Někteří uchazeči o zaměstnání ve svých životopisech zamlžují klíčové údaje a dokonce i své volnočasové aktivity.
Nadutost v životopisech je stará jako životopis sám. Nový průzkum však ukazuje, že uchazeči o zaměstnání klesají na nové dno – lžou o svých koníčcích. Podle nového průzkumu platformy pro výuku jazyků Babbel si uchazeči ve snaze získat přízeň personalistů vymýšlejí falešné koníčky a zveličují své jazykové schopnosti na svých životopisech a stránkách LinkedIn.
Podle lednového průzkumu, kterého se zúčastnilo více než 1 000 Američanů, se 14 % z nich přiznalo, že ve svém životopise uvádějí koníčky nebo zájmy, které ve skutečnosti nemají. Mezi nejčastější falešné záliby patřily: dobrovolnictví nebo charitativní činnost, běh nebo udržování kondice, jóga nebo meditace, zájem o fotografování, malování nebo umění a hra na hudební nástroj. Stejně tak každý osmý Američan přiznal, že lže o své znalosti cizího jazyka.
Ačkoli vymýšlení koníčků nemusí být pro některé zaměstnavatele překážkou, působí to neeticky, což může být varovným signálem. Přeceňování jazykových schopností může mít ještě závažnější důsledky.
„Jazykové podvody by mohly vést k problémům na pracovišti, pokud je kandidát přijat na určitou pozici částečně (nebo zcela) díky svým znalostem cizího jazyka – což se brzy ukáže jako nepravdivé,“ říká Esteban Touma, lektor společnosti Babbel. „Pokud se společnost spoléhá na znalost cizího jazyka při jednání nebo při představování nového obchodu, může se ukázat, že neschopnost plynule mluvit je ponižující – a může mít za následek ztrátu zakázky.“
Jak tedy odhalit podvodníka?
Začněte s důkladnou prověrkou. Pokud uchazeč tvrdí, že jazyk ovládá, domluvte si pohovor a zhodnoťte jeho údajné schopnosti. Touma upozorňuje, že když je někdo během pohovoru postaven před hotovou věc, „je zcela jasné, zda někdo jazyk ovládá, nebo ne“.
Dlouhou cestou je také online prověřování minulosti a ověřování referencí. Nic moc nezmění, pokud uchazeči přehánějí své schopnosti ve hře na klavír – pokud to není nedílnou součástí jejich role – ale pokud je jejich znalost nějaké dovednosti pro jejich úspěch nejdůležitější, nemůže být na škodu si ji ověřit.
Někteří uchazeči o zaměstnání ve svých životopisech zamlžují klíčové údaje a dokonce i své volnočasové aktivity.Nadutost v životopisech je stará jako životopis sám. Nový průzkum však ukazuje, že uchazeči o zaměstnání klesají na nové dno – lžou o svých koníčcích. Podle nového průzkumu platformy pro výuku jazyků Babbel si uchazeči ve snaze získat přízeň personalistů vymýšlejí falešné koníčky a zveličují své jazykové schopnosti na svých životopisech a stránkách LinkedIn.Podle lednového průzkumu, kterého se zúčastnilo více než 1 000 Američanů, se 14 % z nich přiznalo, že ve svém životopise uvádějí koníčky nebo zájmy, které ve skutečnosti nemají. Mezi nejčastější falešné záliby patřily: dobrovolnictví nebo charitativní činnost, běh nebo udržování kondice, jóga nebo meditace, zájem o fotografování, malování nebo umění a hra na hudební nástroj. Stejně tak každý osmý Američan přiznal, že lže o své znalosti cizího jazyka.Ačkoli vymýšlení koníčků nemusí být pro některé zaměstnavatele překážkou, působí to neeticky, což může být varovným signálem. Přeceňování jazykových schopností může mít ještě závažnější důsledky.„Jazykové podvody by mohly vést k problémům na pracovišti, pokud je kandidát přijat na určitou pozici částečně díky svým znalostem cizího jazyka – což se brzy ukáže jako nepravdivé,“ říká Esteban Touma, lektor společnosti Babbel. „Pokud se společnost spoléhá na znalost cizího jazyka při jednání nebo při představování nového obchodu, může se ukázat, že neschopnost plynule mluvit je ponižující – a může mít za následek ztrátu zakázky.“Začněte s důkladnou prověrkou. Pokud uchazeč tvrdí, že jazyk ovládá, domluvte si pohovor a zhodnoťte jeho údajné schopnosti. Touma upozorňuje, že když je někdo během pohovoru postaven před hotovou věc, „je zcela jasné, zda někdo jazyk ovládá, nebo ne“.Dlouhou cestou je také online prověřování minulosti a ověřování referencí. Nic moc nezmění, pokud uchazeči přehánějí své schopnosti ve hře na klavír – pokud to není nedílnou součástí jejich role – ale pokud je jejich znalost nějaké dovednosti pro jejich úspěch nejdůležitější, nemůže být na škodu si ji ověřit.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...