoři oprávněně opatrní, pokud jde o ocenění akcií automobilek.
Spirit AirlinesInc. Říci, že společnost Spirit Airlines (SAVE) má za sebou těžký rok, by bylo slabé slovo. Akcie klesly o bolestivých 77 % poté, co regulační orgány zablokovaly nadějnou fúzi se společností JetBlue.
Pro společnost, která již několik čtvrtletí ztrácí hotovost, to byla docela zdrcující rána. Cestovní ruch se z nejhorší pandemie vzpamatoval, ale výkonnost společnosti Spirit nikoli.
Zdroj: Unsplash
Nízkonákladová letecká společnost od roku 2020 trvale ztrácí stovky milionů dolarů ročně, a to navzdory poměrně slušným výsledkům v oblasti příjmů. Dohromady Spirit za poslední čtyři roky prodělal 1,9 miliardy dolarů a rok 2024 bude také zklamáním.
První čtvrtletí přineslo těžký začátek, provozní výnosy meziročně klesly o 6,2 % a provozní ztráta vzrostla o 84,5 % na 207,3 milionu dolarů. Společnost Spirit očekává pokračující ztráty i ve druhém čtvrtletí. Aby toho nebylo málo, letecká společnost očekává, že v roce 2025 vyřadí z provozu zhruba 70 letadel, což způsobí další problémy s provozními náklady.
Jednoduše řečeno, společnost Spirit byla příliš závislá na odkupu. Zdá se být poměrně jasné, že letecká společnost bude mít problémy sama o sobě. Vzhledem k tomu, že JetBlue je nyní mimo hru a Spirit si nahromadil poměrně značné dluhy, které bude muset splácet, je riziko prostě příliš vysoké na to, aby se s ním hazardovalo.
Dvě odvětví, která považuji za obzvláště slabá, jsou automobilový průmysl a letecké společnosti. Tato odvětví čelí tvrdé konkurenci a nízkému ocenění akcií. Zejména dvě společnosti zaostávají za indexem S&P 500 s dostatečným odstupem. Automobilka Ford a letecká společnost Spirit Airlines se ve svém podnikání potýkají s významnými překážkami, které bude třeba překonat, než jejich akcie budou moci konkurovat širšímu trhu. Obě společnosti musí řešit zásadní strategické výzvy a investice do jejich akcií se jeví jako rizikové ve srovnání s ostatními sektory, které nabízejí lepší růstové příležitosti a stabilnější finanční výhledy.Ford Motor CompanyMám rád auta stejně jako ostatní, ale automobilky nejsou vždy tou nejlepší investicí. Akcie společnosti Ford Motor Company za posledních pět let zaostaly za indexem S&P 500 o zhruba 53 %.U akcií, jako je Ford, které se obchodují za méně než 13násobek zisku, je snadné spadnout do hodnotové pasti. Problém je v tom, že akcie automobilek, s výjimkou divoké jízdy, kterou je Tesla , jen zřídkakdy vykazují násobky zisků vyšší než vysoké jednociferné až nízké dvouciferné hodnoty. To znamená, že musí vytvořit pozoruhodný finanční růst, aby jejich akcie měly velké zisky.Bolest hlavy pro Ford v letošním roce představují elektromobily . V prvním čtvrtletí letošního roku vykázala ztrátu 1,3 miliardy dolarů z prodeje elektromobilů.Přesně tak – budoucnost automobilů dává Fordu zabrat. A co hůř, bolest hlavy bude pravděpodobně pokračovat i po zbytek roku. Vedení společnosti oznámilo, že v letošním roce očekává ztrátu 5 miliard dolarů měřeno ziskem před úroky a zdaněním z vozů Model e, což je řada Fordových elektromobilů.Ne že by Ford nevytvořil nějaký dobrý růst. V roce 2022 se příjmy zvýšily o 16 % a v roce 2023 o 11,47 %.Problém je v tom, že investoři nejsou ochotni zapomenout na pohromu finanční krize z roku 2008 a následný bankrot několika velkých automobilek. V posledním desetiletí se jasně ukázalo, že investoři nemají příliš v úmyslu platit vysoké prémie za akcie velkých automobilek. General Motors se obchoduje za méně než šestinásobek zisku; Toyota se obchoduje za méně než desetinásobek zisku. Zdá se, že investoři prostě nechtějí platit velké prémie za sektor, který je tak vystaven ekonomické slabosti. Ať už se jedná o tradiční spalovací motor nebo elektromobil, většina z nás bude mít menší chuť koupit si nové auto, pokud se ekonomika propadne. Z tohoto důvodu jsou investoři oprávněně opatrní, pokud jde o ocenění akcií automobilek.Spirit Airlines Inc.Říci, že společnost Spirit Airlines má za sebou těžký rok, by bylo slabé slovo. Akcie klesly o bolestivých 77 % poté, co regulační orgány zablokovaly nadějnou fúzi se společností JetBlue.Pro společnost, která již několik čtvrtletí ztrácí hotovost, to byla docela zdrcující rána. Cestovní ruch se z nejhorší pandemie vzpamatoval, ale výkonnost společnosti Spirit nikoli.Nízkonákladová letecká společnost od roku 2020 trvale ztrácí stovky milionů dolarů ročně, a to navzdory poměrně slušným výsledkům v oblasti příjmů. Dohromady Spirit za poslední čtyři roky prodělal 1,9 miliardy dolarů a rok 2024 bude také zklamáním.První čtvrtletí přineslo těžký začátek, provozní výnosy meziročně klesly o 6,2 % a provozní ztráta vzrostla o 84,5 % na 207,3 milionu dolarů. Společnost Spirit očekává pokračující ztráty i ve druhém čtvrtletí. Aby toho nebylo málo, letecká společnost očekává, že v roce 2025 vyřadí z provozu zhruba 70 letadel, což způsobí další problémy s provozními náklady.Jednoduše řečeno, společnost Spirit byla příliš závislá na odkupu. Zdá se být poměrně jasné, že letecká společnost bude mít problémy sama o sobě. Vzhledem k tomu, že JetBlue je nyní mimo hru a Spirit si nahromadil poměrně značné dluhy, které bude muset splácet, je riziko prostě příliš vysoké na to, aby se s ním hazardovalo.