Akcie PepsiCo nabízejí vyšší dividendový výnos než Coca-Cola, přičemž pokles ceny o 16 % činí PepsiCo atraktivnější volbou
PepsiCo dominuje trhu s občerstvením a její značky Frito-Lay a Quaker tvoří téměř 60 % jejích tržeb
Na rozdíl od Coca-Coly, která prodává své stáčírny, PepsiCo zůstává více zapojena do výroby svých produktů, což zajišťuje lepší kontrolu
Díky růstu zisků a dividend vytváří PepsiCo větší hodnotu pro akcionáře a je diverzifikovanější a méně riziková investice
Hledáte novou „navždy“ dividendovou akcii? Pokud ano, pravděpodobně jste již narazili na nápojového giganta Coca-Cola. Tato společnost nejenže vyplácí dividendy jako hodinky již několik desetiletí, ale také každoročně zvyšuje svou roční výplatu dividend již 62 let. Určitě byste udělali hůře, než se zapojit do tohoto blue chips tickeru, zatímco jeho výnos je jen o něco málo vyšší než 3 %.
Mohli byste však udělat i něco lepšího. Akcie konkurenční společnosti PepsiCo (PEP) nabízejí v tuto chvíli o něco vyšší dividendový výnos, přičemž samotná akcie může nabídnout větší potenciál růstu.
PepsiCo možná není taková společnost, jak si myslíte Pokud již vlastníte podíl v Coca-Cole, nelekejte se. Budete v pohodě. Je to také osvědčený hráč.
Pokud však máte ve svém portfoliu nyní místo pouze pro jednu nebo druhou společnost, 16% výprodej, který akcie PepsiCo utrpěly od svého vrcholu na začátku května, z ní v tuto chvíli činí lepší vyhlídku. Přinejmenším část tohoto poklesu je prostě důsledkem toho, že akcie mezitím přestaly poskytovat dividendy, a také nedávných zpráv, že Dr. Pepper dohnal Pepsi na pozici druhé nejoblíbenější limonády v zemi. Možná (nebo možná ne) náhodou nedávno odstoupil z funkce marketingového šéfa společnosti Pepsi Todd Kaplan, který se věnoval externím příležitostem.
Překvapuje vás optimismus tváří v tvář zjevným problémům? Bylo by trochu překvapivé, kdyby alespoň někteří investoři nebyli. PepsiCo by přece měla být spolehlivým hráčem číslo 2 za dominantní Coca-Colou.
Až na to, že PepsiCo není jen nápojový podnik. Není to ani převážně nápojový byznys. PepsiCo stojí také za značkami Frito-Lay a Quaker, které mají vedoucí postavení na trhu s chipsy a které dohromady tvoří téměř 60 % tržeb společnosti a ještě větší část jejích zisků. To, že se společnosti Pepsi nepodařilo udržet Dr. Pepper na uzdě, znamená ještě méně vzhledem k tomu, že každá z nich stále představuje jen o něco více než 8 % trhu s limonádami ve Spojených státech. Ještě menší význam má skutečnost, že společnost PepsiCo je také licencovaným stáčírnou a distributorem značky Dr. Pepper. Z expanze konkurenčního nápoje těží stejně jako jí škodí.
Jinými slovy, růst značky Dr. Pepper není zrovna znamením, že Pepsi má problémy.
Tajná dlouhodobá růstová výhoda společnosti PepsiCo Pro investory zaměřené na výnosy je možná důležitější povaha a kvalita podnikání společnosti PepsiCo. Je diverzifikovanější než Coca-Cola, i když jde o činnost s nižší marží. Je to však také nabídka s nižším rizikem a vyšším výnosem.
Jak to? Vysvětlení spočívá v tom, jak se Coca-Cola a PepsiCo liší.
V rozporu s obecným předpokladem si Coca-Cola v současnosti sama stáčí jen velmi málo. V posledních několika letech prodává své stáčírny franšízantům, kteří kupují její ochucené sirupy a používají její značky. Tento model funguje, ale její stáčecí partneři jsou také zákazníci, kteří se snaží dosáhnout vlastního zisku. Společnost a její pobočky nejsou vždy nutně na stejné vlně, pokud jde o prodej zboží.
To je v kontrastu s PepsiCo, která zůstává více zapojena do výroby svých produktů – nápojů a občerstvení, jejichž trhu PepsiCo dominuje u nás i v zahraničí. Přestože společnost využívá v případě potřeby externí stáčírny a výrobce potravin, vlastní také několik výrobních závodů. Provoz těchto zařízení sice může být nákladný (což vede k výše zmíněným nižším ziskovým maržím), ale tento druh struktury nakonec společnosti PepsiCo umožňuje lepší kontrolu nad celým procesem od nákupu po distribuci.
Na přeplněném, konkurenčním trhu, jako je trh s potravinami a nápoji, mají tyto neviditelné kvalitativní detaily velký význam. Čísla to potvrzují. Přestože společnosti Coca-Cola vzrostl od přeskupení po prvotním dopadu pandemie COVID-19 zisk na akcii, společnosti PepsiCo vzrostl hospodářský výsledek ještě více. Dividenda společnosti PepsiCo na akcii navíc ve stejném časovém období překonala dividendu společnosti Coke.
Je třeba poznamenat, že přinejmenším část lepších ukazatelů společnosti PepsiCo na akcii lze přičíst skutečnosti, že společnost odkupuje své akcie rychleji než její rival.
Důvod je však irelevantní. PepsiCo vytváří větší hodnotu pro akcionáře než Coca-Cola a provozuje podnik zaměřený na občerstvení, který je schopen v tom pokračovat i v dohledné budoucnosti. Ani její 52 let trvající série každoročního zvyšování dividend není v ohrožení.
Větší nemusí nutně znamenat lepší Opět platí, že pokud jste naopak fanoušky větší velikosti Coca-Coly, netrapte se tím. I s touto volbou se vám bude dařit.
Jen vězte, že s investicí do společnosti PepsiCo můžete udělat lépe, když její výhledový dividendový výnos činí 3,3 %. Nejenže jí rostou výplaty dividend a zisky rychleji než jejímu většímu nápojovému konkurentovi, ale akcie PepsiCo také již delší dobu přinášejí větší kapitálové zhodnocení než akcie Coca-Coly.
Takže podtrženo a sečteno? Věřte tomu, co vám říkají vaše oči a čísla. Jakkoli se zdá nepravděpodobné, že Coca-Cola není nejlepší dividendovou volbou v nápojovém byznysu, PepsiCo je zde lepší volbou právě proto, že – navzdory většině předpokladů – nápoje nejsou jejím hlavním zdrojem peněz. Dominance v oblasti občerstvení znamená, že dokázala růst více, než by si většina lidí dokázala představit.
Hledáte novou „navždy“ dividendovou akcii? Pokud ano, pravděpodobně jste již narazili na nápojového giganta Coca-Cola. Tato společnost nejenže vyplácí dividendy jako hodinky již několik desetiletí, ale také každoročně zvyšuje svou roční výplatu dividend již 62 let. Určitě byste udělali hůře, než se zapojit do tohoto blue chips tickeru, zatímco jeho výnos je jen o něco málo vyšší než 3 %. Mohli byste však udělat i něco lepšího. Akcie konkurenční společnosti PepsiCo nabízejí v tuto chvíli o něco vyšší dividendový výnos, přičemž samotná akcie může nabídnout větší potenciál růstu. PepsiCo možná není taková společnost, jak si myslítePokud již vlastníte podíl v Coca-Cole, nelekejte se. Budete v pohodě. Je to také osvědčený hráč. Pokud však máte ve svém portfoliu nyní místo pouze pro jednu nebo druhou společnost, 16% výprodej, který akcie PepsiCo utrpěly od svého vrcholu na začátku května, z ní v tuto chvíli činí lepší vyhlídku. Přinejmenším část tohoto poklesu je prostě důsledkem toho, že akcie mezitím přestaly poskytovat dividendy, a také nedávných zpráv, že Dr. Pepper dohnal Pepsi na pozici druhé nejoblíbenější limonády v zemi. Možná náhodou nedávno odstoupil z funkce marketingového šéfa společnosti Pepsi Todd Kaplan, který se věnoval externím příležitostem. Překvapuje vás optimismus tváří v tvář zjevným problémům? Bylo by trochu překvapivé, kdyby alespoň někteří investoři nebyli. PepsiCo by přece měla být spolehlivým hráčem číslo 2 za dominantní Coca-Colou. Až na to, že PepsiCo není jen nápojový podnik. Není to ani převážně nápojový byznys. PepsiCo stojí také za značkami Frito-Lay a Quaker, které mají vedoucí postavení na trhu s chipsy a které dohromady tvoří téměř 60 % tržeb společnosti a ještě větší část jejích zisků. To, že se společnosti Pepsi nepodařilo udržet Dr. Pepper na uzdě, znamená ještě méně vzhledem k tomu, že každá z nich stále představuje jen o něco více než 8 % trhu s limonádami ve Spojených státech. Ještě menší význam má skutečnost, že společnost PepsiCo je také licencovaným stáčírnou a distributorem značky Dr. Pepper. Z expanze konkurenčního nápoje těží stejně jako jí škodí. Jinými slovy, růst značky Dr. Pepper není zrovna znamením, že Pepsi má problémy. Tajná dlouhodobá růstová výhoda společnosti PepsiCoPro investory zaměřené na výnosy je možná důležitější povaha a kvalita podnikání společnosti PepsiCo. Je diverzifikovanější než Coca-Cola, i když jde o činnost s nižší marží. Je to však také nabídka s nižším rizikem a vyšším výnosem. Jak to? Vysvětlení spočívá v tom, jak se Coca-Cola a PepsiCo liší. V rozporu s obecným předpokladem si Coca-Cola v současnosti sama stáčí jen velmi málo. V posledních několika letech prodává své stáčírny franšízantům, kteří kupují její ochucené sirupy a používají její značky. Tento model funguje, ale její stáčecí partneři jsou také zákazníci, kteří se snaží dosáhnout vlastního zisku. Společnost a její pobočky nejsou vždy nutně na stejné vlně, pokud jde o prodej zboží. To je v kontrastu s PepsiCo, která zůstává více zapojena do výroby svých produktů – nápojů a občerstvení, jejichž trhu PepsiCo dominuje u nás i v zahraničí. Přestože společnost využívá v případě potřeby externí stáčírny a výrobce potravin, vlastní také několik výrobních závodů. Provoz těchto zařízení sice může být nákladný , ale tento druh struktury nakonec společnosti PepsiCo umožňuje lepší kontrolu nad celým procesem od nákupu po distribuci. Na přeplněném, konkurenčním trhu, jako je trh s potravinami a nápoji, mají tyto neviditelné kvalitativní detaily velký význam. Čísla to potvrzují. Přestože společnosti Coca-Cola vzrostl od přeskupení po prvotním dopadu pandemie COVID-19 zisk na akcii, společnosti PepsiCo vzrostl hospodářský výsledek ještě více. Dividenda společnosti PepsiCo na akcii navíc ve stejném časovém období překonala dividendu společnosti Coke. Je třeba poznamenat, že přinejmenším část lepších ukazatelů společnosti PepsiCo na akcii lze přičíst skutečnosti, že společnost odkupuje své akcie rychleji než její rival. Důvod je však irelevantní. PepsiCo vytváří větší hodnotu pro akcionáře než Coca-Cola a provozuje podnik zaměřený na občerstvení, který je schopen v tom pokračovat i v dohledné budoucnosti. Ani její 52 let trvající série každoročního zvyšování dividend není v ohrožení. Větší nemusí nutně znamenat lepšíOpět platí, že pokud jste naopak fanoušky větší velikosti Coca-Coly, netrapte se tím. I s touto volbou se vám bude dařit. Jen vězte, že s investicí do společnosti PepsiCo můžete udělat lépe, když její výhledový dividendový výnos činí 3,3 %. Nejenže jí rostou výplaty dividend a zisky rychleji než jejímu většímu nápojovému konkurentovi, ale akcie PepsiCo také již delší dobu přinášejí větší kapitálové zhodnocení než akcie Coca-Coly. Takže podtrženo a sečteno? Věřte tomu, co vám říkají vaše oči a čísla. Jakkoli se zdá nepravděpodobné, že Coca-Cola není nejlepší dividendovou volbou v nápojovém byznysu, PepsiCo je zde lepší volbou právě proto, že – navzdory většině předpokladů – nápoje nejsou jejím hlavním zdrojem peněz. Dominance v oblasti občerstvení znamená, že dokázala růst více, než by si většina lidí dokázala představit.