Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Ulta Beauty překonává očekávání Wall Street a zvyšuje celoroční prognózu

Společnost Ulta Beauty, přední americký prodejce kosmetiky a wellness produktů, ve čtvrtek zveřejnila výsledky za druhé fiskální čtvrtletí a oznámila výrazné navýšení celoroční prognózy.

Jan Golda Autor: Jan Golda
29 srpna, 2025
6 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

6 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Ulta Beauty zvýšila celoroční prognózu a překonala očekávání Wall Street
  • Srovnatelné tržby vzrostly meziročně o 6,7 %, výrazně nad očekáváním analytiků
  • Společnost rozšiřuje wellness sortiment, spouští tržiště a expanduje do zahraničí
  • Akvizice Space NK a nové pobočky v Mexiku posilují globální růst Ulta Beauty

 

Firma překonala očekávání analytiků, vykázala růst napříč všemi hlavními produktovými kategoriemi a zaznamenala rekordní tržby i čistý zisk.

Podle nové projekce Ulta očekává čistý obrat v rozmezí 12 až 12,1 miliardy USD, což představuje výrazný nárůst oproti dřívějšímu odhadu 11,5 až 11,7 miliardy USD a oproti výsledkům minulého fiskálního roku, kdy tržby dosáhly 11,3 miliardy USD. Očekávaný zisk na akcii (EPS) se nyní pohybuje mezi 23,85 a 24,30 USD, což je také znatelný nárůst oproti původnímu rozmezí 22,65 až 23,20 USD.

Silný růst tržeb a zisků

Ve druhém fiskálním čtvrtletí, které skončilo 2. srpna, Ulta vykázala tržby 2,79 miliardy USD, čímž překonala očekávání Wall Street, která se pohybovala kolem 2,67 miliardy USD. Čistý zisk dosáhl 260,88 milionu USD neboli 5,78 USD na akcii, což je meziroční růst z loňských 252,6 milionu USD a 5,30 USD na akcii.

Zdroj: Getty Images

Silné výsledky odrážejí růst poptávky napříč kosmetickými kategoriemi, zejména v segmentech péče o pleť, make-upu, parfémů a vlasové kosmetiky. Navíc se firmě daří posilovat svou online přítomnost – zákazníci častěji navštěvují webové stránky Ulta, více nakupují online a zároveň roste i počet návštěv v kamenných obchodech. Počet transakcí vzrostl o 3,7 % a průměrná hodnota nákupu se zvýšila o 2,9 %.

Podle údajů StreetAccount vzrostly ve druhém čtvrtletí srovnatelné tržby Ulta Beauty meziročně o 6,7 %, což je více než dvojnásobek odhadů analytiků, kteří očekávali růst pouze kolem 3 %.

CEO Kecia Steelman: Síla výsledků a opatrnost do budoucna

Generální ředitelka společnosti Kecia Steelman ve čtvrtečním prohlášení uvedla, že letošní prognóza „odráží jak sílu dosavadních výsledků, tak naši opatrnost ohledně vývoje spotřebitelské poptávky ve druhé polovině roku“.

Advertisement

Podle Steelmanové zákazníci zůstávají obezřetní a sledují své každodenní výdaje, přesto ale kosmetiku upřednostňují. „Milovníci kosmetiky nám říkají, že své kosmetické rituály nepřerušují a zůstávají aktivně zapojeni do této kategorie,“ dodala.

Spotřebitelé sice omezují výdaje v některých volitelných segmentech, například v oblasti oděvů nebo domácích potřeb, ale kosmetika si i v nejistých časech drží výsadní postavení. Podle Steelmanové kosmetický a wellness průmysl „nabízí pocit komfortu a úniku, který zákazníci vyhledávají i v bouřlivých ekonomických dobách“.

Chcete využít této příležitosti?

Silná konkurence na kosmetickém trhu

Růst společnosti Ulta přichází v době, kdy se kosmetický trh stává výrazně konkurenčnější. Hlavní rivalové, včetně Sephory vlastněné společností LVMH, velkých maloobchodních řetězců jako Walmart a obchodních domů typu Kohl’s, posilují svou pozici a rozšiřují nabídku kosmetických produktů.

I přes zvýšenou konkurenci Ulta nachází způsoby, jak si udržet silnou zákaznickou základnu. Firma přidává nové značky a produkty, které podporují růst prodejů. Patří mezi ně produkty od Sol de Janeiro, exkluzivní korejská kosmetická značka Peach & Lily nebo vlasová kosmetika Isima, kterou založila zpěvačka Shakira.

Společnost se také více zaměřuje na osobní zážitky a marketingové kampaně. Ulta například spustila speciální aktivity na hudebních festivalech Coachella a Lollapalooza a stala se oficiálním kosmetickým partnerem turné Beyoncé Cowboy Carter Tour.

Wellness, e-commerce a nové možnosti růstu

Ulta pokračuje v diverzifikaci svého sortimentu. Roste zájem zákazníků o produkty spojené s wellness a zdravým životním stylem, na což společnost reaguje rozšiřováním nabídky doplňků stravy a vitamínů. Aktuálně jsou produkty wellness zařazeny ve více než 370 obchodech a plánuje se jejich rozšíření do dalších poboček.

Společnost také připravuje spuštění vlastního tržiště třetích stran, které má být uvedeno do provozu ve třetím čtvrtletí. Tento krok umožní Ultě nabídnout širší sortiment zboží bez nutnosti navyšovat skladové zásoby a pomůže jí konkurovat dalším velkým hráčům, kteří podobný model již využívají, například Best Buy.

Zdroj: Shutterstock

Mezinárodní expanze a akvizice Space NK

Ulta se zaměřuje i na mezinárodní růst. V červenci oznámila akvizici britského kosmetického prodejce Space NK od společnosti Manzanita Capital. Space NK provozuje 83 obchodů ve Velké Británii a Irsku a specializuje se na prodej luxusní kosmetiky.

Transakce byla financována kombinací hotovosti a stávajícího úvěrového rámce Ulta. Cena akvizice nebyla zveřejněna, ale Steelmanová uvedla, že Space NK umožní společnosti Ulta vstoupit na nový trh s nižšími náklady a poskytnout cenné zkušenosti pro budoucí expanzi.

Ulta zároveň otevřela svůj první obchod v Mexiku a plánuje vstup na Střední východ ještě letos. Tyto kroky posilují pozici společnosti na globální scéně a rozšiřují její potenciální zákaznickou základnu.

Ulta Beauty, Inc. (ULTA)

Spolupráce s Targetem a změny ve strategii

Jedním ze zajímavých kroků je také přehodnocení spolupráce s Targetem. Target otevřel více než 600 miniobchodů Ulta ve svých prodejnách a licenční smlouva končí v srpnu 2026. Ulta však oznámila, že spolupráci postupně omezí, protože příspěvek těchto prodejen na celkové tržby byl menší než 1 % čistého obratu. Společnost se tak chce více soustředit na své vlastní obchody, e-commerce a nové mezinárodní trhy.

Výhled na zbytek roku

I přes náročné ekonomické prostředí je Ulta optimistická ohledně druhé poloviny fiskálního roku. Vedení očekává, že poptávka po kosmetických produktech zůstane silná, ale zároveň připouští, že zákazníci budou pečlivě sledovat cenové trendy v reakci na cla a inflaci.

Společnost také aktivně hledá nového finančního ředitele poté, co v červnu odešla Paula Oyibo. Podle Steelmanové jde o klíčový krok pro další fázi expanze a růstu.

Firma překonala očekávání analytiků, vykázala růst napříč všemi hlavními produktovými kategoriemi a zaznamenala rekordní tržby i čistý zisk.Podle nové projekce Ulta očekává čistý obrat v rozmezí 12 až 12,1 miliardy USD, což představuje výrazný nárůst oproti dřívějšímu odhadu 11,5 až 11,7 miliardy USD a oproti výsledkům minulého fiskálního roku, kdy tržby dosáhly 11,3 miliardy USD. Očekávaný zisk na akcii se nyní pohybuje mezi 23,85 a 24,30 USD, což je také znatelný nárůst oproti původnímu rozmezí 22,65 až 23,20 USD.Silný růst tržeb a ziskůVe druhém fiskálním čtvrtletí, které skončilo 2. srpna, Ulta vykázala tržby 2,79 miliardy USD, čímž překonala očekávání Wall Street, která se pohybovala kolem 2,67 miliardy USD. Čistý zisk dosáhl 260,88 milionu USD neboli 5,78 USD na akcii, což je meziroční růst z loňských 252,6 milionu USD a 5,30 USD na akcii.Silné výsledky odrážejí růst poptávky napříč kosmetickými kategoriemi, zejména v segmentech péče o pleť, make-upu, parfémů a vlasové kosmetiky. Navíc se firmě daří posilovat svou online přítomnost – zákazníci častěji navštěvují webové stránky Ulta, více nakupují online a zároveň roste i počet návštěv v kamenných obchodech. Počet transakcí vzrostl o 3,7 % a průměrná hodnota nákupu se zvýšila o 2,9 %.Podle údajů StreetAccount vzrostly ve druhém čtvrtletí srovnatelné tržby Ulta Beauty meziročně o 6,7 %, což je více než dvojnásobek odhadů analytiků, kteří očekávali růst pouze kolem 3 %.CEO Kecia Steelman: Síla výsledků a opatrnost do budoucnaGenerální ředitelka společnosti Kecia Steelman ve čtvrtečním prohlášení uvedla, že letošní prognóza „odráží jak sílu dosavadních výsledků, tak naši opatrnost ohledně vývoje spotřebitelské poptávky ve druhé polovině roku“.Podle Steelmanové zákazníci zůstávají obezřetní a sledují své každodenní výdaje, přesto ale kosmetiku upřednostňují. „Milovníci kosmetiky nám říkají, že své kosmetické rituály nepřerušují a zůstávají aktivně zapojeni do této kategorie,“ dodala.Spotřebitelé sice omezují výdaje v některých volitelných segmentech, například v oblasti oděvů nebo domácích potřeb, ale kosmetika si i v nejistých časech drží výsadní postavení. Podle Steelmanové kosmetický a wellness průmysl „nabízí pocit komfortu a úniku, který zákazníci vyhledávají i v bouřlivých ekonomických dobách“. Chcete využít této příležitosti?Silná konkurence na kosmetickém trhuRůst společnosti Ulta přichází v době, kdy se kosmetický trh stává výrazně konkurenčnější. Hlavní rivalové, včetně Sephory vlastněné společností LVMH, velkých maloobchodních řetězců jako Walmart a obchodních domů typu Kohl’s, posilují svou pozici a rozšiřují nabídku kosmetických produktů.I přes zvýšenou konkurenci Ulta nachází způsoby, jak si udržet silnou zákaznickou základnu. Firma přidává nové značky a produkty, které podporují růst prodejů. Patří mezi ně produkty od Sol de Janeiro, exkluzivní korejská kosmetická značka Peach & Lily nebo vlasová kosmetika Isima, kterou založila zpěvačka Shakira.Společnost se také více zaměřuje na osobní zážitky a marketingové kampaně. Ulta například spustila speciální aktivity na hudebních festivalech Coachella a Lollapalooza a stala se oficiálním kosmetickým partnerem turné Beyoncé Cowboy Carter Tour.Wellness, e-commerce a nové možnosti růstuUlta pokračuje v diverzifikaci svého sortimentu. Roste zájem zákazníků o produkty spojené s wellness a zdravým životním stylem, na což společnost reaguje rozšiřováním nabídky doplňků stravy a vitamínů. Aktuálně jsou produkty wellness zařazeny ve více než 370 obchodech a plánuje se jejich rozšíření do dalších poboček.Společnost také připravuje spuštění vlastního tržiště třetích stran, které má být uvedeno do provozu ve třetím čtvrtletí. Tento krok umožní Ultě nabídnout širší sortiment zboží bez nutnosti navyšovat skladové zásoby a pomůže jí konkurovat dalším velkým hráčům, kteří podobný model již využívají, například Best Buy.Mezinárodní expanze a akvizice Space NKUlta se zaměřuje i na mezinárodní růst. V červenci oznámila akvizici britského kosmetického prodejce Space NK od společnosti Manzanita Capital. Space NK provozuje 83 obchodů ve Velké Británii a Irsku a specializuje se na prodej luxusní kosmetiky.Transakce byla financována kombinací hotovosti a stávajícího úvěrového rámce Ulta. Cena akvizice nebyla zveřejněna, ale Steelmanová uvedla, že Space NK umožní společnosti Ulta vstoupit na nový trh s nižšími náklady a poskytnout cenné zkušenosti pro budoucí expanzi.Ulta zároveň otevřela svůj první obchod v Mexiku a plánuje vstup na Střední východ ještě letos. Tyto kroky posilují pozici společnosti na globální scéně a rozšiřují její potenciální zákaznickou základnu.Ulta Beauty, Inc.  Spolupráce s Targetem a změny ve strategiiJedním ze zajímavých kroků je také přehodnocení spolupráce s Targetem. Target otevřel více než 600 miniobchodů Ulta ve svých prodejnách a licenční smlouva končí v srpnu 2026. Ulta však oznámila, že spolupráci postupně omezí, protože příspěvek těchto prodejen na celkové tržby byl menší než 1 % čistého obratu. Společnost se tak chce více soustředit na své vlastní obchody, e-commerce a nové mezinárodní trhy.Výhled na zbytek rokuI přes náročné ekonomické prostředí je Ulta optimistická ohledně druhé poloviny fiskálního roku. Vedení očekává, že poptávka po kosmetických produktech zůstane silná, ale zároveň připouští, že zákazníci budou pečlivě sledovat cenové trendy v reakci na cla a inflaci.Společnost také aktivně hledá nového finančního ředitele poté, co v červnu odešla Paula Oyibo. Podle Steelmanové jde o klíčový krok pro další fázi expanze a růstu.
Tagy: 2. fiskální čtvrtletíAkcieburzyULTAulta beautyUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Oracle překvapila výsledky i výhledem – akcie prudce rostou
      2. GE Aerospace překvapila silným růstem zisku, akcie i přesto poklesly
      3. Tržní kapitalizace Microsoftu přesáhla 4 biliony dolarů, akcie rostou
      4. Target čelí „krizi identity“ a investoři zůstávají rozděleni
      5. Vyplatí se nakupovat slavný index S&P 500 skrze ETF od Vanguardu?
      6. Target čelí rostoucím clům, slabému digitálnímu výkonu a sílící konkurenci
      7. Morgan Stanley doporučuje tyto akcie s vysokým růstovým potenciálem
      Advertisement

      Breaking.

      23:00

      Dobré, špatné a ošklivé: pohled Jefferies na vítěze a poražené na globálních trzích

      22:48

      Zscaler, Alimentation Couche-Tard a Ashtead Group zveřejní své výsledky v úterý

      22:36

      Indie ještě nedosáhla vrcholu v oblasti zisků a ocenění akciového trhu: MS

      22:24

      PMI ve výrobním sektoru a údaje ISM patří mezi klíčové ekonomické události úterý

      22:12

      Token World Liberty Trumpa klesá v první den obchodování

      22:00

      Nestlé propustilo generálního ředitele Freixeho kvůli milostnému vztahu se zaměstnankyní

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Shutterstock
      Příležitost

      Roblox si za poslední rok připsal přes 180 %. Jaký je dlouhodobý trend?

      1 září, 2025

      Dynamika růstu a návrat popularity (nejen) dětské platformy představuje zvýšený potenciál i pro akcie RBLX. Roblox (RBLX) zažil v uplynulém...

      Zdroj: Bloomberg

      Tato čínská realitní společnost vzdoruje propadu trhu, Barclays vidí růst

      1 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Podle analytiků se Dell Technologies se stává klíčovým hráčem v oblasti AI

      1 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Morgan Stanley odhalila akcie s vysokým růstovým potenciálem pro měsíc září

      1 září, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Je Nvidia jednou z akcií, které dává smysl držet jednou provždy?

      31 srpna, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Opendoor Technologies roste na nové maximum, Fed otevírá cestu realitnímu trhu

      25 srpna, 2025

      Akcie společnosti Opendoor Technologies se staly jedním z hlavních tahounů páteční obchodní seance. Hodnota titulu vyskočila o téměř 40 %...

      Nejčtenější zprávy.

      Trumpova obchodní válka se mění v chaos: soudy zpochybňují cla

      31 srpna, 2025

      Nvidia a Google investují miliardy do jaderné fúze pro éru umělé inteligence

      30 srpna, 2025

      S&P 500 dosáhl nového rekordního uzavření díky ekonomickému růstu

      28 srpna, 2025

      Kavárenské řetězce těží z podzimní sezóny a lákají více zákazníků

      30 srpna, 2025

      Evropská komise navrhla zrušení cel na průmyslové zboží z USA

      28 srpna, 2025

      Je Nvidia jednou z akcií, které dává smysl držet jednou provždy?

      31 srpna, 2025

      S&P 500 dle analytiků může do roku 2026 vystoupat až na 7750 bodů

      1 září, 2025

      S&P 500 prodlužuje měsíční vítěznou sérii navzdory poklesu způsobenému Nvidií

      29 srpna, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.