Klíčové body
- Čína dominuje trhu s elektromobily, kde rostoucí zisky přitahují analytiky k zvýšení cílových cen akcií.
- Společnost Tesla čelí tlaku na čínském trhu, což otevírá prostor pro místní hráče jako Li Auto a Xpeng.
- Analytici zvyšují cílové ceny pro akcie Li Auto po úspěšném čtvrtletí a rozvoji nových modelů, očekávajíce další růst.
- Čínští výrobci elektromobilů expandují na zahraniční trhy, ale čelí výzvám při získávání pozice v USA kvůli obavám o bezpečnost.
Tato asijská země vládne jako nejvýznamnější automobilový trh na světě, který se vyznačuje minimálně 30% mírou rozšíření vozidel na novou energii. Značná část těchto automobilů pochází od domácích značek.
Životně důležité statistiky rozložení prodejů ze zprávy společnosti Morgan Stanley z 28. února ukázaly, že v lednu došlo k výraznému poklesu tržního podílu společnosti Tesla China, a to především ve větších městech na pevnině. Tento pokles překvapivě přichází navzdory sérii oznámených snížení cen ve stejném měsíci. Mezitím domácí konkurenti Xpeng a Nio zaznamenali ztrátu svých tržních podílů v různých regionech. Naproti tomu společnost BYD vykázala zisky výhradně ve velkých městech, ale zaznamenala ztráty v málo rozvinutých oblastech v důsledku zvýšené konkurence ze strany státních konkurentů.
BYD Company Limited
Li Auto, další čínský hráč na trhu s elektromobily, rovněž zaznamenal mírný pokles svého tržního podílu. Analytici Morgan Stanley předpokládali, že oznámení nových modelů vozidel by mohlo potenciálně katalyzovat růst jeho tržních výsledků. Automobilka, která těží ze strategického přístupu k obavám zákazníků z dojezdu, nedávno představila Li Mega, svůj první automobil plně poháněný bateriemi. Předtím společnost Li Auto uváděla na trh pouze sportovně-užitkové vozy

Výrobce automobilů kótovaný na burze v Hongkongu a USA minulý týden překonal předpovědi společnosti FactSet ohledně zisku, což vedlo k prudkému růstu cen jeho akcií. Analytici Deutsche Bank předpověděli firmě světlou budoucnost, ponechali nákupní rating a zvýšili cílovou cenu na 50 USD za akcii.
Tyto optimistické předpovědi jsou výsledkem působivé hrubé ziskové marže společnosti Li Auto za čtvrté čtvrtletí, která dosáhla 23,5 % a překonala očekávaných 21 %. Vedení výrobce elektromobilů předpokládá, že hrubá marže se může pohybovat mezi 10 a 25 %, ale obecně by se měla udržet nad hranicí 20 %. Dosud akcie Li Auto zaznamenaly v průběhu roku růstový trend přes 20 % a navzdory relativně nízkému počtu 20 251 dodaných vozů v únoru je vedení optimistické, že v březnu dojde k oživení na 50 000 dodaných vozů.
Vzhledem k vysokým hrubým ziskovým maržím společnosti Li Auto a potenciálnímu nárůstu prodejů zvýšili analytici Bank of America Securities minulý týden prognózu objemu prodejů, zisku na akcii a cílovou cenu na 57 USD za akcii a ponechali pro akcie nákupní doporučení. Pozoruhodné je, že společnost Li Auto plánuje v brzké době uvést na trh s elektromobily tři další vozy pouze na baterie a tento měsíc začne dodávat svůj nový model Li Mega.
Na čínském trhu s elektromobily však přetrvává silná konkurence. Nová značka elektromobilů Aito, za kterou stojí společnost Huawei, oznámila, že v únoru dodala 21 142 vozů, což překonalo dodávky společnosti Li Auto. Společnosti Aito se daří chrlit vozy v o něco nižší cenové relaci než jejím konkurentům a odhalila více než 50 000 předběžných objednávek na svůj nový model SUV M9. V současné době společnost Aito nenabízí víceúčelové vozidlo.
Li Auto Inc.
Společnost Seres, která za značkou stojí, odhalila v únoru nárůst výroby vozů na více než 32 000 kusů, což znamená přibližně 250% nárůst oproti předchozímu roku. Akcie firmy kótované na burze v Šanghaji zaznamenaly v letošním roce 21% nárůst, což znázorňuje pozitivní vývoj výkonnosti trhu.
Čínští výrobci elektromobilů rozšiřují své obzory i mimo domácí trh a s elektromobily vstupují do Evropy a na další lukrativní trhy. Ve skutečnosti Čína v uplynulém roce soupeřila s Japonskem, pokud jde o největší globální vývoz automobilů. Přestože společnost Li Auto zpočátku uplatňovala strategii omezenou na Čínu, uvedla, že po zavedení místního prodeje a služeb na Blízkém východě a ve střední Asii zahájí do konce roku dodávky do zámoří.
V rámci podobné expanze na zahraniční trhy oznámila společnost Nio uzavření licenční smlouvy na technologie se společností Forseven, dceřinou společností CYVN Holdings, která je ve vlastnictví Abu Dhabi. Značka EV, která v únoru dodala něco přes 8 100 vozů, již prodává vozy v Norsku a dalších částech Evropy.
NIO Inc.
Navzdory úspěšným trajektoriím v Číně se tamní výrobci elektromobilů potýkají se získáním výrazné dynamiky na americkém trhu. Samostatně Bílý dům minulý čtvrtek uvedl, že dává podnět k prošetření, zda dovoz čínských vozidel může představovat pro USA riziko pro národní bezpečnost.
Závěrem lze říci, že zatímco vzestup akciové hry na čínském trhu s elektromobily je stále přesvědčivější, pevnější půdu na zahraničních trzích je třeba ještě dobýt. Zatímco svět sleduje, vrcholní představitelé, včetně čínského prezidenta Si Ťin-pchinga, ve svých strategických prioritách upozaďují další podporu rozvoje vozidel na novou energii, zejména se zaměřením na výstavbu nabíjecí infrastruktury.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky