Výsledek nadcházejících prezidentských voleb v USA má dalekosáhlé důsledky pro japonské výrobce automobilů, zejména pokud jde o zavádění elektromobilů, ekologické předpisy a obchodní vztahy. Podle analytiků Citi Research by vítězství Donalda Trumpa mohlo vést k uvolnění federálních předpisů v oblasti emisí skleníkových plynů a spotřeby paliva, což by zmírnilo tlak na výrobce automobilů, aby rychle přešli na elektromobily. Trumpova preference tržně orientovaných výsledků a potenciální zrušení daňových úlev pro elektromobily by však mohly tempo zavádění elektromobilů zpomalit.
Na druhou stranu vítězství Kamaly Harrisové by zachovalo stávající politiku v oblasti klimatu a posílilo přísné předpisy, které tlačí výrobce automobilů k ekologičtější budoucnosti. To by mohlo vytvořit náročné prostředí pro japonské výrobce automobilů, zejména ty, kteří zaostávají ve vývoji EV, s možnými finančními sankcemi za nedodržení cílů prodeje ZEV.
Významnou roli hrají také obchodní politiky. Trumpův protekcionistický přístup by mohl vést k uvalení cel na vozidla vyrobená v Mexiku, což by mělo dopad na japonské automobilky s výrobními závody v Mexiku. Naopak společnost Honda s vysokým podílem místních zdrojů a výrobou v USA by byla lépe připravena čelit obchodním omezením. Za Harrisovy vlády by se pravděpodobně nadále kladl důraz na snížení závislosti na komponentech vyráběných v Číně, což by mohlo představovat problém pro výrobce automobilů závislé na čínském dovozu dílů pro elektromobily.
Bez ohledu na výsledek voleb však roste rozdíl mezi regulačními cíli a skutečným prodejem elektromobilů v USA, což pro výrobce automobilů představuje výzvu. Trh s elektromobily se stále vyvíjí, přičemž elektromobily BEV tvoří pouze asi 8 % celkového prodeje. Schopnost rozšířit výrobu ZEV požadovaným tempem může vládu přimět k přehodnocení přísnosti pokut.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky