HSBC říká, abyste si koupili tohoto doručovacího giganta, který může vyskočit o více než 25 %
Podle banky HSBC má FedEx Corp. (FDX) lepší pozici než jeho konkurenti.
Banka zahájila hodnocení společnosti FedEx s ratingem „koupit“, zatímco u konkurenčních společností UPS a DHL stanovila rating „držet“. Její cílová cena 330 USD pro akcie FedEx znamená nárůst o 26,4 % oproti čtvrtečnímu závěru.
„Domníváme se, že transformace Drive a Network 2.0 by ji měla nasměrovat na cestu ke snížení provozní marže a rozdílu v ocenění oproti UPS,“ napsal v pátečním komentáři analytik Prash Jain.
Společnost svůj plán „Drive and Network 2.0“ spustila již dříve v roce 2023. Tato iniciativa zahrnuje konsolidaci několika provozních jednotek s cílem zvýšit efektivitu, což by podle odhadů vedení mohlo přinést přínosy ve výši 4 miliard USD.
„V krátkodobém horizontu se FedEx i UPS potýkají s makroekonomickými překážkami růstu poptávky a objemu zásilek, FedEx se však zdá být v relativně lepší pozici, neboť jeho iniciativy v oblasti nákladů a efektivity by měly pomoci vyrovnat nákladové tlaky, zatímco UPS čelí problémům s náklady na pracovní sílu a tlaku na získání zpět objemů, které ztratila v období před letošní dohodou s odborovými svazy,“ uvedl Jain.
Banka předpovídá jednociferný růst celosvětových objemů balíkových zásilek v příštích pěti letech ve srovnání s dvouciferným růstem před pandemií. Analytička dodala, že růst objemu mezinárodních balíkových zásilek bude rovněž zatěžovat slabé globální makro prostředí. Pro jistotu je třeba poznamenat, že u společnosti FedEx došlo ke zlepšení trendů měsíčního růstu objemu, poznamenal Jain.
„Co se týče společnosti FedEx, její mezinárodní exportní balíky se v červnu dostaly do kladných čísel, což bylo pravděpodobně způsobeno obnovením mezinárodní ekonomické služby v regionu EMEA od května letošního roku, která byla předtím během pandemie zrušena.“
Analytik upozornil na rychlou expanzi společnosti Amazon, která by podle něj mohla vést k utlumení růstu objemu u společnosti FedEx a jejích kolegů. E-commerce je klíčovým faktorem ovlivňujícím objem doručování balíků, poznamenal Jain. V roce 2022 se společnosti Amazon podařilo překonat FedEx a upevnit si třetí místo v USA v objemu doručování balíků.
Akcie společnosti FedEx v pátek před zahájením obchodování vzrostly o 0,9 %. Od začátku roku akcie vzrostly o téměř 54 %.
Bank of America zvyšuje hodnocení AB InBev, vidí růst marží, protože pivovar nechává za sebou reakce na Bud Light
Podle Bank of America se společnost Anheuser-Busch Inbev SA (BUD) blíží k bodu zlomu marží, což podporuje zvýšení hodnoty akcií největšího světového výrobce piva.
Analytička Andrea Pistacchi zvýšil doporučení pro akcie na „koupit“ z „neutrální“. Pro akcie společnosti kótované na burze v USA rovněž stanovila cílovou cenu 68 USD. Nová cílová cena akcií znamená 27% nárůst oproti čtvrtečnímu závěru.
„V posledních několika letech ABI transformovala své podnikání na mnoha klíčových trzích (zejména v LatAm), přičemž efektivnější strategie portfolia, zintenzivnění inovací a digitalizace cesty na trh s BEES (B2B), což je jasná konkurenční výhoda,“ napsala Pistacchi v páteční zprávě.
„Obchodní transformace (a čelení zvýšené konkurenci na některých trzích) vedla k lepším objemům a výkonům v horní linii; dosud se to však nepromítlo do lepšího růstu zisku. … Přesto se domníváme, že marže se nacházejí v inflexním bodě,“ pokračovala analytička.
Pistacchi uvedla zmírnění vstupních nákladů a větší stabilitu latinskoamerických měn – s výjimkou argentinského pesa -, které podle ní v roce 2024 sníží náklady na prodané zboží. Dodala, že vyšší náklady na podnikání v důsledku obchodní transformace společnosti jsou do značné míry započítány do akcií.
„Vzhledem k tomu, že transformace portfolia na mnoha trzích značně pokročila a systém BEES byl zaveden ve velkém měřítku (a začíná přitahovat partnerství třetích stran, která zvyšují marži 3P), věříme, že ABI je v dobré pozici, aby využila své silné tržní pozice, zejména v LatAm, k lepšímu růstu zisku v budoucnu,“ uvedla Pistacchi.
Analytička dodala, že trvalý zásah do zisku, který podle odhadů přesáhne 1 miliardu USD, způsobený letošní reakcí na Bud Light v USA je nyní součástí základního scénáře. Pistacchi odhaduje, že bez problému s Bud Light by Anheuser-Busch mohl rozšířit své marže o více než 30 bazických bodů nad své současné prognózy.
Pistacchi dodala, že společnost je „pro současné prostředí relativně defenzivní akcií“.
„Na pozadí nejisté globální ekonomické a spotřebitelské situace se nám líbí expozice ABI vůči LatAm (téměř 60 % EBTDA skupiny), kde ekonomové očekávají pouze mírné zpomalení soukromé spotřeby,“ uvedla Pistacchi.
Akcie AB InBev kótované na burze v USA se letos propadly o více než 10 %, protože prodeje značky Bud Light zaznamenaly pokles. Za posledních 12 měsíců však zůstávají o 17 % výše.
HSBC říká, abyste si koupili tohoto doručovacího giganta, který může vyskočit o více než 25 % Podle banky HSBC má FedEx Corp. lepší pozici než jeho konkurenti. Banka zahájila hodnocení společnosti FedEx s ratingem „koupit“, zatímco u konkurenčních společností UPS a DHL stanovila rating „držet“. Její cílová cena 330 USD pro akcie FedEx znamená nárůst o 26,4 % oproti čtvrtečnímu závěru. „Domníváme se, že transformace Drive a Network 2.0 by ji měla nasměrovat na cestu ke snížení provozní marže a rozdílu v ocenění oproti UPS,“ napsal v pátečním komentáři analytik Prash Jain. Společnost svůj plán „Drive and Network 2.0“ spustila již dříve v roce 2023. Tato iniciativa zahrnuje konsolidaci několika provozních jednotek s cílem zvýšit efektivitu, což by podle odhadů vedení mohlo přinést přínosy ve výši 4 miliard USD. „V krátkodobém horizontu se FedEx i UPS potýkají s makroekonomickými překážkami růstu poptávky a objemu zásilek, FedEx se však zdá být v relativně lepší pozici, neboť jeho iniciativy v oblasti nákladů a efektivity by měly pomoci vyrovnat nákladové tlaky, zatímco UPS čelí problémům s náklady na pracovní sílu a tlaku na získání zpět objemů, které ztratila v období před letošní dohodou s odborovými svazy,“ uvedl Jain. Banka předpovídá jednociferný růst celosvětových objemů balíkových zásilek v příštích pěti letech ve srovnání s dvouciferným růstem před pandemií. Analytička dodala, že růst objemu mezinárodních balíkových zásilek bude rovněž zatěžovat slabé globální makro prostředí. Pro jistotu je třeba poznamenat, že u společnosti FedEx došlo ke zlepšení trendů měsíčního růstu objemu, poznamenal Jain. „Co se týče společnosti FedEx, její mezinárodní exportní balíky se v červnu dostaly do kladných čísel, což bylo pravděpodobně způsobeno obnovením mezinárodní ekonomické služby v regionu EMEA od května letošního roku, která byla předtím během pandemie zrušena.“ Analytik upozornil na rychlou expanzi společnosti Amazon, která by podle něj mohla vést k utlumení růstu objemu u společnosti FedEx a jejích kolegů. E-commerce je klíčovým faktorem ovlivňujícím objem doručování balíků, poznamenal Jain. V roce 2022 se společnosti Amazon podařilo překonat FedEx a upevnit si třetí místo v USA v objemu doručování balíků. Akcie společnosti FedEx v pátek před zahájením obchodování vzrostly o 0,9 %. Od začátku roku akcie vzrostly o téměř 54 %. Bank of America zvyšuje hodnocení AB InBev, vidí růst marží, protože pivovar nechává za sebou reakce na Bud Light Podle Bank of America se společnost Anheuser-Busch Inbev SA blíží k bodu zlomu marží, což podporuje zvýšení hodnoty akcií největšího světového výrobce piva. Analytička Andrea Pistacchi zvýšil doporučení pro akcie na „koupit“ z „neutrální“. Pro akcie společnosti kótované na burze v USA rovněž stanovila cílovou cenu 68 USD. Nová cílová cena akcií znamená 27% nárůst oproti čtvrtečnímu závěru. „V posledních několika letech ABI transformovala své podnikání na mnoha klíčových trzích , přičemž efektivnější strategie portfolia, zintenzivnění inovací a digitalizace cesty na trh s BEES , což je jasná konkurenční výhoda,“ napsala Pistacchi v páteční zprávě. „Obchodní transformace vedla k lepším objemům a výkonům v horní linii; dosud se to však nepromítlo do lepšího růstu zisku. … Přesto se domníváme, že marže se nacházejí v inflexním bodě,“ pokračovala analytička. Pistacchi uvedla zmírnění vstupních nákladů a větší stabilitu latinskoamerických měn – s výjimkou argentinského pesa -, které podle ní v roce 2024 sníží náklady na prodané zboží. Dodala, že vyšší náklady na podnikání v důsledku obchodní transformace společnosti jsou do značné míry započítány do akcií. „Vzhledem k tomu, že transformace portfolia na mnoha trzích značně pokročila a systém BEES byl zaveden ve velkém měřítku , věříme, že ABI je v dobré pozici, aby využila své silné tržní pozice, zejména v LatAm, k lepšímu růstu zisku v budoucnu,“ uvedla Pistacchi. Analytička dodala, že trvalý zásah do zisku, který podle odhadů přesáhne 1 miliardu USD, způsobený letošní reakcí na Bud Light v USA je nyní součástí základního scénáře. Pistacchi odhaduje, že bez problému s Bud Light by Anheuser-Busch mohl rozšířit své marže o více než 30 bazických bodů nad své současné prognózy. Pistacchi dodala, že společnost je „pro současné prostředí relativně defenzivní akcií“. „Na pozadí nejisté globální ekonomické a spotřebitelské situace se nám líbí expozice ABI vůči LatAm , kde ekonomové očekávají pouze mírné zpomalení soukromé spotřeby,“ uvedla Pistacchi. Akcie AB InBev kótované na burze v USA se letos propadly o více než 10 %, protože prodeje značky Bud Light zaznamenaly pokles. Za posledních 12 měsíců však zůstávají o 17 % výše.