Podle kancléře Olafa Scholze se němečtí výrobci automobilů nemusí obávat konkurence Číny na trhu s elektromobily. V projevu při slavnostním otevření prvního závodu společnosti Mercedes-Benz na recyklaci baterií v Kuppenheimu Scholz zdůraznil postoj Německa vůči clům Evropské unie na elektromobily vyrobené v Číně. Argumentoval tím, že německé společnosti v minulosti překonaly silnou konkurenci z Jižní Koreje a Japonska a neměly by se nechat odradit čínským pokrokem v oblasti technologie elektrických vozidel. Scholz se vyjádřil proti clům, která poškozují Německo, a navrhl, aby se opatření používala pouze v případech dumpingu a dotací, které znevýhodňují evropské výrobce. Evropské automobilové odvětví se v současné době potýká s řadou problémů, jako jsou vysoké výrobní náklady, přechod na elektromobily, klesající poptávka a rostoucí konkurence. Prodeje Mercede v Číně ve 3. čtvrtletí zaznamenaly 13% pokles, který byl do značné míry způsoben oslabením poptávky po luxusních vozech vyvolaným realitní krizí, což mělo dopad zejména na třídu S. EU uvaluje na elektromobily vyrobené v Číně značná cla a tvrdí, že jde o nespravedlivé státní dotace. Německo, které generuje třetinu svých zisků z Číny, hlasovalo proti clům. Mercedes hodlá v nově otevřeném závodě získávat ze starých baterií pro elektromobily suroviny, jako je lithium, nikl a kobalt, pro budoucí využití.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky