Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    KLAR 10 září, 2025

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Jak restaurace jako Panera a Chipotle využívají umělou inteligenci k zefektivnění přípravy a objednávání jídel?

Značky restaurací začínají využívat umělou inteligenci k zefektivnění stravovacích služeb - od drive-thru přes zázemí až po prediktivní objednávání pro spotřebitele.

Jan Golda Autor: Jan Golda
18 června, 2023
5 min. čtení
Zdroj: Getty Images

Zdroj: Getty Images

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Tato technologie zatím nedosáhla kritického množství ve velkých řetězcích, ale má potenciál automatizovat více úkolů a dát pracovníkům restaurací možnost smysluplnějšího kontaktu s hosty.

Analytici tvrdí, že klíčovým přínosem je potenciál zmírnit problémy s pracovní silou na stále napjatém trhu s nábory. Národní asociace restaurací předpovídá, že do konce roku 2023 přibude v tomto odvětví 500 000 pracovních míst, ale upozorňuje, že v současné době připadá na každé dvě volné pozice pouze jeden uchazeč o zaměstnání.

Společnost TD Cowen navíc odhaduje, že umělá inteligence s podporou hlasu může díky sugestivnímu prodeji zvýšit tržby až o 15 % a také zrychlit dobu obsluhy o 10 sekund.

Podle Andrewa Charlese, výkonného ředitele pro spotřebitele a restaurace ve společnosti TD Cowen, připomíná tento posun v odvětví nástup doručovacích služeb třetích stran před pěti lety, než se staly všudypřítomnými téměř u všech velkých provozovatelů restaurací.

„Někteří to zkoušeli, jiní o tom uvažujeme, většina to pilotovala,“ řekl o aplikacích třetích stran pro doručovací služby. „Myslím, že je zde jasná obdoba dnešní doby, kdy je to velmi podobné, a jak budeme pokračovat v dalším zavádění této technologie, uvidíte zde dominový efekt.“

Advertisement
Zdroj: Getty Images

Podle Charlese však stále existují překážky bránící širokému přijetí. Mnoho z těchto velkých restauračních řetězců musí získat franšízanty. Jazykové bariéry a nuance v jídelním lístku mohou přidat do procesu objednávání složitost, kterou umělá inteligence nemusí být schopna zvládnout.

Chcete využít této příležitosti?

Mezitím již začala vlna pilotních programů.

Minulý měsíc mateřská společnost Carl’s Jr. a Hardee’s CKE oznámila, že hodlá spustit integraci AI po celé zemi prostřednictvím partnerství se společnostmi Presto a OpenCity AI.

Společnost Yum! Brands je v posledních letech lídrem ve využívání AI ke zlepšení provozu, včetně akvizice společnosti Dragontail v roce 2021, jejímž cílem je zefektivnit přípravu a rozvoz jídel. Tato technologie, která automatizuje chod kuchyně, dispečink řidičů a sledování objednávek zákazníků, se používá v 1 000 provozovnách Pizza Hut v USA a v dalších téměř 3 000 po celém světě. Společnost se na umělou inteligenci spoléhá také v modulu doporučeného objednávání, který informuje manažery o tom, kolik produktů mají týdně objednat.

Společnost McDonald’s zase v roce 2021 prodala společnost McD Tech Labs společnosti IBM a uzavřela strategické partnerství, které má pomoci zavést technologii AI do pásů drive-thru. Společnost McD Tech Labs, která byla dříve známá jako Apprente, než ji McDonald’s koupil, využívala AI k pochopení objednávek v drive-thru. Společnost McDonald’s zatím tuto technologii testovala na některých místech.

Zdroj: Getty Images

Společnost Del Taco rovněž používá hlasem aktivovanou umělou inteligenci pro objednávky v drive-thru, stejně jako společnost Wingstop pro objednávky zadané telefonicky.

Společnost Panera Bread rovněž investovala do této technologie v předních i zadních provozech. Spolupracuje s OpenCity AI na hlasových objednávkách v drive-thru a se společností Miso Robotics na zajištění kvality kávy a kontroly teploty pro zvýšení konzistence výrobků.

Pro společnost Panera je to otázka: „Jak přesuneme naše lidi k vyšší hodnotě a kvalitě zážitků pro hosty,“ řekl digitální ředitel George Hanson. „Ať už stráví více času přípravou jídla a kontrolou kvality, nebo osobní interakcí,“ řekl Hanson v rozhovoru pro CNBC.

„Může to být třeba jen to, že se zastavíte v jídelně a zeptáte se jich, jak jim chutná jídlo nebo jestli mají místo u stolu pro autobus lidí – prostě tyto vřelé interakce. To považujeme za vyšší hodnotu.“

Chipotle, technologický lídr v oblasti restaurací, také spolupracuje se společností Miso Robotics a představil Chippyho, svého robotického výrobce brambůrků, který je v současné době nainstalován a vaří brambůrky v restauraci ve Fountain Valley v Kalifornii. Pomocí umělé inteligence byl Chippy vycvičen k tomu, aby znovu připravil přesný recept na brambůrky této značky se solí a čerstvou limetkovou šťávou. Další iterace Chippyho bude určovat i množství brambůrků, které je třeba vyrobit.

Zdroj: Getty Images

Společnost také implementovala AI do své aplikace, aby zavedla sugestivní objednávání, a využívá kamerové systémy ve své testovací kuchyni Cultivate Center, které poskytují údaje o množství potřebných výrobků v reálném čase na základě objemu zákazníků, aby byla více prediktivní a méně reaktivní.

Ředitel pro zákazníky a technologie Curt Garner řekl CNBC, že doufá, že AI a robotika posílí a zlepší lidské zkušenosti v restauracích společnosti.

„Pomáhá členům posádky, manažerům, týmu přizpůsobit se současnému prostředí jako nástroj, ale nevyřazuje je z rovnice obsluhy našich hostů a chodu lodi,“ řekl.


Tato technologie zatím nedosáhla kritického množství ve velkých řetězcích, ale má potenciál automatizovat více úkolů a dát pracovníkům restaurací možnost smysluplnějšího kontaktu s hosty.Analytici tvrdí, že klíčovým přínosem je potenciál zmírnit problémy s pracovní silou na stále napjatém trhu s nábory. Národní asociace restaurací předpovídá, že do konce roku 2023 přibude v tomto odvětví 500 000 pracovních míst, ale upozorňuje, že v současné době připadá na každé dvě volné pozice pouze jeden uchazeč o zaměstnání.Společnost TD Cowen navíc odhaduje, že umělá inteligence s podporou hlasu může díky sugestivnímu prodeji zvýšit tržby až o 15 % a také zrychlit dobu obsluhy o 10 sekund.Podle Andrewa Charlese, výkonného ředitele pro spotřebitele a restaurace ve společnosti TD Cowen, připomíná tento posun v odvětví nástup doručovacích služeb třetích stran před pěti lety, než se staly všudypřítomnými téměř u všech velkých provozovatelů restaurací.„Někteří to zkoušeli, jiní o tom uvažujeme, většina to pilotovala,“ řekl o aplikacích třetích stran pro doručovací služby. „Myslím, že je zde jasná obdoba dnešní doby, kdy je to velmi podobné, a jak budeme pokračovat v dalším zavádění této technologie, uvidíte zde dominový efekt.“Podle Charlese však stále existují překážky bránící širokému přijetí. Mnoho z těchto velkých restauračních řetězců musí získat franšízanty. Jazykové bariéry a nuance v jídelním lístku mohou přidat do procesu objednávání složitost, kterou umělá inteligence nemusí být schopna zvládnout. Chcete využít této příležitosti?Mezitím již začala vlna pilotních programů.Minulý měsíc mateřská společnost Carl’s Jr. a Hardee’s CKE oznámila, že hodlá spustit integraci AI po celé zemi prostřednictvím partnerství se společnostmi Presto a OpenCity AI.Společnost Yum! Brands je v posledních letech lídrem ve využívání AI ke zlepšení provozu, včetně akvizice společnosti Dragontail v roce 2021, jejímž cílem je zefektivnit přípravu a rozvoz jídel. Tato technologie, která automatizuje chod kuchyně, dispečink řidičů a sledování objednávek zákazníků, se používá v 1 000 provozovnách Pizza Hut v USA a v dalších téměř 3 000 po celém světě. Společnost se na umělou inteligenci spoléhá také v modulu doporučeného objednávání, který informuje manažery o tom, kolik produktů mají týdně objednat.Společnost McDonald’s zase v roce 2021 prodala společnost McD Tech Labs společnosti IBM a uzavřela strategické partnerství, které má pomoci zavést technologii AI do pásů drive-thru. Společnost McD Tech Labs, která byla dříve známá jako Apprente, než ji McDonald’s koupil, využívala AI k pochopení objednávek v drive-thru. Společnost McDonald’s zatím tuto technologii testovala na některých místech.Společnost Del Taco rovněž používá hlasem aktivovanou umělou inteligenci pro objednávky v drive-thru, stejně jako společnost Wingstop pro objednávky zadané telefonicky.Společnost Panera Bread rovněž investovala do této technologie v předních i zadních provozech. Spolupracuje s OpenCity AI na hlasových objednávkách v drive-thru a se společností Miso Robotics na zajištění kvality kávy a kontroly teploty pro zvýšení konzistence výrobků.Pro společnost Panera je to otázka: „Jak přesuneme naše lidi k vyšší hodnotě a kvalitě zážitků pro hosty,“ řekl digitální ředitel George Hanson. „Ať už stráví více času přípravou jídla a kontrolou kvality, nebo osobní interakcí,“ řekl Hanson v rozhovoru pro CNBC.„Může to být třeba jen to, že se zastavíte v jídelně a zeptáte se jich, jak jim chutná jídlo nebo jestli mají místo u stolu pro autobus lidí – prostě tyto vřelé interakce. To považujeme za vyšší hodnotu.“Chipotle, technologický lídr v oblasti restaurací, také spolupracuje se společností Miso Robotics a představil Chippyho, svého robotického výrobce brambůrků, který je v současné době nainstalován a vaří brambůrky v restauraci ve Fountain Valley v Kalifornii. Pomocí umělé inteligence byl Chippy vycvičen k tomu, aby znovu připravil přesný recept na brambůrky této značky se solí a čerstvou limetkovou šťávou. Další iterace Chippyho bude určovat i množství brambůrků, které je třeba vyrobit.Společnost také implementovala AI do své aplikace, aby zavedla sugestivní objednávání, a využívá kamerové systémy ve své testovací kuchyni Cultivate Center, které poskytují údaje o množství potřebných výrobků v reálném čase na základě objemu zákazníků, aby byla více prediktivní a méně reaktivní.Ředitel pro zákazníky a technologie Curt Garner řekl CNBC, že doufá, že AI a robotika posílí a zlepší lidské zkušenosti v restauracích společnosti.„Pomáhá členům posádky, manažerům, týmu přizpůsobit se současnému prostředí jako nástroj, ale nevyřazuje je z rovnice obsluhy našich hostů a chodu lodi,“ řekl.
Tagy: Akciechipotle mexican grillCMGrestauraceumělá inteligence (AI)USA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      15:47

      Co teď čeká letecké společnosti po bankrotu Spirit Airlines?

      15:32

      Zde je několik informací, které byste měli vědět o akciovém trhu v létě tohoto roku

      15:15

      UBS zvyšuje hodnocení výrobce skla Corning na „koupit“ díky růstu poptávky po vláknech poháněném umělou inteligencí

      15:00

      SAP zvýšil cílovou cenu díky poptávce po AI a síle BDC

      14:55

      TSMC Bernstein zvýšil cílovou cenu akcií díky zlepšeným vyhlídkám v oblasti umělé inteligence

      14:47

      UBS zvyšuje hodnocení ASML, očekává návrat výrobce čipů jako „kvalitního kombinátora“

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Amplitude
      Příležitost

      Amplitude: méně známý software, který může těžit z poptávky po AI

      7 září, 2025

      Softwarové společnosti obecně zaostávají za výrobci čipů v tom, jak rychle dokázaly zhodnotit příznivý vývoj v oblasti umělé inteligence. Výjimkou...

      Zdroj: Shutterstock

      Sweetgreen přináší do světa AI dnes tolik potřebnou efektivitu

      7 září, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Wall Street sází na společnosti DraftKings a Flutter před startem NFL

      4 září, 2025
      Zdroj: Unsplash

      Nejlepší akcie v oblasti kosmetiky, které stojí za pozornost

      4 září, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Společnost Brinker International míří k růstu o více než 30 %

      4 září, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Shutterstock
      Akcie

      Evercore očekává nové rekordy S&P 500 díky umělé inteligenci

      2 září, 2025

      Současný akciový trh je často přirovnáván k technologické rally z konce devadesátých let.

      Nejčtenější zprávy.

      Bessent útočí na Fed a požaduje omezení jeho vlivu a pravomocí

      6 září, 2025

      Nvidia může do 3 let výrazně posílit díky AI a datovým centrům

      5 září, 2025

      S&P 500 uzavřel seanci výše díky posílení akcií společnosti Alphabet

      3 září, 2025

      S&P 500 zakončuje seanci níže, zaměstnanost vyvolávají obavy

      5 září, 2025

      Aktivista Elliott tlačí na PepsiCo: inspirujte se Coca-Colou

      3 září, 2025

      Jak akcie Tesly zareagovaly na potenciální odměny pro Muska?

      6 září, 2025

      Slábnoucí trh práce v USA tlačí na rychlejší snížení sazeb Fedu

      7 září, 2025

      S&P 500 dosáhl rekordního uzavření, rostou naděje na snížení úrokových sazeb

      4 září, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Klarna

      Datum IPO: 10 září, 2025
      Potenciální ocenění: 13 - 14 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.