Akcie Toyoty rostou k rekordu. Proč se Ford a GM nemohou chytit?
Ve zdánlivě anomálním případě, na který upozornila nejnovější zpráva o výsledcích společnosti Toyota Motor Corp., se ukazuje, že tradiční automobilový průmysl není zdaleka v zoufalé situaci, přestože by to mohly naznačovat subjektivní údaje o cenách akcií společností General Motors (GM) a Ford Motor Co (F).
Toyota Motor Corp. překonala odhady Wall Street a zaznamenala impozantní provozní zisk, což vedlo k růstu jejích akcií na historický rekord.
Prognóza předpokládá provozní zisk za čtvrté fiskální čtvrtletí ve výši přibližně 4,4 miliardy USD.
Automobilový průmysl není zoufalý, ačkoli subjektivní údaje o cenách akcií GM a Fordu naznačují opak.
Ve snaze povzbudit náladu investorů společnost GM nedávno poskytla finanční výhled na rok 2024, který překračuje odhady analytiků.
Japonská automobilka Toyota Motor Corporation (TM) v úterý zaznamenala za své třetí fiskální čtvrtletí impozantní provozní zisk ve výši 11,3 miliardy dolarů, čímž překonala odhady Wall Street, které byly podle datové analytické společnosti FactSet stanoveny na 9,2 miliardy dolarů. Vysoké čtvrtletní výsledky způsobily, že americké depozitní certifikáty (ADR) společnosti kótované na burze v USA vzrostly během posledního úterního obchodování o 8,8 % na 220,82 USD. Pokud by ADR uzavřely na této úrovni, stanovily by nový historický rekord, nejvyšší od dostupných údajů z 15. března 1982 podle Dow Jones Market Data.
S přihlédnutím k těmto výrazným ziskům zvýšila Toyota svůj výhled provozního zisku pro celý fiskální rok končící v březnu 2023 na přibližně 33 miliard USD, oproti dříve odhadovaným 30 miliardám USD. Tato prognóza předpokládá provozní zisk za čtvrté fiskální čtvrtletí ve výši přibližně 4,4 miliardy USD.
Ačkoli se toto číslo zdá být o něco nižší, než předpovídá Wall Street, je třeba vzít v úvahu zásadní perspektivu, že úvodní kalendářní čtvrtletí roku obvykle představuje pro automobilky suboptimální podmínky. Bez ohledu na to lukrativnost, kterou Toyota v poslední zprávě o výsledcích hospodaření prokázala, vykresluje vzhledem k širšímu kontextu trhu celkově optimistický obraz zisku tradičního automobilového průmyslu.
Podstatné je, že ve zprávě o výsledcích je zdůrazněna výhrada týkající se výhledu prodeje společnosti na celý fiskální rok, která naznačuje mírné zpomalení prodeje jednotek, než se dříve předpokládalo. Automobilový gigant očekává, že za fiskální rok 2024 prodá téměř 9,5 milionu kusů, což je pokles oproti dřívější prognóze 9,6 milionu. Tato revidovaná prognóza zahrnuje prodej elektrifikovaných vozidel – složený z hybridů a bateriových elektromobilů -, který by měl činit přibližně 3,9 milionu kusů, což je číslo, které zůstane v zásadě nezměněno.
Zdroj: Getty Images
Nicméně i po této mírné úpravě výhledu prodejů zůstává situace v oblasti zisku společnosti na jednotku robustní. Ve světle úterních zisků se akcie Toyoty nyní obchodují za přibližně desetinásobek odhadovaného zisku kalendářního roku 2024. Akcie společnosti navíc za posledních 12 měsíců zaznamenaly vzestup o přibližně 50 %, což se projevilo na počátku obchodování.
Touha akcionářů GM a Fordu podílet se na uspokojení, kterému se v současné době těší akcionáři Toyoty, se nezdá být nemístná, vzhledem k tomu, že akcie GM se obchodují za 4,3násobek odhadovaného zisku za rok 2024 a akcie Fordu za 6,6násobek, přičemž obě akcie za posledních 12 měsíců poklesly o přibližně 7 %, resp. 10 %.
Americké automobilky jako General Motors Company (GM) a Ford Motor Company (F) za své výsledky nemohou zcela samy, vzhledem k tomu, že americký automobilový trh odráží slibná čísla. Prodej automobilů v USA zaznamenal v roce 2023 nárůst o přibližně 11 % a podle prognóz by se měl mírně zvýšit i v roce 2024.
Ve snaze povzbudit náladu investorů společnost GM nedávno poskytla finanční výhled na rok 2024, který překračuje odhady analytiků. GM očekává, že v roce 2024 dosáhne provozního zisku ve výši přibližně 13 miliard USD, zatímco konsenzuální odhad činil 11 miliard USD. Také společnost Ford má v úterý večer oznámit své hospodářské výsledky za čtvrté čtvrtletí.
Zdá se tedy, že současná představa na trzích je spíše pesimistická, pokud jde o vyhlídky automobilek jako GM a Ford. Na základě současného vývoje na trhu nelze popřít, že tradiční automobilový byznys není zdaleka odsouzen k zániku a že má v širším automobilovém průmyslu svůj vlastní prostor a životaschopnost.
Japonská automobilka Toyota Motor Corporation v úterý zaznamenala za své třetí fiskální čtvrtletí impozantní provozní zisk ve výši 11,3 miliardy dolarů, čímž překonala odhady Wall Street, které byly podle datové analytické společnosti FactSet stanoveny na 9,2 miliardy dolarů. Vysoké čtvrtletní výsledky způsobily, že americké depozitní certifikáty společnosti kótované na burze v USA vzrostly během posledního úterního obchodování o 8,8 % na 220,82 USD. Pokud by ADR uzavřely na této úrovni, stanovily by nový historický rekord, nejvyšší od dostupných údajů z 15. března 1982 podle Dow Jones Market Data. S přihlédnutím k těmto výrazným ziskům zvýšila Toyota svůj výhled provozního zisku pro celý fiskální rok končící v březnu 2023 na přibližně 33 miliard USD, oproti dříve odhadovaným 30 miliardám USD. Tato prognóza předpokládá provozní zisk za čtvrté fiskální čtvrtletí ve výši přibližně 4,4 miliardy USD.Ačkoli se toto číslo zdá být o něco nižší, než předpovídá Wall Street, je třeba vzít v úvahu zásadní perspektivu, že úvodní kalendářní čtvrtletí roku obvykle představuje pro automobilky suboptimální podmínky. Bez ohledu na to lukrativnost, kterou Toyota v poslední zprávě o výsledcích hospodaření prokázala, vykresluje vzhledem k širšímu kontextu trhu celkově optimistický obraz zisku tradičního automobilového průmyslu.Podstatné je, že ve zprávě o výsledcích je zdůrazněna výhrada týkající se výhledu prodeje společnosti na celý fiskální rok, která naznačuje mírné zpomalení prodeje jednotek, než se dříve předpokládalo. Automobilový gigant očekává, že za fiskální rok 2024 prodá téměř 9,5 milionu kusů, což je pokles oproti dřívější prognóze 9,6 milionu. Tato revidovaná prognóza zahrnuje prodej elektrifikovaných vozidel – složený z hybridů a bateriových elektromobilů -, který by měl činit přibližně 3,9 milionu kusů, což je číslo, které zůstane v zásadě nezměněno.Nicméně i po této mírné úpravě výhledu prodejů zůstává situace v oblasti zisku společnosti na jednotku robustní. Ve světle úterních zisků se akcie Toyoty nyní obchodují za přibližně desetinásobek odhadovaného zisku kalendářního roku 2024. Akcie společnosti navíc za posledních 12 měsíců zaznamenaly vzestup o přibližně 50 %, což se projevilo na počátku obchodování.Touha akcionářů GM a Fordu podílet se na uspokojení, kterému se v současné době těší akcionáři Toyoty, se nezdá být nemístná, vzhledem k tomu, že akcie GM se obchodují za 4,3násobek odhadovaného zisku za rok 2024 a akcie Fordu za 6,6násobek, přičemž obě akcie za posledních 12 měsíců poklesly o přibližně 7 %, resp. 10 %.Americké automobilky jako General Motors Company a Ford Motor Company za své výsledky nemohou zcela samy, vzhledem k tomu, že americký automobilový trh odráží slibná čísla. Prodej automobilů v USA zaznamenal v roce 2023 nárůst o přibližně 11 % a podle prognóz by se měl mírně zvýšit i v roce 2024. Ve snaze povzbudit náladu investorů společnost GM nedávno poskytla finanční výhled na rok 2024, který překračuje odhady analytiků. GM očekává, že v roce 2024 dosáhne provozního zisku ve výši přibližně 13 miliard USD, zatímco konsenzuální odhad činil 11 miliard USD. Také společnost Ford má v úterý večer oznámit své hospodářské výsledky za čtvrté čtvrtletí. Zdá se tedy, že současná představa na trzích je spíše pesimistická, pokud jde o vyhlídky automobilek jako GM a Ford. Na základě současného vývoje na trhu nelze popřít, že tradiční automobilový byznys není zdaleka odsouzen k zániku a že má v širším automobilovém průmyslu svůj vlastní prostor a životaschopnost.
Společnost AppLovin, významný hráč v oblasti reklamních technologií, znovu přitáhla pozornost investorů i analytiků poté, co ve středu oznámila výsledky...