Bez ohledu na to, kolik propadů nebo korekcí trh prodělá, historie ukázala, že hlavní americké indexy mají tendenci v průběhu času zvyšovat svou hodnotu.
Ale jen proto, že ikonické indexy jako Dow Jones Industrial Average a S&P 500 časem rostou, neznamená to, že každá akcie bude vítězná. Vybraní analytici a investiční banky na základě široké škály cílových cen na Wall Street předpovídají možnost, že se tyto ultrapopulární akcie v roce 2022 propadnou.
Tesla Motors: pokles o 65 %
Není snad populárnější akcie s širším spektrem očekávaných výsledků ze strany Wall Street než výrobce elektromobilů Tesla Motors (NASDAQ:TSLA). V jednom sloupci je malá hrstka investičních bank, které požadují, aby tento elektromobilní gigant v příštím roce dosáhl hodnoty 1 400 USD (nebo více). V druhém sloupci je analytik JPMorgan Ryan Brinkman, který i po nedávném zvýšení cílové ceny své firmy pro Teslu očekává propad akcií o 65 % na 325 USD.
Zdroj: Unsplash.com
Tento velký rozdíl mezi cílovými cenami společnosti Tesla na Wall Street se zdá být odrazem stávajících konkurenčních výhod a inovací společnosti, které bojují proti neustálým zpožděním a vysokému ocenění.
Pokud jde o první z nich, Tesla má v oblasti elektromobilů stále jasnou konkurenční výhodu. Prezentace společnosti na Battery Day 2020 byla sice Wall Streetem vnímána jako nevýrazná, nicméně zdůraznila výkon, kapacitu a dojezdový náskok, který má společnost oproti ostatním výrobcům elektromobilů.
Tesla má také kapitál a infrastrukturu potřebnou k výraznému rozšíření výroby. Uvědomíme-li si, že na začátku roku 2021 se očekávalo zhruba 750 000 dodávek elektromobilů, podařilo se Tesle do konce roku dodat více než 936 000 elektromobilů. Připomínáme, že tento nárůst dodávek bere v úvahu nedostatek polovodičových čipů a problémy s dodavatelským řetězcem, se kterými se potýká celý automobilový průmysl.
Tesla však není v oblasti elektromobilů sama. Existuje celá řada zavedených automobilek s hlubokými kapsami, velkou existující infrastrukturou a známými značkami, které se s králem elektromobilů mohou měřit. Jedná se o cyklické odvětví, které je historicky oceňováno na úrovni středního až vysokého jednociferného poměru ceny k zisku (P/E). Tříciferný poměr P/E společnosti Tesla se proto nelíbí některým fundamentálním puristům.
Společnost má navíc dlouhou historii nadměrných slibů a nedostatečných plnění. To neznamená, že by si Tesla a její generální ředitel Elon Musk nezasloužili uznání za řadu inovativních elektrických vozidel a řešení. Spíše jde o to poukázat na to, že časový plán, kdy se očekává debut produktů, se málokdy naplní. Například cybertruck se oproti předpokládanému datu uvedení na trh zpozdí minimálně o dva roky.
Přestože je Tesla první automobilkou, která se po více než pěti desetiletích dokázala sama postavit od základů až k sériové výrobě, má toho ještě hodně před sebou.
Bed Bath & Beyond: pokles o 41 %
Další velmi oblíbenou akcií, která by podle Wall Street mohla být v roce 2022 připravena na pád, je maloobchodní prodejce vybavení pro domácnost Bed Bath & Beyond (NASDAQ:BBBY). Analytik Bank of America Securities Jason Haas několikrát snížil cílovou cenu společnosti, přičemž poslední prognóza hovoří o 9,50 USD za akcii. Vzhledem k tomu, že Bed Bath & Beyond minulý víkend uzavřela nad 16 dolary, hovoříme o očekávaném poklesu o 41 %.
Zdroj: Unsplash.com
Ačkoli akcie společnosti jsou daleko od svého 52týdenního maxima, od svého pandemického minima se zčtyřnásobily. Zdá se, že důvodem pro tento skok jsou dva důvody. Za prvé, společnost zůstala převážně zisková navzdory problémům v oblasti kamenného maloobchodu.
Dalším katalyzátorem byli drobní investoři. Bed Bath & Beyond se v roce 2021 stala součástí meme akciového hnutí a byla silně zaměřena na maloobchodní kupce, kteří doufali, že zachytí short squeeze.
Přestože jsem i já občas fandil snahám společnosti o ozdravení, Haasova cílová cena dává za pravdu četným problémům, kterým Bed Bath & Beyond čelí. V žádném konkrétním pořadí se společnost potýká s těmito problémy:
Obavy dodavatelského řetězce způsobené pandemií.
Historicky vysoká inflace, která snižuje již tak nízké marže.
Rostoucí konkurence ze strany internetových prodejců, kteří mají nižší režijní náklady a mohou snáze podbízet cenu společnosti Bed Bath & Beyond.
Podle Haase je stále velká šance, že i když společnost přidá nové možnosti plnění, podpoří prodej přímo spotřebitelům, zaměří se na věrnost značce a prodá vedlejší aktiva, aby posílila svou rozvahu, její prodeje budou v příštích dvou letech zaostávat. Na základě 7% poklesu srovnatelných tržeb, který společnost zaznamenala ve čtvrtletí končícím v listopadu, může být Haasova skepse oprávněná.
Zdroj: Unsplash.com
Ford Motor Company: pokles o 33 %
Utěšte se, investoři společnosti Tesla, protože nejste sami. Podle analytika Adama Jonase z Morgan Stanley by se Ford Motor Company (NYSE:F) mohl v roce 2022 propadnout na 12 dolarů. To znamená, že by ztratila další třetinu své hodnoty poté, co od 14. ledna ztratila více než čtvrtinu své tržní kapitalizace.
V nedávné výzkumné zprávě Jonas uvedl několik důvodů, proč se staví k Fordu odmítavě. Patří mezi ně očekávání vyšších vstupních nákladů, rostoucí konkurence v oblasti elektromobilů, cyklický návrat k průměru pro celý automobilový průmysl a nerealistická očekávání investorů ohledně rozšíření elektromobilů, a to i v prostředí po pandemii.
Mezi body, které Jonas zasáhl, se jako nejproblematičtější jeví obavy o dodavatelský řetězec a inflace. Nedostatek čipů zjevně poškodil objem výroby Fordu v loňském roce a rychle rostoucí ceny nových a ojetých vozů by mohly poslat kupující na vedlejší kolej. V nejbližší době může Jonasova teze obstát.
Zdroj: Unsplash.com
Z dlouhodobého hlediska se však domnívám, že Ford je mimořádně levná společnost, která má před sebou příležitost k růstu na několik desetiletí. Více než stoletá historie značky Ford, stejně jako její stávající infrastruktura, jí pomohou přejít na pozici klíčového hráče na poli elektromobilů v USA a Číně v průběhu času.
Kromě toho je nákladní vůz řady F (konkrétně model F-150) již 45 let po sobě nejprodávanějším nákladním vozem v USA, a co je důležitější, již 40 let je nejprodávanějším vozem v USA vůbec. Tento typ dominance a věrnost značce se pozitivně projeví, až Ford zvýší výdaje na elektromobily v rámci příprav na uvedení 30 nových elektromobilů na trh do roku 2025.
Také cena je u Fordu příznivá. Akcie lze koupit za méně než devítinásobek předpokládaného zisku pro rok 2022. Vzhledem k trvale silné růstové příležitosti poháněné elektromobily mohou Jonasovu medvědí náladu brát dlouhodobí investoři s rezervou.
Bez ohledu na to, kolik propadů nebo korekcí trh prodělá, historie ukázala, že hlavní americké indexy mají tendenci v průběhu času zvyšovat svou hodnotu.Ale jen proto, že ikonické indexy jako Dow Jones Industrial Average a S&P 500 časem rostou, neznamená to, že každá akcie bude vítězná. Vybraní analytici a investiční banky na základě široké škály cílových cen na Wall Street předpovídají možnost, že se tyto ultrapopulární akcie v roce 2022 propadnou.Tesla Motors: pokles o 65 %Není snad populárnější akcie s širším spektrem očekávaných výsledků ze strany Wall Street než výrobce elektromobilů Tesla Motors . V jednom sloupci je malá hrstka investičních bank, které požadují, aby tento elektromobilní gigant v příštím roce dosáhl hodnoty 1 400 USD . V druhém sloupci je analytik JPMorgan Ryan Brinkman, který i po nedávném zvýšení cílové ceny své firmy pro Teslu očekává propad akcií o 65 % na 325 USD.Zdroj: Unsplash.comTento velký rozdíl mezi cílovými cenami společnosti Tesla na Wall Street se zdá být odrazem stávajících konkurenčních výhod a inovací společnosti, které bojují proti neustálým zpožděním a vysokému ocenění.Pokud jde o první z nich, Tesla má v oblasti elektromobilů stále jasnou konkurenční výhodu. Prezentace společnosti na Battery Day 2020 byla sice Wall Streetem vnímána jako nevýrazná, nicméně zdůraznila výkon, kapacitu a dojezdový náskok, který má společnost oproti ostatním výrobcům elektromobilů.Tesla má také kapitál a infrastrukturu potřebnou k výraznému rozšíření výroby. Uvědomíme-li si, že na začátku roku 2021 se očekávalo zhruba 750 000 dodávek elektromobilů, podařilo se Tesle do konce roku dodat více než 936 000 elektromobilů. Připomínáme, že tento nárůst dodávek bere v úvahu nedostatek polovodičových čipů a problémy s dodavatelským řetězcem, se kterými se potýká celý automobilový průmysl.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: Unsplash.comTesla však není v oblasti elektromobilů sama. Existuje celá řada zavedených automobilek s hlubokými kapsami, velkou existující infrastrukturou a známými značkami, které se s králem elektromobilů mohou měřit. Jedná se o cyklické odvětví, které je historicky oceňováno na úrovni středního až vysokého jednociferného poměru ceny k zisku . Tříciferný poměr P/E společnosti Tesla se proto nelíbí některým fundamentálním puristům.Společnost má navíc dlouhou historii nadměrných slibů a nedostatečných plnění. To neznamená, že by si Tesla a její generální ředitel Elon Musk nezasloužili uznání za řadu inovativních elektrických vozidel a řešení. Spíše jde o to poukázat na to, že časový plán, kdy se očekává debut produktů, se málokdy naplní. Například cybertruck se oproti předpokládanému datu uvedení na trh zpozdí minimálně o dva roky.Přestože je Tesla první automobilkou, která se po více než pěti desetiletích dokázala sama postavit od základů až k sériové výrobě, má toho ještě hodně před sebou.Bed Bath & Beyond: pokles o 41 %Další velmi oblíbenou akcií, která by podle Wall Street mohla být v roce 2022 připravena na pád, je maloobchodní prodejce vybavení pro domácnost Bed Bath & Beyond . Analytik Bank of America Securities Jason Haas několikrát snížil cílovou cenu společnosti, přičemž poslední prognóza hovoří o 9,50 USD za akcii. Vzhledem k tomu, že Bed Bath & Beyond minulý víkend uzavřela nad 16 dolary, hovoříme o očekávaném poklesu o 41 %.Zdroj: Unsplash.comAčkoli akcie společnosti jsou daleko od svého 52týdenního maxima, od svého pandemického minima se zčtyřnásobily. Zdá se, že důvodem pro tento skok jsou dva důvody. Za prvé, společnost zůstala převážně zisková navzdory problémům v oblasti kamenného maloobchodu.Dalším katalyzátorem byli drobní investoři. Bed Bath & Beyond se v roce 2021 stala součástí meme akciového hnutí a byla silně zaměřena na maloobchodní kupce, kteří doufali, že zachytí short squeeze.Přestože jsem i já občas fandil snahám společnosti o ozdravení, Haasova cílová cena dává za pravdu četným problémům, kterým Bed Bath & Beyond čelí. V žádném konkrétním pořadí se společnost potýká s těmito problémy:Obavy dodavatelského řetězce způsobené pandemií.Historicky vysoká inflace, která snižuje již tak nízké marže.Rostoucí konkurence ze strany internetových prodejců, kteří mají nižší režijní náklady a mohou snáze podbízet cenu společnosti Bed Bath & Beyond.Podle Haase je stále velká šance, že i když společnost přidá nové možnosti plnění, podpoří prodej přímo spotřebitelům, zaměří se na věrnost značce a prodá vedlejší aktiva, aby posílila svou rozvahu, její prodeje budou v příštích dvou letech zaostávat. Na základě 7% poklesu srovnatelných tržeb, který společnost zaznamenala ve čtvrtletí končícím v listopadu, může být Haasova skepse oprávněná.Zdroj: Unsplash.comFord Motor Company: pokles o 33 %Utěšte se, investoři společnosti Tesla, protože nejste sami. Podle analytika Adama Jonase z Morgan Stanley by se Ford Motor Company mohl v roce 2022 propadnout na 12 dolarů. To znamená, že by ztratila další třetinu své hodnoty poté, co od 14. ledna ztratila více než čtvrtinu své tržní kapitalizace.V nedávné výzkumné zprávě Jonas uvedl několik důvodů, proč se staví k Fordu odmítavě. Patří mezi ně očekávání vyšších vstupních nákladů, rostoucí konkurence v oblasti elektromobilů, cyklický návrat k průměru pro celý automobilový průmysl a nerealistická očekávání investorů ohledně rozšíření elektromobilů, a to i v prostředí po pandemii.Mezi body, které Jonas zasáhl, se jako nejproblematičtější jeví obavy o dodavatelský řetězec a inflace. Nedostatek čipů zjevně poškodil objem výroby Fordu v loňském roce a rychle rostoucí ceny nových a ojetých vozů by mohly poslat kupující na vedlejší kolej. V nejbližší době může Jonasova teze obstát.Zdroj: Unsplash.comZ dlouhodobého hlediska se však domnívám, že Ford je mimořádně levná společnost, která má před sebou příležitost k růstu na několik desetiletí. Více než stoletá historie značky Ford, stejně jako její stávající infrastruktura, jí pomohou přejít na pozici klíčového hráče na poli elektromobilů v USA a Číně v průběhu času.Kromě toho je nákladní vůz řady F již 45 let po sobě nejprodávanějším nákladním vozem v USA, a co je důležitější, již 40 let je nejprodávanějším vozem v USA vůbec. Tento typ dominance a věrnost značce se pozitivně projeví, až Ford zvýší výdaje na elektromobily v rámci příprav na uvedení 30 nových elektromobilů na trh do roku 2025.Také cena je u Fordu příznivá. Akcie lze koupit za méně než devítinásobek předpokládaného zisku pro rok 2022. Vzhledem k trvale silné růstové příležitosti poháněné elektromobily mohou Jonasovu medvědí náladu brát dlouhodobí investoři s rezervou.