Tržby společnosti Nike (NKE) v minulém čtvrtletí klesly a investoři se obávají, že společnost bude čelit dalším nepříznivým faktorům
Recese by mohla její vyhlídky na růst ještě více zbrzdit, ale značka Nike zůstává mezi teenagery neuvěřitelně oblíbená
Investoři, kteří si akcie koupí nyní, je mohou získat s atraktivní slevou spolu s potenciálním růstem do budoucna
Akcie Nike se letos potýkají s problémy, ale investoři by s nimi neměli dlouhodobě počítat.
Nike (NKE) je špičková oděvní společnost a její ikonická značka je známá po celém světě. Přestože jsou její výrobky často dražší než ostatní, daří se společnosti již několik let výrazně růst. Dnes se její tržní kapitalizace pohybuje kolem 130 miliard dolarů.
V poslední době se však investoři začali obávat o vyhlídky růstu společnosti. Obchody se zpomalují a nepomáhá ani inflace. Krátkodobé protivětry ji sice mohou letos poslat níže (již nyní klesla o 22 %), ale právě proto si myslím, že z dlouhodobého hlediska může být tato akcie stále vítězem.
Má silnou známost značky mezi dospívajícími
I když nejste zákazníky společnosti Nike a myslíte si, že její výrobky jsou příliš drahé, údaje naznačují, že je o ni mezi mladými lidmi stále velký zájem. Podle letošní zprávy společnosti Piper Sandler má značka Nike mezi dospívajícími vysoké postavení.
Zpráva zjistila, že značka Nike je mezi dospívajícími dotazovanými v nedávném pololetním průzkumu zdaleka nejoblíbenější, a to jak u oblečení, tak u obuvi. Pozoruhodné je zejména to, že rozdíl mezi prvním a druhým místem je značný. V případě obuvi byla značka Nike nejoblíbenější u 59 % dospívajících, přičemž další nejbližší značky měly podíl na myšlení pouhých 7 %. V oblasti oblečení to bylo o něco těsnější: podíl Nike činil 34 % oproti 6 % u druhé nejoblíbenější značky.
Ačkoli tempo růstu společnosti může vykazovat známky slabosti, značka zůstává silná, což naznačuje, že by to mohly být jen špatné ekonomické podmínky, které ji tíží, na rozdíl od problémů s celkovou značkou Nike.
Její nízký násobek zisku může investorům připravit příležitost k dalším ziskům.
Dalším důvodem, proč uvažovat o nákupu akcií, je to, že nyní vypadají opravdu levně. Při pouhém 22násobku klouzavého zisku se akcie Nike obchodují s mnohem nižším násobkem, než tomu bylo v minulosti, a jsou výrazně pod svým desetiletým průměrem.
Protikladem je samozřejmě to, že růstoví investoři nebudou chtít platit prémii za firmu, která má problémy s růstem. V poslední zprávě o výsledcích, která pokrývá výsledky do konce května, dosáhly čtvrtletní tržby společnosti Nike 12,6 miliardy USD – meziročně o 2 % méně. To není typ akcie, za kterou by investoři nyní chtěli platit 30násobek zisku.
Ale při současném násobku by akcie mohly být natolik levné, že má smysl investovat i tak. Průměrná akcie v indexu S&P 500 se obchoduje za téměř 25násobek svého klouzavého zisku. A i když je dnes míra růstu společnosti Nike možná záporná, neznamená to, že to tak zůstane. Jakmile se zlepší ekonomické podmínky a společnost uvede na trh nové produkty, tempo růstu by se mohlo zvýšit.
Zisková marže společnosti Nike je solidní
Slibné je, že i při současné nepříznivé situaci na trhu zůstává zisková marže společnosti Nike silná a dosahuje téměř 12 % tržeb.
To je důležité ze dvou důvodů. Prvním je, že vysoká zisková marže může společnosti poskytnout prostor pro nabídku slev a snížení cen, aby stimulovala určitý růst, a zároveň zajistit, že při tom zůstane zisková. Za druhé, dvouciferná zisková marže znamená, že jakmile se tempo růstu začne zvyšovat, bude mít spousta těchto dodatečných příjmů za následek vyšší zisky, což potenciálně sníží násobky zisků společnosti Nike a učiní z akcií oděvní firmy lepší nákup.
Pokud jste trpěliví, může se jednat o vynikající akcii k nákupu a držení
V minulosti mi akcie Nike nepřipadaly jako dobrá koupě kvůli jejich zvýšenému ocenění. Nyní však při mnohem únosnější ceně mohou akcie představovat potenciálně solidní investici pro ty, kteří jsou ochotni být trpěliví a vydržet dlouhodobě.
Je možné, že v podnikání společnosti Nike nedojde k rychlému obratu, a hodně bude nevyhnutelně záležet na síle ekonomiky, ale jsem přesvědčen, že se může vrátit k růstu svých tržeb. Až se tak stane, její ziskové ukazatele se zlepší a mohla by vypadat jako výhodná koupě.
Akcie Nike se letos potýkají s problémy, ale investoři by s nimi neměli dlouhodobě počítat.
Nike je špičková oděvní společnost a její ikonická značka je známá po celém světě. Přestože jsou její výrobky často dražší než ostatní, daří se společnosti již několik let výrazně růst. Dnes se její tržní kapitalizace pohybuje kolem 130 miliard dolarů.
V poslední době se však investoři začali obávat o vyhlídky růstu společnosti. Obchody se zpomalují a nepomáhá ani inflace. Krátkodobé protivětry ji sice mohou letos poslat níže , ale právě proto si myslím, že z dlouhodobého hlediska může být tato akcie stále vítězem.
Má silnou známost značky mezi dospívajícími
I když nejste zákazníky společnosti Nike a myslíte si, že její výrobky jsou příliš drahé, údaje naznačují, že je o ni mezi mladými lidmi stále velký zájem. Podle letošní zprávy společnosti Piper Sandler má značka Nike mezi dospívajícími vysoké postavení.
Zpráva zjistila, že značka Nike je mezi dospívajícími dotazovanými v nedávném pololetním průzkumu zdaleka nejoblíbenější, a to jak u oblečení, tak u obuvi. Pozoruhodné je zejména to, že rozdíl mezi prvním a druhým místem je značný. V případě obuvi byla značka Nike nejoblíbenější u 59 % dospívajících, přičemž další nejbližší značky měly podíl na myšlení pouhých 7 %. V oblasti oblečení to bylo o něco těsnější: podíl Nike činil 34 % oproti 6 % u druhé nejoblíbenější značky.
Ačkoli tempo růstu společnosti může vykazovat známky slabosti, značka zůstává silná, což naznačuje, že by to mohly být jen špatné ekonomické podmínky, které ji tíží, na rozdíl od problémů s celkovou značkou Nike.
Její nízký násobek zisku může investorům připravit příležitost k dalším ziskům.
Dalším důvodem, proč uvažovat o nákupu akcií, je to, že nyní vypadají opravdu levně. Při pouhém 22násobku klouzavého zisku se akcie Nike obchodují s mnohem nižším násobkem, než tomu bylo v minulosti, a jsou výrazně pod svým desetiletým průměrem.
Protikladem je samozřejmě to, že růstoví investoři nebudou chtít platit prémii za firmu, která má problémy s růstem. V poslední zprávě o výsledcích, která pokrývá výsledky do konce května, dosáhly čtvrtletní tržby společnosti Nike 12,6 miliardy USD – meziročně o 2 % méně. To není typ akcie, za kterou by investoři nyní chtěli platit 30násobek zisku.
Ale při současném násobku by akcie mohly být natolik levné, že má smysl investovat i tak. Průměrná akcie v indexu S&P 500 se obchoduje za téměř 25násobek svého klouzavého zisku. A i když je dnes míra růstu společnosti Nike možná záporná, neznamená to, že to tak zůstane. Jakmile se zlepší ekonomické podmínky a společnost uvede na trh nové produkty, tempo růstu by se mohlo zvýšit.
Zisková marže společnosti Nike je solidní
Slibné je, že i při současné nepříznivé situaci na trhu zůstává zisková marže společnosti Nike silná a dosahuje téměř 12 % tržeb.
To je důležité ze dvou důvodů. Prvním je, že vysoká zisková marže může společnosti poskytnout prostor pro nabídku slev a snížení cen, aby stimulovala určitý růst, a zároveň zajistit, že při tom zůstane zisková. Za druhé, dvouciferná zisková marže znamená, že jakmile se tempo růstu začne zvyšovat, bude mít spousta těchto dodatečných příjmů za následek vyšší zisky, což potenciálně sníží násobky zisků společnosti Nike a učiní z akcií oděvní firmy lepší nákup.
Pokud jste trpěliví, může se jednat o vynikající akcii k nákupu a držení
V minulosti mi akcie Nike nepřipadaly jako dobrá koupě kvůli jejich zvýšenému ocenění. Nyní však při mnohem únosnější ceně mohou akcie představovat potenciálně solidní investici pro ty, kteří jsou ochotni být trpěliví a vydržet dlouhodobě.
Je možné, že v podnikání společnosti Nike nedojde k rychlému obratu, a hodně bude nevyhnutelně záležet na síle ekonomiky, ale jsem přesvědčen, že se může vrátit k růstu svých tržeb. Až se tak stane, její ziskové ukazatele se zlepší a mohla by vypadat jako výhodná koupě.
Pokud jste se rozhodli svěřit své investice profesionálům v rámci asset managementu, první věc, na kterou narazíte bude pravděpodobně výběr investičního...