Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Společnosti Hyundai a Kia se stávají největšími soupeři Tesly v USA

S tím, jak se zintenzivňuje celosvětový závod o dominanci na trhu s elektromobily, dva jihokorejští automobiloví giganti, Hyundai Motor a Kia, předbíhají své větší konkurenty a zaujímají na americkém trhu místo hlavních soupeřů společnosti Tesla.

Michal Kmeť Autor: Michal Kmeť
18 ledna, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Hyundai

Zdroj: Hyundai

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Dvojice spřátelených korejských automobilek se snaží uvést na trh elektromobily dříve než konkurence
  • Přestože Tesla drží výrazný náskok, Hyundai Motor Group a Kia se v loňském roce společně zmocnily druhé pozice
  • Růst, kterého byly Hyundai i Kia svědky v loňském roce, předstihl Teslu i širší trh s elektromobily

 

Přestože Tesla v současné době drží výrazný náskok, Hyundai Motor Group a Kia se v loňském roce společně zmocnily druhé pozice v prodeji elektromobilů v USA. Analytici předpovídají, že spojenecké automobilky jsou na nejlepší cestě rozšířit v letošním roce svůj náskok před ostatními soupeři mimo značku Tesla díky odvážné nabídce inovativních modelů EV a konkurenceschopným cenám.

Růst, kterého byly Hyundai i Kia svědky v loňském roce, předstihl Teslu i širší trh s elektromobily. Tento vzestup lze přičíst jejich strategickému podnikání v oblasti EV technologií v posledním desetiletí, které se nyní vzhledem k rostoucí preferenci EV ze strany spotřebitelů začíná projevovat v showroomech. Obě automobilky se mohou pochlubit širokou nabídkou modelů EV, čímž překonávají mnohé konkurenty, včetně společnosti Tesla. Jejich nabídka, od velkých rodinných SUV až po cenově dostupné crossovery a sedany poháněné bateriemi, těží ze špičkové technologie baterií, která umožňuje rychlé nabíjení.

Dalším faktorem jejich konkurenční cenové strategie je strategické rozhodnutí využít změny pravidel pro daňové úlevy u elektromobilů, které umožňují výhodné leasingové nabídky. Navíc těží ze slabých stránek svých konkurentů. Například společnost General Motors se potýká se zpožděním výroby, což narušuje uvádění nových modelů elektromobilů na trh.

Zdroj: Kia

Matthew Phillips, generální ředitel společnosti Car Pros Automotive Group, vystihl strategii společností Hyundai a Kia: “Přistoupily k investicím do elektromobilů. Přišly se správnou kombinací designu, funkcí a nákladů.”

Ještě před deseti lety byly značky Hyundai a Kia v automobilovém průmyslu považovány za outsidery s pověstí levných vozů a problémy s kvalitou. Tato image se však výrazně změnila, zejména v posledních letech s prudkým nárůstem prodeje elektrických vozidel v USA.

Uvedení vozu Tesla Model 3 na trh v roce 2017 vyprovokovalo společnosti Hyundai a Kia k zavedení vlastní flotily elektromobilů. Díky tomuto proaktivnímu kroku tyto společnosti předstihly řadu zavedených výrobců automobilů na trhu, kteří nabízejí speciálně konstruované elektromobily s vynikajícím výkonem a ziskovostí.

Advertisement

Vysoce postavení představitelé značek Hyundai a Kia považovali přechod na elektromobily za příležitost k obnovení image svých značek a přilákání movitějších zákazníků, kteří by o těchto značkách obvykle neuvažovali. Tyson Jominy, viceprezident společnosti J.D. Power pro data a analýzy, poukázal na to, že elektrické SUV Kia je cenově a výbavou srovnatelné s luxusními vozy, jako je Cadillac, což je na trhu s benzinovými vozy téměř neslýchané.

Zdroj: Kia

Tesla si sice udržuje dominantní postavení na americkém trhu s elektrickými vozidly a v loňském roce se na něm prodalo 55 % všech vozidel poháněných bateriemi, ale její podíl pomalu klesá, protože se objevují noví konkurenti. Hyundai, jeho luxusní značka Genesis a Kia nyní prodávají devět elektrických modelů, což představuje 8 % prodejů elektromobilů v USA. Mají širokou nabídku, od modelu Hyundai Kona za 32 000 USD až po Kia EV9, velké sedmimístné SUV s cenou začínající na 55 000 USD, oblíbené u rodin.

Hyundai a Kia mají v brzké době uvést na trh dynamickou řadu nových elektromobilů, včetně dalšího velkého SUV od Hyundai a cenově dostupnějších modelů od Kia. Naproti tomu Tesla prodává pět různých modelů, přičemž nejlevnější začíná na přibližně 39 000 USD.

Rozmanitá nabídka elektromobilů umožnila značkám Hyundai a Kia proniknout do segmentu běžných zákazníků. Kromě svých elektromobilů prodávají i různé hybridy a plug-in hybridy, čímž vycházejí vstříc zákazníkům, kteří hledají alternativu k tradičním vozům s benzinovým motorem.

Značkám Hyundai a Kia, které vyrábějí své elektromobily mimo Severní Ameriku, se přesto podařilo zvýšit prodeje, a to i poté, co ztratily přístup k daňovému zvýhodnění ve výši 7 500 USD podle zákona o snížení inflace, které se vztahuje pouze na vozidla vyráběná na místě. Společnosti však objevily strategii, jak tuto překážku obejít – pronajímají svá vozidla zákazníkům, protože finanční společnosti mohou při pronájmu elektromobilu stále uplatňovat daňový úvěr ve výši 7 500 USD, který pak mohou přenést na zákazníky ve formě snížených měsíčních splátek.

José Muñoz, provozní ředitel společnosti Hyundai, řekl: “Řekli jsme, že IRA nás nezastaví ani nebude překážkou. Musíme jít dál. Potřebovali jsme využít toho, co jsme měli k dispozici, tedy leasingu.”

Zdroj: Getty Images

Díky tomu Hyundai zvýšil podíl leasingu elektrických vozidel z přibližně 5 % na více než 40 %.

Hyundai a Kia však mohou očekávat nárůst konkurence, protože se předpokládá, že počet modelů EV dostupných k prodeji se letos téměř zdvojnásobí na přibližně 100. Zatímco Hyundai a Kia mají v současné době strategickou výhodu ve své rozmanité nabídce, ostatní automobilky je dohánějí svými plány na uvedení levnějších modelů EV.

Navzdory obavám automobilového průmyslu z ochlazení trhu s elektromobily v USA obě korejské automobilky urychlují své plány na rozšíření nabídky elektromobilů. Patří mezi ně otevření nového závodu a zařízení na výrobu baterií v Georgii a investice 200 milionů dolarů do modernizace stávající továrny za účelem zvýšení výroby elektromobilů.

Steven Center, výkonný viceprezident společnosti Kia, zdůraznil, že pro rozšíření jejich rozsahu je důležitá včasná dynamika a rychlé zavádění nových modelů. Konkurenci přirovnal ke koňskému dostihu, kde je klíčové co nejdříve vyrazit vpřed.

Přestože Tesla v současné době drží výrazný náskok, Hyundai Motor Group a Kia se v loňském roce společně zmocnily druhé pozice v prodeji elektromobilů v USA. Analytici předpovídají, že spojenecké automobilky jsou na nejlepší cestě rozšířit v letošním roce svůj náskok před ostatními soupeři mimo značku Tesla díky odvážné nabídce inovativních modelů EV a konkurenceschopným cenám.Růst, kterého byly Hyundai i Kia svědky v loňském roce, předstihl Teslu i širší trh s elektromobily. Tento vzestup lze přičíst jejich strategickému podnikání v oblasti EV technologií v posledním desetiletí, které se nyní vzhledem k rostoucí preferenci EV ze strany spotřebitelů začíná projevovat v showroomech. Obě automobilky se mohou pochlubit širokou nabídkou modelů EV, čímž překonávají mnohé konkurenty, včetně společnosti Tesla. Jejich nabídka, od velkých rodinných SUV až po cenově dostupné crossovery a sedany poháněné bateriemi, těží ze špičkové technologie baterií, která umožňuje rychlé nabíjení.Dalším faktorem jejich konkurenční cenové strategie je strategické rozhodnutí využít změny pravidel pro daňové úlevy u elektromobilů, které umožňují výhodné leasingové nabídky. Navíc těží ze slabých stránek svých konkurentů. Například společnost General Motors se potýká se zpožděním výroby, což narušuje uvádění nových modelů elektromobilů na trh.Matthew Phillips, generální ředitel společnosti Car Pros Automotive Group, vystihl strategii společností Hyundai a Kia: “Přistoupily k investicím do elektromobilů. Přišly se správnou kombinací designu, funkcí a nákladů.”Ještě před deseti lety byly značky Hyundai a Kia v automobilovém průmyslu považovány za outsidery s pověstí levných vozů a problémy s kvalitou. Tato image se však výrazně změnila, zejména v posledních letech s prudkým nárůstem prodeje elektrických vozidel v USA.Uvedení vozu Tesla Model 3 na trh v roce 2017 vyprovokovalo společnosti Hyundai a Kia k zavedení vlastní flotily elektromobilů. Díky tomuto proaktivnímu kroku tyto společnosti předstihly řadu zavedených výrobců automobilů na trhu, kteří nabízejí speciálně konstruované elektromobily s vynikajícím výkonem a ziskovostí.Vysoce postavení představitelé značek Hyundai a Kia považovali přechod na elektromobily za příležitost k obnovení image svých značek a přilákání movitějších zákazníků, kteří by o těchto značkách obvykle neuvažovali. Tyson Jominy, viceprezident společnosti J.D. Power pro data a analýzy, poukázal na to, že elektrické SUV Kia je cenově a výbavou srovnatelné s luxusními vozy, jako je Cadillac, což je na trhu s benzinovými vozy téměř neslýchané.Tesla si sice udržuje dominantní postavení na americkém trhu s elektrickými vozidly a v loňském roce se na něm prodalo 55 % všech vozidel poháněných bateriemi, ale její podíl pomalu klesá, protože se objevují noví konkurenti. Hyundai, jeho luxusní značka Genesis a Kia nyní prodávají devět elektrických modelů, což představuje 8 % prodejů elektromobilů v USA. Mají širokou nabídku, od modelu Hyundai Kona za 32 000 USD až po Kia EV9, velké sedmimístné SUV s cenou začínající na 55 000 USD, oblíbené u rodin.Hyundai a Kia mají v brzké době uvést na trh dynamickou řadu nových elektromobilů, včetně dalšího velkého SUV od Hyundai a cenově dostupnějších modelů od Kia. Naproti tomu Tesla prodává pět různých modelů, přičemž nejlevnější začíná na přibližně 39 000 USD.Rozmanitá nabídka elektromobilů umožnila značkám Hyundai a Kia proniknout do segmentu běžných zákazníků. Kromě svých elektromobilů prodávají i různé hybridy a plug-in hybridy, čímž vycházejí vstříc zákazníkům, kteří hledají alternativu k tradičním vozům s benzinovým motorem.Značkám Hyundai a Kia, které vyrábějí své elektromobily mimo Severní Ameriku, se přesto podařilo zvýšit prodeje, a to i poté, co ztratily přístup k daňovému zvýhodnění ve výši 7 500 USD podle zákona o snížení inflace, které se vztahuje pouze na vozidla vyráběná na místě. Společnosti však objevily strategii, jak tuto překážku obejít – pronajímají svá vozidla zákazníkům, protože finanční společnosti mohou při pronájmu elektromobilu stále uplatňovat daňový úvěr ve výši 7 500 USD, který pak mohou přenést na zákazníky ve formě snížených měsíčních splátek.José Muñoz, provozní ředitel společnosti Hyundai, řekl: “Řekli jsme, že IRA nás nezastaví ani nebude překážkou. Musíme jít dál. Potřebovali jsme využít toho, co jsme měli k dispozici, tedy leasingu.”Díky tomu Hyundai zvýšil podíl leasingu elektrických vozidel z přibližně 5 % na více než 40 %.Hyundai a Kia však mohou očekávat nárůst konkurence, protože se předpokládá, že počet modelů EV dostupných k prodeji se letos téměř zdvojnásobí na přibližně 100. Zatímco Hyundai a Kia mají v současné době strategickou výhodu ve své rozmanité nabídce, ostatní automobilky je dohánějí svými plány na uvedení levnějších modelů EV.Navzdory obavám automobilového průmyslu z ochlazení trhu s elektromobily v USA obě korejské automobilky urychlují své plány na rozšíření nabídky elektromobilů. Patří mezi ně otevření nového závodu a zařízení na výrobu baterií v Georgii a investice 200 milionů dolarů do modernizace stávající továrny za účelem zvýšení výroby elektromobilů.Steven Center, výkonný viceprezident společnosti Kia, zdůraznil, že pro rozšíření jejich rozsahu je důležitá včasná dynamika a rychlé zavádění nových modelů. Konkurenci přirovnal ke koňskému dostihu, kde je klíčové co nejdříve vyrazit vpřed.
Tagy: elektromobilyhyundaikiatesla

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      18:32

      Proč se vesmír stal klíčovým tématem pro Evropu?!

      18:15

      Opravdu Google ztrácí podíl ve prospěch ChatGPT? Barclays odpovídá

      18:00

      Seznamte se s devíti soukromými firmami zabývajícími se vývojem humanoidních robotů, které utvářejí budoucnost

      17:55

      Lilly očekává výsledky orforglipronu v léčbě obezity ve 3. čtvrtletí

      17:47

      Japonsko ruší schůzku s USA poté, co Washington požadoval zvýšení výdajů na obranu, informuje FT

      17:32

      Morgan Stanley uvádí 3 důvody, proč se Micronu „bude i nadále dařit“

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Nové léky Novo Nordisk by mohly podle prvních výsledků porazit lídry

      21 června, 2025

      Účastníci klinických studií s injekčním lékem na obezitu amycretin zhubli při nejvyšší dávce v průměru 24 % své tělesné hmotnosti....

      Zdroj: Bloomberg

      Nucor nabízí silný výhled zisků navzdory clům a posiluje důvěru investorů

      20 června, 2025
      Zdroj: Getty images

      IonQ se propadl o 25 % ze svých maxim. Je načase nakupovat akcie?

      20 června, 2025
      Zdroj: Getty Images

      IBM míří k revoluci v technologii na poli quantum computingu

      19 června, 2025
      Zdroj: Canva

      Podle managementu se hodnota Netflixu do 5 let zdvojnásobí

      18 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: BS
      ETF

      Trump Accounts chtějí změnit Ameriku od narození – investice od 0 let

      16 června, 2025

      Program novorozenětem přidělí investiční účet. Má to politický náboj – i tržní dopad. Nová legislativa navrhuje, aby každé dítě narozené...

      Nejčtenější zprávy.

      S&P 500 klesá, propad akcií výrobců čipů vykompenzoval naděje na snížení sazeb

      20 června, 2025

      Evropané povedou poslední jednání s Íránem, zatímco Trump zvažuje vstup do války

      19 června, 2025

      ČNB: Bankám v 1. čtvrtletí stoupl čistý zisk o 1,5 miliardy na 27,4 miliardy Kč

      17 června, 2025

      IBM míří k revoluci v technologii na poli quantum computingu

      19 června, 2025

      S&P 500 klesá kvůli zprávám, že USA se mohou připojit ke konfliktu s Íránem

      17 června, 2025

      Federální rezervní systém se začíná rozdělovat na dvě skupiny

      20 června, 2025

      Kroger roste díky změně návyků spotřebitelů a opatrnosti vůči clům

      21 června, 2025

      S&P 500 odevzdává aktuální zisky a uzavírá beze změny po rozhodnutí Fedu

      18 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.