Klíčové body
- Společnost Ferrero jedná o převzetí WK Kellogg za 3 miliardy dolarů
- Akcie WK Kellogg po zveřejnění zprávy vzrostly o více než 56 %
- WK Kellogg čelí poklesu prodejů kvůli měnícím se spotřebitelským preferencím
- Ferrero by mohlo využít silné značky WK Kellogg k rozšíření svého portfolia
Podle deníku Wall Street Journal, který se odvolává na osoby obeznámené s jednáními, by mohlo jít o transakci v hodnotě přibližně 3 miliardy dolarů, jejíž detaily by mohly být dojednány během několika dní.
Společnost WK Kellogg, známá značkami jako Corn Flakes, Froot Loops nebo Frosted Flakes, byla ještě nedávno součástí větší korporace Kellogg Co. Ta se však v roce 2023 rozhodla rozdělit své aktivity na dvě samostatné entity – výrobu cereálií
Tržní kapitalizace společnosti WK Kellogg před zprávou o akvizici činila pouhých 1,5 miliardy dolarů, přičemž měla zároveň dluhy přibližně ve výši 570 milionů dolarů. I to může být důvodem, proč Ferrero vnímá firmu jako potenciálně atraktivní cíl. Její akcie ve středečním prodlouženém obchodování vzrostly o více než 56 %, což signalizuje prudký zájem investorů a spekulaci, že dohoda s Ferrerem je na spadnutí.
WK Kellogg Co
Ferrero, soukromá italská společnost známá ikonickými značkami jako Nutella, Kinder nebo Ferrero Rocher, se už dříve pustila do expanze na americký trh. V roce 2018 koupila cukrovinkovou divizi společnosti Nestlé v USA a má tak ambici vybudovat širší potravinářské impérium. Převzetí tradičního výrobce cereálií by mohlo pomoci diverzifikovat portfolio a lépe se etablovat v segmentu snídaňových produktů.
Ovšem stav, v jakém se WK Kellogg nachází, je z pohledu trhu poněkud komplikovaný. Společnost čelí slábnoucí poptávce v klíčovém americkém segmentu. Změna stravovacích návyků spotřebitelů, rostoucí zájem o zdravější alternativy a odklon od tradičních cereálií vedou k poklesu tržeb. Analytici společnosti Morningstar dokonce uvedli, že v samostatné podobě nevidí WK Kellogg jako firmu s dlouhodobou konkurenční výhodou.
Její hlavní konkurent, společnost General Mills, má silnější postavení na trhu a širší nabídku. Navíc Kellanova, dříve součást stejného holdingu, si ponechala lukrativní a rostoucí divizi snacků, která přitahuje více investorů i spotřebitelů. Oproti tomu WK Kellogg má menší objem tržeb, slabší růst a omezené možnosti inovací. Roční obrat nedosahuje ani 3 miliard dolarů, což je na americkém trhu relativně málo.
Ještě v květnu WK Kellogg snížila výhled tržeb pro celý rok, a to s odkazem na složité podmínky v maloobchodním prostředí a nutnost přizpůsobit se rychlejším změnám v chování zákazníků. Firma uvedla, že pracuje „s naléhavostí a odhodláním“, aby dokázala lépe oslovit moderního spotřebitele, ale zatím to přináší jen omezené výsledky.
Od začátku roku ztratily akcie WK Kellogg přibližně 3 %, zatímco širší index S&P 500 vzrostl o více než 6 %. To ukazuje na to, jak trh firmu vnímá – jako konzervativní a zpomalujícího hráče, který čelí strukturálním výzvám.

Naopak Ferrero si může dovolit zaujmout odlišnou strategii. Jako soukromá společnost nemusí čelit tlaku burzy a může si dovolit větší trpělivost při transformaci produktového portfolia. Potenciální akvizice WK Kellogg by mohla být příležitostí pro revitalizaci klasických značek, například skrze inovace ve složení produktů nebo nové způsoby balení a distribuce.
Je otázkou, zda Ferrero vidí tuto koupi jako cestu k expanzi na snídaňový trh, nebo spíše jako investici do známých značek, které lze znovu oživit pomocí moderního marketingu a vyšší efektivity. Faktem ale je, že jakákoli dohoda tohoto rozsahu by zásadně změnila podobu amerického trhu s potravinami – a mohla by inspirovat i další konsolidace v segmentu, který čelí náročné transformaci.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky