Tento velký maloobchodní řetězec podal koncem minulého měsíce několik nových ochranných známek, které naznačují jeho záměr vyrábět a prodávat virtuální zboží, včetně elektroniky, domácích dekorací, hraček, sportovních potřeb a výrobků osobní péče. V samostatném podání společnost uvedla, že bude uživatelům nabízet virtuální měnu a také NFT.
Podle Úřadu pro patenty a ochranné známky USA podal Walmart žádosti 30. prosince. Celkem bylo podáno sedm samostatných žádostí.

Společnost Walmart ve svém prohlášení uvedla, že „neustále zkoumá, jak mohou nové technologie utvářet budoucí nákupní zkušenosti“. Odmítl se vyjádřit ke konkrétním přihláškám ochranných známek. „Neustále testujeme nové nápady,“ uvedla společnost. „Z některých nápadů se stanou produkty nebo služby, které se dostanou k zákazníkům. A některé testujeme, opakujeme a učíme se na nich.“
„Jsou velmi intenzivní,“ řekl Josh Gerben, právník pro ochranné známky. „Je v nich spousta jazyků, což ukazuje, že v zákulisí probíhá spousta plánování, jak budou řešit kryptoměny, jak budou řešit metaverse a virtuální svět, který se zdá, že přichází nebo který už je tady.“
Společnost Nike podala na začátku listopadu řadu žádostí o ochrannou známku, které předznamenaly její plány na prodej virtuálních značkových tenisek a oblečení. Později téhož měsíce oznámila, že se spojuje s Robloxem, aby vytvořila online svět nazvaný Nikeland. V prosinci koupila za nezveřejněnou částku společnost RTFKT
„Najednou si všichni říkají: ‚Tohle začíná být super reálné a my se musíme ujistit, že naše duševní vlastnictví je v tomto prostoru chráněno,'“ řekl Gerben.

Společnost Gap také začala prodávat NFT svých ikonických mikin s logem. Výrobce oděvů uvedl, že jeho NFT budou mít ceny v úrovních od zhruba 8,30 do 415 dolarů a budou dodávány s fyzickou mikinou.
NFT od značek Under Armour i Adidas se mezitím minulý měsíc vyprodaly. Nyní se za ně na trhu NFT OpenSea platí nebývale vysoké ceny.
Gerben uvedl, že maloobchodní prodejci oblečení Urban Outfitters, Ralph Lauren a Abercrombie & Fitch v posledních týdnech také podali ochranné známky, v nichž podrobně popisují svůj záměr otevřít nějaký druh virtuálního obchodu.
Zpráva společnosti CB Insights nastínila některé důvody, proč by maloobchodníci a značky mohli chtít podnikat takovéto podniky, které mohou potenciálně nabídnout nové zdroje příjmů.
Spuštění NFT umožňuje podnikům tokenizovat fyzické produkty a služby a pomoci tak snížit náklady na online transakce, uvádí se v ní. A u luxusních značek, jako jsou Gucci a Louis Vuitton, mohou NFT sloužit jako forma autentizace hmotného a dražšího zboží, poznamenala CB Insights.

Gerben uvedl, že s tím, jak se více spotřebitelů seznámí s metaverzemi a položkami uloženými v blockchainu, bude chtít více maloobchodníků vytvořit kolem nich vlastní ekosystém.
Podle Franka Chaparra, ředitele společnosti The Block, která poskytuje kryptoinformační služby, se mnoho maloobchodníků stále ještě vzpamatovává z toho, že do e-commerce vstoupili pozdě, takže nechtějí propásnout žádné příležitosti v metaverzu.
„Myslím, že je to výhra pro každou společnost v maloobchodě,“ řekl Chaparro. „A i kdyby se ukázalo, že jde jen o módní výstřelek, není příliš velká škoda na pověsti, když si jen tak vyzkoušíte něco neobvyklého, jako například dát některým zákazníkům NFT v loterii.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky