Investice do reklamy v ČR loni stouply o 12 procent na 145 miliard Kč
Firma dnes oznámila, že celkem obdržela od investorů čtyři různé nabídky na restrukturalizaci dluhu a vložení hotovosti do podniku. Firma by se měla do konce měsíce rozhodnout, kterou nabídku přijme.
Křetínský podal nabídku spolu s investičním fondem Attestor. Nabídky přišly také od konsorcia bank Atosu, které vlastní zhruba polovinu dluhu společnosti, a od největšího akcionáře Atosu, firmy Onepoint. Čtvrtou nabídku předložila investiční firma Bain Capital, tu však již představenstvo zamítlo.
Křetínský dříve jednal s Atosem o převzetí jeho divize Tech Foundations, která zahrnuje poradenské aktivity v oblasti informačních technologií. Jednání ale v únoru zkrachovala.
Společnost Atos zajišťuje komunikaci pro francouzskou armádu a má řídit kybernetickou bezpečnost letošních letních olympijských her v Paříži. Dříve se řadila mezi čtyři desítky firem z indexu pařížské burzy CAC-40, její akcie ale za poslední dva roky odepsaly zhruba 90 procent. Přispělo k tomu několik neúspěchů, například nepříznivě přijímaný plán na převzetí amerického konkurenta DXC v roce 2021 anebo účetní problémy v amerických divizích.
Atos uvedl, že jakákoli restrukturalizaci bude pravděpodobně znamenat „radikální změny v kapitálové struktuře společnosti a významnou emisi nových akcií“. To způsobí vysoké rozředění podílů stávajících akcionářů.
Minulý týden Atos uvedl, že kvůli měnícím se podmínkám na trhu potřebuje na financování svých podniků letos a příští rok zhruba 1,1 miliardy eur (27,6 miliardy Kč). Předtím uváděl, že bude potřebovat 600 milionů eur. Francouzská vláda minulý víkend oznámila, že je připravena od Atosu převzít strategicky důležitá aktiva, včetně firma Advanced Computing, Mission-Critical Systems a Cyber Products, tedy aktiva zaměřená hlavně na kybernetickou bezpečnost a superpočítače.
Společnost Onepoint vlastní v Atosu podíl 11,4 procenta. Francouzská média již dříve upozornila, že zatímco Křetínský chtěl v minulosti koupit aktiva Atosu v oblasti informační technologie, zakladatel Onepointu David Layani měl zájem o druhý pilíř skupiny věnovaný digitální transformaci. Mohlo by se tak stát, že by se oba zájemci nakonec mohli dohodnout na rozdělení Atosu.
Zdroj: Getty Images
Investice do reklamy v ČR loni stouply o 12 procent na 145 miliard Kč
Investice do reklamy a marketingu loni v Česku vzrostly o 12 procent na 145,3 miliardy korun. Dominantní roli ve výdajích na reklamu hrají stále televize a on-line média. Globální trh přitom rostl o šest procent. Letos by měly výdaje v Česku dále růst na 157 miliard. Oznámila to Asociace komunikačních agentur (AKA).
Čisté investice do reklamy v médiích dosáhly 87,2 miliardy korun, do nemediální marketingové komunikace směřovalo 58,1 miliardy.
„Rok 2023 už se nesl v mnohem optimističtějším duchu než rok 2022. Procentní růst investic se zrychlil a dosáhl podobných hodnot jako v předcovidových letech,“ uvedla Lucie Vlčková z agentury Nielsen / ResSOLUTION Group.
Zatímco v minulosti byl podle předsedy sekce aktivačních agentur AKA Davida Čermáka pomalejší růst především u takzvaných nemediálních kanálů, v roce 2023 začaly růst stejně intenzivně jako mediální kanály. „Z výsledků výzkumu je patrný nárůst příprav a produkce nových kampaní směřujících do období očekávaného růstu spotřebitelské poptávky. Očekávaný růst objemu investic v nemediálních kanálech, tedy aktivačních kanálech, přesáhne sedm miliard Kč,“ řekl Čermák. Nejvyšší dynamiku růstu je podle něj možné očekávat v aktivitách nákupního marketingu, telemarketingu a věrnostních programech podporujících spotřebitelskou loajalitu.
Několik let se mezi deseti největšími zadavateli reklamy drží potravinové řetězce, které mezi sebou soutěží a zvyšují své investice do reklamy. Největším zadavatelem v roce 2023 byl řetězec Lidl s výdaji 1,97 miliardy Kč, následoval Kaufland s 1,9 miliardy a Albert s 1,6 miliardy Kč. Vedle potravinových řetězců, finančních institucí, farmaceutických firem a elektroniky, které pravidelně obsazují přední místa v žebříčcích největších zadavatelů, se letos mezi top pět kategorií dostaly také rekreační služby.
Růst cen reklamy je dlouhodobým trendem po celém světě. A ani trochu to nevypadá, že by měla nastat nějaká změna.
Zdroj: Shutterstock
Firma dnes oznámila, že celkem obdržela od investorů čtyři různé nabídky na restrukturalizaci dluhu a vložení hotovosti do podniku. Firma by se měla do konce měsíce rozhodnout, kterou nabídku přijme.Křetínský podal nabídku spolu s investičním fondem Attestor. Nabídky přišly také od konsorcia bank Atosu, které vlastní zhruba polovinu dluhu společnosti, a od největšího akcionáře Atosu, firmy Onepoint. Čtvrtou nabídku předložila investiční firma Bain Capital, tu však již představenstvo zamítlo.Křetínský dříve jednal s Atosem o převzetí jeho divize Tech Foundations, která zahrnuje poradenské aktivity v oblasti informačních technologií. Jednání ale v únoru zkrachovala.Společnost Atos zajišťuje komunikaci pro francouzskou armádu a má řídit kybernetickou bezpečnost letošních letních olympijských her v Paříži. Dříve se řadila mezi čtyři desítky firem z indexu pařížské burzy CAC-40, její akcie ale za poslední dva roky odepsaly zhruba 90 procent. Přispělo k tomu několik neúspěchů, například nepříznivě přijímaný plán na převzetí amerického konkurenta DXC v roce 2021 anebo účetní problémy v amerických divizích.
Atos uvedl, že jakákoli restrukturalizaci bude pravděpodobně znamenat „radikální změny v kapitálové struktuře společnosti a významnou emisi nových akcií“. To způsobí vysoké rozředění podílů stávajících akcionářů.Minulý týden Atos uvedl, že kvůli měnícím se podmínkám na trhu potřebuje na financování svých podniků letos a příští rok zhruba 1,1 miliardy eur . Předtím uváděl, že bude potřebovat 600 milionů eur. Francouzská vláda minulý víkend oznámila, že je připravena od Atosu převzít strategicky důležitá aktiva, včetně firma Advanced Computing, Mission-Critical Systems a Cyber Products, tedy aktiva zaměřená hlavně na kybernetickou bezpečnost a superpočítače.Společnost Onepoint vlastní v Atosu podíl 11,4 procenta. Francouzská média již dříve upozornila, že zatímco Křetínský chtěl v minulosti koupit aktiva Atosu v oblasti informační technologie, zakladatel Onepointu David Layani měl zájem o druhý pilíř skupiny věnovaný digitální transformaci. Mohlo by se tak stát, že by se oba zájemci nakonec mohli dohodnout na rozdělení Atosu.Investice do reklamy a marketingu loni v Česku vzrostly o 12 procent na 145,3 miliardy korun. Dominantní roli ve výdajích na reklamu hrají stále televize a on-line média. Globální trh přitom rostl o šest procent. Letos by měly výdaje v Česku dále růst na 157 miliard. Oznámila to Asociace komunikačních agentur .Čisté investice do reklamy v médiích dosáhly 87,2 miliardy korun, do nemediální marketingové komunikace směřovalo 58,1 miliardy.„Rok 2023 už se nesl v mnohem optimističtějším duchu než rok 2022. Procentní růst investic se zrychlil a dosáhl podobných hodnot jako v předcovidových letech,“ uvedla Lucie Vlčková z agentury Nielsen / ResSOLUTION Group.Zatímco v minulosti byl podle předsedy sekce aktivačních agentur AKA Davida Čermáka pomalejší růst především u takzvaných nemediálních kanálů, v roce 2023 začaly růst stejně intenzivně jako mediální kanály. „Z výsledků výzkumu je patrný nárůst příprav a produkce nových kampaní směřujících do období očekávaného růstu spotřebitelské poptávky. Očekávaný růst objemu investic v nemediálních kanálech, tedy aktivačních kanálech, přesáhne sedm miliard Kč,“ řekl Čermák. Nejvyšší dynamiku růstu je podle něj možné očekávat v aktivitách nákupního marketingu, telemarketingu a věrnostních programech podporujících spotřebitelskou loajalitu.Několik let se mezi deseti největšími zadavateli reklamy drží potravinové řetězce, které mezi sebou soutěží a zvyšují své investice do reklamy. Největším zadavatelem v roce 2023 byl řetězec Lidl s výdaji 1,97 miliardy Kč, následoval Kaufland s 1,9 miliardy a Albert s 1,6 miliardy Kč. Vedle potravinových řetězců, finančních institucí, farmaceutických firem a elektroniky, které pravidelně obsazují přední místa v žebříčcích největších zadavatelů, se letos mezi top pět kategorií dostaly také rekreační služby.Růst cen reklamy je dlouhodobým trendem po celém světě. A ani trochu to nevypadá, že by měla nastat nějaká změna.