Investiční banka uvedla, že sedm globálních výrobců automobilů má pro tento scénář dobrou pozici, protože jsou buď schopni využít tohoto přechodu, nebo konkurovat asijským rivalům.
Podle IHS evropské značky již v posledních dvou desetiletích odstoupily 20 % tržního podílu japonským a jihokorejským automobilkám. Nedávno také společnost Tesla prokázala svou schopnost rychle získat významné objemy díky svým vozům Model 3 a Model Y.
Na základě podle ní konzervativních odhadů společnost Bernstein předpověděla, že čínské automobilky budou mít do roku 2030 méně než 5% podíl na trhu.
Nicméně „jejich produkty s dobrým poměrem ceny a výkonu a chytré strategie vstupu na trh mohou umožnit mnohem rychlejší růst. V případě zrychleného scénáře, kdy Tesla i čínské značky získají významný podíl na trhu, by zavedené značky mohly ztratit až 20 %,“ napsali analytici banky.

„Slabší hráči by čelili většímu tlaku, ale žádná z evropských masových značek by nebyla imunní.“
Americká automobilka Tesla zatím získala značnou část trhu s elektromobily v Evropě, a to především na úkor japonských výrobců a amerických konkurentů, kteří se svými evropskými protějšky při uvádění vlastních modelů elektromobilů zaostávali.
S ohledem na výše uvedený scénář investiční banka ohodnotila následujících 7 automobilových akcií známkou „outperform“:

Bernstein očekává, že akcie Renaultu v příštích 12 měsících vzrostou o 75 %, což by mělo zvrátit prudký pokles, kterému čelily v posledních třech měsících.
Investiční banka uvedla, že cena akcií francouzské automobilky v poslední době nedosahuje dostatečných výsledků kvůli neschopnosti zachytit prodeje elektrických vozidel.
„To je pravděpodobně funkcí počátečního příklonu trhu s elektromobily k dražším a větším modelům, které přirozeně generují vyšší podíl pro prémiové výrobce OEM,“ uvedl analytik Berstein’s Daniel Roeska ve zprávě klientům z 1. června.
Společnost Bernstein rovněž očekává, že akcie společnosti Volvo Car a její čínské mateřské společnosti Geely Auto v příštím roce vzrostou o 34 % a 53 %.

Roeska poznamenal, že navzdory skutečnosti, že evropské značky vlastněné Číňany, jako jsou MG, Volvo a Polestar, v současné době představují 8 % trhu s elektromobily v regionu, dlouhodobá dominance může být udržitelná pouze prostřednictvím místní výroby.
To znamená, že příští dva roky budou pro čínské společnosti kritické, protože oznámí plány na výrobu v Evropě, která může začít až koncem desetiletí. Podle analytika to čínským společnostem umožní vyhnout se dovozním clům a konkurovat cenou a zároveň budovat povědomí o značce a místní odborné znalosti.
Podle Bernsteina se v průběhu 12 měsíců bude dařit také značkám Mercedes-Benz a Aston Martin v prémiovém segmentu.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky