Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Může hybridní pohon překonat růstové problémy elektromobilů?

Americká automobilka se snaží nedělat stejné chyby jako v 80.

David Škvára Autor: David Škvára
29 dubna, 2024
5 min. čtení
Zdroj: Shutterstock

Zdroj: Shutterstock

5 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Ford (F) se stále ohání svými plány v oblasti elektromobilů, ale v zákulisí se přeorientovává na modely se zážehovými motory
  • Spotřebitelé svými dolary hlasují, že nemají zájem o elektromobily na baterie, ale dávají přednost hybridům
  • Vzhledem ke změkčení automobilového trhu se obrat automobilky může zastavit, protože čelí vyšším nákladům

letech minulého století.

Společnost Ford (NYSE:F) dosáhla v prvním čtvrtletí úctyhodných výsledků, které nesplnily očekávání Wall Street ohledně horního řádku a překonaly odhady ohledně dolního řádku. Automobilka rovněž zachovala svůj celoroční výhled, takže trh zatajil dech nad tím, kam se akcie Fordu vydají příště.

Automobilový průmysl už není tak silný jako kdysi a vládní nařízení o elektromobilech stále podkopávají pokrok automobilek. Trh s elektrickými vozidly není zdaleka tak velký, jak se kdysi hvězdně vyhlížející analytici a politici domnívali, a to vede k nehospodárnému, ztráty vyvolávajícímu provozu.

Ford sice musí své snahy o elektromobily líčit s úsměvem, aby uspokojil regulační orgány, ale zároveň vkládá více prostředků do benzinových motorů. To je pro akcie Fordu dobrou vizitkou, protože zákazníci chtějí spolehlivost, kterou přináší spalovací motor. Jsou to také ziskovější vozidla, což urychlí pokračující obrat Fordu.

Zdroj: Ford

Přeřazení na vyšší rychlostní stupeň u elektrických vozidel

Ford dosáhl v prvním čtvrtletí tržeb ve výši 42,8 miliardy dolarů, což jen těsně zaostalo za očekáváním analytiků ve výši 42,9 miliardy dolarů. Zisk 49 centů na akcii snadno překonal odhady 43 centů, ale oproti předchozímu roku se snížil o 22 %.

Advertisement

Vedení společnosti zopakovalo celoroční výhled provozního zisku v rozmezí 10 až 12 miliard dolarů, ale očekává, že vytvoří 6,5 až 7,5 miliardy dolarů volného peněžního toku, což je mírně nad předchozím výhledem 6 až 7 miliard dolarů. Důvodem je skutečnost, že Ford ustupuje od výroby plně bateriových elektromobilů a vyrábí více hybridů.

Chcete využít této příležitosti?

Toyota Motors (NYSE:TM) táhne celý automobilový průmysl. V prvním čtvrtletí zaznamenala masivní 20% skok v objemu prodeje, protože prodej hybridních vozidel nadále ukrajuje z prodeje konkurence.

Toyota brzy odhadla, že BEV jsou hroznou volbou, na kterou by se měla zaměřit, a tak místo nich zvolila hybridy, které kupujícím poskytly hledanou spolehlivost benzinového pohonu a zároveň dodaly nákupu zelený lesk.

Elektrifikované vozy (ano, Toyota vyrábí několik BEV) nyní tvoří 36,6 % jejích celkových prodejů. Ford, General Motors (NYSE:GM) a další výrobci automobilů prozřeli.

Ford ve svém celoročním výhledu uvedl, že jeho „závazek kapitálové disciplíny a efektivity … odpovídá investicím na podporu elektromobilů revidovaným očekáváním ohledně tempa zavádění elektromobilů zákazníky“. V podstatě je kupující nechtějí a my je nevyrábíme. Alespoň ne tolik jako dříve.

Přijetí hybridního modelu

Prodeje hybridních vozů Ford vzrostly v 1. čtvrtletí o 36 % a za celý rok mají předpoklady k 40% růstu. Maverick je nejprodávanějším hybridním vozem v zemi a Ford nyní dodává zákazníkům i plnohodnotné hybridní vozy. Ford tvrdí, že je odhodlán do konce desetiletí vyrábět hybridní verze všech vozidel, která v Severní Americe vyrábí.

Jeho řada třířadých vozidel BEV byla rovněž posunuta z roku 2025 na rok 2027. Ford v podstatě čeká, až nová technologie baterií dožene požadavky trhu, a teprve poté do jejich vývoje investuje další peníze.

Segment Model E, v němž se nachází divize BEV společnosti Ford, zaznamenal v tomto čtvrtletí pokles tržeb a zároveň provozní ztrátu ve výši 1,3 miliardy dolarů.

Ford tvrdí, že náklady se v průběhu roku sníží, ale horní linie bude nadále trpět. Mezitím se bude naplno věnovat hybridům. Poučení!

Suma sumárum

Automobilový průmysl zpomaluje. Dubnové prodeje nových vozů skončily pod očekáváním, a to navzdory velkému nárůstu prodejů Toyoty a její divize Lexus. Prodeje vypadaly tak dobře jen díky Toyotě. Celoroční průběžný prodej ve výši 15,7 milionu byl o 0,4 % vyšší než loni, ale byl pod očekáváním.

Pozoruhodné je, že zásoby na prodejních místech byly letos o 50 % vyšší než před rokem. To sice svědčí o tom, že nedostatek, který trápil celé odvětví, se konečně zmírnil (i když zvyšoval zisky automobilek), ale zároveň to znamená, že prodeje měly být mnohem vyšší.

Politika Federálního rezervního systému, která zvyšuje a prodlužuje úrokové sazby, by mohla mít na prodeje automobilů velký vliv. Zdražení financování není podporou prodeje.

Ford také ztrácí prodeje ve prospěch zahraničních konkurentů, zejména Toyoty. Připomíná to, jak japonské automobilky v 80. letech minulého století porazily Detroit tím, že řidičům nabídly úsporné vozy, zatímco američtí výrobci vyráběli žrouty benzinu.

Nyní jim dávají žádanější hybridní vozy, zatímco Detroit lpí na BEV.

Vyšší náklady způsobené úrokovými sazbami a oživujícími odbory také podkopávají obrat Fordu. Automobilka se poměrně rychle poučí, ale v důsledku toho se ještě mnoho let nedočká plného zotavení. Investoři by možná chtěli počkat, než se posadí na sedadlo řidiče.

Zdroj: Getty Images
letech minulého století.Společnost Ford dosáhla v prvním čtvrtletí úctyhodných výsledků, které nesplnily očekávání Wall Street ohledně horního řádku a překonaly odhady ohledně dolního řádku. Automobilka rovněž zachovala svůj celoroční výhled, takže trh zatajil dech nad tím, kam se akcie Fordu vydají příště.Automobilový průmysl už není tak silný jako kdysi a vládní nařízení o elektromobilech stále podkopávají pokrok automobilek. Trh s elektrickými vozidly není zdaleka tak velký, jak se kdysi hvězdně vyhlížející analytici a politici domnívali, a to vede k nehospodárnému, ztráty vyvolávajícímu provozu.Ford sice musí své snahy o elektromobily líčit s úsměvem, aby uspokojil regulační orgány, ale zároveň vkládá více prostředků do benzinových motorů. To je pro akcie Fordu dobrou vizitkou, protože zákazníci chtějí spolehlivost, kterou přináší spalovací motor. Jsou to také ziskovější vozidla, což urychlí pokračující obrat Fordu.Ford dosáhl v prvním čtvrtletí tržeb ve výši 42,8 miliardy dolarů, což jen těsně zaostalo za očekáváním analytiků ve výši 42,9 miliardy dolarů. Zisk 49 centů na akcii snadno překonal odhady 43 centů, ale oproti předchozímu roku se snížil o 22 %.Vedení společnosti zopakovalo celoroční výhled provozního zisku v rozmezí 10 až 12 miliard dolarů, ale očekává, že vytvoří 6,5 až 7,5 miliardy dolarů volného peněžního toku, což je mírně nad předchozím výhledem 6 až 7 miliard dolarů. Důvodem je skutečnost, že Ford ustupuje od výroby plně bateriových elektromobilů a vyrábí více hybridů. Chcete využít této příležitosti?Toyota Motors táhne celý automobilový průmysl. V prvním čtvrtletí zaznamenala masivní 20% skok v objemu prodeje, protože prodej hybridních vozidel nadále ukrajuje z prodeje konkurence.Toyota brzy odhadla, že BEV jsou hroznou volbou, na kterou by se měla zaměřit, a tak místo nich zvolila hybridy, které kupujícím poskytly hledanou spolehlivost benzinového pohonu a zároveň dodaly nákupu zelený lesk.Elektrifikované vozy nyní tvoří 36,6 % jejích celkových prodejů. Ford, General Motors a další výrobci automobilů prozřeli.Ford ve svém celoročním výhledu uvedl, že jeho „závazek kapitálové disciplíny a efektivity … odpovídá investicím na podporu elektromobilů revidovaným očekáváním ohledně tempa zavádění elektromobilů zákazníky“. V podstatě je kupující nechtějí a my je nevyrábíme. Alespoň ne tolik jako dříve.Prodeje hybridních vozů Ford vzrostly v 1. čtvrtletí o 36 % a za celý rok mají předpoklady k 40% růstu. Maverick je nejprodávanějším hybridním vozem v zemi a Ford nyní dodává zákazníkům i plnohodnotné hybridní vozy. Ford tvrdí, že je odhodlán do konce desetiletí vyrábět hybridní verze všech vozidel, která v Severní Americe vyrábí.Jeho řada třířadých vozidel BEV byla rovněž posunuta z roku 2025 na rok 2027. Ford v podstatě čeká, až nová technologie baterií dožene požadavky trhu, a teprve poté do jejich vývoje investuje další peníze.Segment Model E, v němž se nachází divize BEV společnosti Ford, zaznamenal v tomto čtvrtletí pokles tržeb a zároveň provozní ztrátu ve výši 1,3 miliardy dolarů.Ford tvrdí, že náklady se v průběhu roku sníží, ale horní linie bude nadále trpět. Mezitím se bude naplno věnovat hybridům. Poučení!Automobilový průmysl zpomaluje. Dubnové prodeje nových vozů skončily pod očekáváním, a to navzdory velkému nárůstu prodejů Toyoty a její divize Lexus. Prodeje vypadaly tak dobře jen díky Toyotě. Celoroční průběžný prodej ve výši 15,7 milionu byl o 0,4 % vyšší než loni, ale byl pod očekáváním.Pozoruhodné je, že zásoby na prodejních místech byly letos o 50 % vyšší než před rokem. To sice svědčí o tom, že nedostatek, který trápil celé odvětví, se konečně zmírnil , ale zároveň to znamená, že prodeje měly být mnohem vyšší.Politika Federálního rezervního systému, která zvyšuje a prodlužuje úrokové sazby, by mohla mít na prodeje automobilů velký vliv. Zdražení financování není podporou prodeje.Ford také ztrácí prodeje ve prospěch zahraničních konkurentů, zejména Toyoty. Připomíná to, jak japonské automobilky v 80. letech minulého století porazily Detroit tím, že řidičům nabídly úsporné vozy, zatímco američtí výrobci vyráběli žrouty benzinu.Nyní jim dávají žádanější hybridní vozy, zatímco Detroit lpí na BEV.Vyšší náklady způsobené úrokovými sazbami a oživujícími odbory také podkopávají obrat Fordu. Automobilka se poměrně rychle poučí, ale v důsledku toho se ještě mnoho let nedočká plného zotavení. Investoři by možná chtěli počkat, než se posadí na sedadlo řidiče.
Tagy: fford

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Advertisement

      Breaking.

      17:00

      Mohou akcie leteckého průmyslu nadále překonávat trh? Bernstein odpovídá

      16:48

      Exkluzivně: Amazon plánuje opustit vlastní software pro Android při obnově tabletů Fire, uvádějí zdroje

      16:36

      Analog Devices předpovídá optimistické výsledky díky silné průmyslové poptávce

      16:24

      Akcie Rocket Pharmaceuticals prudce vzrostly poté, co FDA zrušila klinické pozastavení

      16:12

      S úspěšností 83 % je tento AI poháněný výběrce akcií nyní o více než 120 % výše

      16:00

      Rubicon Research podává dodatek k DRHP, ukazuje trojnásobný provozní zisk před IPO

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Bloomberg
      Akcie

      Citi výrazně zvyšuje hodnocení Nu Holdings a očekává zrychlení růstu zisků

      20 srpna, 2025

      Společnost Nu Holdings, brazilská finanční skupina zaměřená na digitální bankovnictví, se dostala do centra pozornosti investorů poté, co Citi výrazně...

      Zdroj: Getty Images

      Bank of America zvyšuje hodnocení Snowflake před zveřejněním výsledků

      20 srpna, 2025
      Zdroj: Shuangdeng

      IPO Shuangdeng: čínský lídr v oblasti baterií míří na hongkongskou burzu

      20 srpna, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Výsledky Palo Alto přinesly nový optimismus pro kybernetickou bezpečnost

      20 srpna, 2025
      Zdroj: MHill Chicago

      McGraw Hill označena za skrytý poklad s potenciálem růstu díky AI

      18 srpna, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Getty Images
      AI

      Arm přetahuje klíčového manažera Amazonu a akceleruje plán na vlastní čipy

      19 srpna, 2025

      Společnost Arm Holdings posouvá svou strategii do nové fáze: najala Ramiho Sinna, dosavadního ředitele pro umělou inteligenci v Amazonu, aby...

      Nejčtenější zprávy.

      Zářijové snížení sazeb zůstává nejisté, Fed volí opatrný postup

      19 srpna, 2025

      S&P 500 končí mírně níže před projevem Powella v Jackson Hole

      18 srpna, 2025

      Trump a Putin jednali na Aljašce, zásadní posun ale nepřišel

      16 srpna, 2025

      Dolar posiluje před klíčovým týdnem pro monetární politiku USA

      18 srpna, 2025

      Oracle míří k bilionové hodnotě díky expanzi v umělé inteligenci

      16 srpna, 2025

      Akcie klesají, investoři se přesouvají z technologického sektoru

      19 srpna, 2025

      Citi výrazně zvyšuje hodnocení Nu Holdings a očekává zrychlení růstu zisků

      20 srpna, 2025

      Smrtelný výbuch v závodě U.S. Steel otřásá důvěrou v budoucnost americké oceli

      17 srpna, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Revolut Group Holdings Ltd

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 45 miliard USD

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.