Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar
    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost, která nabízí digitální bankovní služby

    TBA Bude oznámeno

    Finančně-technologická společnost nabízející širokou škálu finančních služeb

    TBA Bude oznámeno

    ​Komunikační platforma umožňující uživatelům komunikovat pomoci hlasu a textu

    TBA Bude oznámeno

    Britská digitální banka a první peer-to-peer (P2P) platforma na světě

    TBA Bude oznámeno

    Technologická společnost poskytující infrastrukturu pro online platby

    Zdroj: Shein
    TBA Bude oznámeno

    Čínska společnost pro globální online prodej rychlé módy za dostupné ceny

    TBA Bude oznámeno

    Společnost poskytující cloudovou platformu pro datovou analytiku

    TBA Bude oznámeno

    Švédská fintech společnost, která poskytuje služby „kup teď, zaplať později“

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Podle předního analytika BofA musí automobilky z Detroitu co nejdříve opustit Čínu

Detroitské automobilky vyzvány k odchodu z čínského trhu uprostřed bezprecedentní konkurence a klesajících zisků.

Jan Golda Autor: Jan Golda
22 června, 2024
4 min. čtení
Ford

Zdroj: Unsplash

4 min.
čtení
Chcete využít této příležitosti? Přihlaste se k odběru newsletteru

Klíčové body

  • Detroitským automobilkám se doporučuje opustit čínský trh kvůli rostoucí konkurenci a klesajícím ziskům
  • John Murphy z Bank of America zdůraznil, že Čína již není pro GM, Ford ani Stellantis klíčová
  • Geopolitická rizika a zvýšená cla na čínské elektromobily představují další výzvy pro americké automobilky

 

Tradičním detroitským automobilkám General Motors (GM), Ford Motor (F) a Stellantis se doporučuje, aby se co nejrychleji stáhly z čínského trhu. Toto doporučení navrhl John Murphy, hlavní analytik Bank of America pro automobilový průmysl, během nedávné akce Automotive Press Association, kde se diskutovalo o výroční zprávě “Car Wars”.

Tento krok nabádá tyto automobilky, označované jako „D3“, aby se soustředily na své hlavní produkty a regiony, které prokazatelně generují mnohem větší zisky. Vzhledem k tomu, že konkurence na čínském trhu se stupňuje a místní automobilová výroba se připravuje na domácí i mezinárodní dodávky, pociťují často označované automobilky D3 značné ohrožení své činnosti. Z tohoto důvodu je pro ně klíčové optimalizovat své strategické cíle a zaměřit se na trhy, kde mají silnější postavení a větší potenciál pro udržitelné výnosy. Tento přístup nejen pomůže minimalizovat ztráty spojené s vysokou konkurencí v Číně, ale také posílí jejich pozici na globálním trhu, kde mohou efektivněji využívat své zdroje a inovace. Navíc, s růstem významu elektromobility a technologických pokroků je pro automobilky D3 nezbytné investovat do výzkumu a vývoje, aby zůstaly konkurenceschopné a uspokojily rostoucí poptávku po ekologičtějších a efektivnějších vozidlech.

“Čína již není pro GM, Ford ani Stellantis klíčová,” zdůraznil Murphy a zdůraznil, jak se v posledních několika letech prostředí v tomto odvětví pozoruhodně proměnilo. Ještě před nedávnem by se podobný návrh zdál naprosto nepravděpodobný, zejména pro GM.

Zdroj: Bloomberg

Rostoucí konkurenční tlak ze strany místních čínských automobilek – především BYD a Geely – však odhalil zranitelnost amerických gigantů v rychle se měnícím automobilovém prostředí. Tyto čínské společnosti nejen že zaznamenaly rychlý růst a technologický pokrok, ale také začaly vyvíjet a prodávat vozy, které splňují specifické potřeby čínských spotřebitelů, často za nižší ceny a s lepšími funkcemi. V kontextu největšího automobilového trhu na světě se ukázalo, že udržení dominantního postavení na trhu je pro tyto americké automobilky obtížné. Místní konkurenti nejen že lépe rozumějí místnímu trhu a preferencím spotřebitelů, ale také těží z podpory čínské vlády, která prosazuje domácí výrobu a inovace. Americké automobilky tak čelí dvojímu tlaku: musí se přizpůsobit rychle se měnícím technologickým trendům a zároveň se vyrovnat s agresivními cenovými strategiemi a marketingovými kampaněmi čínských rivalů.

Dopad této konkurence je nejvíce patrný na poklesu tržního podílu GM v Číně, včetně společných podniků. Údaje o tržním podílu GM se dramaticky snížily z přibližně 15 % v roce 2015 na 8,6 % v loňském roce. Je to poprvé od roku 2003, kdy podíl GM na čínském trhu klesl pod 9 %. Odpovídajícím způsobem utrpěly i příjmy společnosti z jejích aktivit v tomto regionu, které se od svého vrcholu v roce 2014 snížily o 78,5 %, jak bylo zveřejněno v regulatorních dokumentech.

Advertisement

Vedení společnosti GM vyjádřilo optimismus ohledně budoucnosti společnosti v Číně a vyjádřilo přesvědčení, že se jim podaří zvrátit klesající trend operací a získat zpět ztracený podíl na trhu. Očekává se, že toto oživení bude podpořeno především uvedením nových elektromobilů.

Kromě toho geopolitická situace nabízí rostoucí rizika a nejistoty pro americké podniky působící na území Číny. Minulý měsíc prezident Joe Biden potvrdil, že jeho administrativa zvýší cla na elektromobily vyrobené v Číně na čtyřnásobek.

Murphyho rada sice obhajovala rozsáhlou revizi jejich přístupu k podnikání v Číně, ale pro amerického lídra v oblasti elektromobilů, společnost Tesla, naznačila jiný scénář. Murphy zdůraznil značnou nákladovou výhodu společnosti Tesla v oblasti komponentů pro elektromobily ve srovnání s detroitskými automobilkami. Tato výhoda, přibližně 17 000 dolarů, umožňuje společnosti Tesla “větší prostor k uplatnění” na čínském trhu. Tento odlišující faktor umožňuje gigantu v oblasti elektromobilů obejít některé problémy, kterým čelí tradiční výrobci automobilů, a potenciálně prosperovat v rámci čínského automobilového průmyslu.

Tesla Inc. (TSLA)

Navzdory doporučením zůstává konečné rozhodnutí detroitských automobilek ohledně jejich působení v Číně nejasné. Nicméně tlak zvýšené místní konkurence, klesajícího podílu na trhu, snížených zisků, geopolitických rizik a měnících se průmyslových předpisů udržuje obrovský tlak na tyto automobilové podniky, aby přehodnotily svůj přístup k podnikání na největším automobilovém trhu na světě.

Tradičním detroitským automobilkám General Motors , Ford Motor a Stellantis se doporučuje, aby se co nejrychleji stáhly z čínského trhu. Toto doporučení navrhl John Murphy, hlavní analytik Bank of America pro automobilový průmysl, během nedávné akce Automotive Press Association, kde se diskutovalo o výroční zprávě “Car Wars”.Tento krok nabádá tyto automobilky, označované jako „D3“, aby se soustředily na své hlavní produkty a regiony, které prokazatelně generují mnohem větší zisky. Vzhledem k tomu, že konkurence na čínském trhu se stupňuje a místní automobilová výroba se připravuje na domácí i mezinárodní dodávky, pociťují často označované automobilky D3 značné ohrožení své činnosti. Z tohoto důvodu je pro ně klíčové optimalizovat své strategické cíle a zaměřit se na trhy, kde mají silnější postavení a větší potenciál pro udržitelné výnosy. Tento přístup nejen pomůže minimalizovat ztráty spojené s vysokou konkurencí v Číně, ale také posílí jejich pozici na globálním trhu, kde mohou efektivněji využívat své zdroje a inovace. Navíc, s růstem významu elektromobility a technologických pokroků je pro automobilky D3 nezbytné investovat do výzkumu a vývoje, aby zůstaly konkurenceschopné a uspokojily rostoucí poptávku po ekologičtějších a efektivnějších vozidlech.“Čína již není pro GM, Ford ani Stellantis klíčová,” zdůraznil Murphy a zdůraznil, jak se v posledních několika letech prostředí v tomto odvětví pozoruhodně proměnilo. Ještě před nedávnem by se podobný návrh zdál naprosto nepravděpodobný, zejména pro GM.Rostoucí konkurenční tlak ze strany místních čínských automobilek – především BYD a Geely – však odhalil zranitelnost amerických gigantů v rychle se měnícím automobilovém prostředí. Tyto čínské společnosti nejen že zaznamenaly rychlý růst a technologický pokrok, ale také začaly vyvíjet a prodávat vozy, které splňují specifické potřeby čínských spotřebitelů, často za nižší ceny a s lepšími funkcemi. V kontextu největšího automobilového trhu na světě se ukázalo, že udržení dominantního postavení na trhu je pro tyto americké automobilky obtížné. Místní konkurenti nejen že lépe rozumějí místnímu trhu a preferencím spotřebitelů, ale také těží z podpory čínské vlády, která prosazuje domácí výrobu a inovace. Americké automobilky tak čelí dvojímu tlaku: musí se přizpůsobit rychle se měnícím technologickým trendům a zároveň se vyrovnat s agresivními cenovými strategiemi a marketingovými kampaněmi čínských rivalů.Dopad této konkurence je nejvíce patrný na poklesu tržního podílu GM v Číně, včetně společných podniků. Údaje o tržním podílu GM se dramaticky snížily z přibližně 15 % v roce 2015 na 8,6 % v loňském roce. Je to poprvé od roku 2003, kdy podíl GM na čínském trhu klesl pod 9 %. Odpovídajícím způsobem utrpěly i příjmy společnosti z jejích aktivit v tomto regionu, které se od svého vrcholu v roce 2014 snížily o 78,5 %, jak bylo zveřejněno v regulatorních dokumentech.Vedení společnosti GM vyjádřilo optimismus ohledně budoucnosti společnosti v Číně a vyjádřilo přesvědčení, že se jim podaří zvrátit klesající trend operací a získat zpět ztracený podíl na trhu. Očekává se, že toto oživení bude podpořeno především uvedením nových elektromobilů.Kromě toho geopolitická situace nabízí rostoucí rizika a nejistoty pro americké podniky působící na území Číny. Minulý měsíc prezident Joe Biden potvrdil, že jeho administrativa zvýší cla na elektromobily vyrobené v Číně na čtyřnásobek.Murphyho rada sice obhajovala rozsáhlou revizi jejich přístupu k podnikání v Číně, ale pro amerického lídra v oblasti elektromobilů, společnost Tesla, naznačila jiný scénář. Murphy zdůraznil značnou nákladovou výhodu společnosti Tesla v oblasti komponentů pro elektromobily ve srovnání s detroitskými automobilkami. Tato výhoda, přibližně 17 000 dolarů, umožňuje společnosti Tesla “větší prostor k uplatnění” na čínském trhu. Tento odlišující faktor umožňuje gigantu v oblasti elektromobilů obejít některé problémy, kterým čelí tradiční výrobci automobilů, a potenciálně prosperovat v rámci čínského automobilového průmyslu.Tesla Inc. Navzdory doporučením zůstává konečné rozhodnutí detroitských automobilek ohledně jejich působení v Číně nejasné. Nicméně tlak zvýšené místní konkurence, klesajícího podílu na trhu, snížených zisků, geopolitických rizik a měnících se průmyslových předpisů udržuje obrovský tlak na tyto automobilové podniky, aby přehodnotily svůj přístup k podnikání na největším automobilovém trhu na světě.
Tagy: Akcieautomotočínaelektromobilyfordgeneral motorsStellantistslaUSA

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. 27. května – Elon Musk opět rebeluje. Proč je automobilka Tesla tak úspěšná?
      Advertisement

      Breaking.

      01:00

      Kuvajt může získat americkou podporu údržby tanků Abrams v hodnotě 325 milionů USD

      00:48

      Akcie Meta Platforms rostou díky zprávám o jednáních ohledně obsahu pro VR headsety

      00:36

      Dollar Tree předpovídá slabý zisk za druhé čtvrtletí kvůli nejistotě ohledně cel

      00:24

      S&P snížila rating společnosti Telesat kvůli poklesu tržeb

      00:12

      Účetní firma Crete podporovaná společností Thrive investuje 500 milionů dolarů do akvizic v oblasti umělé inteligence

      00:05

      Reddit žaluje startup Anthropic zabývající se umělou inteligencí za údajné použití dat bez povolení

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: BurzovniSvet.cz
      Akcie

      Je Costco nyní vhodná koupě? Kam směřuje tento řetězec v USA?

      4 června, 2025

      Společnost Costco Wholesale (COST) znovu prokázala, proč patří k nejrespektovanějším hráčům v maloobchodním sektoru. Ve třetím fiskálním čtvrtletí roku 2025...

      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Dollar General jako defenzivní sázka: Oppenheimer zvyšuje hodnocení

      4 června, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Snowflake podle UBS nabízí výrazný růstový potenciál, investoři by měli zbystřit

      4 června, 2025
      Zdroj: BurzovniSvet.cz

      Akcie Broadcomu letí vzhůru, analytici očekávají silné výsledky díky AI čipům

      4 června, 2025
      Zdroj: Getty Images

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025

      Tip editora.

      Zdroj: Circle
      Investice

      Kryptogigant míří na burzu! Circle plánuje IPO a míří na miliardovou valuaci

      27 května, 2025

      Společnost Circle, známá především jako vydavatel stablecoinu USDC, oficiálně podala žádost o vstup na burzu New York Stock Exchange (NYSE)...

      Nejčtenější zprávy.

      Elon Musk označil daňový zákon Donalda Trumpa za „odpornou ohavnost“

      3 června, 2025

      S&P 500 vstupuje do nového měsíce v zisku, investoři ignorují obchodní napětí

      2 června, 2025

      Proč akcie společnosti Carnival Cruise v květnu vzrostly o 27 %?

      31 května, 2025

      Nvidia překonává trh: Proč zůstává perspektivní investicí?

      2 června, 2025

      Kde bude společnost ChargePoint se svými akciemi za jeden rok?

      31 května, 2025

      Kde budou akcie Uber Technologies za 5 let? Je načase investovat?

      3 června, 2025

      Index S&P 500 uzavřel beze změny, údaje z trhu práce vyvolaly obavy o ekonomiku

      4 června, 2025

      Vyplatí se v příštím měsíci nakupovat akcie Google (Alphabetu)?

      1 června, 2025
      Advertisement

      IPO Radar.

      Chime Financial, Inc.

      Datum IPO: 2025
      Potenciální ocenění: 25 miliard dolarů

      Buďte u toho
      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • Hospodářské výsledky
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.