Čína dominuje trhu s elektromobily, kde rostoucí zisky přitahují analytiky k zvýšení cílových cen akcií.
Společnost Tesla čelí tlaku na čínském trhu, což otevírá prostor pro místní hráče jako Li Auto a Xpeng.
Analytici zvyšují cílové ceny pro akcie Li Auto po úspěšném čtvrtletí a rozvoji nových modelů, očekávajíce další růst.
Čínští výrobci elektromobilů expandují na zahraniční trhy, ale čelí výzvám při získávání pozice v USA kvůli obavám o bezpečnost.
V souvislosti se spekulativními zprávami o možném odchodu společnosti Apple z trhu s elektromobily (EV) a o tom, že společnost Tesla ztrácí své postavení na trhu v konkrétních čínských lokalitách, má nyní většina ziskových akcií EV pravděpodobně kořeny v Číně. Tato asijská země vládne jako nejvýznamnější automobilový trh na světě, který se vyznačuje minimálně 30% mírou rozšíření vozidel na novou energii. Značná část těchto automobilů pochází od domácích značek.
Životně důležité statistiky rozložení prodejů ze zprávy společnosti Morgan Stanley z 28. února ukázaly, že v lednu došlo k výraznému poklesu tržního podílu společnosti Tesla China, a to především ve větších městech na pevnině. Tento pokles překvapivě přichází navzdory sérii oznámených snížení cen ve stejném měsíci. Mezitím domácí konkurenti Xpeng a Nio zaznamenali ztrátu svých tržních podílů v různých regionech. Naproti tomu společnost BYD vykázala zisky výhradně ve velkých městech, ale zaznamenala ztráty v málo rozvinutých oblastech v důsledku zvýšené konkurence ze strany státních konkurentů.
Li Auto, další čínský hráč na trhu s elektromobily, rovněž zaznamenal mírný pokles svého tržního podílu. Analytici Morgan Stanley předpokládali, že oznámení nových modelů vozidel by mohlo potenciálně katalyzovat růst jeho tržních výsledků. Automobilka, která těží ze strategického přístupu k obavám zákazníků z dojezdu, nedávno představila Li Mega, svůj první automobil plně poháněný bateriemi. Předtím společnost Li Auto uváděla na trh pouze sportovně-užitkové vozy (SUV) fungující na hybridní technologii vybavené palivovou nádrží pro dobíjení baterií. Touto metodou se společnost Li Auto rychle propracovala nahoru a dodávala desítky tisíc vozů měsíčně, čímž si zajistila pozici nejprodávanějšího startupu.
Zdroj: Getty Images
Výrobce automobilů kótovaný na burze v Hongkongu a USA minulý týden překonal předpovědi společnosti FactSet ohledně zisku, což vedlo k prudkému růstu cen jeho akcií. Analytici Deutsche Bank předpověděli firmě světlou budoucnost, ponechali nákupní rating a zvýšili cílovou cenu na 50 USD za akcii.
Tyto optimistické předpovědi jsou výsledkem působivé hrubé ziskové marže společnosti Li Auto za čtvrté čtvrtletí, která dosáhla 23,5 % a překonala očekávaných 21 %. Vedení výrobce elektromobilů předpokládá, že hrubá marže se může pohybovat mezi 10 a 25 %, ale obecně by se měla udržet nad hranicí 20 %. Dosud akcie Li Auto zaznamenaly v průběhu roku růstový trend přes 20 % a navzdory relativně nízkému počtu 20 251 dodaných vozů v únoru je vedení optimistické, že v březnu dojde k oživení na 50 000 dodaných vozů.
Vzhledem k vysokým hrubým ziskovým maržím společnosti Li Auto a potenciálnímu nárůstu prodejů zvýšili analytici Bank of America Securities minulý týden prognózu objemu prodejů, zisku na akcii a cílovou cenu na 57 USD za akcii a ponechali pro akcie nákupní doporučení. Pozoruhodné je, že společnost Li Auto plánuje v brzké době uvést na trh s elektromobily tři další vozy pouze na baterie a tento měsíc začne dodávat svůj nový model Li Mega.
Na čínském trhu s elektromobily však přetrvává silná konkurence. Nová značka elektromobilů Aito, za kterou stojí společnost Huawei, oznámila, že v únoru dodala 21 142 vozů, což překonalo dodávky společnosti Li Auto. Společnosti Aito se daří chrlit vozy v o něco nižší cenové relaci než jejím konkurentům a odhalila více než 50 000 předběžných objednávek na svůj nový model SUV M9. V současné době společnost Aito nenabízí víceúčelové vozidlo.
Společnost Seres, která za značkou stojí, odhalila v únoru nárůst výroby vozů na více než 32 000 kusů, což znamená přibližně 250% nárůst oproti předchozímu roku. Akcie firmy kótované na burze v Šanghaji zaznamenaly v letošním roce 21% nárůst, což znázorňuje pozitivní vývoj výkonnosti trhu.
Čínští výrobci elektromobilů rozšiřují své obzory i mimo domácí trh a s elektromobily vstupují do Evropy a na další lukrativní trhy. Ve skutečnosti Čína v uplynulém roce soupeřila s Japonskem, pokud jde o největší globální vývoz automobilů. Přestože společnost Li Auto zpočátku uplatňovala strategii omezenou na Čínu, uvedla, že po zavedení místního prodeje a služeb na Blízkém východě a ve střední Asii zahájí do konce roku dodávky do zámoří.
V rámci podobné expanze na zahraniční trhy oznámila společnost Nio uzavření licenční smlouvy na technologie se společností Forseven, dceřinou společností CYVN Holdings, která je ve vlastnictví Abu Dhabi. Značka EV, která v únoru dodala něco přes 8 100 vozů, již prodává vozy v Norsku a dalších částech Evropy.
Navzdory úspěšným trajektoriím v Číně se tamní výrobci elektromobilů potýkají se získáním výrazné dynamiky na americkém trhu. Samostatně Bílý dům minulý čtvrtek uvedl, že dává podnět k prošetření, zda dovoz čínských vozidel může představovat pro USA riziko pro národní bezpečnost.
Závěrem lze říci, že zatímco vzestup akciové hry na čínském trhu s elektromobily je stále přesvědčivější, pevnější půdu na zahraničních trzích je třeba ještě dobýt. Zatímco svět sleduje, vrcholní představitelé, včetně čínského prezidenta Si Ťin-pchinga, ve svých strategických prioritách upozaďují další podporu rozvoje vozidel na novou energii, zejména se zaměřením na výstavbu nabíjecí infrastruktury.
V souvislosti se spekulativními zprávami o možném odchodu společnosti Apple z trhu s elektromobily a o tom, že společnost Tesla ztrácí své postavení na trhu v konkrétních čínských lokalitách, má nyní většina ziskových akcií EV pravděpodobně kořeny v Číně. Tato asijská země vládne jako nejvýznamnější automobilový trh na světě, který se vyznačuje minimálně 30% mírou rozšíření vozidel na novou energii. Značná část těchto automobilů pochází od domácích značek. Životně důležité statistiky rozložení prodejů ze zprávy společnosti Morgan Stanley z 28. února ukázaly, že v lednu došlo k výraznému poklesu tržního podílu společnosti Tesla China, a to především ve větších městech na pevnině. Tento pokles překvapivě přichází navzdory sérii oznámených snížení cen ve stejném měsíci. Mezitím domácí konkurenti Xpeng a Nio zaznamenali ztrátu svých tržních podílů v různých regionech. Naproti tomu společnost BYD vykázala zisky výhradně ve velkých městech, ale zaznamenala ztráty v málo rozvinutých oblastech v důsledku zvýšené konkurence ze strany státních konkurentů. BYD Company Limited Li Auto, další čínský hráč na trhu s elektromobily, rovněž zaznamenal mírný pokles svého tržního podílu. Analytici Morgan Stanley předpokládali, že oznámení nových modelů vozidel by mohlo potenciálně katalyzovat růst jeho tržních výsledků. Automobilka, která těží ze strategického přístupu k obavám zákazníků z dojezdu, nedávno představila Li Mega, svůj první automobil plně poháněný bateriemi. Předtím společnost Li Auto uváděla na trh pouze sportovně-užitkové vozy fungující na hybridní technologii vybavené palivovou nádrží pro dobíjení baterií. Touto metodou se společnost Li Auto rychle propracovala nahoru a dodávala desítky tisíc vozů měsíčně, čímž si zajistila pozici nejprodávanějšího startupu. Výrobce automobilů kótovaný na burze v Hongkongu a USA minulý týden překonal předpovědi společnosti FactSet ohledně zisku, což vedlo k prudkému růstu cen jeho akcií. Analytici Deutsche Bank předpověděli firmě světlou budoucnost, ponechali nákupní rating a zvýšili cílovou cenu na 50 USD za akcii. Tyto optimistické předpovědi jsou výsledkem působivé hrubé ziskové marže společnosti Li Auto za čtvrté čtvrtletí, která dosáhla 23,5 % a překonala očekávaných 21 %. Vedení výrobce elektromobilů předpokládá, že hrubá marže se může pohybovat mezi 10 a 25 %, ale obecně by se měla udržet nad hranicí 20 %. Dosud akcie Li Auto zaznamenaly v průběhu roku růstový trend přes 20 % a navzdory relativně nízkému počtu 20 251 dodaných vozů v únoru je vedení optimistické, že v březnu dojde k oživení na 50 000 dodaných vozů. Vzhledem k vysokým hrubým ziskovým maržím společnosti Li Auto a potenciálnímu nárůstu prodejů zvýšili analytici Bank of America Securities minulý týden prognózu objemu prodejů, zisku na akcii a cílovou cenu na 57 USD za akcii a ponechali pro akcie nákupní doporučení. Pozoruhodné je, že společnost Li Auto plánuje v brzké době uvést na trh s elektromobily tři další vozy pouze na baterie a tento měsíc začne dodávat svůj nový model Li Mega. Na čínském trhu s elektromobily však přetrvává silná konkurence. Nová značka elektromobilů Aito, za kterou stojí společnost Huawei, oznámila, že v únoru dodala 21 142 vozů, což překonalo dodávky společnosti Li Auto. Společnosti Aito se daří chrlit vozy v o něco nižší cenové relaci než jejím konkurentům a odhalila více než 50 000 předběžných objednávek na svůj nový model SUV M9. V současné době společnost Aito nenabízí víceúčelové vozidlo. Li Auto Inc. Společnost Seres, která za značkou stojí, odhalila v únoru nárůst výroby vozů na více než 32 000 kusů, což znamená přibližně 250% nárůst oproti předchozímu roku. Akcie firmy kótované na burze v Šanghaji zaznamenaly v letošním roce 21% nárůst, což znázorňuje pozitivní vývoj výkonnosti trhu. Čínští výrobci elektromobilů rozšiřují své obzory i mimo domácí trh a s elektromobily vstupují do Evropy a na další lukrativní trhy. Ve skutečnosti Čína v uplynulém roce soupeřila s Japonskem, pokud jde o největší globální vývoz automobilů. Přestože společnost Li Auto zpočátku uplatňovala strategii omezenou na Čínu, uvedla, že po zavedení místního prodeje a služeb na Blízkém východě a ve střední Asii zahájí do konce roku dodávky do zámoří. V rámci podobné expanze na zahraniční trhy oznámila společnost Nio uzavření licenční smlouvy na technologie se společností Forseven, dceřinou společností CYVN Holdings, která je ve vlastnictví Abu Dhabi. Značka EV, která v únoru dodala něco přes 8 100 vozů, již prodává vozy v Norsku a dalších částech Evropy. NIO Inc. Navzdory úspěšným trajektoriím v Číně se tamní výrobci elektromobilů potýkají se získáním výrazné dynamiky na americkém trhu. Samostatně Bílý dům minulý čtvrtek uvedl, že dává podnět k prošetření, zda dovoz čínských vozidel může představovat pro USA riziko pro národní bezpečnost. Závěrem lze říci, že zatímco vzestup akciové hry na čínském trhu s elektromobily je stále přesvědčivější, pevnější půdu na zahraničních trzích je třeba ještě dobýt. Zatímco svět sleduje, vrcholní představitelé, včetně čínského prezidenta Si Ťin-pchinga, ve svých strategických prioritách upozaďují další podporu rozvoje vozidel na novou energii, zejména se zaměřením na výstavbu nabíjecí infrastruktury.
Pravidelné investování se stává stále oblíbenější volbou pro ty, kteří chtějí dosáhnout zhodnocení svých finančních prostředků. Na rozdíl od běžného...