General Motors (GM) má podle prognóz vykázat zisk 2,75 USD na akcii za druhé čtvrtletí, což je nárůst o 44,2 % oproti předchozímu roku
Ford Motor se očekává upravený zisk na akcii 68 centů, což představuje 5,2% pokles oproti druhému čtvrtletí roku 2023
GM zveřejní své výsledky v úterý, Ford ve středu a Stellantis ve čtvrtek
Podle prognóz Wall Street by General Motors měl ve výsledcích za druhé čtvrtletí, které budou oznámeny tento týden, zastínit ostatní tradiční detroitské automobilky. GM jako největší americká automobilka si v první polovině letošního roku udržela solidní stabilitu v cenách a prodejích vozidel. Společnost LSEG, která nabízí data a analýzy finančních trhů, odhaduje předpokládaný upravený zisk GM za druhé čtvrtletí na 2,75 USD na akcii, což představuje 44,2% nárůst oproti předchozímu roku, a tržby ve výši 45,46 miliardy USD, což vykazuje 1,6% nárůst oproti předchozímu roku.
Pro srovnání, odhady LSEG společnosti Ford Motor se pohybují na úrovni upraveného zisku na akcii za druhé čtvrtletí ve výši 68 centů, což představuje 5,2% pokles oproti druhému čtvrtletí roku 2023. Výše zmíněné tržby automobilky Ford však podle prognózy zaznamenají oproti předchozímu roku nárůst o 3,8 % na 44,02 miliardy dolarů.
Společnost GM oznámí své hospodářské výsledky v úterý před otevřením trhu. Ford zveřejní své výsledky ve středu odpoledne po uzavření trhu, následován Stellantisem (mateřskou společností Chrysleru), který zveřejní výsledky za první pololetí ve čtvrtek ráno.
Několik analytiků z Wall Street předpokládá, že GM se bude pohybovat na horní hranici dříve zvýšeného výhledu automobilky pro rok 2024, případně jej dokonce přehodnotí výše jako prvky výsledků za druhé čtvrtletí. Naopak očekávání pro Stellantis a Ford zůstávají nejednoznačnější.
Analytik společnosti Barclays, Dan Levy, v poznámce pro investory uvedl, že očekává, že Ford i GM představí solidní výsledky za druhé čtvrtletí posílené příznivými cenami. Předpokládá se, že objem/mix bude pro Ford přínosem, zatímco GM bude profitovat ze snadného srovnání nákladů. Obě automobilky podle Levyho pravděpodobně zvýší svůj výhled na rok 2024.
Přestože analytik společnosti Evercore Chris McNally zachovává “pozitivnější” postoj vůči GM než vůči Fordu, očekává pro Ford “solidní” druhé čtvrtletí, které se možná přikloní k horní polovině jeho výhledu pro rok 2024.
Výhled společnosti Ford pro rok 2024 zahrnuje upravený provozní zisk ve výši 10 až 12 miliard USD a volný peněžní tok v rozmezí 6,5 až 7,5 miliardy USD. GM předpokládá upravený zisk v roce 2024 ve výši 12,5 až 14,5 miliardy USD, tedy 9 až 10 USD na akcii, spolu s upraveným volným peněžním tokem v automobilovém průmyslu v rozmezí 8,5 až 10,5 miliardy USD.
Analytik Citi Itay Michaeli poskytuje investorům do společností Ford a GM větší důvěru a očekává, že obě společnosti vykážou solidní čtvrtletí buď s potvrzením předchozích směrných hodnot (horní hranice rozpětí), nebo s mírnou revizí směrem nahoru, jak je uvedeno v poznámce pro investory z 11. července.
Dne 13. února 2023 oznámil generální ředitel společnosti Ford, Jim Farley, založení nového závodu na výrobu baterií pro elektromobily v hodnotě 3,5 mld. dolarů. Tato iniciativa má vyrábět lithium-železo-fosfátové baterie a výrazně tak podpořit ekologický automobilový trh.
Naproti tomu společnost Stellantis, která významně působí jak v Severní Americe, tak v Evropě, se nachází v odlišné situaci. Přestože Stellantis zahájil nápravný přístup k chybám, které generální ředitel Carlos Tavares označil za “arogantní”, obavy ohledně severoamerických aktivit transatlantické automobilky přetrvávají.
Tyto chyby byly příčinou poklesu prodeje, nadměrných zásob a obav investorů. Nicméně finanční šéfka Stellantisu Natalie Knightová během červnové akce ujistila, že upravená marže provozního zisku firmy by se měla v prvním pololetí pohybovat mezi 10 a 11 %.
I přes negativní statistiky, jako je pokles akcií Stellantisu o více než 12 % v roce 2024, což ostře kontrastuje s 36% nárůstem GM a 18% nárůstem Fordu, zůstává optimismus. Tento pozitivní postoj byl podpořen tím, že Knightová potvrdila výhled firmy na rok 2024, který počítá s dvoucifernou upravenou marží provozního zisku, kladným průmyslovým volným peněžním tokem a návratem kapitálu investorům ve formě dividend a zpětných odkupů ve výši nejméně 7,7 miliardy eur (8,4 miliardy USD).
Generální ředitel Tavares během dne pro investory, který společnost Stellantis uspořádala 13. června 2024 ve své severoamerické centrále, identifikoval tři zásadní problémy. Patřily mezi ně: pomalý prodej zásob vozidel, výrobní problémy, konkrétně ve dvou nejmenovaných závodech, a nedostatečná marketingová propracovanost.
Stellantis jako vlastník značek jako Jeep a Ram v USA podle předpovědi LSEG vykáže v prvním pololetí meziroční pokles tržeb o 11,3 %, což činí 45,37 miliardy eur (49,39 miliardy USD), nicméně společnost by měla zůstat zisková i v roce 2024, kdy se předpokládá upravený zisk na akcii ve výši 4,82 USD, i když oproti předchozímu roku pokles o 18,9 %.
Investoři budou chtít nahlédnout do plánovaných strategií GM, Fordu a Stellantisu v oblasti vývoje elektromobilů, kapitálových výdajů a zvládání rostoucího objemu zásob nových vozů v USA. Vzhledem k očekávanému zachování zdravé cenové dynamiky Levy z Barclays poznamenává: “Dynamika amerického automobilového cyklu může i nadále podporovat solidní zisky [automobilek]. Přesto se úroveň zásob zvýšila, což naznačuje potřebu neustálého monitorování, protože postupně se objevující negativní údaje by mohly vyvinout tlak na akcie výrobců automobilů.”
Podle prognóz Wall Street by General Motors měl ve výsledcích za druhé čtvrtletí, které budou oznámeny tento týden, zastínit ostatní tradiční detroitské automobilky. GM jako největší americká automobilka si v první polovině letošního roku udržela solidní stabilitu v cenách a prodejích vozidel. Společnost LSEG, která nabízí data a analýzy finančních trhů, odhaduje předpokládaný upravený zisk GM za druhé čtvrtletí na 2,75 USD na akcii, což představuje 44,2% nárůst oproti předchozímu roku, a tržby ve výši 45,46 miliardy USD, což vykazuje 1,6% nárůst oproti předchozímu roku. Pro srovnání, odhady LSEG společnosti Ford Motor se pohybují na úrovni upraveného zisku na akcii za druhé čtvrtletí ve výši 68 centů, což představuje 5,2% pokles oproti druhému čtvrtletí roku 2023. Výše zmíněné tržby automobilky Ford však podle prognózy zaznamenají oproti předchozímu roku nárůst o 3,8 % na 44,02 miliardy dolarů. Společnost GM oznámí své hospodářské výsledky v úterý před otevřením trhu. Ford zveřejní své výsledky ve středu odpoledne po uzavření trhu, následován Stellantisem , který zveřejní výsledky za první pololetí ve čtvrtek ráno. General Motors Company Apartmány Benecko - Investiční apartmány v obci Benecko přímo na sjezdovce Reklama Několik analytiků z Wall Street předpokládá, že GM se bude pohybovat na horní hranici dříve zvýšeného výhledu automobilky pro rok 2024, případně jej dokonce přehodnotí výše jako prvky výsledků za druhé čtvrtletí. Naopak očekávání pro Stellantis a Ford zůstávají nejednoznačnější. Analytik společnosti Barclays, Dan Levy, v poznámce pro investory uvedl, že očekává, že Ford i GM představí solidní výsledky za druhé čtvrtletí posílené příznivými cenami. Předpokládá se, že objem/mix bude pro Ford přínosem, zatímco GM bude profitovat ze snadného srovnání nákladů. Obě automobilky podle Levyho pravděpodobně zvýší svůj výhled na rok 2024. Přestože analytik společnosti Evercore Chris McNally zachovává “pozitivnější” postoj vůči GM než vůči Fordu, očekává pro Ford “solidní” druhé čtvrtletí, které se možná přikloní k horní polovině jeho výhledu pro rok 2024. Výhled společnosti Ford pro rok 2024 zahrnuje upravený provozní zisk ve výši 10 až 12 miliard USD a volný peněžní tok v rozmezí 6,5 až 7,5 miliardy USD. GM předpokládá upravený zisk v roce 2024 ve výši 12,5 až 14,5 miliardy USD, tedy 9 až 10 USD na akcii, spolu s upraveným volným peněžním tokem v automobilovém průmyslu v rozmezí 8,5 až 10,5 miliardy USD. Analytik Citi Itay Michaeli poskytuje investorům do společností Ford a GM větší důvěru a očekává, že obě společnosti vykážou solidní čtvrtletí buď s potvrzením předchozích směrných hodnot , nebo s mírnou revizí směrem nahoru, jak je uvedeno v poznámce pro investory z 11. července. Dne 13. února 2023 oznámil generální ředitel společnosti Ford, Jim Farley, založení nového závodu na výrobu baterií pro elektromobily v hodnotě 3,5 mld. dolarů. Tato iniciativa má vyrábět lithium-železo-fosfátové baterie a výrazně tak podpořit ekologický automobilový trh. Ford Motor Company Naproti tomu společnost Stellantis, která významně působí jak v Severní Americe, tak v Evropě, se nachází v odlišné situaci. Přestože Stellantis zahájil nápravný přístup k chybám, které generální ředitel Carlos Tavares označil za “arogantní”, obavy ohledně severoamerických aktivit transatlantické automobilky přetrvávají. Tyto chyby byly příčinou poklesu prodeje, nadměrných zásob a obav investorů. Nicméně finanční šéfka Stellantisu Natalie Knightová během červnové akce ujistila, že upravená marže provozního zisku firmy by se měla v prvním pololetí pohybovat mezi 10 a 11 %. I přes negativní statistiky, jako je pokles akcií Stellantisu o více než 12 % v roce 2024, což ostře kontrastuje s 36% nárůstem GM a 18% nárůstem Fordu, zůstává optimismus. Tento pozitivní postoj byl podpořen tím, že Knightová potvrdila výhled firmy na rok 2024, který počítá s dvoucifernou upravenou marží provozního zisku, kladným průmyslovým volným peněžním tokem a návratem kapitálu investorům ve formě dividend a zpětných odkupů ve výši nejméně 7,7 miliardy eur . Generální ředitel Tavares během dne pro investory, který společnost Stellantis uspořádala 13. června 2024 ve své severoamerické centrále, identifikoval tři zásadní problémy. Patřily mezi ně: pomalý prodej zásob vozidel, výrobní problémy, konkrétně ve dvou nejmenovaných závodech, a nedostatečná marketingová propracovanost. Stellantis jako vlastník značek jako Jeep a Ram v USA podle předpovědi LSEG vykáže v prvním pololetí meziroční pokles tržeb o 11,3 %, což činí 45,37 miliardy eur , nicméně společnost by měla zůstat zisková i v roce 2024, kdy se předpokládá upravený zisk na akcii ve výši 4,82 USD, i když oproti předchozímu roku pokles o 18,9 %. Stellantis N.V. Investoři budou chtít nahlédnout do plánovaných strategií GM, Fordu a Stellantisu v oblasti vývoje elektromobilů, kapitálových výdajů a zvládání rostoucího objemu zásob nových vozů v USA. Vzhledem k očekávanému zachování zdravé cenové dynamiky Levy z Barclays poznamenává: “Dynamika amerického automobilového cyklu může i nadále podporovat solidní zisky [automobilek]. Přesto se úroveň zásob zvýšila, což naznačuje potřebu neustálého monitorování, protože postupně se objevující negativní údaje by mohly vyvinout tlak na akcie výrobců automobilů.”