American Airlines snížily výhled zisku na rok 2024, což vedlo k poklesu akcií o 7,4 %
Agresivní slevová strategie nezlepšila tržby, což negativně ovlivnilo marže společnosti
Slabé výsledky American Airlines jsou součástí širšího poklesu v sektoru leteckých společností
Analytik Thomas Fitzgerald snížil hodnocení akcií na „Hold“ kvůli obavám z agresivní slevové strategie
Společnost American Airlines nedávno vydala varování, že její zisky v roce 2024 budou pravděpodobně nižší, než se očekávalo, což způsobilo rychlý pokles akcií. Důvody tohoto poklesu zisků jsou přičítány především neúspěšnému pokusu aerolinek o agresivní slevové akce, které měly zvýšit tržby. Společnost American se sídlem ve Fort Worthu v Texasu je jedním z gigantů leteckého průmyslu. Společnost se snažila upravit svůj výhled zisku na konci roku z rozpětí 2,25 až 3,25 USD na akcii na minimum 70 centů a maximum 1,30 USD. Snížení výhledu lze přičíst neuspokojivému dopadu strategie zaměřené na zákazníky, která se projevila snížením cen letenek v průběhu léta.
Přechod k nižším cenám nepřinesl zamýšlené výsledky, protože marže společnosti značně utrpěly. Celkový dopad na výkonnost byl hlavní příčinou posledních úprav prognózy společnosti. Druhé čtvrtletí navíc vykreslilo pro leteckou společnost neradostný obrázek, neboť nedosáhla na prognózu Wall Street. Zisk společnosti činil 1,01 USD na akcii, což bylo o pět centů méně, než předpokládala původní prognóza Wall Street. Propadly se také tržby, které sotva dosáhly 14,3 miliardy dolarů oproti odhadovaným 14,4 miliardy dolarů.
Generální ředitel Robert Isom k této situaci uvedl, že přestože má společnost dobrou strategii zaměřenou na vynikající letecký park, síť a produkty, nedokázala splnit původní očekávání. Jako příčiny těchto slabých stránek byly uvedeny faktory, jako je dřívější prodejní strategie a distribuce, v kombinaci s nerovnováhou mezi nabídkou a poptávkou na domácím trhu.
Toto oznámení způsobilo, že akcie před zahájením čtvrtečního obchodování klesly o 7,4 % na 9,42 USD, zatímco na konci středečního obchodování byly akcie od začátku roku níže o 26 %. Toto oslabení je v ostrém kontrastu se současným indexem S&P 500 (SPX), jehož index ve stejném období vzrostl o 14 %.
Slabší finanční výsledky společnosti American Airlines představují další zklamání v již tak nepředvídatelné sezóně pro akcie leteckých společností. Situace se zhoršila po nedávném rozhodnutí Delta Airlines (DAL) snížit svůj výhled zisku, což způsobilo pokles akcií napříč celým sektorem. Podobně i prognóza United Airlines (UAL) pro třetí čtvrtletí zaostala za očekáváním, což přispělo k nejistotě ohledně výhledu leteckého průmyslu. I když nízkonákladový dopravce Southwest Airlines (LUV) vykázal zvýšený zisk na akcii, jeho akcie klesly po oznámení o opuštění modelu otevřených sedadel, což vyvolalo obavy ohledně změny obchodní strategie a jejích dopadů na budoucí ziskovost. Tato série nepříznivých zpráv zdůrazňuje volatilitu v odvětví a zvyšuje tlak na letecké společnosti, aby hledaly nové způsoby, jak se vypořádat s ekonomickými a tržními výzvami.
Letecké společnosti se v poslední době potýkají s řadou výzev, včetně technologických problémů, které vedly k rozsáhlému uzemnění tisíců letů. Nedávná softwarová chyba od společnosti CrowdStrike Holdings (CRWD) ochromila klíčové systémy, což způsobilo značné narušení provozu. Tento incident podtrhl zranitelnost leteckých společností vůči kybernetickým rizikům a technologickým závadám, které mohou mít okamžité a rozsáhlé důsledky. Kromě těchto technologických problémů čelí American Airlines také interním zátěžím, z nichž některé jsou důsledkem jejich vlastní agresivní slevové strategie. Tento přístup, zaměřený na přilákání cestujících nízkými cenami, může krátkodobě zvýšit obsazenost letadel, ale zároveň snižuje marže a hodnotu průměrné letenky. Tím se společnost vystavuje dalším finančním rizikům, zejména v kontextu rostoucích nákladů na palivo a personál.
Letecké společnosti Delta a United Airlines, hlavní konkurenti společnosti American, jsou známé tím, že se zaměřují na prémiové trhy. Naproti tomu společnost American se rozhodla naplnit svá letadla výrazným zlevňováním. Tato strategie však pouze zvýšila tlak na její marže. Situace je taková, že nabídka v tomto letním cestovním období nyní převyšuje poptávku v důsledku nadměrné nabídky míst u amerických dopravců.
Před zveřejněním této výsledkové zprávy analytik Thomas Fitzgerald ze společnosti TD Cowen změnil své hodnocení společnosti American z “Buy” na “Hold”. Analytik uvedl, že ho stále více znepokojuje agresivní slevová strategie letecké společnosti, která nyní vyžaduje značné investice, aby dopravce mohl konkurovat společnostem Delta a United. Fitzgeraldovy komentáře jen odrážejí širší povědomí v leteckém sektoru o společnosti American Airlines: aby společnost znovu získala svou konkurenceschopnost, je nutná změna strategie.
Společnost American Airlines nedávno vydala varování, že její zisky v roce 2024 budou pravděpodobně nižší, než se očekávalo, což způsobilo rychlý pokles akcií. Důvody tohoto poklesu zisků jsou přičítány především neúspěšnému pokusu aerolinek o agresivní slevové akce, které měly zvýšit tržby. Společnost American se sídlem ve Fort Worthu v Texasu je jedním z gigantů leteckého průmyslu. Společnost se snažila upravit svůj výhled zisku na konci roku z rozpětí 2,25 až 3,25 USD na akcii na minimum 70 centů a maximum 1,30 USD. Snížení výhledu lze přičíst neuspokojivému dopadu strategie zaměřené na zákazníky, která se projevila snížením cen letenek v průběhu léta. Přechod k nižším cenám nepřinesl zamýšlené výsledky, protože marže společnosti značně utrpěly. Celkový dopad na výkonnost byl hlavní příčinou posledních úprav prognózy společnosti. Druhé čtvrtletí navíc vykreslilo pro leteckou společnost neradostný obrázek, neboť nedosáhla na prognózu Wall Street. Zisk společnosti činil 1,01 USD na akcii, což bylo o pět centů méně, než předpokládala původní prognóza Wall Street. Propadly se také tržby, které sotva dosáhly 14,3 miliardy dolarů oproti odhadovaným 14,4 miliardy dolarů. American Airlines Group Inc. Generální ředitel Robert Isom k této situaci uvedl, že přestože má společnost dobrou strategii zaměřenou na vynikající letecký park, síť a produkty, nedokázala splnit původní očekávání. Jako příčiny těchto slabých stránek byly uvedeny faktory, jako je dřívější prodejní strategie a distribuce, v kombinaci s nerovnováhou mezi nabídkou a poptávkou na domácím trhu.Apartmány Benecko - Investiční apartmány v obci Benecko přímo na sjezdovce Reklama Toto oznámení způsobilo, že akcie před zahájením čtvrtečního obchodování klesly o 7,4 % na 9,42 USD, zatímco na konci středečního obchodování byly akcie od začátku roku níže o 26 %. Toto oslabení je v ostrém kontrastu se současným indexem S&P 500 , jehož index ve stejném období vzrostl o 14 %. Slabší finanční výsledky společnosti American Airlines představují další zklamání v již tak nepředvídatelné sezóně pro akcie leteckých společností. Situace se zhoršila po nedávném rozhodnutí Delta Airlines snížit svůj výhled zisku, což způsobilo pokles akcií napříč celým sektorem. Podobně i prognóza United Airlines pro třetí čtvrtletí zaostala za očekáváním, což přispělo k nejistotě ohledně výhledu leteckého průmyslu. I když nízkonákladový dopravce Southwest Airlines vykázal zvýšený zisk na akcii, jeho akcie klesly po oznámení o opuštění modelu otevřených sedadel, což vyvolalo obavy ohledně změny obchodní strategie a jejích dopadů na budoucí ziskovost. Tato série nepříznivých zpráv zdůrazňuje volatilitu v odvětví a zvyšuje tlak na letecké společnosti, aby hledaly nové způsoby, jak se vypořádat s ekonomickými a tržními výzvami. Letecké společnosti se v poslední době potýkají s řadou výzev, včetně technologických problémů, které vedly k rozsáhlému uzemnění tisíců letů. Nedávná softwarová chyba od společnosti CrowdStrike Holdings ochromila klíčové systémy, což způsobilo značné narušení provozu. Tento incident podtrhl zranitelnost leteckých společností vůči kybernetickým rizikům a technologickým závadám, které mohou mít okamžité a rozsáhlé důsledky. Kromě těchto technologických problémů čelí American Airlines také interním zátěžím, z nichž některé jsou důsledkem jejich vlastní agresivní slevové strategie. Tento přístup, zaměřený na přilákání cestujících nízkými cenami, může krátkodobě zvýšit obsazenost letadel, ale zároveň snižuje marže a hodnotu průměrné letenky. Tím se společnost vystavuje dalším finančním rizikům, zejména v kontextu rostoucích nákladů na palivo a personál. Letecké společnosti Delta a United Airlines, hlavní konkurenti společnosti American, jsou známé tím, že se zaměřují na prémiové trhy. Naproti tomu společnost American se rozhodla naplnit svá letadla výrazným zlevňováním. Tato strategie však pouze zvýšila tlak na její marže. Situace je taková, že nabídka v tomto letním cestovním období nyní převyšuje poptávku v důsledku nadměrné nabídky míst u amerických dopravců. Před zveřejněním této výsledkové zprávy analytik Thomas Fitzgerald ze společnosti TD Cowen změnil své hodnocení společnosti American z “Buy” na “Hold”. Analytik uvedl, že ho stále více znepokojuje agresivní slevová strategie letecké společnosti, která nyní vyžaduje značné investice, aby dopravce mohl konkurovat společnostem Delta a United. Fitzgeraldovy komentáře jen odrážejí širší povědomí v leteckém sektoru o společnosti American Airlines: aby společnost znovu získala svou konkurenceschopnost, je nutná změna strategie.