Podle analytiků Citi Research plánuje Volkswagen, jedna z největších světových automobilek, uzavřít několik závodů v Evropě kvůli dynamice trhu, změnám v regulaci a finanční strategii. Evropský trh s automobily se zmenšil a nedosáhl objemu před pandemií, což vedlo k výraznému snížení prodejů společnosti Volkswagen. Společnost ztrácí přibližně 500 000 prodaných vozů ročně, což vede k přehodnocení výrobní kapacity. Kromě poklesu trhu se spotřebitelé v Evropě přesouvají k levnějším alternativám a odkládají nákupy vozidel se spalovacími motory kvůli blížícím se předpisům a pokrokové technologii. Volkswagen zahájil restrukturalizační plán v hodnotě 10 miliard EUR s cílem snížit náklady a zaměřit se na svou hlavní značku VW. Plán však může být neúspěšný kvůli pokračující nízké poptávce a poklesu trhu. Stoupající náklady na pracovní sílu a přísné předpisy Evropské unie týkající se BEV dále omezují možnosti společnosti. Strategii Volkswagenu komplikuje také konkurence čínských automobilek, zejména v Číně. Uzavírání závodů v Evropě se stalo nezbytným pro vyrovnání klesajících objemů a udržení ziskovosti. Vzhledem ke složitému výrobnímu systému a provozním nákladům se zdá, že další evropská restrukturalizace je pro Volkswagen nevyhnutelná.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky