Rivian v úterý snížil prognózu dodávek pro rok 2025, protože americká cla na dovážené automobily a automobilové díly hrozí destabilizovat ekonomiku a poškodit poptávku po jeho elektrických SUV a pickupech.
„Pokud jde o dopad cel, jedná se o náklady ve výši několika tisíc dolarů na jedno vozidlo,“ řekl generální ředitel RJ Scaringe agentuře Reuters.
Společnost uvedla, že nyní očekává dodání 40 000 až 46 000 vozidel v letošním roce, což je méně než původní odhad 46 000 až 51 000 vozidel.
Ačkoli společnost Rivian (NASDAQ:RIVN) vyrábí svá vozidla v USA a používá převážně díly vyrobené v Severní Americe, stále je závislá na asijských zemích, pokud jde o klíčové komponenty, jako jsou lithium-iontové baterie, na které se vztahují vysoká cla, která zvyšují náklady výrobců elektromobilů.
Několik automobilek, včetně Tesly (NASDAQ:TSLA), rovněž oznámilo, že vzhledem k nejistotě ohledně cel přehodnocuje své celoroční cíle.
„Současná globální ekonomická situace přináší značnou nejistotu, zejména pokud jde o vývoj obchodních předpisů, politik, cel a celkový dopad, který tyto faktory mohou mít na spotřebitelské nálady a poptávku,„ uvedla společnost Rivian v dopise akcionářům.
„Očekává se, že tyto faktory ovlivní náš globální dodavatelský řetězec, náklady na materiál a jeho dostupnost, kapitálové výdaje a dynamiku trhu,“ uvedla společnost s tím, že se snaží rizika zmírnit „strategickým sourcingem a proaktivní spoluprací s tvůrci politik“.
Společnost také zvýšila svůj odhad kapitálových výdajů na tento rok z dříve předpokládaných 1,6 až 1,7 miliardy dolarů na 1,8 až 1,9 miliardy dolarů.
Rivian v úterý snížil prognózu dodávek pro rok 2025, protože americká cla na dovážené automobily a automobilové díly hrozí destabilizovat ekonomiku a poškodit poptávku po jeho elektrických SUV a pickupech.
„Pokud jde o dopad cel, jedná se o náklady ve výši několika tisíc dolarů na jedno vozidlo,“ řekl generální ředitel RJ Scaringe agentuře Reuters.
Společnost uvedla, že nyní očekává dodání 40 000 až 46 000 vozidel v letošním roce, což je méně než původní odhad 46 000 až 51 000 vozidel.
Ačkoli společnost Rivian vyrábí svá vozidla v USA a používá převážně díly vyrobené v Severní Americe, stále je závislá na asijských zemích, pokud jde o klíčové komponenty, jako jsou lithium-iontové baterie, na které se vztahují vysoká cla, která zvyšují náklady výrobců elektromobilů.
Několik automobilek, včetně Tesly , rovněž oznámilo, že vzhledem k nejistotě ohledně cel přehodnocuje své celoroční cíle.
„Současná globální ekonomická situace přináší značnou nejistotu, zejména pokud jde o vývoj obchodních předpisů, politik, cel a celkový dopad, který tyto faktory mohou mít na spotřebitelské nálady a poptávku,„ uvedla společnost Rivian v dopise akcionářům.
„Očekává se, že tyto faktory ovlivní náš globální dodavatelský řetězec, náklady na materiál a jeho dostupnost, kapitálové výdaje a dynamiku trhu,“ uvedla společnost s tím, že se snaží rizika zmírnit „strategickým sourcingem a proaktivní spoluprací s tvůrci politik“.
Společnost také zvýšila svůj odhad kapitálových výdajů na tento rok z dříve předpokládaných 1,6 až 1,7 miliardy dolarů na 1,8 až 1,9 miliardy dolarů.