Startup Jeh Aerospace získal 11 milionů dolarů na rozšíření výroby leteckých dílů
Indický startup Jeh Aerospace získal 11 milionů dolarů v rámci financování série A a plánuje tento kapitál využít k rozšíření výroby kovových komponentů pro komerční letadla.
Jeh Aerospace získal 11 milionů dolarů na expanzi výroby leteckých komponentů
Startup zkracuje výrobní cyklus z 15 týdnů na 15 dní díky moderním technologiím
Indie se díky tomuto projektu profiluje jako nové centrum letecké výroby
Za firmou stojí Vishal Sanghavi a Venkatesh Mudragalla, dva bývalí manažeři skupiny Tata Group, kteří mají rozsáhlé zkušenosti s projekty zahrnujícími firmy jako Boeing (BA), Sikorsky nebo Lockheed Martin (LMT).
Po dvaceti letech v průmyslu se rozhodli založit vlastní společnost s cílem zmírnit napětí v globálním dodavatelském řetězci a zároveň využít výrobní potenciál Indie. Jeh Aerospace sídlí v Atlantě, ale výrobní závod provozuje v jihoindickém městě Hyderabad, kde využívá pokročilé technologie – robotiku, přesné obrábění a zařízení IoT – ke zkrácení výrobního cyklu z 15 týdnů na pouhých 15 dní.
Sanghavi vysvětluje, že cílem startupu není oslovit přímo výrobce letadel jako Airbus nebo Boeing, ale spíše navázat úzké vztahy s dodavateli první a druhé úrovně, kteří vyrábějí většinu komponentů. Jeh Aerospace tímto přístupem usiluje o hlubší a méně transakční spolupráci s několika vybranými zákazníky.
Zdroj: Medial
Reakce trhu a rostoucí poptávka po letecké dopravě
Společnost Jeh Aerospace reaguje na celosvětový růst poptávky po letecké dopravě, která se podle Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA) v roce 2024 meziročně zvýšila o 10,4 % a překonala úroveň před pandemií. Tento růst motivuje letecké společnosti k rozšiřování flotil, což následně zvyšuje poptávku po výrobě letadel.
Průmysl ale čelí značným výzvám, včetně nedostatku kvalifikované pracovní síly a úzkých míst v dodavatelském řetězci. Podle analytiků z McKinsey dosáhl počet nevyřízených objednávek na komerční letadla téměř 15 700 kusů, což způsobuje prodloužené dodací lhůty.
Jeh Aerospace věří, že řešením je technologie. Firma vybudovala tým více než 100 zaměstnanců, včetně odborníků a poradců z oboru, a spolupracuje například se společností GS Precision z Vermontu a RH Aero z Ohia. Oba tito zákazníci generují vysoké tržby a podle Sanghaviho mají potenciál stát se klíčovými partnery během jednoho až dvou let.
Součástí strategického rozvoje firmy je i poradenský tým složený z bývalých špiček leteckého průmyslu, včetně bývalého prezidenta Boeing India Pratyushe Kumara a někdejšího výkonného ředitele Airbus India Dwaraky Srinivasana.
Silné finanční výsledky a ambiciózní plány
Za necelé tři roky své existence dosáhla Jeh Aerospace významného pokroku. Od prvotního financování ve výši 2,75 milionu dolarů startup dodal více než 100 000 leteckých komponentů a dosáhl výrobní kapacity přes 250 000 hodin ročně. V minulém finančním roce firma zaznamenala anualizované opakující se tržby (ARR) ve výši 6 milionů dolarů a byla zisková i po zdanění.
Nově získaný kapitál použije k dalšímu rozšíření výrobních a kontrolních kapacit, především prostřednictvím investic do digitálních výrobních technologií nové generace. Plány zahrnují i další rozvoj Centra leteckých dovedností, které má za cíl zvyšovat kvalifikaci pracovníků a podporovat domácí know-how.
Firma aktuálně spravuje zakázky v hodnotě 100 milionů dolarů a očekává, že ARR v letošním roce trojnásobně až čtyřnásobně poroste. Z dlouhodobého hlediska chtějí spoluzakladatelé přetvořit Indii v jedno z klíčových výrobních center pro letecké komponenty – obdobně jako se to v minulých letech podařilo u elektroniky a výroby iPhonů.
Indie jako rostoucí hráč v globálním letectví
Růst ambicí Jeh Aerospace se opírá o širší trend posilování role Indie v globálním leteckém průmyslu. Například Airbus každoročně odebírá z Indie komponenty v hodnotě 1,4 miliardy dolarů a do roku 2030 chce tento objem zvýšit na 2 miliardy. Boeing investoval 200 milionů dolarů do nového technologického centra v Bengalúru a plánuje dosáhnout ročních výdajů 1,3 miliardy dolarů.
Přesto Indie v oblasti výroby leteckých komponentů stále zaostává. Jeh Aerospace chce pomoci změnit tuto situaci tím, že vytvoří infrastrukturu, která umožní rychlou, efektivní a kvalitní produkci na světové úrovni.
V Indii sice působí i další startupy v oblasti letectví – například JJG Aero –, avšak podle Sanghaviho je hlavní konkurencí Jeh Aerospace především americké společnosti druhé úrovně, nikoli domácí rivalové. Firma tak cílí na globální trh s důrazem na americké partnery, kteří tvoří klíčový segment zákazníků.
Zdroj: Unsplash
Za firmou stojí Vishal Sanghavi a Venkatesh Mudragalla, dva bývalí manažeři skupiny Tata Group, kteří mají rozsáhlé zkušenosti s projekty zahrnujícími firmy jako Boeing , Sikorsky nebo Lockheed Martin .Po dvaceti letech v průmyslu se rozhodli založit vlastní společnost s cílem zmírnit napětí v globálním dodavatelském řetězci a zároveň využít výrobní potenciál Indie. Jeh Aerospace sídlí v Atlantě, ale výrobní závod provozuje v jihoindickém městě Hyderabad, kde využívá pokročilé technologie – robotiku, přesné obrábění a zařízení IoT – ke zkrácení výrobního cyklu z 15 týdnů na pouhých 15 dní.Sanghavi vysvětluje, že cílem startupu není oslovit přímo výrobce letadel jako Airbus nebo Boeing, ale spíše navázat úzké vztahy s dodavateli první a druhé úrovně, kteří vyrábějí většinu komponentů. Jeh Aerospace tímto přístupem usiluje o hlubší a méně transakční spolupráci s několika vybranými zákazníky.Reakce trhu a rostoucí poptávka po letecké dopravěSpolečnost Jeh Aerospace reaguje na celosvětový růst poptávky po letecké dopravě, která se podle Mezinárodní asociace leteckých dopravců v roce 2024 meziročně zvýšila o 10,4 % a překonala úroveň před pandemií. Tento růst motivuje letecké společnosti k rozšiřování flotil, což následně zvyšuje poptávku po výrobě letadel.Průmysl ale čelí značným výzvám, včetně nedostatku kvalifikované pracovní síly a úzkých míst v dodavatelském řetězci. Podle analytiků z McKinsey dosáhl počet nevyřízených objednávek na komerční letadla téměř 15 700 kusů, což způsobuje prodloužené dodací lhůty.Jeh Aerospace věří, že řešením je technologie. Firma vybudovala tým více než 100 zaměstnanců, včetně odborníků a poradců z oboru, a spolupracuje například se společností GS Precision z Vermontu a RH Aero z Ohia. Oba tito zákazníci generují vysoké tržby a podle Sanghaviho mají potenciál stát se klíčovými partnery během jednoho až dvou let.Součástí strategického rozvoje firmy je i poradenský tým složený z bývalých špiček leteckého průmyslu, včetně bývalého prezidenta Boeing India Pratyushe Kumara a někdejšího výkonného ředitele Airbus India Dwaraky Srinivasana.Silné finanční výsledky a ambiciózní plányZa necelé tři roky své existence dosáhla Jeh Aerospace významného pokroku. Od prvotního financování ve výši 2,75 milionu dolarů startup dodal více než 100 000 leteckých komponentů a dosáhl výrobní kapacity přes 250 000 hodin ročně. V minulém finančním roce firma zaznamenala anualizované opakující se tržby ve výši 6 milionů dolarů a byla zisková i po zdanění.Nově získaný kapitál použije k dalšímu rozšíření výrobních a kontrolních kapacit, především prostřednictvím investic do digitálních výrobních technologií nové generace. Plány zahrnují i další rozvoj Centra leteckých dovedností, které má za cíl zvyšovat kvalifikaci pracovníků a podporovat domácí know-how.Firma aktuálně spravuje zakázky v hodnotě 100 milionů dolarů a očekává, že ARR v letošním roce trojnásobně až čtyřnásobně poroste. Z dlouhodobého hlediska chtějí spoluzakladatelé přetvořit Indii v jedno z klíčových výrobních center pro letecké komponenty – obdobně jako se to v minulých letech podařilo u elektroniky a výroby iPhonů.Indie jako rostoucí hráč v globálním letectvíRůst ambicí Jeh Aerospace se opírá o širší trend posilování role Indie v globálním leteckém průmyslu. Například Airbus každoročně odebírá z Indie komponenty v hodnotě 1,4 miliardy dolarů a do roku 2030 chce tento objem zvýšit na 2 miliardy. Boeing investoval 200 milionů dolarů do nového technologického centra v Bengalúru a plánuje dosáhnout ročních výdajů 1,3 miliardy dolarů.Přesto Indie v oblasti výroby leteckých komponentů stále zaostává. Jeh Aerospace chce pomoci změnit tuto situaci tím, že vytvoří infrastrukturu, která umožní rychlou, efektivní a kvalitní produkci na světové úrovni.V Indii sice působí i další startupy v oblasti letectví – například JJG Aero –, avšak podle Sanghaviho je hlavní konkurencí Jeh Aerospace především americké společnosti druhé úrovně, nikoli domácí rivalové. Firma tak cílí na globální trh s důrazem na americké partnery, kteří tvoří klíčový segment zákazníků.