Konkurence na čínském trhu s elektromobily se zintenzivní během následujících 2-3 let, a společnost BYD chce spolupracovat s Teslou.
BYD se snaží přežít v konkurenčním prostředí tím, že nabízí různé elektromobily, včetně luxusních modelů.
BYD uznává význam Tesly a vidí možnost spolupráce pro růst trhu s elektromobily.
BYD ohlásil očekávaný nárůst zisku o 74 % za poslední rok, zatímco Tesla čelila poklesu hrubého zisku o 15 % v roce 2023.
V Číně, kde se nachází nejrychleji rostoucí trh s elektromobily (EV), se v příštích dvou až třech letech očekává intenzivní konkurence mezi několika ambiciózními výrobci. Nedávno čínský výrobce baterií a elektromobilů BYD vyjádřil přání spojit své síly s průmyslovým titánem Tesla, aby urychlil expanzi tohoto trhu.
BYD se stává pozoruhodným hráčem v odvětví elektrických vozidel a v roce 2023 předstihne celkovou výrobu vozidel společnosti Tesla, v jejímž čele stojí miliardář Elon Musk. Stupňující se konkurence v rámci čínského trhu s elektromobily v posledních letech vedla k tomu, že některé elektromobily jsou cenově nejdostupnější na světě, uvádí Yunfei Li, generální ředitel pro branding a vztahy s veřejností společnosti BYD.
Při pondělní diskusi s novináři o budoucnosti tohoto odvětví Li prohlásil: “Myslím, že jde o nevyhnutelný proces, ale může to trvat ještě dva až tři roky. Nakonec bude mnoho značek, které nejsou schopny konkurovat na trhu, eliminováno.” Liovy poznámky přeložila do angličtiny stanice CNBC.
Tyto předpovědi podporují i nedávné statistiky, podle nichž “vozidla na nové energie”, zahrnující jak automobily poháněné pouze bateriemi, tak hybridní vozy, tvořila v loňském roce více než třetinu nových osobních vozidel prodaných v zemi. Vládní dotace a omezení registračních značek konvenčních automobilů tato čísla výrazně zvýšily. Současně začínající i zavedené automobilky lákají potenciální zákazníky na nejmodernější technologie ve svých nových nabídkách.
Společnost BYD předpokládá, že v tomto vysoce konkurenčním prostředí jako jedna z mála přežije, a to díky svému komplexnímu zapojení do dodavatelského řetězce a prozíravé strategii zaměřené na různé cenové segmenty spotřebitelů prostřednictvím specifických dílčích značek. Většina nabídky společnosti BYD spadá do kategorie vozidel pro masový trh. V předchozím roce společnost uvedla na trh také luxusní značku Yangwang, jejíž SUV U8 se může pochlubit cenou přesahující 1 milion jüanů (141 000 USD).
Společnost BYD si zachovává široké spektrum, a proto nabízí prémiový elektrický sedan Han, který se prodává v podobném cenovém rozpětí jako vozy Tesla, tedy nad 200 000 jüanů (28 000 USD). Tato strategická cenová politika a účinný marketing vedly k tomu, že společnost BYD v posledním čtvrtletí předstihla společnost Tesla v prodeji automobilů poháněných bateriemi.
Li o společnosti Tesla prohlásil: “Tesla je naším velmi respektovaným kolegou v oboru. Je také naším klientem,” čímž uznal klíčovou roli průkopníka v urychleném globálním růstu elektromobilů. Dále zdůraznil: “Myslím, že tento trh je velmi velký. Není to tak, že my musíme překonat je nebo oni nás. Naopak, BYD a Tesla společně, nebo více značek nových energetických vozidel společně, musíme přemýšlet o tom, jak zvětšit “koláč” nových energetických vozidel.”
Elon Musk během nedávného hovoru k výsledkům potvrdil, že BYD skutečně má status dodavatele společnosti Tesla.
Společnost BYD v pondělí v hlášení pro burzu cenných papírů v Šen-čenu oznámila, že její zisk se během uplynulého roku pravděpodobně zvýšil nejméně o 74 % a pohyboval se v rozmezí 29 až 31 miliard jüanů (4,09 až 4,37 miliardy USD). Společnost BYD prozatím nestanovila cíl pro výrobu vozidel v nadcházejícím roce.
Naproti tomu společnost Tesla vykázala v roce 2023 hrubý zisk ve výši 17,66 miliardy dolarů, což znamená 15% pokles oproti předchozímu roku. Čína tvoří přibližně 22 % celkových příjmů společnosti Tesla Inc. (TSLA).
Společnost BYD uspokojuje převážně potřeby čínského trhu, přičemž vyváží automobily také do Evropy, Jižní Ameriky a dalších částí Asie. Společnost potvrdila spolupráci s Evropskou unií při vyšetřování dotací pro čínské výrobce elektromobilů. Společnost BYD však projevila pevné odhodlání ke globální expanzi a zmínila se o plánech na užší spolupráci s místními partnery a založení továren na různých trzích.
V Číně, kde se nachází nejrychleji rostoucí trh s elektromobily , se v příštích dvou až třech letech očekává intenzivní konkurence mezi několika ambiciózními výrobci. Nedávno čínský výrobce baterií a elektromobilů BYD vyjádřil přání spojit své síly s průmyslovým titánem Tesla, aby urychlil expanzi tohoto trhu. BYD se stává pozoruhodným hráčem v odvětví elektrických vozidel a v roce 2023 předstihne celkovou výrobu vozidel společnosti Tesla, v jejímž čele stojí miliardář Elon Musk. Stupňující se konkurence v rámci čínského trhu s elektromobily v posledních letech vedla k tomu, že některé elektromobily jsou cenově nejdostupnější na světě, uvádí Yunfei Li, generální ředitel pro branding a vztahy s veřejností společnosti BYD. Při pondělní diskusi s novináři o budoucnosti tohoto odvětví Li prohlásil: “Myslím, že jde o nevyhnutelný proces, ale může to trvat ještě dva až tři roky. Nakonec bude mnoho značek, které nejsou schopny konkurovat na trhu, eliminováno.” Liovy poznámky přeložila do angličtiny stanice CNBC. Tyto předpovědi podporují i nedávné statistiky, podle nichž “vozidla na nové energie”, zahrnující jak automobily poháněné pouze bateriemi, tak hybridní vozy, tvořila v loňském roce více než třetinu nových osobních vozidel prodaných v zemi. Vládní dotace a omezení registračních značek konvenčních automobilů tato čísla výrazně zvýšily. Současně začínající i zavedené automobilky lákají potenciální zákazníky na nejmodernější technologie ve svých nových nabídkách. Společnost BYD předpokládá, že v tomto vysoce konkurenčním prostředí jako jedna z mála přežije, a to díky svému komplexnímu zapojení do dodavatelského řetězce a prozíravé strategii zaměřené na různé cenové segmenty spotřebitelů prostřednictvím specifických dílčích značek. Většina nabídky společnosti BYD spadá do kategorie vozidel pro masový trh. V předchozím roce společnost uvedla na trh také luxusní značku Yangwang, jejíž SUV U8 se může pochlubit cenou přesahující 1 milion jüanů . Společnost BYD si zachovává široké spektrum, a proto nabízí prémiový elektrický sedan Han, který se prodává v podobném cenovém rozpětí jako vozy Tesla, tedy nad 200 000 jüanů . Tato strategická cenová politika a účinný marketing vedly k tomu, že společnost BYD v posledním čtvrtletí předstihla společnost Tesla v prodeji automobilů poháněných bateriemi. Li o společnosti Tesla prohlásil: “Tesla je naším velmi respektovaným kolegou v oboru. Je také naším klientem,” čímž uznal klíčovou roli průkopníka v urychleném globálním růstu elektromobilů. Dále zdůraznil: “Myslím, že tento trh je velmi velký. Není to tak, že my musíme překonat je nebo oni nás. Naopak, BYD a Tesla společně, nebo více značek nových energetických vozidel společně, musíme přemýšlet o tom, jak zvětšit “koláč” nových energetických vozidel.” Elon Musk během nedávného hovoru k výsledkům potvrdil, že BYD skutečně má status dodavatele společnosti Tesla. Společnost BYD v pondělí v hlášení pro burzu cenných papírů v Šen-čenu oznámila, že její zisk se během uplynulého roku pravděpodobně zvýšil nejméně o 74 % a pohyboval se v rozmezí 29 až 31 miliard jüanů . Společnost BYD prozatím nestanovila cíl pro výrobu vozidel v nadcházejícím roce. Naproti tomu společnost Tesla vykázala v roce 2023 hrubý zisk ve výši 17,66 miliardy dolarů, což znamená 15% pokles oproti předchozímu roku. Čína tvoří přibližně 22 % celkových příjmů společnosti Tesla Inc. . Společnost BYD uspokojuje převážně potřeby čínského trhu, přičemž vyváží automobily také do Evropy, Jižní Ameriky a dalších částí Asie. Společnost potvrdila spolupráci s Evropskou unií při vyšetřování dotací pro čínské výrobce elektromobilů. Společnost BYD však projevila pevné odhodlání ke globální expanzi a zmínila se o plánech na užší spolupráci s místními partnery a založení továren na různých trzích. BYD Company Limited
Společnost Silvaco Group je poskytovatelem softwaru pro technologické počítačové navrhování (TCAD), elektronické navrhování automatizace (EDA) a polovodičového...