Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Jak restaurace jako Panera a Chipotle využívají umělou inteligenci k zefektivnění přípravy a objednávání jídel?

Značky restaurací začínají využívat umělou inteligenci k zefektivnění stravovacích služeb - od drive-thru přes zázemí až po prediktivní objednávání pro spotřebitele.

Jan Golda Autor: Jan Golda
18 června, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Tato technologie zatím nedosáhla kritického množství ve velkých řetězcích, ale má potenciál automatizovat více úkolů a dát pracovníkům restaurací možnost smysluplnějšího kontaktu s hosty.

Analytici tvrdí, že klíčovým přínosem je potenciál zmírnit problémy s pracovní silou na stále napjatém trhu s nábory. Národní asociace restaurací předpovídá, že do konce roku 2023 přibude v tomto odvětví 500 000 pracovních míst, ale upozorňuje, že v současné době připadá na každé dvě volné pozice pouze jeden uchazeč o zaměstnání.

Společnost TD Cowen navíc odhaduje, že umělá inteligence s podporou hlasu může díky sugestivnímu prodeji zvýšit tržby až o 15 % a také zrychlit dobu obsluhy o 10 sekund.

Podle Andrewa Charlese, výkonného ředitele pro spotřebitele a restaurace ve společnosti TD Cowen, připomíná tento posun v odvětví nástup doručovacích služeb třetích stran před pěti lety, než se staly všudypřítomnými téměř u všech velkých provozovatelů restaurací.

„Někteří to zkoušeli, jiní o tom uvažujeme, většina to pilotovala,“ řekl o aplikacích třetích stran pro doručovací služby. „Myslím, že je zde jasná obdoba dnešní doby, kdy je to velmi podobné, a jak budeme pokračovat v dalším zavádění této technologie, uvidíte zde dominový efekt.“

Advertisement
Zdroj: Getty Images

Podle Charlese však stále existují překážky bránící širokému přijetí. Mnoho z těchto velkých restauračních řetězců musí získat franšízanty. Jazykové bariéry a nuance v jídelním lístku mohou přidat do procesu objednávání složitost, kterou umělá inteligence nemusí být schopna zvládnout.

Mezitím již začala vlna pilotních programů.

Minulý měsíc mateřská společnost Carl’s Jr. a Hardee’s CKE oznámila, že hodlá spustit integraci AI po celé zemi prostřednictvím partnerství se společnostmi Presto a OpenCity AI.

Společnost Yum! Brands je v posledních letech lídrem ve využívání AI ke zlepšení provozu, včetně akvizice společnosti Dragontail v roce 2021, jejímž cílem je zefektivnit přípravu a rozvoz jídel. Tato technologie, která automatizuje chod kuchyně, dispečink řidičů a sledování objednávek zákazníků, se používá v 1 000 provozovnách Pizza Hut v USA a v dalších téměř 3 000 po celém světě. Společnost se na umělou inteligenci spoléhá také v modulu doporučeného objednávání, který informuje manažery o tom, kolik produktů mají týdně objednat.

Společnost McDonald’s zase v roce 2021 prodala společnost McD Tech Labs společnosti IBM a uzavřela strategické partnerství, které má pomoci zavést technologii AI do pásů drive-thru. Společnost McD Tech Labs, která byla dříve známá jako Apprente, než ji McDonald’s koupil, využívala AI k pochopení objednávek v drive-thru. Společnost McDonald’s zatím tuto technologii testovala na některých místech.

Zdroj: Getty Images

Společnost Del Taco rovněž používá hlasem aktivovanou umělou inteligenci pro objednávky v drive-thru, stejně jako společnost Wingstop pro objednávky zadané telefonicky.

Společnost Panera Bread rovněž investovala do této technologie v předních i zadních provozech. Spolupracuje s OpenCity AI na hlasových objednávkách v drive-thru a se společností Miso Robotics na zajištění kvality kávy a kontroly teploty pro zvýšení konzistence výrobků.

Pro společnost Panera je to otázka: „Jak přesuneme naše lidi k vyšší hodnotě a kvalitě zážitků pro hosty,“ řekl digitální ředitel George Hanson. „Ať už stráví více času přípravou jídla a kontrolou kvality, nebo osobní interakcí,“ řekl Hanson v rozhovoru pro CNBC.

„Může to být třeba jen to, že se zastavíte v jídelně a zeptáte se jich, jak jim chutná jídlo nebo jestli mají místo u stolu pro autobus lidí – prostě tyto vřelé interakce. To považujeme za vyšší hodnotu.“

Chipotle, technologický lídr v oblasti restaurací, také spolupracuje se společností Miso Robotics a představil Chippyho, svého robotického výrobce brambůrků, který je v současné době nainstalován a vaří brambůrky v restauraci ve Fountain Valley v Kalifornii. Pomocí umělé inteligence byl Chippy vycvičen k tomu, aby znovu připravil přesný recept na brambůrky této značky se solí a čerstvou limetkovou šťávou. Další iterace Chippyho bude určovat i množství brambůrků, které je třeba vyrobit.

Zdroj: Getty Images

Společnost také implementovala AI do své aplikace, aby zavedla sugestivní objednávání, a využívá kamerové systémy ve své testovací kuchyni Cultivate Center, které poskytují údaje o množství potřebných výrobků v reálném čase na základě objemu zákazníků, aby byla více prediktivní a méně reaktivní.

Ředitel pro zákazníky a technologie Curt Garner řekl CNBC, že doufá, že AI a robotika posílí a zlepší lidské zkušenosti v restauracích společnosti.

„Pomáhá členům posádky, manažerům, týmu přizpůsobit se současnému prostředí jako nástroj, ale nevyřazuje je z rovnice obsluhy našich hostů a chodu lodi,“ řekl.


Tato technologie zatím nedosáhla kritického množství ve velkých řetězcích, ale má potenciál automatizovat více úkolů a dát pracovníkům restaurací možnost smysluplnějšího kontaktu s hosty.Analytici tvrdí, že klíčovým přínosem je potenciál zmírnit problémy s pracovní silou na stále napjatém trhu s nábory. Národní asociace restaurací předpovídá, že do konce roku 2023 přibude v tomto odvětví 500 000 pracovních míst, ale upozorňuje, že v současné době připadá na každé dvě volné pozice pouze jeden uchazeč o zaměstnání.Společnost TD Cowen navíc odhaduje, že umělá inteligence s podporou hlasu může díky sugestivnímu prodeji zvýšit tržby až o 15 % a také zrychlit dobu obsluhy o 10 sekund.Podle Andrewa Charlese, výkonného ředitele pro spotřebitele a restaurace ve společnosti TD Cowen, připomíná tento posun v odvětví nástup doručovacích služeb třetích stran před pěti lety, než se staly všudypřítomnými téměř u všech velkých provozovatelů restaurací.„Někteří to zkoušeli, jiní o tom uvažujeme, většina to pilotovala,“ řekl o aplikacích třetích stran pro doručovací služby. „Myslím, že je zde jasná obdoba dnešní doby, kdy je to velmi podobné, a jak budeme pokračovat v dalším zavádění této technologie, uvidíte zde dominový efekt.“Podle Charlese však stále existují překážky bránící širokému přijetí. Mnoho z těchto velkých restauračních řetězců musí získat franšízanty. Jazykové bariéry a nuance v jídelním lístku mohou přidat do procesu objednávání složitost, kterou umělá inteligence nemusí být schopna zvládnout.Mezitím již začala vlna pilotních programů.Minulý měsíc mateřská společnost Carl’s Jr. a Hardee’s CKE oznámila, že hodlá spustit integraci AI po celé zemi prostřednictvím partnerství se společnostmi Presto a OpenCity AI.Společnost Yum! Brands je v posledních letech lídrem ve využívání AI ke zlepšení provozu, včetně akvizice společnosti Dragontail v roce 2021, jejímž cílem je zefektivnit přípravu a rozvoz jídel. Tato technologie, která automatizuje chod kuchyně, dispečink řidičů a sledování objednávek zákazníků, se používá v 1 000 provozovnách Pizza Hut v USA a v dalších téměř 3 000 po celém světě. Společnost se na umělou inteligenci spoléhá také v modulu doporučeného objednávání, který informuje manažery o tom, kolik produktů mají týdně objednat.Společnost McDonald’s zase v roce 2021 prodala společnost McD Tech Labs společnosti IBM a uzavřela strategické partnerství, které má pomoci zavést technologii AI do pásů drive-thru. Společnost McD Tech Labs, která byla dříve známá jako Apprente, než ji McDonald’s koupil, využívala AI k pochopení objednávek v drive-thru. Společnost McDonald’s zatím tuto technologii testovala na některých místech.Společnost Del Taco rovněž používá hlasem aktivovanou umělou inteligenci pro objednávky v drive-thru, stejně jako společnost Wingstop pro objednávky zadané telefonicky.Společnost Panera Bread rovněž investovala do této technologie v předních i zadních provozech. Spolupracuje s OpenCity AI na hlasových objednávkách v drive-thru a se společností Miso Robotics na zajištění kvality kávy a kontroly teploty pro zvýšení konzistence výrobků.Pro společnost Panera je to otázka: „Jak přesuneme naše lidi k vyšší hodnotě a kvalitě zážitků pro hosty,“ řekl digitální ředitel George Hanson. „Ať už stráví více času přípravou jídla a kontrolou kvality, nebo osobní interakcí,“ řekl Hanson v rozhovoru pro CNBC.„Může to být třeba jen to, že se zastavíte v jídelně a zeptáte se jich, jak jim chutná jídlo nebo jestli mají místo u stolu pro autobus lidí – prostě tyto vřelé interakce. To považujeme za vyšší hodnotu.“Chipotle, technologický lídr v oblasti restaurací, také spolupracuje se společností Miso Robotics a představil Chippyho, svého robotického výrobce brambůrků, který je v současné době nainstalován a vaří brambůrky v restauraci ve Fountain Valley v Kalifornii. Pomocí umělé inteligence byl Chippy vycvičen k tomu, aby znovu připravil přesný recept na brambůrky této značky se solí a čerstvou limetkovou šťávou. Další iterace Chippyho bude určovat i množství brambůrků, které je třeba vyrobit.Společnost také implementovala AI do své aplikace, aby zavedla sugestivní objednávání, a využívá kamerové systémy ve své testovací kuchyni Cultivate Center, které poskytují údaje o množství potřebných výrobků v reálném čase na základě objemu zákazníků, aby byla více prediktivní a méně reaktivní.Ředitel pro zákazníky a technologie Curt Garner řekl CNBC, že doufá, že AI a robotika posílí a zlepší lidské zkušenosti v restauracích společnosti.„Pomáhá členům posádky, manažerům, týmu přizpůsobit se současnému prostředí jako nástroj, ale nevyřazuje je z rovnice obsluhy našich hostů a chodu lodi,“ řekl.
Tagy: Akciechipotle mexican grillCMGrestauraceumělá inteligence (AI)USA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      21:55

      Zisk společnosti Mission Produce překonal očekávání o 0,04 USD, tržby překonaly odhady

      21:47

      Rubrik roste v předobchodním obchodování poté, co překonal odhady za první čtvrtletí a zvýšil výhled na celý rok

      21:32

      Zisk společnosti ABM Industries zaostal o 0,01 USD, tržby překonaly odhady

      21:15

      Samsara klesá navzdory překonání očekávaných zisků, investoři se obávají zpomalení růstu

      21:00

      Akcie společnosti Sectra vzrostly o 9 % díky silným objednávkám a cash flow ve zprávě za fiskální rok

      20:55

      Trump říká, že Musk čelí „velmi vážným důsledkům“, pokud bude financovat demokraty

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Je Vici Properties tím nejlepším REITem na současném trhu?

      6 června, 2025

      Investice do nemovitostí zůstávají jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak budovat pasivní příjem, a realitní investiční fondy (REIT) nabízejí ideální vstupní...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America doporučuje akcie malých firem s vysokými dividendami

      6 června, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      IPO společnosti Circle: Akcie vzrostly téměř o 170 % v první den obchodování

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Dollar Tree si získává důvěru investorů – JPMorgan očekává růst až o 25 %

      6 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Roblox podle BofA míří k dalším ziskům díky metaversu a strategické výhodě

      5 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BurzovníSvět.cz
      IPO

      Startup v digitálním bankovnictví Chime cílí při IPO na 11,2 miliardy dolarů

      5 června, 2025

      Společnost Chime Financial, působící v oblasti digitálního bankovnictví, ohlásila svůj záměr vstoupit na burzu prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO)....

      Nejčtenější zprávy.

      Americké akcie prudce rostou; trh práce by mohl ovlivnit rozhodování Fedu

      6 června, 2025

      MongoDB posiluje důvěru investorů. Výsledky překonaly očekávání

      5 června, 2025

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025

      S&P 500 táhne dolů propad Tesly uprostřed sporu Trumpa a Muska

      5 června, 2025

      Elon Musk označil daňový zákon Donalda Trumpa za „odpornou ohavnost“

      3 června, 2025

      S&P 500 skokově roste díky nadějím na urovnání obchodního sporu mezi USA a Čínou

      6 června, 2025

      Lululemon čelí propadu akcií a nejisté budoucnosti navzdory rostoucím tržbám

      7 června, 2025

      Index S&P 500 uzavřel beze změny, údaje z trhu práce vyvolaly obavy o ekonomiku

      4 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.