Ne každá technologická akcie na trhu má prémiové ocenění, protože některé společnosti jsou vyloženě výhodné. Právě ty by měli investoři vzít v úvahu, protože ocenění ostatních akcií prudce roste.
Tři z nich, které vypadají levně a jejichž nákup by se dal nyní zvážit, jsou Amazon (AMZN), Match Group (MTCH) a DocuSign (DOCU). Přečtěte si, proč je tato trojice právě teď atraktivní.
1. Amazon
Po většinu svého veřejného působení byla společnost Amazon označována za nadhodnocenou. Nicméně si myslím, že to už neplatí.
Hrubé marže společnosti Amazon se výrazně zlepšily díky nárůstu vysoce ziskových činností, jako je reklama, služby třetích stran a AWS. Vzhledem k tomu, že Amazon tyto segmenty stále buduje, jeho ziskové marže zatím ze zlepšení neprofitují, ale bude tomu tak, jakmile společnost dosáhne bodu, kdy bude moci dosáhnout maximální ziskovosti.
Přesto se akcie obchodují na podobné úrovni ocenění jako v roce 2016, kdy byly hrubé marže téměř poloviční oproti současným.
Akcie společnosti Amazon zaznamenaly v roce 2023 silný vzestup díky oživení investic do technologií a zlepšení efektivity v rámci jejího podnikání. Akcie však nejsou ani zdaleka tam, kde byly dříve oceněny.
Pokud budou generální ředitel Andy Jassy a spol. pokračovat ve zlepšování, které již provedli, pak mají akcie Amazonu ještě spoustu prostoru k růstu.
Reklama je jednou z prvních oblastí, kde dochází ke snižování výdajů v době hospodářského poklesu. To poškozuje společnosti působící v této oblasti, jako je Match Group. Celosvětová jednička v oblasti online seznamovacích aplikací zaznamenala v prvním čtvrtletí pokles příjmů o 1,5 %, přičemž její vlajkový produkt Tinder nevykázal žádný růst.
Navíc počet plátců (skupina lidí, kteří si předplácejí různé doplňky skupiny Match Group) klesl téměř o 3 %.
Pokud jsou tedy tržby stejné a plátci klesají, co se má na akciích Match Group líbit? Budoucnost je stále jasná.
Online seznamování se stalo jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak se seznámit s partnerem, a pokles je pravděpodobně dočasný. Analytici z Wall Street sice letos očekávají pouze 5% růst, ten se však v roce 2024 více než zdvojnásobí na 12 %.
Akcie se také obchodují za nízkou cenu, 17násobek forwardového zisku. Match Group má před sebou ještě dlouhou cestu, než bude její obrat dokončen, ale stále by se o ní mělo uvažovat, protože její dominantní postavení na trhu a nízká cena z ní dělají zajímavou akcii.
V letech 2020 a 2021, kdy se dokumenty musely podepisovat virtuálně, byl DocuSign v módě. Byla tak pohodlná, že většina zákazníků, kteří si ji osvojili, u ní zůstala, i když to nebylo úplně nutné. Nyní, když je hlavní katalyzátor růstu DocuSign pryč, se však mnozí investoři ptají, kolik prostoru pro růst firmě zbývá.
V 1. čtvrtletí fiskálního roku 2024 (skončilo 30. dubna) zaznamenala společnost DocuSign 12% nárůst příjmů, což je daleko od 25 %, které zaznamenala v loňském roce. Zaznamenává také relativně nízkou expanzi od stávajících zákazníků, protože vykázala 105% čistou míru retence, což znamená, že stávající zákazníci utratili pouze 105 USD za každých 100 USD, které utratili v loňském roce.
To znamená, že většinu růstu příjmů musí zajistit noví zákazníci, a protože jen málo společností chce přijmout produkt „nice-to-have“ tváří v tvář potenciálnímu hospodářskému poklesu, DocuSign se potýká s problémy. Domnívám se však, že se jedná o dočasný problém. Jakmile budou klienti opět ochotni utrácet, může se DocuSign pokusit upgradovat klienty na další produkty, jako jsou automatizované pracovní postupy, generování smluv a správa životního cyklu smluv.
Kromě toho můžete za akcie zaplatit relativně nízkou cenu, protože se obchodují za výhodné ocenění poměru ceny k prodejům a ceny k volným peněžním tokům.
DocuSign ještě není z nejhoršího venku, ale má silnou základní nabídku, která umožňuje získat další klienty pro další produkty.
Ne každá technologická akcie na trhu má prémiové ocenění, protože některé společnosti jsou vyloženě výhodné. Právě ty by měli investoři vzít v úvahu, protože ocenění ostatních akcií prudce roste. Tři z nich, které vypadají levně a jejichž nákup by se dal nyní zvážit, jsou Amazon , Match Group a DocuSign . Přečtěte si, proč je tato trojice právě teď atraktivní. Po většinu svého veřejného působení byla společnost Amazon označována za nadhodnocenou. Nicméně si myslím, že to už neplatí. Hrubé marže společnosti Amazon se výrazně zlepšily díky nárůstu vysoce ziskových činností, jako je reklama, služby třetích stran a AWS. Vzhledem k tomu, že Amazon tyto segmenty stále buduje, jeho ziskové marže zatím ze zlepšení neprofitují, ale bude tomu tak, jakmile společnost dosáhne bodu, kdy bude moci dosáhnout maximální ziskovosti. Přesto se akcie obchodují na podobné úrovni ocenění jako v roce 2016, kdy byly hrubé marže téměř poloviční oproti současným. Akcie společnosti Amazon zaznamenaly v roce 2023 silný vzestup díky oživení investic do technologií a zlepšení efektivity v rámci jejího podnikání. Akcie však nejsou ani zdaleka tam, kde byly dříve oceněny. Pokud budou generální ředitel Andy Jassy a spol. pokračovat ve zlepšování, které již provedli, pak mají akcie Amazonu ještě spoustu prostoru k růstu. Reklama je jednou z prvních oblastí, kde dochází ke snižování výdajů v době hospodářského poklesu. To poškozuje společnosti působící v této oblasti, jako je Match Group. Celosvětová jednička v oblasti online seznamovacích aplikací zaznamenala v prvním čtvrtletí pokles příjmů o 1,5 %, přičemž její vlajkový produkt Tinder nevykázal žádný růst. Navíc počet plátců klesl téměř o 3 %. Pokud jsou tedy tržby stejné a plátci klesají, co se má na akciích Match Group líbit? Budoucnost je stále jasná. Online seznamování se stalo jedním z nejoblíbenějších způsobů, jak se seznámit s partnerem, a pokles je pravděpodobně dočasný. Analytici z Wall Street sice letos očekávají pouze 5% růst, ten se však v roce 2024 více než zdvojnásobí na 12 %. Akcie se také obchodují za nízkou cenu, 17násobek forwardového zisku. Match Group má před sebou ještě dlouhou cestu, než bude její obrat dokončen, ale stále by se o ní mělo uvažovat, protože její dominantní postavení na trhu a nízká cena z ní dělají zajímavou akcii. V letech 2020 a 2021, kdy se dokumenty musely podepisovat virtuálně, byl DocuSign v módě. Byla tak pohodlná, že většina zákazníků, kteří si ji osvojili, u ní zůstala, i když to nebylo úplně nutné. Nyní, když je hlavní katalyzátor růstu DocuSign pryč, se však mnozí investoři ptají, kolik prostoru pro růst firmě zbývá. V 1. čtvrtletí fiskálního roku 2024 zaznamenala společnost DocuSign 12% nárůst příjmů, což je daleko od 25 %, které zaznamenala v loňském roce. Zaznamenává také relativně nízkou expanzi od stávajících zákazníků, protože vykázala 105% čistou míru retence, což znamená, že stávající zákazníci utratili pouze 105 USD za každých 100 USD, které utratili v loňském roce. To znamená, že většinu růstu příjmů musí zajistit noví zákazníci, a protože jen málo společností chce přijmout produkt „nice-to-have“ tváří v tvář potenciálnímu hospodářskému poklesu, DocuSign se potýká s problémy. Domnívám se však, že se jedná o dočasný problém. Jakmile budou klienti opět ochotni utrácet, může se DocuSign pokusit upgradovat klienty na další produkty, jako jsou automatizované pracovní postupy, generování smluv a správa životního cyklu smluv. Kromě toho můžete za akcie zaplatit relativně nízkou cenu, protože se obchodují za výhodné ocenění poměru ceny k prodejům a ceny k volným peněžním tokům. DocuSign ještě není z nejhoršího venku, ale má silnou základní nabídku, která umožňuje získat další klienty pro další produkty.