Investiční banka uvedla, že sedm globálních výrobců automobilů má pro tento scénář dobrou pozici, protože jsou buď schopni využít tohoto přechodu, nebo konkurovat asijským rivalům.
Podle IHS evropské značky již v posledních dvou desetiletích odstoupily 20 % tržního podílu japonským a jihokorejským automobilkám. Nedávno také společnost Tesla prokázala svou schopnost rychle získat významné objemy díky svým vozům Model 3 a Model Y.
Na základě podle ní konzervativních odhadů společnost Bernstein předpověděla, že čínské automobilky budou mít do roku 2030 méně než 5% podíl na trhu.
Nicméně „jejich produkty s dobrým poměrem ceny a výkonu a chytré strategie vstupu na trh mohou umožnit mnohem rychlejší růst. V případě zrychleného scénáře, kdy Tesla i čínské značky získají významný podíl na trhu, by zavedené značky mohly ztratit až 20 %,“ napsali analytici banky.
Zdroj: Getty Images
„Slabší hráči by čelili většímu tlaku, ale žádná z evropských masových značek by nebyla imunní.“
Americká automobilka Tesla zatím získala značnou část trhu s elektromobily v Evropě, a to především na úkor japonských výrobců a amerických konkurentů, kteří se svými evropskými protějšky při uvádění vlastních modelů elektromobilů zaostávali.
S ohledem na výše uvedený scénář investiční banka ohodnotila následujících 7 automobilových akcií známkou „outperform“:
Bernstein očekává, že akcie Renaultu v příštích 12 měsících vzrostou o 75 %, což by mělo zvrátit prudký pokles, kterému čelily v posledních třech měsících.
Investiční banka uvedla, že cena akcií francouzské automobilky v poslední době nedosahuje dostatečných výsledků kvůli neschopnosti zachytit prodeje elektrických vozidel.
„To je pravděpodobně funkcí počátečního příklonu trhu s elektromobily k dražším a větším modelům, které přirozeně generují vyšší podíl pro prémiové výrobce OEM,“ uvedl analytik Berstein’s Daniel Roeska ve zprávě klientům z 1. června.
Společnost Bernstein rovněž očekává, že akcie společnosti Volvo Car a její čínské mateřské společnosti Geely Auto v příštím roce vzrostou o 34 % a 53 %.
Zdroj: Bloomberg
Roeska poznamenal, že navzdory skutečnosti, že evropské značky vlastněné Číňany, jako jsou MG, Volvo a Polestar, v současné době představují 8 % trhu s elektromobily v regionu, dlouhodobá dominance může být udržitelná pouze prostřednictvím místní výroby.
To znamená, že příští dva roky budou pro čínské společnosti kritické, protože oznámí plány na výrobu v Evropě, která může začít až koncem desetiletí. Podle analytika to čínským společnostem umožní vyhnout se dovozním clům a konkurovat cenou a zároveň budovat povědomí o značce a místní odborné znalosti.
Podle Bernsteina se v průběhu 12 měsíců bude dařit také značkám Mercedes-Benz a Aston Martin v prémiovém segmentu.
Investiční banka uvedla, že sedm globálních výrobců automobilů má pro tento scénář dobrou pozici, protože jsou buď schopni využít tohoto přechodu, nebo konkurovat asijským rivalům.Podle IHS evropské značky již v posledních dvou desetiletích odstoupily 20 % tržního podílu japonským a jihokorejským automobilkám. Nedávno také společnost Tesla prokázala svou schopnost rychle získat významné objemy díky svým vozům Model 3 a Model Y.Na základě podle ní konzervativních odhadů společnost Bernstein předpověděla, že čínské automobilky budou mít do roku 2030 méně než 5% podíl na trhu.Nicméně „jejich produkty s dobrým poměrem ceny a výkonu a chytré strategie vstupu na trh mohou umožnit mnohem rychlejší růst. V případě zrychleného scénáře, kdy Tesla i čínské značky získají významný podíl na trhu, by zavedené značky mohly ztratit až 20 %,“ napsali analytici banky.„Slabší hráči by čelili většímu tlaku, ale žádná z evropských masových značek by nebyla imunní.“Americká automobilka Tesla zatím získala značnou část trhu s elektromobily v Evropě, a to především na úkor japonských výrobců a amerických konkurentů, kteří se svými evropskými protějšky při uvádění vlastních modelů elektromobilů zaostávali.Chcete využít této příležitosti?S ohledem na výše uvedený scénář investiční banka ohodnotila následujících 7 automobilových akcií známkou „outperform“:Bernstein očekává, že akcie Renaultu v příštích 12 měsících vzrostou o 75 %, což by mělo zvrátit prudký pokles, kterému čelily v posledních třech měsících.Investiční banka uvedla, že cena akcií francouzské automobilky v poslední době nedosahuje dostatečných výsledků kvůli neschopnosti zachytit prodeje elektrických vozidel.„To je pravděpodobně funkcí počátečního příklonu trhu s elektromobily k dražším a větším modelům, které přirozeně generují vyšší podíl pro prémiové výrobce OEM,“ uvedl analytik Berstein’s Daniel Roeska ve zprávě klientům z 1. června.Společnost Bernstein rovněž očekává, že akcie společnosti Volvo Car a její čínské mateřské společnosti Geely Auto v příštím roce vzrostou o 34 % a 53 %.Roeska poznamenal, že navzdory skutečnosti, že evropské značky vlastněné Číňany, jako jsou MG, Volvo a Polestar, v současné době představují 8 % trhu s elektromobily v regionu, dlouhodobá dominance může být udržitelná pouze prostřednictvím místní výroby.To znamená, že příští dva roky budou pro čínské společnosti kritické, protože oznámí plány na výrobu v Evropě, která může začít až koncem desetiletí. Podle analytika to čínským společnostem umožní vyhnout se dovozním clům a konkurovat cenou a zároveň budovat povědomí o značce a místní odborné znalosti.Podle Bernsteina se v průběhu 12 měsíců bude dařit také značkám Mercedes-Benz a Aston Martin v prémiovém segmentu.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...