Klíčové body
- Meta představila nový nástroj Movie Gen, který umožňuje vytvářet nebo upravovat videa na základě textových pokynů
- Movie Gen je součástí širší strategie společnosti Meta zaměřené na generativní umělou inteligenci
- Mark Zuckerberg považuje AI za klíčovou pro růst uživatelů a zlepšení obsahu a reklam v aplikacích Meta
Produkt společnosti Meta, Movie Gen, dokáže na základě textové výzvy vytvořit nové video o délce až 16 sekund. Pomocí těchto podnětů dokáže také vygenerovat zvuk nebo upravit stávající video, nebo dokonce použít fotografii k vytvoření vlastního videa se skutečnou osobou.
Movie Gen je zatím k dispozici pouze pro některé interní zaměstnance a hrstku externích partnerů, včetně některých filmařů, ačkoli společnost provozující sociální média – která vlastní také Instagram, WhatsApp a Messenger – plánuje tento produkt zabudovat do svých stávajících aplikací někdy v příštím roce.
Vedoucí pracovníci stále diskutují o tom, jak tuto integraci nejlépe realizovat, ale cílem je, aby Movie Gen povzbudil více lidí k vytváření nebo úpravě videopříspěvků, uvedl Connor Hayes, viceprezident společnosti Meta zaměřený na produkty generativní umělé inteligence.
Bude to „zábavné na používání, užitečné pro tvůrce, dobré pro celkové zapojení do aplikací, ale v tuto chvíli nemáme konkrétní produktový plán, jak to bude vypadat,“ řekl.

Movie Gen je součástí širšího záběru společnosti v oblasti generativní technologie AI, která využívá obrovské množství existujících dat k trénování nástrojů, jež mohou automaticky vytvářet nový text, zvuk nebo video.
Společnost Meta v posledních několika letech utratila miliardy dolarů za technologie umělé inteligence a do většiny svých aplikací již zabudovala chatbota s názvem Meta AI, který dokáže odpovídat na otázky uživatelů nebo s nimi komunikovat v konverzaci.
Lídr v oblasti sociálních sítí je jednou z mnoha velkých technologických společností, které se prosazují v oblasti modelů umělé inteligence zaměřených na generování videí, jejichž tvorba je složitější a nákladnější než tvorba modelů, které vracejí text generovaný umělou inteligencí.
Společnost OpenAI podporovaná společností Microsoft Corp. má vlastní nástroj pro generování videí s názvem Sora, který debutoval na začátku tohoto roku a dokáže vytvářet videa o délce až jedné minuty, ačkoli tato technologie zatím není k dispozici veřejnosti.
DeepMind, dceřiná společnost Googlu Alphabet Inc., má také nástroj pro generování videí s názvem Veo, který byl představen na začátku tohoto roku.
Meta se zavedením Movie Gen vyčkává z několika důvodů, mimo jiné kvůli efektivitě této technologie. V současné době trvá vygenerování videa na základě textové výzvy „desítky minut“ – příliš dlouho pro běžné spotřebitele, kteří ji pravděpodobně používají na svém telefonu, uvedl Hayes.
Společnost Meta však také „řeší řadu opravdu důležitých problémů týkajících se bezpečnosti a odpovědnosti“, řekl Hayes, včetně toho, jak zacházet s personalizovanými videi, aby uživatel nemohl vytvořit nevhodné nebo nelichotivé video s jinou osobou bez jejího souhlasu.
„To bude pravděpodobně nejdůležitější problém, který musíme vyřešit, než lidem zpřístupníme možnost personalizace v širokém měřítku.“
Tento typ technologie byl v minulosti použit k vytvoření zavádějících tzv. deepfakes známých osobností, včetně amerického prezidenta Joea Bidena a popové hvězdy Taylor Swift, ačkoli vedení společnosti Meta uvedlo, že pracuje na způsobech, jak tyto výtvory „opatřit vodoznakem“, aby lidé mohli poznat, že jsou vytvořeny umělou inteligencí.

Společnost Meta učinila z pokroku v oblasti umělé inteligence klíčovou prioritu celé společnosti a její výkonný ředitel Mark Zuckerberg opakovaně hovořil o umělé inteligenci jako o hnací síle růstu počtu uživatelů a příjmů. V krátkodobém horizontu Zuckerberg připisuje AI zásluhy za to, že pomáhá zlepšovat algoritmy obsahu společnosti tím, že lidem zobrazuje relevantnější příspěvky a reklamy.
Nakonec Zuckerberg uvedl, že věří, že AI bude hrát ještě větší roli při pohonu jeho aplikací a dalších futuristických nositelných zařízení, které Meta vyrábí, jako jsou chytré brýle.
Zuckerberg minulý měsíc uvedl, že chatbot společnosti Meta AI má téměř 500 milionů uživatelů měsíčně a je k dispozici také jako hlasový asistent v páru chytrých brýlí značky Ray-Ban, které Meta vyvinula.
Pokročilejší brýle pro rozšířenou realitu s názvem Orion jsou ve fázi prototypu a obsahují několik funkcí poháněných technologií AI.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky