Několik analytiků z Wall Street se vyjádřilo k společnosti Boeing Co (NYSE:BA) po dnešní smrtelné havárii letadla Air India, při které zahynulo 241 cestujících a členů posádky a jeden člověk zázračně vyvázl. Let směřující na londýnské letiště Gatwick havaroval ve čtvrtek krátce po startu v Ahmedabadu v západní Indii.
787-8 Dreamliner
Havarované letadlo bylo Boeing 787-8 Dreamliner, které bylo v provozu od roku 2014. Řada analytiků poznamenala, že letadlo má „velmi dobré“ výsledky a že se jedná o první smrtelnou havárii. Model 787 však brzy po uvedení do provozu v roce 2011 zaznamenal několik incidentů souvisejících s bateriemi.
„Havárie představuje první smrtelnou nehodu typu 787 od jeho uvedení do provozu v září 2011,“ uvedla analytička Jefferies Sheila Kahyaoglu.
„… rádi bychom poznamenali, že 787 má velmi dobré bezpečnostní výsledky,“ dodal Ken Herbert z RBC Capital.
Co způsobilo havárii
Video z havárie ukazuje, jak letadlo bojuje o výšku, než rychle klesá a havaruje.
„Počáteční údaje ADS-B z letu #AI171 ukazují, že letadlo dosáhlo maximální barometrické výšky 625 stop (výška letiště je asi 200 stop) a poté začalo klesat vertikální rychlostí -475 stop za minutu,“ uvedla společnost Flightradar24 v příspěvku na X.
„Letová dráha po vzletu ukazuje pomalý stoupání před rychlým klesáním, což naznačuje ztrátu výkonu při vzletu, která by s největší pravděpodobností měla původ v motorech,“ komentoval Douglas Harned z Bernstein.
Několik analytiků z Wall Street se vyjádřilo k společnosti Boeing Co po dnešní smrtelné havárii letadla Air India, při které zahynulo 241 cestujících a členů posádky a jeden člověk zázračně vyvázl. Let směřující na londýnské letiště Gatwick havaroval ve čtvrtek krátce po startu v Ahmedabadu v západní Indii.
787-8 Dreamliner
Havarované letadlo bylo Boeing 787-8 Dreamliner, které bylo v provozu od roku 2014. Řada analytiků poznamenala, že letadlo má „velmi dobré“ výsledky a že se jedná o první smrtelnou havárii. Model 787 však brzy po uvedení do provozu v roce 2011 zaznamenal několik incidentů souvisejících s bateriemi.
„Havárie představuje první smrtelnou nehodu typu 787 od jeho uvedení do provozu v září 2011,“ uvedla analytička Jefferies Sheila Kahyaoglu.
„… rádi bychom poznamenali, že 787 má velmi dobré bezpečnostní výsledky,“ dodal Ken Herbert z RBC Capital.
Co způsobilo havárii
Video z havárie ukazuje, jak letadlo bojuje o výšku, než rychle klesá a havaruje.
„Počáteční údaje ADS-B z letu #AI171 ukazují, že letadlo dosáhlo maximální barometrické výšky 625 stop a poté začalo klesat vertikální rychlostí -475 stop za minutu,“ uvedla společnost Flightradar24 v příspěvku na X.
„Letová dráha po vzletu ukazuje pomalý stoupání před rychlým klesáním, což naznačuje ztrátu výkonu při vzletu, která by s největší pravděpodobností měla původ v motorech,“ komentoval Douglas Harned z Bernstein.