Čínský výrobce elektromobilů Nio překvapil trh snížením ztrát o 4 % po třetím čtvrtletí s menšími než očekávanými ztrátami.
Tržby společnosti Nio ve třetím čtvrtletí dosáhly 19,1 miliardy čínských jüanů, mírně pod očekáváním, ale ztráta na akcii byla nižší než očekávaná.
Společnost Nio čelí tvrdé konkurenci na čínském trhu s elektromobily, ale zaměřuje se na efektivitu a snižování nákladů.
Plány společnosti zahrnují dohodu o koupi výrobních zařízení a snahu o dosažení vyšší hrubé marže až do 18 % do roku 2024.
Poskytla však odhad tržeb, který podle konsensuálních odhadů Londýnské burzy cenných papírů (LSEG) zaostal za očekáváním trhu.
Pokud jde o konkrétní čísla, tržby společnosti Nio za třetí čtvrtletí dosáhly 19,1 miliardy čínských jüanů (2,7 miliardy USD), což je mírně pod očekávanými 19,4 miliardy jüanů. Naproti tomu ztráta na akcii byla stanovena na menších 2,67 jüanu na akcii, což je podstatně lepší výsledek než očekávaná ztráta ve výši 2,91 jüanu a výrazně nižší než zaznamenaná ztráta ve výši 3,7 jüanu na akcii během druhého čtvrtletí roku.
Je pozoruhodné, že ve srovnání se stejným obdobím loňského roku se tržby společnosti Nio zvýšily o 47 %. Společnost také zaznamenala 4% nárůst svých akcií během předobchodní fáze obchodování ve Spojených státech, čímž negovala dřívější ztráty, které výsledky bezprostředně provázely.
Investoři pozorně sledují schopnost společnosti Nio zaujmout disciplinovanější přístup k výdajům a vytyčit cestu k ziskovosti. V souvislosti s tím generální ředitel společnosti Nio William Li zopakoval, že se společnost zaměřuje na zvyšování efektivity.
Li uvedl: “Identifikovali jsme příležitosti k optimalizaci naší organizace, snížení nákladů a zvýšení efektivity.” Kroky směřující k těmto cílům zjevně přinášejí ovoce. Například společnost Nio zaznamenala ve třetím čtvrtletí čistou ztrátu ve výši 4,6 miliardy jüanů – oproti druhému čtvrtletí roku 2023 se snížila o 24,8 %, přesto byla vyšší než ztráty za třetí čtvrtletí roku 2022. Navíc v reakci na “tvrdou konkurenci” společnost Nio minulý měsíc snížila počet svých zaměstnanců o 10 %.
Současný stav čínského trhu s elektromobily představuje pro hráče, jako je společnost Nio, obrovskou výzvu. Společnost čelí tvrdé konkurenci dalších začínajících podniků, jako jsou Xpeng a Li Auto, včetně obrů v oboru, jako jsou Tesla a BYD.
Kromě toho může být zvláštní strategie společnosti Nio, která se snaží oslovit prémiový segment místního trhu, navíc zatížena opatrným přístupem čínských spotřebitelů k utrácení. Společnost předpokládá, že její tržby za čtvrté čtvrtletí se budou pohybovat mezi 16,1 a 16,7 miliardami jüanů, což představuje 0,1-4,0% nárůst oproti loňským údajům. To je znatelně méně než 22,4 miliardy jüanů, které analytici předpovídali pro prosincové čtvrtletí.
Společnost očekává, že ve čtvrtém čtvrtletí uvede do oběhu 47 000 až 49 000 vozů – přibližně o 17,3 % až 22,3 % více než loni.
Cenová válka vyvolaná společností Tesla uvrhla čínský trh s elektrickými vozidly do situace, kdy je pod tlakem klesajících nákladů na vozidla, což vyžaduje od výrobců automobilů snižování cen a následně se silně podepisuje na maržích. To se odráží v hrubé marži společnosti Nio, která v tomto čtvrtletí dosáhla 8 %, což je méně než 13,3 % ve stejném období předchozího roku.
Společnost Nio, která od svého založení v roce 2014 ještě nezaznamenala zisk, chce investorům dokázat, že je schopna sladit nutnost investic a nákladovou disciplínu. Plánuje odložit nebo zrušit všechny projekty, které v nadcházejících třech letech nepřinesou finanční zisk. Současně generální ředitel Li ujistil, že společnost nebude “rozmělňovat” investice do základních oblastí, jako jsou technologie a její prodejní a servisní síť, protože se připravuje na předpokládanou zvýšenou konkurenci v příštích dvou letech.
V návaznosti na tuto strategii společnost Nio v úterý oznámila dohodu o koupi některých výrobních zařízení a aktiv od společnosti Anhui Jianghuai Automobile Group Corp. (JAC) za částku 3,16 miliardy jüanů. Společnost JAC v současné době slouží jako výrobce automobilů společnosti Nio.
Li zdůraznil, že společnost směřuje k soběstačnosti, a uvedl, že internalizace výroby by mohla snížit provozní náklady o 10 %, nicméně výroba baterií by zůstala smluvně vázána, protože tato změna by nepřinesla prospěch hrubé marži. Steven Wei Feng, finanční ředitel (CFO) společnosti Nio, dodal, že spolu s nižšími náklady na materiál a součástky a lepší výrobní schopností by marže společnosti na vozidlech, která ve třetím čtvrtletí činila 11 %, mohla ve čtvrtém čtvrtletí potenciálně vzrůst na 15 %.
Feng oznámil, že ambicí společnosti je dosáhnout v roce 2024 marže na vozidlech, která se bude pohybovat mezi 15 a 18 %.
Poskytla však odhad tržeb, který podle konsensuálních odhadů Londýnské burzy cenných papírů zaostal za očekáváním trhu.Pokud jde o konkrétní čísla, tržby společnosti Nio za třetí čtvrtletí dosáhly 19,1 miliardy čínských jüanů , což je mírně pod očekávanými 19,4 miliardy jüanů. Naproti tomu ztráta na akcii byla stanovena na menších 2,67 jüanu na akcii, což je podstatně lepší výsledek než očekávaná ztráta ve výši 2,91 jüanu a výrazně nižší než zaznamenaná ztráta ve výši 3,7 jüanu na akcii během druhého čtvrtletí roku.Je pozoruhodné, že ve srovnání se stejným obdobím loňského roku se tržby společnosti Nio zvýšily o 47 %. Společnost také zaznamenala 4% nárůst svých akcií během předobchodní fáze obchodování ve Spojených státech, čímž negovala dřívější ztráty, které výsledky bezprostředně provázely.Investoři pozorně sledují schopnost společnosti Nio zaujmout disciplinovanější přístup k výdajům a vytyčit cestu k ziskovosti. V souvislosti s tím generální ředitel společnosti Nio William Li zopakoval, že se společnost zaměřuje na zvyšování efektivity. Li uvedl: “Identifikovali jsme příležitosti k optimalizaci naší organizace, snížení nákladů a zvýšení efektivity.” Kroky směřující k těmto cílům zjevně přinášejí ovoce. Například společnost Nio zaznamenala ve třetím čtvrtletí čistou ztrátu ve výši 4,6 miliardy jüanů – oproti druhému čtvrtletí roku 2023 se snížila o 24,8 %, přesto byla vyšší než ztráty za třetí čtvrtletí roku 2022. Navíc v reakci na “tvrdou konkurenci” společnost Nio minulý měsíc snížila počet svých zaměstnanců o 10 %.Současný stav čínského trhu s elektromobily představuje pro hráče, jako je společnost Nio, obrovskou výzvu. Společnost čelí tvrdé konkurenci dalších začínajících podniků, jako jsou Xpeng a Li Auto, včetně obrů v oboru, jako jsou Tesla a BYD.Kromě toho může být zvláštní strategie společnosti Nio, která se snaží oslovit prémiový segment místního trhu, navíc zatížena opatrným přístupem čínských spotřebitelů k utrácení. Společnost předpokládá, že její tržby za čtvrté čtvrtletí se budou pohybovat mezi 16,1 a 16,7 miliardami jüanů, což představuje 0,1-4,0% nárůst oproti loňským údajům. To je znatelně méně než 22,4 miliardy jüanů, které analytici předpovídali pro prosincové čtvrtletí.Společnost očekává, že ve čtvrtém čtvrtletí uvede do oběhu 47 000 až 49 000 vozů – přibližně o 17,3 % až 22,3 % více než loni.Cenová válka vyvolaná společností Tesla uvrhla čínský trh s elektrickými vozidly do situace, kdy je pod tlakem klesajících nákladů na vozidla, což vyžaduje od výrobců automobilů snižování cen a následně se silně podepisuje na maržích. To se odráží v hrubé marži společnosti Nio, která v tomto čtvrtletí dosáhla 8 %, což je méně než 13,3 % ve stejném období předchozího roku.Společnost Nio, která od svého založení v roce 2014 ještě nezaznamenala zisk, chce investorům dokázat, že je schopna sladit nutnost investic a nákladovou disciplínu. Plánuje odložit nebo zrušit všechny projekty, které v nadcházejících třech letech nepřinesou finanční zisk. Současně generální ředitel Li ujistil, že společnost nebude “rozmělňovat” investice do základních oblastí, jako jsou technologie a její prodejní a servisní síť, protože se připravuje na předpokládanou zvýšenou konkurenci v příštích dvou letech.V návaznosti na tuto strategii společnost Nio v úterý oznámila dohodu o koupi některých výrobních zařízení a aktiv od společnosti Anhui Jianghuai Automobile Group Corp. za částku 3,16 miliardy jüanů. Společnost JAC v současné době slouží jako výrobce automobilů společnosti Nio.Li zdůraznil, že společnost směřuje k soběstačnosti, a uvedl, že internalizace výroby by mohla snížit provozní náklady o 10 %, nicméně výroba baterií by zůstala smluvně vázána, protože tato změna by nepřinesla prospěch hrubé marži. Steven Wei Feng, finanční ředitel společnosti Nio, dodal, že spolu s nižšími náklady na materiál a součástky a lepší výrobní schopností by marže společnosti na vozidlech, která ve třetím čtvrtletí činila 11 %, mohla ve čtvrtém čtvrtletí potenciálně vzrůst na 15 %.Feng oznámil, že ambicí společnosti je dosáhnout v roce 2024 marže na vozidlech, která se bude pohybovat mezi 15 a 18 %.
Čínská společnost REFIRE, přední hráč v oblasti vodíkových technologií, oznámila svůj vstup na hongkongskou burzu cenných papírů. Tento krok představuje...