Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    Minulé IPO.

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

    2788.HK 24 listopadu, 2025

    Společnost působící v oblasti výroby elektrolytického hliníku

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

Coca-Cola se shodla s Pepsi a McDonald’s na ekonomickém přístupu

Minulý měsíc začal gigant v oblasti rychlého občerstvení McDonald's (MCD) bojovat proti poklesu tržeb zavedením hodnotného menu za 5 USD.

Jan Golda Autor: Jan Golda
28 července, 2024
6 min. čtení
Zdroj: iStock Photo

Zdroj: iStock Photo

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Klíčové body

  • McDonald’s, Coca-Cola, a PepsiCo vnímají, že američtí spotřebitelé hledají výhodné nabídky kvůli finančním tlakům
  • Coca-Cola zaznamenala nárůst prodejů globálně, ale pokles v Severní Americe naznačuje potřebu lepší nabídky pro spotřebitele
  • Firmy se možná budou muset přizpůsobit nižším cenám, aby udržely prodeje a ziskové marže
  • Investoři by měli hledat společnosti s reálnými vyhlídkami na růst, přičemž Pepsi může být lepší volbou než Coca-Cola nebo McDonald’s

 

A zdá se, že tento plán funguje.

Pro kontext: v prvním čtvrtletí roku 2024 vzrostly tržby společnosti McDonald’s ve stejných prodejnách meziročně o necelá 2 %. Společnost však zvýšila ceny, což pomohlo zvýšit nominální hodnoty tržeb. Naproti tomu vedení společnosti zaznamenalo pokles návštěvnosti v celém sektoru restaurací rychlého občerstvení.

Lidé podle McDonald’s hledají hodnotu, a proto minulý měsíc přišel s časově omezeným jídlem za 5 USD. Podle CNBC však 93 % restauračních zařízení společnosti právě hlasovalo pro zachování výhodné nabídky.

McDonald’s není jedinou společností, která drží prst na makroekonomickém tepu. S hodnocením vedení souhlasí i další obrovské potravinářské společnosti, jako je PepsiCo (PEP). Svůj podpůrný komentář právě přidala i společnost Coca-Cola Company (KO). Zde je to, co to podle mého názoru všechno znamená pro investory.

Co se děje s americkými spotřebiteli?

Dne 23. července Coca-Cola oznámila finanční výsledky za druhé čtvrtletí roku 2024, které ukázaly mírný nárůst objemu výrobků. Jinými slovy, tržby se zvýšily nejen proto, že její ceny byly o něco vyšší; lidé si také koupili více výrobků. To bylo povzbudivé.

Advertisement
Zdroj: Canva

Objem jednotkových balení výrobků společnosti Coca-Cola však vzrostl všude kromě Severní Ameriky, kde objem meziročně poklesl o 1 %. A Pepsi souhlasí s tím, že v Severní Americe a konkrétně na americkém trhu existují překážky. V rámci hovoru k finančním výsledkům za 2. čtvrtletí 2024 to uvedl generální ředitel Ramon Laguarta: „V USA je zřejmé, že spotřebitelé… chtějí, aby u našich značek zůstali s větší hodnotou.“

Chcete využít této příležitosti?

Laguarta dále uvedl: „Rámec je pro nás důležitý: „Tato potřeba hodnoty nebo vědomí větší hodnoty, myslím, ovlivňuje každou domácnost v USA.“ Generální ředitel společnosti McDonald’s Chris Kempczinski souhlasil a uvedl: „V současné době je to pro nás velmi důležité: „Všechny příjmové skupiny hledají hodnotu.“ Jinými slovy, všichni pociťují finanční tíseň a chtějí ušetřit.

Zdá se tedy, že po letech, kdy ceny šplhaly stále výš a výš, američtí spotřebitelé konečně tlačí na pilu a hledají výhodné nabídky, místo aby se smířili s rostoucími cenami na nabídkových kartách.

Tlačí se zpět proti vyšším cenám

Pro vyspělejší podniky je obecně těžké dosáhnout skutečného růstu. V posledních letech těží čísla nejvyššího příjmu společností, jako jsou McDonald’s, Coca-Cola a Pepsi, z vyšších cen v důsledku inflace. Je však také možné, že některé podniky byly trochu chamtivé – ziskové marže prudce vzrostly, což naznačuje, že ceny vzrostly více než náklady.

Jako příklad si vezměme Chipotle Mexican Grill. V roce 2019 (poslední celý rok před pandemií a následnou inflací) měla společnost úctyhodnou ziskovou marži 6,3 %. V roce 2023 měla ziskovou marži 12,5 % – téměř čistý dvojnásobek. Zdá se, že na inflaci reagovala tím, že zvýšila ceny jídelních lístků mnohem více, než bylo nutné, a zvýšila tak zisk. Chipotle není jediným takovým příkladem, ale je to možná jeden z nejzřetelnějších příkladů.

Zdroj: foodbusinessnews.net

Spotřebitelé nejsou jediní, kdo se brání. Evropský obchodní řetězec Carrefour na začátku tohoto roku stáhl ze svých regálů výrobky Pepsi a stěžoval si na vyšší ceny.

Nyní, když čelí nátlaku, některé podniky přijímají realitu, že ceny musí klesnout. To představuje riziko pro tržby i ziskové marže.

Příkladem je zde nabídka společnosti McDonald’s za 5 dolarů. Někteří investoři se pravděpodobně domnívají, že jde o ziskový podnik, protože 93 % restaurací právě hlasovalo pro zachování dohody. To je však pravda jen zčásti. Je pravděpodobné, že ekonomická stránka dohody není skvělá. Společnost Coca-Cola však přispívá k tomu, aby se stal ekonomicky životaschopnějším.

Ve druhém čtvrtletí generální ředitel společnosti Coca-Cola James Quincey uvedl: „Spolupracujeme se zákazníky z oblasti stravovacích služeb, abychom uvedli na trh kombinovaná jídla a nápoje a zvýšili tak návštěvnost a počet prodejů menu s nápoji.“ Nápojový gigant tak činí ze stejného důvodu jako McDonald’s: Raději sníží ceny, než aby riskoval ztrátu tržeb. Tyto tržby by však mohly přijít na normovanější ziskové marže.

Co to nyní znamená pro investory

V posledních letech investoři dávali přednost velkým, „bezpečným“ akciím, jako je Coca-Cola nebo McDonald’s. A byli za to odměněni. Tyto společnosti zvýšily ceny, čímž zvýšily tržby. V některých případech zvýšily ceny natolik, že se zvýšily ziskové marže.

Zdá se však, že lidé dosáhli svého limitu, což by mohlo tyto podniky motivovat ke snížení cen nebo alespoň k tomu, aby ceny ještě nějakou dobu udržely. To by mohlo ovlivnit tržby a ziskové marže a tyto takzvané bezpečné akcie by mohly v příštích letech uvíznout na neutrální úrovni.

Podle mého názoru je nyní stejně důležité jako kdykoli předtím najít společnosti, které mají skutečné vyhlídky na dlouhodobý růst a expanzi ziskových marží. Coca-Cola a McDonald’s dnes investorům tyto věci pravděpodobně nemohou poskytnout. Růst společnosti Pepsi bude pravděpodobně skromný, ale má prostor pro růst zisků díky většímu rozsahu některých segmentů podnikání na mezinárodních trzích, konkrétně jejího podnikání v oblasti snacků v Latinské Americe.

Proto je Pepsi odsud pravděpodobně lepší koupí ve srovnání s Coca-Colou nebo McDonald’s. Z toho však vyplývá, že investoři by měli hledat příležitosti s růstem a zisky a uvědomit si, že tyto dvě věci budou pro mnoho zralých a zavedených podniků obtížněji dosažitelné.

A zdá se, že tento plán funguje.Pro kontext: v prvním čtvrtletí roku 2024 vzrostly tržby společnosti McDonald’s ve stejných prodejnách meziročně o necelá 2 %. Společnost však zvýšila ceny, což pomohlo zvýšit nominální hodnoty tržeb. Naproti tomu vedení společnosti zaznamenalo pokles návštěvnosti v celém sektoru restaurací rychlého občerstvení. Lidé podle McDonald’s hledají hodnotu, a proto minulý měsíc přišel s časově omezeným jídlem za 5 USD. Podle CNBC však 93 % restauračních zařízení společnosti právě hlasovalo pro zachování výhodné nabídky.McDonald’s není jedinou společností, která drží prst na makroekonomickém tepu. S hodnocením vedení souhlasí i další obrovské potravinářské společnosti, jako je PepsiCo . Svůj podpůrný komentář právě přidala i společnost Coca-Cola Company . Zde je to, co to podle mého názoru všechno znamená pro investory.Co se děje s americkými spotřebiteli?Dne 23. července Coca-Cola oznámila finanční výsledky za druhé čtvrtletí roku 2024, které ukázaly mírný nárůst objemu výrobků. Jinými slovy, tržby se zvýšily nejen proto, že její ceny byly o něco vyšší; lidé si také koupili více výrobků. To bylo povzbudivé.Objem jednotkových balení výrobků společnosti Coca-Cola však vzrostl všude kromě Severní Ameriky, kde objem meziročně poklesl o 1 %. A Pepsi souhlasí s tím, že v Severní Americe a konkrétně na americkém trhu existují překážky. V rámci hovoru k finančním výsledkům za 2. čtvrtletí 2024 to uvedl generální ředitel Ramon Laguarta: „V USA je zřejmé, že spotřebitelé… chtějí, aby u našich značek zůstali s větší hodnotou.“Chcete využít této příležitosti?Laguarta dále uvedl: „Rámec je pro nás důležitý: „Tato potřeba hodnoty nebo vědomí větší hodnoty, myslím, ovlivňuje každou domácnost v USA.“ Generální ředitel společnosti McDonald’s Chris Kempczinski souhlasil a uvedl: „V současné době je to pro nás velmi důležité: „Všechny příjmové skupiny hledají hodnotu.“ Jinými slovy, všichni pociťují finanční tíseň a chtějí ušetřit.Zdá se tedy, že po letech, kdy ceny šplhaly stále výš a výš, američtí spotřebitelé konečně tlačí na pilu a hledají výhodné nabídky, místo aby se smířili s rostoucími cenami na nabídkových kartách. Tlačí se zpět proti vyšším cenámPro vyspělejší podniky je obecně těžké dosáhnout skutečného růstu. V posledních letech těží čísla nejvyššího příjmu společností, jako jsou McDonald’s, Coca-Cola a Pepsi, z vyšších cen v důsledku inflace. Je však také možné, že některé podniky byly trochu chamtivé – ziskové marže prudce vzrostly, což naznačuje, že ceny vzrostly více než náklady.Jako příklad si vezměme Chipotle Mexican Grill. V roce 2019 měla společnost úctyhodnou ziskovou marži 6,3 %. V roce 2023 měla ziskovou marži 12,5 % – téměř čistý dvojnásobek. Zdá se, že na inflaci reagovala tím, že zvýšila ceny jídelních lístků mnohem více, než bylo nutné, a zvýšila tak zisk. Chipotle není jediným takovým příkladem, ale je to možná jeden z nejzřetelnějších příkladů.Spotřebitelé nejsou jediní, kdo se brání. Evropský obchodní řetězec Carrefour na začátku tohoto roku stáhl ze svých regálů výrobky Pepsi a stěžoval si na vyšší ceny.Nyní, když čelí nátlaku, některé podniky přijímají realitu, že ceny musí klesnout. To představuje riziko pro tržby i ziskové marže.Příkladem je zde nabídka společnosti McDonald’s za 5 dolarů. Někteří investoři se pravděpodobně domnívají, že jde o ziskový podnik, protože 93 % restaurací právě hlasovalo pro zachování dohody. To je však pravda jen zčásti. Je pravděpodobné, že ekonomická stránka dohody není skvělá. Společnost Coca-Cola však přispívá k tomu, aby se stal ekonomicky životaschopnějším.Ve druhém čtvrtletí generální ředitel společnosti Coca-Cola James Quincey uvedl: „Spolupracujeme se zákazníky z oblasti stravovacích služeb, abychom uvedli na trh kombinovaná jídla a nápoje a zvýšili tak návštěvnost a počet prodejů menu s nápoji.“ Nápojový gigant tak činí ze stejného důvodu jako McDonald’s: Raději sníží ceny, než aby riskoval ztrátu tržeb. Tyto tržby by však mohly přijít na normovanější ziskové marže.Co to nyní znamená pro investoryV posledních letech investoři dávali přednost velkým, „bezpečným“ akciím, jako je Coca-Cola nebo McDonald’s. A byli za to odměněni. Tyto společnosti zvýšily ceny, čímž zvýšily tržby. V některých případech zvýšily ceny natolik, že se zvýšily ziskové marže. Zdá se však, že lidé dosáhli svého limitu, což by mohlo tyto podniky motivovat ke snížení cen nebo alespoň k tomu, aby ceny ještě nějakou dobu udržely. To by mohlo ovlivnit tržby a ziskové marže a tyto takzvané bezpečné akcie by mohly v příštích letech uvíznout na neutrální úrovni.Podle mého názoru je nyní stejně důležité jako kdykoli předtím najít společnosti, které mají skutečné vyhlídky na dlouhodobý růst a expanzi ziskových marží. Coca-Cola a McDonald’s dnes investorům tyto věci pravděpodobně nemohou poskytnout. Růst společnosti Pepsi bude pravděpodobně skromný, ale má prostor pro růst zisků díky většímu rozsahu některých segmentů podnikání na mezinárodních trzích, konkrétně jejího podnikání v oblasti snacků v Latinské Americe. Proto je Pepsi odsud pravděpodobně lepší koupí ve srovnání s Coca-Colou nebo McDonald’s. Z toho však vyplývá, že investoři by měli hledat příležitosti s růstem a zisky a uvědomit si, že tyto dvě věci budou pro mnoho zralých a zavedených podniků obtížněji dosažitelné.
Tagy: AkcieburzyCoca-Cola CompanyKOmcdMcDonald's CorporationPEPPepsiCo Inc.USA


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    09:20

    Počet volných pracovních míst v USA podle JOLTs překonal očekávání, což posiluje vyhlídky USD.

    09:16

    Japonský akciový trh končí níže; Nikkei 225 klesl o 0,12 %

    09:10

    Husqvarna snižuje finanční cíle a představuje významný plán na snížení nákladů.

    09:06

    Přední jihokorejské akcie zdůrazněné hodnocením Macquarie

    09:02

    Je vzestup AI prospěšný nebo škodlivý pro vyhlídky softwaru na rok 2026?

    08:59

    Berkeley Group vykazuje silný výkon navzdory obtížím na trhu.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: Getty Images
    Akcie

    Deutsche Bank očekává před zveřejněním výsledků další růst akcií Micron

    9 prosince, 2025

    Deutsche Bank zůstává výrazně optimistická ohledně vyhlídek výrobce paměťových čipů Micron Technology.

    Zdroj: Bloomberg

    Akcie provozovatele výletních plaveb Viking Holdings dál září

    9 prosince, 2025

    IPO Medline Industries – zdravotnický gigant míří pro 5 miliard USD

    9 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    BofA výrazně zvyšuje cílovou cenu Carvany po vstupu do indexu S&P 500

    8 prosince, 2025

    IPO NS Group: revoluce v realitních zárukách otevírá investiční příležitost

    8 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Akcie jsou před rozhodnutím Fedu volatilní; pozornost se soustředí na trh práce

    9 prosince, 2025

    S&P 500 klesá kvůli opatrnému obchodování před klíčovým zasedáním Fedu

    8 prosince, 2025

    Jak Netflix ukradl Warner Bros Davidu Ellisonovi a co to znamená v praxi

    6 prosince, 2025

    Regulátoři vyzývají k přijetí opatření proti „front-runningu“ od tvůrců trhu

    8 prosince, 2025

    Applied Materials posiluje díky silnému oživení trhu paměťových čipů

    6 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel níže, investoři jsou opatrní před rozhodnutím Fedu

    9 prosince, 2025

    Zlato před rozhodnutím Fedu stabilní, stříbro míří na rekordní hodnoty

    10 prosince, 2025

    Goldman Sachs vidí další růst u akcií Nvidia, Wynn Resorts i dalších titulů

    7 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • DIP
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost