KODAŇ (Reuters) – Vzhledem k boomovému prodeji svého úspěšného přípravku na hubnutí Wegovy se dánský výrobce léčiv Novo Nordisk (NYSE:NVO) snažil rychle rozšířit výrobní kapacity a prodejní síť, a to prostřednictvím náboru nových zaměstnanců, který za pět let téměř zdvojnásobil počet zaměstnanců.
Nyní se však prodej zpomaluje a hrozí propouštění.
Výroční zprávy ukazují, že počet zaměstnanců společnosti Novo vzrostl z přibližně 43 260 v roce 2019 na 77 350 na konci loňského roku, což představuje v průměru 131 nových pracovních míst týdně, což je mnohem rychlejší tempo než u konkurence Eli Lilly (NYSE:LLY), jejíž počet zaměstnanců vzrostl ve stejném období z 36 000 na 47 000.
Rychlá expanze společnosti Novo je nyní pod drobnohledem investorů a dokonce i managementu, protože výrobce léků čelí tlakům na náklady a zvýšené konkurenci ze strany přípravku Zepbound od společnosti Lilly a levnějších napodobenin přípravků na hubnutí ve Spojených státech.
KODAŇ – Vzhledem k boomovému prodeji svého úspěšného přípravku na hubnutí Wegovy se dánský výrobce léčiv Novo Nordisk snažil rychle rozšířit výrobní kapacity a prodejní síť, a to prostřednictvím náboru nových zaměstnanců, který za pět let téměř zdvojnásobil počet zaměstnanců.
Nyní se však prodej zpomaluje a hrozí propouštění.
Výroční zprávy ukazují, že počet zaměstnanců společnosti Novo vzrostl z přibližně 43 260 v roce 2019 na 77 350 na konci loňského roku, což představuje v průměru 131 nových pracovních míst týdně, což je mnohem rychlejší tempo než u konkurence Eli Lilly , jejíž počet zaměstnanců vzrostl ve stejném období z 36 000 na 47 000.
Rychlá expanze společnosti Novo je nyní pod drobnohledem investorů a dokonce i managementu, protože výrobce léků čelí tlakům na náklady a zvýšené konkurenci ze strany přípravku Zepbound od společnosti Lilly a levnějších napodobenin přípravků na hubnutí ve Spojených státech.