Ford (F) vyváží vozidla z Číny, aby vyrovnal pokles prodeje
Jeho rozvaha je ve skvělé kondici a disponuje likviditou ve výši přibližně 45 miliard USD
Rodina Fordů také výrazně podporuje dividendovou strategii.
Ford se potýká s vážnými problémy, které však lze napravit a které by mohly otevřít cenný kapitál pro jeho dividendovou strategii.
Existuje jen několik ikonických automobilek a Ford Motor Company(F) se svou známou značkou Blue Oval do tohoto seznamu rozhodně patří. Pro dividendové investory nabízí detroitská automobilka atraktivní akcie, jejichž cena za poslední rok klesla o 12 % a obchodují se s poměrem ceny k zisku 11. Má některé odstranitelné problémy, dostatek hotovosti a dividendovou politiku, která často zahrnuje mimořádné dividendy. Zde je několik dalších důvodů, proč je Ford skvělou dividendovou akcií.
Řešitelné překážky
Jedním z prvních problémů, které musí Ford vyřešit, je Čína. Automobilka v posledních letech soustavně ztrácí pozice v prodeji, protože se jí nedaří držet krok s rychlým přechodem na elektromobily – v červenci tvořily více než polovinu prodejů nových osobních automobilů v Číně elektromobily. Ve skutečnosti v roce 2016 Ford v Číně prodal 1,3 milionu vozů a v roce 2022 se tento počet stočil pod 500 000.
S nenaplněnými výrobními kapacitami, klouzavými prodeji a bez možnosti udělat z této země druhý pilíř zisků, jak se kdysi předpokládalo, má Ford problém, který musí řešit. Společnost přemýšlí poněkud netradičně, ale strategie vývozu vozů z Číny se rozbíhá. V loňském roce dodal Ford z Číny více než 100 000 vozů, což byl rekordní počet. V první polovině roku 2024 vyskočil vývoz Fordu do Číny o 45 % oproti předchozímu roku a dosáhl již 75 000 vozů.
V současné době se sice jedná spíše o dočasné řešení v Číně, ale Ford se ubírá správným směrem a nakonec Čína tak či onak nebude překážkou.
Další velký protivítr, kterému Ford čelí, bude vyžadovat trochu více trpělivosti. Jeho divize Model e, která je zodpovědná za elektromobily, by mohla jen v roce 2024 přijít až o 5,5 miliardy dolarů. Ford se snaží přeorientovat svou strategii v oblasti elektromobilů, která zahrnuje odložení nebo zrušení investic do elektromobilů v hodnotě až 12 miliard dolarů, aby se pokusil vyrovnat ztráty a lépe vyvážit nabídku svých produktů s poptávkou spotřebitelů.
Bude trvat nějakou dobu, než se z modelu e stane zisková divize, a Ford čeká spousta práce při snižování cen baterií a dalších komponentů. V současné době společnost hodně vsadila na nízkonákladovou platformu s cenovkou 25 000 dolarů, aby nalákala mainstreamové zákazníky – ale zda bude někdy zisková, je skutečnou otázkou.
Dostatek hotovosti
To jsou dvě hlavní překážky, kterým Ford čelí, a dobrou zprávou je, že obě jsou časem napravitelné a otevřely by cenný kapitál, který by mohl být potenciálně použit na dividendy. Bez ohledu na ztráty v divizi Model e a problémy v Číně má Ford vynikající rozvahu, dostatek hotovosti a likvidity a vzkvétající vysoce ziskovou divizi Ford Pro.
Jen ve druhém čtvrtletí Ford vykázal upravený volný peněžní tok ve výši 3,2 miliardy dolarů, přičemž se může pochlubit rozvahou s téměř 27 miliardami dolarů v hotovosti a zhruba 45 miliardami dolarů v likviditě. Jednou z hnacích sil těchto výsledků je vzkvétající divize Ford Pro, která ve druhém čtvrtletí vygenerovala téměř 2,6 miliardy dolarů zisku před úroky a zdaněním, což je více než dvojnásobek tradiční divize Ford Blue, která vygenerovala téměř 1,2 miliardy dolarů – a mnohem lepší výsledek než ztráta modelu e ve výši 1,1 miliardy dolarů. A co víc, marže Ford Pro EBIT dosáhla ve druhém čtvrtletí 15,1 % ve srovnání s 4,4 % marže Ford Blue.
Proč je Ford skvělou dividendovou akcií
Investoři musí vzít v úvahu také rodinu Ford, která je známá tím, že miluje své dividendy. Rodina Ford vlastní samostatný soubor akcií, které mají zvláštní hlasovací práva a dividendy, a z tohoto důvodu se společnost vždy zaměřuje na návrat hodnoty prostřednictvím dividend, nikoliv zpětného odkupu akcií. Ford se také neostýchá vyplácet dodatečné a zvláštní dividendy, když má k dispozici hotovost navíc, jako když prodal svůj podíl ve společnosti Rivian a nabídl investorům šťavnatou zvláštní dividendu ve výši 0,65 USD na akcii.
Ford nabízí výnosovým investorům skvělou příležitost. Jedná se o ikonickou značku, jejíž akcie se obchodují levně, dividenda pravděpodobně poroste s tím, jak budou ustupovat protivětry, má vysoce maržový podnik Ford Pro, který tiskne hotovost, a dividendový výnos ve výši 5,5 %. To je důvod, proč je Ford skvělou dividendovou akcií.
Ford se potýká s vážnými problémy, které však lze napravit a které by mohly otevřít cenný kapitál pro jeho dividendovou strategii. Existuje jen několik ikonických automobilek a Ford Motor Company se svou známou značkou Blue Oval do tohoto seznamu rozhodně patří. Pro dividendové investory nabízí detroitská automobilka atraktivní akcie, jejichž cena za poslední rok klesla o 12 % a obchodují se s poměrem ceny k zisku 11. Má některé odstranitelné problémy, dostatek hotovosti a dividendovou politiku, která často zahrnuje mimořádné dividendy.Zde je několik dalších důvodů, proč je Ford skvělou dividendovou akcií. Řešitelné překážky Jedním z prvních problémů, které musí Ford vyřešit, je Čína. Automobilka v posledních letech soustavně ztrácí pozice v prodeji, protože se jí nedaří držet krok s rychlým přechodem na elektromobily – v červenci tvořily více než polovinu prodejů nových osobních automobilů v Číně elektromobily. Ve skutečnosti v roce 2016 Ford v Číně prodal 1,3 milionu vozů a v roce 2022 se tento počet stočil pod 500 000. S nenaplněnými výrobními kapacitami, klouzavými prodeji a bez možnosti udělat z této země druhý pilíř zisků, jak se kdysi předpokládalo, má Ford problém, který musí řešit. Společnost přemýšlí poněkud netradičně, ale strategie vývozu vozů z Číny se rozbíhá. V loňském roce dodal Ford z Číny více než 100 000 vozů, což byl rekordní počet. V první polovině roku 2024 vyskočil vývoz Fordu do Číny o 45 % oproti předchozímu roku a dosáhl již 75 000 vozů. V současné době se sice jedná spíše o dočasné řešení v Číně, ale Ford se ubírá správným směrem a nakonec Čína tak či onak nebude překážkou. Další velký protivítr, kterému Ford čelí, bude vyžadovat trochu více trpělivosti. Jeho divize Model e, která je zodpovědná za elektromobily, by mohla jen v roce 2024 přijít až o 5,5 miliardy dolarů. Ford se snaží přeorientovat svou strategii v oblasti elektromobilů, která zahrnuje odložení nebo zrušení investic do elektromobilů v hodnotě až 12 miliard dolarů, aby se pokusil vyrovnat ztráty a lépe vyvážit nabídku svých produktů s poptávkou spotřebitelů. Bude trvat nějakou dobu, než se z modelu e stane zisková divize, a Ford čeká spousta práce při snižování cen baterií a dalších komponentů. V současné době společnost hodně vsadila na nízkonákladovou platformu s cenovkou 25 000 dolarů, aby nalákala mainstreamové zákazníky – ale zda bude někdy zisková, je skutečnou otázkou. Dostatek hotovosti To jsou dvě hlavní překážky, kterým Ford čelí, a dobrou zprávou je, že obě jsou časem napravitelné a otevřely by cenný kapitál, který by mohl být potenciálně použit na dividendy. Bez ohledu na ztráty v divizi Model e a problémy v Číně má Ford vynikající rozvahu, dostatek hotovosti a likvidity a vzkvétající vysoce ziskovou divizi Ford Pro. Jen ve druhém čtvrtletí Ford vykázal upravený volný peněžní tok ve výši 3,2 miliardy dolarů, přičemž se může pochlubit rozvahou s téměř 27 miliardami dolarů v hotovosti a zhruba 45 miliardami dolarů v likviditě. Jednou z hnacích sil těchto výsledků je vzkvétající divize Ford Pro, která ve druhém čtvrtletí vygenerovala téměř 2,6 miliardy dolarů zisku před úroky a zdaněním, což je více než dvojnásobek tradiční divize Ford Blue, která vygenerovala téměř 1,2 miliardy dolarů – a mnohem lepší výsledek než ztráta modelu e ve výši 1,1 miliardy dolarů. A co víc, marže Ford Pro EBIT dosáhla ve druhém čtvrtletí 15,1 % ve srovnání s 4,4 % marže Ford Blue. Proč je Ford skvělou dividendovou akcií Investoři musí vzít v úvahu také rodinu Ford, která je známá tím, že miluje své dividendy. Rodina Ford vlastní samostatný soubor akcií, které mají zvláštní hlasovací práva a dividendy, a z tohoto důvodu se společnost vždy zaměřuje na návrat hodnoty prostřednictvím dividend, nikoliv zpětného odkupu akcií. Ford se také neostýchá vyplácet dodatečné a zvláštní dividendy, když má k dispozici hotovost navíc, jako když prodal svůj podíl ve společnosti Rivian a nabídl investorům šťavnatou zvláštní dividendu ve výši 0,65 USD na akcii. Ford nabízí výnosovým investorům skvělou příležitost. Jedná se o ikonickou značku, jejíž akcie se obchodují levně, dividenda pravděpodobně poroste s tím, jak budou ustupovat protivětry, má vysoce maržový podnik Ford Pro, který tiskne hotovost, a dividendový výnos ve výši 5,5 %. To je důvod, proč je Ford skvělou dividendovou akcií.