Společnost Spotify (NYSE:SPOT) získala 23. března od společnosti Alphabet (NASDAQ:GOOG, NASDAQ:GOOGL) právo přímo účtovat své předplatné v nové aplikaci pro Android. To bude mít pro společnost skvělý výsledek a mohlo by to akcie SPOT posunout výrazně výše.
Důvodem je, že to bude mít pákový efekt na volné peněžní toky (FCF) společnosti Spotify i na hodnotu akcií SPOT. Marginální nárůst bude plynout přímo do FCF a posune jej mnohem výše než nárůst tržeb. Ve finanční analýze se tomu říká provozní páka. Tento článek popisuje, jak se tento efekt projeví.
Zdroj: Canva
Jak bude mít transakce pákový efekt
Podívejme se na praktický příklad. Jak jsem vysvětlil ve svém posledním článku o společnosti Spotify, společnost vydělala 103 milionů EUR (114,33 milionu USD) na FCF při tržbách 2,689 miliardy EUR (2,985 miliardy USD). To vychází na 3,83% marži. Analytici navíc nyní očekávají, že Spotify letos dosáhne tržeb ve výši 12,18 miliardy USD.
Odhaduji, že společnost bude mít letos přirozeně o 50 % vyšší marži FCF než ve čtvrtém čtvrtletí, takže její marže FCF vzroste z 3,83 % na 5,75 %. To znamená, že její prognóza FCF na rok 2022 činí 736,6 milionu USD.
Nyní však můžeme započítat nárůst v důsledku vyššího podílu na odběru se společností Alphabet. Za normálních okolností si Google Play běžně bere 30 % příjmů z předplatného Spotify získaných z jeho stahování. Odhaduji (nevím to jistě), že nové rozdělení se nyní pravděpodobně blíží poměru 80/20 (Spotify ku Google Play).
Pokud tedy předpokládáme, že alespoň polovina jejích příjmů proudí přes Google Play, bude nárůst příjmů o 14,286 % vyšší. To proto, že její 80% „podíl na odběru“ je nyní o 10 procentních bodů vyšší než předchozí 70% podíl na odběru (tj. ,10/0,70=,14286).
Přírůstek příjmů společnosti Spotify je tedy o 14,286 % z 50 % vyšší (podíl služby Google Play na celkových příjmech): 14,286 % x 50 % x 12,81 miliardy USD odhadovaných příjmů v roce 2022. Kč: 7,1432 % x 12,81 miliardy dolarů, tj. 915 milionů dolarů.
Zdroj: Getty Images
Zde přichází na řadu provozní páka. Přírůstek příjmů ve výši 915 milionů dolarů je jen 7,14 %, ale nemá prakticky žádné náklady, nebo možná jen malé, řekněme 20% náklady. To vede k zisku 732 milionů dolarů oproti předchozí prognóze 736,6 milionu dolarů FCF, tedy +99,4 %. Přírůstek výnosů však činil +7,14 %. Vidíte zde tedy provozní páku: 7% nárůst tržeb vede k 100% nárůstu FCF.
Co to znamená pro akcie SPOT
Do budoucna tedy nyní můžeme předpovědět zdvojnásobení FCF na 1,469 miliardy USD (tj. 736,6 milionu USD + 732 milionů USD). To můžeme použít k ocenění akcií společnosti SPOT.
Například v minulém článku jsem k ocenění akcií použil metriku 3% výnosu FCF. To je také matematicky stejné jako vynásobení FCF koeficientem 33,33 (tj. 1/,03 = 33,33).
Náš nový odhad pro akcie SPOT je tedy následující: 33,33 x 1,469 miliardy USD = 48,96 miliardy USD. Tato cílová tržní kapitalizace je podle Yahoo Finance o 74 % vyšší než stávající tržní kapitalizace společnosti ve výši 28,136 miliardy USD.
To také znamená, že akcie SPOT mají o 74 % vyšší hodnotu, než byla jejich cena v pátek 25. března (146,04 USD). To znamená, že cílová cena za akcii je 254,11 USD.
Zdroj: Unsplash
To je také blízko cílových cen ostatních analytiků. Například podle průzkumu 26 analytiků společnosti Refinitiv (Yahoo Finance) činí průměrná cílová cena za akcii 236,15 USD. Kromě toho TipRanks uvádí, že průměr 23 analytiků, kteří psali o akciích SPOT v posledních třech měsících, je 242,91 USD za akcii. To je 66,3 % nad dnešní cenou a blíží se mé cílové ceně 254,11 USD, která je o 75 % vyšší.
V důsledku toho budou růstoví investoři velmi potěšeni touto novou dohodou s Google Play, zejména pokud povede k vyššímu odběru pro Spotify. Výsledek bude mít nadměrný nebo pákový efekt na předpokládaný volný peněžní tok společnosti Spotify, a tedy i na její cílovou hodnotu.
Společnost Spotify získala 23. března od společnosti Alphabet právo přímo účtovat své předplatné v nové aplikaci pro Android. To bude mít pro společnost skvělý výsledek a mohlo by to akcie SPOT posunout výrazně výše.Důvodem je, že to bude mít pákový efekt na volné peněžní toky společnosti Spotify i na hodnotu akcií SPOT. Marginální nárůst bude plynout přímo do FCF a posune jej mnohem výše než nárůst tržeb. Ve finanční analýze se tomu říká provozní páka. Tento článek popisuje, jak se tento efekt projeví.Zdroj: CanvaJak bude mít transakce pákový efektPodívejme se na praktický příklad. Jak jsem vysvětlil ve svém posledním článku o společnosti Spotify, společnost vydělala 103 milionů EUR na FCF při tržbách 2,689 miliardy EUR . To vychází na 3,83% marži. Analytici navíc nyní očekávají, že Spotify letos dosáhne tržeb ve výši 12,18 miliardy USD.Odhaduji, že společnost bude mít letos přirozeně o 50 % vyšší marži FCF než ve čtvrtém čtvrtletí, takže její marže FCF vzroste z 3,83 % na 5,75 %. To znamená, že její prognóza FCF na rok 2022 činí 736,6 milionu USD.Nyní však můžeme započítat nárůst v důsledku vyššího podílu na odběru se společností Alphabet. Za normálních okolností si Google Play běžně bere 30 % příjmů z předplatného Spotify získaných z jeho stahování. Odhaduji , že nové rozdělení se nyní pravděpodobně blíží poměru 80/20 .Chcete využít této příležitosti?Pokud tedy předpokládáme, že alespoň polovina jejích příjmů proudí přes Google Play, bude nárůst příjmů o 14,286 % vyšší. To proto, že její 80% „podíl na odběru“ je nyní o 10 procentních bodů vyšší než předchozí 70% podíl na odběru .Přírůstek příjmů společnosti Spotify je tedy o 14,286 % z 50 % vyšší : 14,286 % x 50 % x 12,81 miliardy USD odhadovaných příjmů v roce 2022. Kč: 7,1432 % x 12,81 miliardy dolarů, tj. 915 milionů dolarů.Zdroj: Getty ImagesZde přichází na řadu provozní páka. Přírůstek příjmů ve výši 915 milionů dolarů je jen 7,14 %, ale nemá prakticky žádné náklady, nebo možná jen malé, řekněme 20% náklady. To vede k zisku 732 milionů dolarů oproti předchozí prognóze 736,6 milionu dolarů FCF, tedy +99,4 %. Přírůstek výnosů však činil +7,14 %. Vidíte zde tedy provozní páku: 7% nárůst tržeb vede k 100% nárůstu FCF.Co to znamená pro akcie SPOTDo budoucna tedy nyní můžeme předpovědět zdvojnásobení FCF na 1,469 miliardy USD . To můžeme použít k ocenění akcií společnosti SPOT.Například v minulém článku jsem k ocenění akcií použil metriku 3% výnosu FCF. To je také matematicky stejné jako vynásobení FCF koeficientem 33,33 .Náš nový odhad pro akcie SPOT je tedy následující: 33,33 x 1,469 miliardy USD = 48,96 miliardy USD. Tato cílová tržní kapitalizace je podle Yahoo Finance o 74 % vyšší než stávající tržní kapitalizace společnosti ve výši 28,136 miliardy USD.To také znamená, že akcie SPOT mají o 74 % vyšší hodnotu, než byla jejich cena v pátek 25. března . To znamená, že cílová cena za akcii je 254,11 USD.Zdroj: UnsplashTo je také blízko cílových cen ostatních analytiků. Například podle průzkumu 26 analytiků společnosti Refinitiv činí průměrná cílová cena za akcii 236,15 USD. Kromě toho TipRanks uvádí, že průměr 23 analytiků, kteří psali o akciích SPOT v posledních třech měsících, je 242,91 USD za akcii. To je 66,3 % nad dnešní cenou a blíží se mé cílové ceně 254,11 USD, která je o 75 % vyšší.V důsledku toho budou růstoví investoři velmi potěšeni touto novou dohodou s Google Play, zejména pokud povede k vyššímu odběru pro Spotify. Výsledek bude mít nadměrný nebo pákový efekt na předpokládaný volný peněžní tok společnosti Spotify, a tedy i na její cílovou hodnotu.